Wysłany: Sro Maj 20, 2009 23:19 [mg ZR 160] nie mam hamulców - POMOCY !
Ostatnio ubywało mi trochę płynu hamulcowego i nie mogłem zlokalizować wycieku.
Dziś już wiem gdzie jest gdyż po mocnym hamowaniu (nożny i ręczny)
straciłem cały płyn, który wylał się z tylnego lewego zacisku.
Z tego co obejrzałem jeszcze nie zdejmując koła to zauważyłem że wycieka
tam gdzie wchodzi cięgno od hamulca ręcznego.
Jest tam taki kapturek - czy to przez to cieknie i to wymieniać tylko,
czy też to tylko osłonka od brudu a przyczyną są uszczelnienia tłoczka?
Jak to wygląda budowa takiego zacisku z hamulcem ręczny i gdzie są i ile uszczelnień?
Proszę o krótki opis - nigdy jeszcze nie rozbierałem takiego zacisku
Jaki zestaw reperaturek kupować?
Czy to jest taki sam zacisk jak w R200 czy R25? Od jakich innych ewentualni aut?
Jaka średnica tłoczka? Jakimi numerami opisami się posługiwać przy zakupie żeby kupić odpowiedni zestaw (nie bardzo mam możliwość żeby pójść do sklepu z zaciskiem)
_________________ -------------
וροVVЄя
SPAMU¦
Wysłany: Sro Maj 20, 2009 23:19 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
http://www.allegro.pl/ite...r_400_lewy.html popatrz na to czy opłaca Ci się bawić w reperaturki ,gumki, uszczelniacze i.t.p poprostu wymień całość i po problemie, wymiana jest banalnie prosta więc napewno dasz sobie rade sam pozdrawiam...
spider666, tak ja pisze merlin11228, nie baw sie w naprawy ze starego nowego nie zrobisz a koszt nowego nie wielki
sama wymiana nie nalezy do najtrudniejszych a na pewno bedzie szybciej niz naprawa
no i dodam ze na pewno dasz rade zrobic to sam
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
Przede wszystkim zdejmij koło i zajrzyj skąd dokładnie wycieka płyn. Jeśli z zacisku, to trzeba go rozebrać i dokładnie obejrzeć - jeśli nie jest skorodowany, to powinna pomóc sama wymiana uszczelek (około 15zł). Opis demontażu zacisku wraz z rysunkiem powinien znajdować się w Rave. Nie jest to coś specjalnie trudnego, może Ci się przydać pomoc drugiej osoby przy późniejszym napełnianiu i odpowietrzaniu układu hamulcowego.
Kiedyś wymieniałem z bratem uszczelki w zacisku w Skodzie (nie przeciekały, ale zacisk nie odbijał do końca i klocki piszczały) - zajęło nam to jakieś 1,5 godziny.
_________________ Rover 25 1.4 1999/2001r. midnight blue 1.06.2006 - 7.05.2012
W tych zaciskach najwięcej problemów sprawia właśnie mechanizm ręcznego. Jeśli pracuje a tylko jest przeciek to spróbowałbym to rozebrać i uszczelnić, aczkolwiek wewnątrz zacisku jest sporo elementów i trzeba uważać, żeby nic nie pogubić to wszystko poskładać. Jakby się nie udało odezwij sie na PW
bo w sklepie powiedzieli że reperaturka jest standardowa i będzie pasować do każdego tłoczka 30mm. Czy coś jeszcze może byś przydatne poza reperaturką tłoczka?
[ Dodano: Pon Maj 25, 2009 08:28 ]
No i właśnie. Z naprawą się pomęczyłem ale wyszła.
Katalogi jak często zauważyłem w przypadku tego auta się nie sprawdzają i musiałem
kupić jeszcze jedną reperaturkę gdyż tłoczek okazał się 34mm średnicy.
TAKŻE JAK BY KTOŚ CHCIAŁ NAPRAWIAĆ HAMULCE TO:
- odczepić zaciski i zmierzyć średnicę tłoczka, oraz sprawdzić czy system hamulcowy LUCAS czy inny (powinno być nabite na zacisku)
-dopiero z tymi danymi kupować reperaturkę
-robota prosta, ale uwaga - niezbędne są szczypce Segera
-schemat powyżej bardzo przydatny
-foto porada poniżej też przydatne:
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=232665
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum