Forum Klubu ROVERki.pl :: [R25 2.0 iDT] Silnik się przegrzewa.
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R25 2.0 iDT] Silnik się przegrzewa.
Autor Wiadomość
Krzysi3k 




Pomógł: 108 razy
Dołączył: 02 Sty 2009
Posty: 3067
Skąd: Warszawa

Rover 25

Wysłany: Sob Maj 23, 2009 18:41   [R25 2.0 iDT] Silnik się przegrzewa.

Szukałem, szukałem i wszystko to za mało...
Temperatura silnika jest za wysoka, zamiast zatrzymywać się w połowie to ona wędruje nawet pół centymetra od czerwonego pola :/
Mam wersję z klimatyzacją, który wiatrak jest od układu chłodzenia? Jakoś nie mogłem jednoznacznie stwierdzić... Skłaniam się ku temu bliżej silnika.
Wg. moich dzisiejszych ustaleń oba wiatraki są sprawne - ten bliżej zderzaka, podpinałem pod aku i kręcił aż miło. Drugi natomiast kręcił pięknie po odpięciu kabelka pod osłoną silnika.
Bezpieczniki wyglądają ok, nie wiem jak to jest z przekaźnikami, bo ciężko stwierdzić...
Jak myślicie? Czujnik temperatury płynu chłodniczego?
Ostatnio zmieniony przez Krzysi3k Nie Maj 24, 2009 16:39, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Sob Maj 23, 2009 18:41   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
Mix 




Pomógł: 55 razy
Dołączył: 21 Wrz 2008
Posty: 1110
Skąd: Warszawa



Wysłany: Sob Maj 23, 2009 19:31   

Krzysi3k5 napisał/a:
Mam wersję z klimatyzacją, który wiatrak jest od układu chłodzenia?

Odpal silnik, otwórz maskę i zobacz który wiatrak się kręci. Potem włącz klimę - ZTCP powinien się włączyć drugi i właśnie ten jest od AC.
Krzysi3k5 napisał/a:
Drugi natomiast kręcił pięknie po odpięciu kabelka pod osłoną silnika.

I prawidłowo. Po odpięciu wtyczki czujnika i odpaleniu auta, oba wiatraki powinny powinny pracować z pełną prędkością.
Krzysi3k5 napisał/a:
Temperatura silnika jest za wysoka, zamiast zatrzymywać się w połowie to ona wędruje nawet pół centymetra od czerwonego pola

Sprawdź dokładnie poziom płynu chłodzącego w zbiorniczku wyrównawczym, na zimnym i ciepłym silniku. Ostatnio dolałem u siebie. Myślałem, że jest lekki niedobór, a weszło prawie całe litrowe Borygo :wink: Od tego czasu silnik zagrzewa się zdecydowanie wolniej, a wskazówka temp. przez pierwsze ok. 10km. jest o 1 mm. przed połową skali, później już zatrzymuje się i zostaje w połowie.
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
Krzysi3k 




Pomógł: 108 razy
Dołączył: 02 Sty 2009
Posty: 3067
Skąd: Warszawa

Rover 25

Wysłany: Sob Maj 23, 2009 19:47   

Upss.. Ale właśnie nie dopisałem, że wiatrak nie włącza się jak się nagrzeje i tu właśnie raczej upatrywałbym przyczyny... Tylko co dalej?
 
 
hrv 




Pomógł: 8 razy
Dołączył: 24 Kwi 2009
Posty: 97
Skąd: Leeds/Poznan



Wysłany: Sob Maj 23, 2009 19:58   

Oba wiatraki dzialaja rownoczesnie bedac od klimy i chlodzenia.Sa natomiast dwa czujniki w chlodnicy,gdyz chlodzenie jest dwubiegowe.Jeden wlacza sie przy pewnej temperaturze a gdy woda nagrzeje sie jeszcze bardziej,drugi daje sygnal i wiatraki kreca sie jeszcze szybciej.
Sprawdz te czujniki.
 
 
Krzysi3k 




Pomógł: 108 razy
Dołączył: 02 Sty 2009
Posty: 3067
Skąd: Warszawa

Rover 25

Wysłany: Nie Maj 24, 2009 09:58   

No tak, tylko gdzie są te czujniki? Z tego wniosek, że u mnie w ogóle już padło wszystko, bo kręci się tylko od czasu do czasu jeden jak klimę włączoną mam...
 
 
martens 




Pomogła: 13 razy
Dołączyła: 02 Lut 2009
Posty: 692
Skąd: Lublin

Rover 25

Wysłany: Nie Maj 24, 2009 11:01   

Krzysi3k5
niedawno to przerabialam - u mnie byl spalony silnik wentylatora klimy (ten przy grilu) - objaw byl taki, ze wiatrak chlodnicy (blizej silnika), wlaczal sie tylko po wlaczeniu klimy, na chwile, po czym wylaczal i po chwili znowu wlaczal. Po wymianie silnika went. klimy okazalo sie ze dalej nie kreci - winne byly przekaznik i jego gniazdo.
Po wymianie przekaznika i wyczyszczeniu gniazda kreca juz oba i wydaje mi sie ze klima efektywniej chlodzi i odparowuje. Co do temperatury u mnie, tez mam takie wrazenie ze jest za wysoka - mniej wiecej 1mm powyzej polowy calej skali (czyli wskazowka nie lezy poziomo tylko jej koniec jest lekko uniesiony ponad poziom) :roll:

pozdrawiam
marta
 
 
 
Krzysi3k 




Pomógł: 108 razy
Dołączył: 02 Sty 2009
Posty: 3067
Skąd: Warszawa

Rover 25

Wysłany: Nie Maj 24, 2009 12:34   

No to jest jeszcze w normie ;)
U mnie zadziwiająco się zbliżyła do czerwonej skali wczoraj w trasie :/
Czyli nie silniczek, a przekaźniki były winne? U mnie oba wiatraki działały, kiedy je do tego zmusiłem grzebiąc pod maską :P
Idę do samochodu wypikać błędy, może coś pokaże...

[ Dodano: Nie Maj 24, 2009 13:45 ]
A przecież ten artykuł nie dotyczy iDT...
 
 
hrv 




Pomógł: 8 razy
Dołączył: 24 Kwi 2009
Posty: 97
Skąd: Leeds/Poznan



Wysłany: Nie Maj 24, 2009 13:28   

Wlasnie zrobilem 150 km w trasie i dwa razy temperatura poszla pod czerwone pole,auto tracilo moc,po czym zjechalem na pobocze.Wentylatory chodza, ale plyn wyparowywuje intensywnie ze zbiorniczka.Po 10 min moge dalej jechac, ale sytuacja sie powtarza po jakims czasie, raczej pod wiekszym obciazeniem np.gorka.Co to moze byc?W miescie jeszcze mi sie to nie zdarzylo.
 
 
Krzysi3k 




Pomógł: 108 razy
Dołączył: 02 Sty 2009
Posty: 3067
Skąd: Warszawa

Rover 25

Wysłany: Nie Maj 24, 2009 13:31   

Odpiąłem tę wtyczkę i wiatraczek hulał aż wiatr się robił ;)
To jest chyba czujnik temperatury płynu chłodniczego, tak?

[ Dodano: Nie Maj 24, 2009 14:34 ]
hrv, skoro wiatraczki chodzą to ja bym najpierw wylał stary płyn, przeczyścił chłodnicę, nalał nowego płynu. Jaki masz stan płynu chłodniczego? Nie ucieka Ci? Odkręć korek i sprawdź, czy dziurka na spodzie nie jest zawalona ;)
 
 
Mix 




Pomógł: 55 razy
Dołączył: 21 Wrz 2008
Posty: 1110
Skąd: Warszawa



Wysłany: Nie Maj 24, 2009 14:59   

Krzysi3k5 napisał/a:
To jest chyba czujnik temperatury płynu chłodniczego, tak?

Tak. Jeśli oba wiatraki się włączyły, tzn. że niesprawny czujnik można wykluczyć.

Proponuję sprawdzić chłodnicę i przewody do niej prowadzące. Tak jak piszesz, możliwe i najbardziej prawdopodobne, że gdzieś się zrobił zator i nie ma cyrkulacji płynu.
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
Krzysi3k 




Pomógł: 108 razy
Dołączył: 02 Sty 2009
Posty: 3067
Skąd: Warszawa

Rover 25

Wysłany: Nie Maj 24, 2009 16:17   

Mixtated napisał/a:
Tak. Jeśli oba wiatraki się włączyły, tzn. że niesprawny czujnik można wykluczyć.


Ale właśnie włączył się jeden, ten zwrócony w stronę silnika, drugi stał jak wryty...
_________________
Sprzedam wszystkie części do MG ZR :)
https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=101710
 
 
Mix 




Pomógł: 55 razy
Dołączył: 21 Wrz 2008
Posty: 1110
Skąd: Warszawa



Wysłany: Nie Maj 24, 2009 16:26   

ZTCP jak u siebie odłączałem ten czujnik do kręciły się 2 wentylatory. W każdym razie szukałbym jednak usterki gdzieś w układzie chłodzenia. Dla pewności możesz jeszcze raz odpiąć kostkę i włączyć AC, aby w 100% wykluczyć czujnik.
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
thef 



Pomógł: 387 razy
Dołączył: 15 Mar 2007
Posty: 4424
Skąd: Oświęcim



Wysłany: Nie Maj 24, 2009 16:30   

Proszę uzupełnić temat zgodnie z zasadami kącika.
 
 
Krzysi3k 




Pomógł: 108 razy
Dołączył: 02 Sty 2009
Posty: 3067
Skąd: Warszawa

Rover 25

Wysłany: Nie Maj 24, 2009 16:50   

thef napisał/a:
Proszę uzupełnić temat zgodnie z zasadami kącika.


Upss :oops:

Mixtated napisał/a:
ZTCP jak u siebie odłączałem ten czujnik do kręciły się 2 wentylatory. W każdym razie szukałbym jednak usterki gdzieś w układzie chłodzenia. Dla pewności możesz jeszcze raz odpiąć kostkę i włączyć AC, aby w 100% wykluczyć czujnik.


Na klimatyzacji było to samo - działał ten bliżej silnika, zwrócony w jego stronę, natomiast ten bliżej zderzaka zwrócony z stronę plastiku ani drgnął.
W ogóle nawet jak przyjechałem z takim mocno nagrzanym silnikiem, wyszedłem nie gasząc go to wiatraczka nie było słychać, więc to w nim upatrywałbym przyczynę...
_________________
Sprzedam wszystkie części do MG ZR :)
https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=101710
 
 
Mix 




Pomógł: 55 razy
Dołączył: 21 Wrz 2008
Posty: 1110
Skąd: Warszawa



Wysłany: Nie Maj 24, 2009 17:13   

Sprawdzę jeszcze dziś jak jest u mnie, ale wydaje mi się, że żaden wiatrak nie chodzi po odpaleniu auta. U mnie nigdy jeszcze nie włączały się nawet w lecie przy ciepłym silniku (poza tym co włącza się z klimą). Powinien się włączać jak silnik zbyt mocno się zagrzewa, a jeśli u Ciebie tak właśnie jest, tzn., że chłodzenie cieczą nie wyrabia...
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
Krzysi3k 




Pomógł: 108 razy
Dołączył: 02 Sty 2009
Posty: 3067
Skąd: Warszawa

Rover 25

Wysłany: Nie Maj 24, 2009 17:36   

Ale właśnie on się nie włącza w ogóle na podpiętym przewodzie :/
Napisałem przecież :P Wróciłem do domu wczoraj po trasie, wskazówka była wyyysoko, mało do czerwonego pola brakowało i jednak się nie włączył. Potem dłubałem, gazowałem itp i też się nie włączał. Jedynie przy włączonej klimie jeden włączał się raz na jakiś czas na 15 sekund.
 
 
hrv 




Pomógł: 8 razy
Dołączył: 24 Kwi 2009
Posty: 97
Skąd: Leeds/Poznan



Wysłany: Nie Maj 24, 2009 17:59   

Opisalem dzialanie wiatrakow na podstawie rovera 400.Nie zwrocilem uwagi ze chodzi o 25, gdzie jest inaczej.Sorki :cry:
Wracajac do mojej sprawy.Zrobilem nastepne 120 km.
Plyn ( niedawno wymieniony)zostaje wyrzucany korkiem na zbiorniczku wyrownawczym,robi sie tam niezle cisnienie.Gdy odkrecam korek,plyn gulgocze,potem sie cofa i trzeba dolac ok 0.5 litra.Sytuacja ma miejsce kiedy deptam ponad 100 km/h jak rowniez przy wjezdzaniu pod gorke.Wiatraki sie kreca,tylko czemu nie chlodza wydajniej.
Acha
Podczas jazdy nagrzanym silnikiem gdy przelaczam dmuchawe na cieple powietrze i bieg 4,dopiero po kilku minutach leci cieple powierze ale i tak nie za gorace.
 
 
Krzysi3k 




Pomógł: 108 razy
Dołączył: 02 Sty 2009
Posty: 3067
Skąd: Warszawa

Rover 25

Wysłany: Pon Maj 25, 2009 00:07   

Odkręcasz korek, gdy płyn jest gorący? :o
U mnie wiatraki właśnie w ogóle nie chodzą i tu jest problem.
U Ciebie raczej na 100% zawodzi płyn, który tak jak wcześniej pisałem ja bym wymienił i przy okazji przeczyścił układ ;)
U mnie sytuacja jest trochę bardziej skomplikowana :/
Mam przeczucie, że to czujnik, ale nie chcę wydawać 160 PLN na oryginał (na tomateam nie widzialem zamiennika do diesla), skoro nie jestem pewien...
 
 
Mix 




Pomógł: 55 razy
Dołączył: 21 Wrz 2008
Posty: 1110
Skąd: Warszawa



Wysłany: Pon Maj 25, 2009 00:22   

Krzysi3k5, czujnik w InterCarsie kosztuje jakieś 50-70zł o ile dobrze zapamiętałem.
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
Brt 
mgz insz.




Pomógł: 1052 razy
Dołączył: 07 Cze 2004
Posty: 11396
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Pon Maj 25, 2009 09:16   

diesel .... w trasie .... się przegrzewa .... :shock: a moze termostat ;> Jesli czujnik temp na deskę jest ok, oba wentylatory się włączają po wypięciu wtyczki czujnika temp do komputera, to pozostaje tylko albo termostat, albo coś jest przytkane i nie ma właściwego obiegu płynu. To że jeden z wentylatorów nei działa prawidłowo, to i tak nie zmienia faktu, że ten silnik w trasie powienien spokojnie bez wentylatora być superschłodzony :ok:
_________________
Pozdrawiam - Brt
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [Rover214i LPG] Przegrzewa się silnik tylko z rana
mincur Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 13 Czw Wrz 19, 2013 13:26
mincur
Brak nowych postów [R214] Silnik sie przegrzewa, nawiew nie działa, termo. nowy
Saaphyri Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 10 Sro Sty 25, 2017 21:37
Saaphyri
Brak nowych postów [R214Si '98r] Przegrzewa się...
... a może i nie...
srbenda Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 5 Sro Lut 06, 2008 11:33
R-200
Brak nowych postów [MG ZR 1.8] vvc przegrzewa się na postoju
3Wojtas Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 8 Czw Lip 06, 2023 14:36
3Wojtas
Brak nowych postów [R200 1.6Si 97r] Przegrzewa się. Czy to termostat?
kqba Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 10 Czw Sie 05, 2010 15:16
kqba



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink