Forum Klubu ROVERki.pl :: [R45 2.0iDT '02] Niezidentyfikowany dzwiek
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R45 2.0iDT '02] Niezidentyfikowany dzwiek
Autor Wiadomość
marcinZG 



Pomógł: 15 razy
Dołączył: 20 Wrz 2008
Posty: 320
Skąd: Zielona Góra

Rover 45

Wysłany: Sob Maj 23, 2009 00:43   [R45 2.0iDT '02] Niezidentyfikowany dzwiek

Mam problem bo nie wiem za bardzo jak to opisac. Jakos sprobuje...

Dzwiek przypomina tykanie kierunkowskazow. Wydobywa sie gdzies sprzed deski rozdzielczej.
Czy z wewnatrz kabiny czy spod maski, ciezko mi stwierdzic.
Wraz ze wzrostem predkosci zwieksza swoja czestotliwosc.
Nie moge wyczaic kiedy sie pojawia a kiedy zanika, ale wydaje mi sie, ze pojawia sie glownie przy dosc niskich obrotach.
Tylko przy wlaczonym silniku, bo probowalem juz toczyc sie z gorki zgaszonym autem, zeby wykluczyc kola/hamulce.
Co ciekawe dzwiek ten nie pojawia sie zawsze, albo nie zawsze zwracam na niego uwage, bo jest dosc cichy.
Zaintrygowalo mnie jednak co to moze byc... Jakies pomysly?

Przy okazji - czasami biegi wskakuja troche opornie.
Zmiana oleju w skrzyni biegow powinna pomoc?
W Tomateam widzialem cos takiego jak poduszka drazka zmiany biegow, co to takiego?

I na koniec - ile oleju wchodzi do skrzyni biegow i ile do ukladu wspomagania?
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Sob Maj 23, 2009 00:43   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
DANTE79R 




Pomógł: 21 razy
Dołączył: 17 Maj 2009
Posty: 614
Skąd: Nowy Sącz



Wysłany: Sob Maj 23, 2009 17:11   

Hmm, wydaje mi sie że to będzie element deski rozdzielczej. Twój dieselek jak każdy klekota sobie i autko dostaje wibracji, które z kolei przenoszą się na elementy wnętrza i są tak uporczywe że szl...... trafia :) Zapal autko, pakuj głowę do auta, wnikaj i nasłuchuj. Na stówe to nic poważnego tylko jakiś plastik. U mnie w mojej 45-ce też coś stukało z tyłu. Myślałem, że to zawieszenie ale okazało się, że nie. Wnikałem tak długo aż znalazłem. Okazało się, że zatrzask od pasa stuka o plastik z boku tylnej kanapy. :) Pozdrawiam
_________________
Super wypas za małą kasę i oczywiście całkiem młode autko? Tylko Rover :) Ludzie skoro pomagamy to doceniajcie to opcją pomógł bo przestaniemy ;)
 
 
 
barszczyk 



Pomógł: 10 razy
Dołączył: 11 Paź 2008
Posty: 131
Skąd: Poznań



Wysłany: Sob Maj 23, 2009 18:46   

Miałem podobny problem, mianowicie coś zaczynało mi drgać, dźwięk jakby pukanie metal o plastik, odgłosy pojawiały się w zasadzie wszędzie
(dla mnie z prawej, dla pasażera z lewej, a dla osób z tyłu magiczne dźwięki dochodziły ze środka konsoli).
Co gorsza odgłosy dało się słychać dopiero po przekroczeniu 3,5kRPM, trochę szukania i voila!
Źródłem dźwięku było...lusterko wsteczne, a właściwie samo szkło, które wpadało w rezonans i pukało sobie o obudowę... (trochę taśmy piankowej i juz cisza :-)
 
 
 
marcinZG 



Pomógł: 15 razy
Dołączył: 20 Wrz 2008
Posty: 320
Skąd: Zielona Góra

Rover 45

Wysłany: Nie Maj 24, 2009 11:46   

Dzieki :) Mam wrazenie, ze dzwiek wydobywa sie spod maski, ale glowy nie dam.
Niewykluczone, ze to faktycznie cos w kokpicie, ale podejrzane jest to, ze czestotliwosc zwieksza sie wraz ze wzrostem predkosci.

Ktos moglby jeszcze dac mi cynk odnosnie ilosci plynow, o ktora pytalem w 1 poscie?
 
 
sTERYD 
Klubowicz





Pomógł: 1131 razy
Dołączył: 19 Cze 2006
Posty: 10927
Skąd: ZGL / szczecin



Wysłany: Nie Maj 24, 2009 13:04   

do skrzyni biegów na wymianę wejdzie 2 litry, a po rozbieraniu 2,2l
do wspomagania ZTCP to niecały litr
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
 
 
 
marcinZG 



Pomógł: 15 razy
Dołączył: 20 Wrz 2008
Posty: 320
Skąd: Zielona Góra

Rover 45

Wysłany: Nie Maj 24, 2009 17:01   

sTERYD napisał/a:
do skrzyni biegów na wymianę wejdzie 2 litry, a po rozbieraniu 2,2l
do wspomagania ZTCP to niecały litr

Dziekowac :mrgreen:

A co z ta poduszka pod lewarkiem zmiany biegow?
Nikt nie wie co to za tajemnicza rzecz? :cool:
 
 
sTERYD 
Klubowicz





Pomógł: 1131 razy
Dołączył: 19 Cze 2006
Posty: 10927
Skąd: ZGL / szczecin



Wysłany: Nie Maj 24, 2009 20:02   

ta guma trzyma lewarek zmiany biegów na miejscu jednocześnie umożliwiając jego ruchy na boki :cool:
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
 
 
 
marcinZG 



Pomógł: 15 razy
Dołączył: 20 Wrz 2008
Posty: 320
Skąd: Zielona Góra

Rover 45

Wysłany: Nie Maj 24, 2009 21:37   

sTERYD napisał/a:
ta guma trzyma lewarek zmiany biegów na miejscu jednocześnie umożliwiając jego ruchy na boki :cool:


Wiec teoretycznie jej wymiana rowniez moze korzystnie wplynac na plynnosc wskakiwania biegow?
Tylko jak sie tam dobrac :?:
 
 
sTERYD 
Klubowicz





Pomógł: 1131 razy
Dołączył: 19 Cze 2006
Posty: 10927
Skąd: ZGL / szczecin



Wysłany: Nie Maj 24, 2009 21:43   

trzeba wejść pod samochód i wyrzucić kawał wydechu. Ale na płynność zmiany biegów to raczej za mocno nie wpłynie :/
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
 
 
 
marcinZG 



Pomógł: 15 razy
Dołączył: 20 Wrz 2008
Posty: 320
Skąd: Zielona Góra

Rover 45

Wysłany: Nie Maj 24, 2009 22:27   

Chyba zartujesz... To raczej sobie daruje, ale o zmiane oleju chyba sie pokusze.
Moze nie teraz bo sam zakup auta dal mi mocno po kieszeni, ale na jesien przy okazji wymiany oleju w silniku.
 
 
Brt 
mgz insz.




Pomógł: 1052 razy
Dołączył: 07 Cze 2004
Posty: 11396
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Pon Maj 25, 2009 12:22   

marcinZG, wleź pod auto i po prostu łobejrzyj cały układ zmiany biegów. Tam jest jedna śrubka (bezpośrednio pod drążkiem), która jak jest za mocno dokręcona, bardzo wpływa na "ciężkość" zmiany biegów ;)
_________________
Pozdrawiam - Brt
 
 
marcinZG 



Pomógł: 15 razy
Dołączył: 20 Wrz 2008
Posty: 320
Skąd: Zielona Góra

Rover 45

Wysłany: Sro Maj 27, 2009 00:40   

Jak zacznie mnie to bardzo wkurzac to tak pewnie zrobie ;)
Na razie mialem problem z sama galka. Poluzowala sie, ale nie moglem jej wykrecic.
Okazalo sie, ze ktorys z poprzednich wlascicieli wpadl na genialny pomysl i w celu zalozenia nowej nieoryginalnej galki po prostu skrocil drazek (czyt. obcial brzeszczotem gwint i do tego krzywo) i dzisiaj na trasie poluzowala sie do tego stopnia, ze zostala mi w reku :)
Jakby nie bylo cel osiagniety, udalo sie ja zdjac :mrgreen:
Pod domem solidnie ja przysrubowalem i zobacze jak bedzie teraz, bo dzisiaj mialem problemy glownie z wbijaniem 4ki.

Teraz takie pytanie - co kupic do ukladu wspomagania?
Roverowski plyn z TomaTeam czy mozna go z powodzeniem zastapic czyms innym?
Jesli tak, to prosze o jakies konkretne sugestie.

Btw podczas zmiany kol mialem "piekna" przygode z wygieta oslona tarczy hamulcowej - nie obylo sie bez mlotka i srubokreta, bo wygiela przy samej piascie/lozysku (o ile dobrze mowie, bo mechanik ze mnie zaden).
Mam nadzieje, ze wiecie o ktore miejsce mi chodzi :lol:
W kazdym razie przy skrecaniu w lewo wydawala niesamowite dzwieki.
Rezonansuje (czyt. halasuje) pieknie, mam nadzieje, ze tak samo dobrze chroni tarcze.
Poza tym mam wrazenie ze swiezo nabita klima kiepsko sie spisuje, wiec jutro test z termometrem :twisted:
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R400] Niezidentyfikowany kabel..
r0wl3n Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 6 Czw Mar 22, 2012 21:09
AndrewS
Brak nowych postów [R400] Niezidentyfikowany kabelek
od czego to??
String Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 9 Sro Mar 19, 2008 07:42
piter34
Brak nowych postów [R45 2.0iDT]
EGR
Immq Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 1 Pią Wrz 18, 2009 15:52
thef
Brak nowych postów [R45 2.0iDT '02] Starting kit
czyli co, gdzie i za ile
marcinZG Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 5 Czw Maj 21, 2009 11:18
marcinZG
Brak nowych postów [R45 2.0IDT]Wymiana MFU
liberoy Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 0 Sob Gru 27, 2014 14:16
liberoy



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink