Forum Klubu ROVERki.pl :: [214si] ktory zaklad i jaki gaz?
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[214si] ktory zaklad i jaki gaz?
Autor Wiadomość
gaxik 



Dołączył: 02 Lut 2009
Posty: 69
Skąd: piaseczno



Wysłany: Pią Maj 15, 2009 17:32   [214si] ktory zaklad i jaki gaz?

Witam koledzy poradzilibyscie mi gdzie w okolicy piaseczno-warszawa mozna zalozyc gaz do roverka 214 103km i przede wszystkim jakiej firmy i jak sie spisuje gazik w roverku?? z gory dziekuje
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Pią Maj 15, 2009 17:32   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
Mayday 



Pomógł: 5 razy
Dołączył: 08 Sty 2009
Posty: 199
Skąd: Dąbrowa Górnicza



Wysłany: Pią Maj 15, 2009 17:39   

Cytat:
· Jaki gaz założyć do mojego ROVERka?

Wszystko zależy od tego jaki silnik masz w samochodzie...
Jeżeli silnik jest zasilany przez gaźnik to można śmiało założyć instalację I generacji, czyli najprostszą i najtańszą. W większości przypadków jednak silniki ROVERkowe posiadają wtrysk jednopunktowy lub wielopunktowy. Jeżeli silnik posiada wtrysk jednopunktowy to jesteśmy skazani na instalacje II (instalacja podciśnieniowa z komputerem) lub III generacji (ciągły wtrysk gazu z rozdzielaczem) oraz nieliczne instalacje wtrysku gazu IV gen. (sekwencyjny wtrysk gazu) potrafiące obsłużyć tzw. tryb full-group (każdy wtryskiwacz podaje tyle samo paliwa). Jeżeli silnik jest zasilany wtryskiem wielopunktowym, to mamy do wyboru instalacje od II generacji w górę. Kolejne kryterium do materiał, z którego wykonany jest kolektor ssący.
W przypadku silników serii K mamy do czynienia z kolektorem ssącym wykonanym z tworzywa sztucznego (wyjątek to 1.4 8V). W związku z tym zaleca się montaż instalacji LPG co najmniej III generacji (czyli wtrysku gazu fazy lotnej). Dzięki temu unikniemy ewentualnych tzw. strzałów w kolektor spowodowanych złą regulacją LPG lub zużyciem elementów układu zapłonowego. Można oczywiście zamontować instalację II generacji, ale w takim przypadku musimy dopilnować, aby zamontowano odpowiednie zabezpieczenia (tzw. gwizdki na kolektorze ssącym oraz klapki na obudowie filtra powietrza). Montaż instalacji II generacji oznacza także pogorszenie osiagów samochodu (zarówno na gazie, jak i na benzynie w porównaniu do stanu sprzed montażu) związane z obecnością w okolicach przepustnicy tzw. miksera zmniejszającego średnicę dolotu.
Obecnie najlepszym rozwiązaniem jest montaż instalacji IV generacji.
W przypadku silników z kolektorem ssącym wykonanym z metalu (silniki Hondy oraz silnik 1.4 8V serii K, dzięki metalowemu kolektorowi mniejsze ryzyko uszkodzenia go podczas wybuchu powrotnego gazu, czyli tzw. strzału) można śmiało montować instalacje od II generacji w górę (tutaj również powinno przypilnować gaziarzy, aby zamontowali zabezpieczenia).

Generalnie zaleca się rozważny wybór producenta instalacji gazowej (najlepiej wybierać produkty renomowanych firm, np. BRC, Landi Renzo, Lovato) oraz zakładu montującego gaz (najlepiej zasięgnąć opinii znajomych oraz przeszukać Internet). W wielu przypadkach kluczem do sukcesu jest umiejętne skalibrowanie/wystrojenie instalacji. W przypadku instalacji IV generacji bardzo dobre recenzje zbiera instalacja ze sterownikiem Stag 300. Jest ona jednocześnie dobra i tania. Przed montażem warto zażyczyć sobie montażu wtryskiwaczy PlaniJet lub MagicJet oraz reduktora firmy Europegas EG.

Ostatnio modnym wśród użytkowników niechcących pogorszyć dynamiki samochodu staje się montaż tzw. blosa. Oferty sprzedaży blosa można znaleźć tutaj. O zasadzie działania blosa można poczytać tutaj
[/quote]
_________________
Tom
 
 
 
gaxik 



Dołączył: 02 Lut 2009
Posty: 69
Skąd: piaseczno



Wysłany: Pią Maj 15, 2009 17:41   

dzieki piekne
 
 
Mayday 



Pomógł: 5 razy
Dołączył: 08 Sty 2009
Posty: 199
Skąd: Dąbrowa Górnicza



Wysłany: Pią Maj 15, 2009 17:45   

Naciśnij magiczny guzik "pomógł" :D
_________________
Tom
 
 
 
Fido66 




Dołączył: 05 Lip 2008
Posty: 57
Skąd: Wodzisław Śląski



Wysłany: Pią Maj 15, 2009 17:52   

ja mam u siebie Staga 300 i polecam,całkiem niedroga instalacja a dobrze założona śmiga wyśmienicie.
ostatnio sprawdzałem spalanie i wyszło mi 8,6l/100 km więc według mnie to więcej niż zadowalające.
 
 
Mayday 



Pomógł: 5 razy
Dołączył: 08 Sty 2009
Posty: 199
Skąd: Dąbrowa Górnicza



Wysłany: Pią Maj 15, 2009 17:53   

Ja też mam LPG, ale nie mam pojęcia jaki. Jak mogę to sprawdzić?
_________________
Tom
 
 
 
gaxik 



Dołączył: 02 Lut 2009
Posty: 69
Skąd: piaseczno



Wysłany: Pią Maj 15, 2009 17:57   

fido a jak z moca? bardzo widac roznice? to pewnie tez zalezy jak kto sie zabiera do tego nie , ale u ciebie jak jest
 
 
Fido66 




Dołączył: 05 Lip 2008
Posty: 57
Skąd: Wodzisław Śląski



Wysłany: Pią Maj 15, 2009 17:58   

najlepiej zajrzeć pod maskę i oblukać :grin: ewentualnie jeśli nie masz pojęcia to podjedź gdzieś do gaziarza i niech ci ktoś to sprawdzi

[ Dodano: Pią Maj 15, 2009 19:01 ]
gaxik napisał/a:
fido a jak z moca? bardzo widac roznice? to pewnie tez zalezy jak kto sie zabiera do tego nie , ale u ciebie jak jest


wszystko zależy od stanu silnika i odpowiedniej regulacji,ja na gazie na moc nie narzekam bo spadek według mnie jest minimalny,choć wiadomo że na benzynce zbiera się lepiej ale różnica u mnie jest naprawdę minimalna.
 
 
Mayday 



Pomógł: 5 razy
Dołączył: 08 Sty 2009
Posty: 199
Skąd: Dąbrowa Górnicza



Wysłany: Pią Maj 15, 2009 18:09   

A co można zrobić w moim przypadku? Mam instalacje II gen. i przez to zajebistą zwężkę w dolocie powietrza. Po co to jest? Żeby zwiększyć ciśnienie? Żeby się lepiej mieszało? Można coś z tym zrobić? Bo chyba mi to moc ogranicza i na gazie i na benzynie...
_________________
Tom
 
 
 
Fido66 




Dołączył: 05 Lip 2008
Posty: 57
Skąd: Wodzisław Śląski



Wysłany: Pią Maj 15, 2009 18:14   

zwężkę Venturiego stosuję się do zwiększenia prędkości przepływu przez daną rurkę ale po co ty to maasz u siebie to nie mam pojęcia,może ktoś z kolegów się wypowie.
 
 
RAFEK 



Dołączył: 08 Gru 2004
Posty: 27
Skąd: GDAŃSK



Wysłany: Pią Maj 15, 2009 18:21   

Mayday napisał/a:
A co można zrobić w moim przypadku? Mam instalacje II gen. i przez to zajebistą zwężkę w dolocie powietrza. Po co to jest? Żeby zwiększyć ciśnienie? Żeby się lepiej mieszało? Można coś z tym zrobić? Bo chyba mi to moc ogranicza i na gazie i na benzynie...

witam
ta zwężka to mikser który służy do podawania gazu i mieszania go z powietrzem bez niego nie będzie Ci praktycznie wcale chodził na gazie
pozdrawiam
 
 
 
Mayday 



Pomógł: 5 razy
Dołączył: 08 Sty 2009
Posty: 199
Skąd: Dąbrowa Górnicza



Wysłany: Pią Maj 15, 2009 18:25   

A wygląda ona tak:
http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=39508
_________________
Tom
 
 
 
RAFEK 



Dołączył: 08 Gru 2004
Posty: 27
Skąd: GDAŃSK



Wysłany: Pią Maj 15, 2009 19:02   

tak dokładnie tak :) przez te dziureczki leci gaz
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [214si] zaklad, wymiana rozrzadu
b0cian0 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 3 Sro Sty 07, 2009 17:06
Gość
Brak nowych postów [R 214SI 16V '98] Immobiliser - jaki mam typ?
donell Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 3 Czw Maj 29, 2008 16:00
R-200
Brak nowych postów [Rover 214Si 1.3 8V 96r] Jaki alternator będzie pasował
mrmagoo82 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 4 Sro Maj 27, 2009 10:33
mrmagoo82
Brak nowych postów [214Si]Wymiana mieszka Rover 214Si.
Jak się do tego zabrać ?
extream Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 5 Pią Lip 03, 2009 00:32
sTERYD
Brak nowych postów [MG ZR] który akumulator w końcu?
cumeel Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 3 Sro Lip 22, 2015 09:11
bociannielot



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink