Wysłany: Sob Maj 23, 2009 18:41 [R25 2.0 iDT] Silnik się przegrzewa.
Szukałem, szukałem i wszystko to za mało...
Temperatura silnika jest za wysoka, zamiast zatrzymywać się w połowie to ona wędruje nawet pół centymetra od czerwonego pola
Mam wersję z klimatyzacją, który wiatrak jest od układu chłodzenia? Jakoś nie mogłem jednoznacznie stwierdzić... Skłaniam się ku temu bliżej silnika.
Wg. moich dzisiejszych ustaleń oba wiatraki są sprawne - ten bliżej zderzaka, podpinałem pod aku i kręcił aż miło. Drugi natomiast kręcił pięknie po odpięciu kabelka pod osłoną silnika.
Bezpieczniki wyglądają ok, nie wiem jak to jest z przekaźnikami, bo ciężko stwierdzić...
Jak myślicie? Czujnik temperatury płynu chłodniczego?
Ostatnio zmieniony przez Krzysi3k Nie Maj 24, 2009 16:39, w całości zmieniany 1 raz
SPAMU¦
Wysłany: Sob Maj 23, 2009 18:41 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Pomógł: 55 razy Dołączył: 21 Wrz 2008 Posty: 1110 Skąd: Warszawa
Wysłany: Sob Maj 23, 2009 19:31
Krzysi3k5 napisał/a:
Mam wersję z klimatyzacją, który wiatrak jest od układu chłodzenia?
Odpal silnik, otwórz maskę i zobacz który wiatrak się kręci. Potem włącz klimę - ZTCP powinien się włączyć drugi i właśnie ten jest od AC.
Krzysi3k5 napisał/a:
Drugi natomiast kręcił pięknie po odpięciu kabelka pod osłoną silnika.
I prawidłowo. Po odpięciu wtyczki czujnika i odpaleniu auta, oba wiatraki powinny powinny pracować z pełną prędkością.
Krzysi3k5 napisał/a:
Temperatura silnika jest za wysoka, zamiast zatrzymywać się w połowie to ona wędruje nawet pół centymetra od czerwonego pola
Sprawdź dokładnie poziom płynu chłodzącego w zbiorniczku wyrównawczym, na zimnym i ciepłym silniku. Ostatnio dolałem u siebie. Myślałem, że jest lekki niedobór, a weszło prawie całe litrowe Borygo Od tego czasu silnik zagrzewa się zdecydowanie wolniej, a wskazówka temp. przez pierwsze ok. 10km. jest o 1 mm. przed połową skali, później już zatrzymuje się i zostaje w połowie.
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
Oba wiatraki dzialaja rownoczesnie bedac od klimy i chlodzenia.Sa natomiast dwa czujniki w chlodnicy,gdyz chlodzenie jest dwubiegowe.Jeden wlacza sie przy pewnej temperaturze a gdy woda nagrzeje sie jeszcze bardziej,drugi daje sygnal i wiatraki kreca sie jeszcze szybciej.
Sprawdz te czujniki.
No tak, tylko gdzie są te czujniki? Z tego wniosek, że u mnie w ogóle już padło wszystko, bo kręci się tylko od czasu do czasu jeden jak klimę włączoną mam...
Krzysi3k5
niedawno to przerabialam - u mnie byl spalony silnik wentylatora klimy (ten przy grilu) - objaw byl taki, ze wiatrak chlodnicy (blizej silnika), wlaczal sie tylko po wlaczeniu klimy, na chwile, po czym wylaczal i po chwili znowu wlaczal. Po wymianie silnika went. klimy okazalo sie ze dalej nie kreci - winne byly przekaznik i jego gniazdo.
Po wymianie przekaznika i wyczyszczeniu gniazda kreca juz oba i wydaje mi sie ze klima efektywniej chlodzi i odparowuje. Co do temperatury u mnie, tez mam takie wrazenie ze jest za wysoka - mniej wiecej 1mm powyzej polowy calej skali (czyli wskazowka nie lezy poziomo tylko jej koniec jest lekko uniesiony ponad poziom)
No to jest jeszcze w normie
U mnie zadziwiająco się zbliżyła do czerwonej skali wczoraj w trasie
Czyli nie silniczek, a przekaźniki były winne? U mnie oba wiatraki działały, kiedy je do tego zmusiłem grzebiąc pod maską
Idę do samochodu wypikać błędy, może coś pokaże...
[ Dodano: Nie Maj 24, 2009 13:45 ]
A przecież ten artykuł nie dotyczy iDT...
Wlasnie zrobilem 150 km w trasie i dwa razy temperatura poszla pod czerwone pole,auto tracilo moc,po czym zjechalem na pobocze.Wentylatory chodza, ale plyn wyparowywuje intensywnie ze zbiorniczka.Po 10 min moge dalej jechac, ale sytuacja sie powtarza po jakims czasie, raczej pod wiekszym obciazeniem np.gorka.Co to moze byc?W miescie jeszcze mi sie to nie zdarzylo.
Odpiąłem tę wtyczkę i wiatraczek hulał aż wiatr się robił
To jest chyba czujnik temperatury płynu chłodniczego, tak?
[ Dodano: Nie Maj 24, 2009 14:34 ] hrv, skoro wiatraczki chodzą to ja bym najpierw wylał stary płyn, przeczyścił chłodnicę, nalał nowego płynu. Jaki masz stan płynu chłodniczego? Nie ucieka Ci? Odkręć korek i sprawdź, czy dziurka na spodzie nie jest zawalona
Pomógł: 55 razy Dołączył: 21 Wrz 2008 Posty: 1110 Skąd: Warszawa
Wysłany: Nie Maj 24, 2009 14:59
Krzysi3k5 napisał/a:
To jest chyba czujnik temperatury płynu chłodniczego, tak?
Tak. Jeśli oba wiatraki się włączyły, tzn. że niesprawny czujnik można wykluczyć.
Proponuję sprawdzić chłodnicę i przewody do niej prowadzące. Tak jak piszesz, możliwe i najbardziej prawdopodobne, że gdzieś się zrobił zator i nie ma cyrkulacji płynu.
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
Pomógł: 55 razy Dołączył: 21 Wrz 2008 Posty: 1110 Skąd: Warszawa
Wysłany: Nie Maj 24, 2009 16:26
ZTCP jak u siebie odłączałem ten czujnik do kręciły się 2 wentylatory. W każdym razie szukałbym jednak usterki gdzieś w układzie chłodzenia. Dla pewności możesz jeszcze raz odpiąć kostkę i włączyć AC, aby w 100% wykluczyć czujnik.
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
ZTCP jak u siebie odłączałem ten czujnik do kręciły się 2 wentylatory. W każdym razie szukałbym jednak usterki gdzieś w układzie chłodzenia. Dla pewności możesz jeszcze raz odpiąć kostkę i włączyć AC, aby w 100% wykluczyć czujnik.
Na klimatyzacji było to samo - działał ten bliżej silnika, zwrócony w jego stronę, natomiast ten bliżej zderzaka zwrócony z stronę plastiku ani drgnął.
W ogóle nawet jak przyjechałem z takim mocno nagrzanym silnikiem, wyszedłem nie gasząc go to wiatraczka nie było słychać, więc to w nim upatrywałbym przyczynę...
Pomógł: 55 razy Dołączył: 21 Wrz 2008 Posty: 1110 Skąd: Warszawa
Wysłany: Nie Maj 24, 2009 17:13
Sprawdzę jeszcze dziś jak jest u mnie, ale wydaje mi się, że żaden wiatrak nie chodzi po odpaleniu auta. U mnie nigdy jeszcze nie włączały się nawet w lecie przy ciepłym silniku (poza tym co włącza się z klimą). Powinien się włączać jak silnik zbyt mocno się zagrzewa, a jeśli u Ciebie tak właśnie jest, tzn., że chłodzenie cieczą nie wyrabia...
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
Ale właśnie on się nie włącza w ogóle na podpiętym przewodzie
Napisałem przecież Wróciłem do domu wczoraj po trasie, wskazówka była wyyysoko, mało do czerwonego pola brakowało i jednak się nie włączył. Potem dłubałem, gazowałem itp i też się nie włączał. Jedynie przy włączonej klimie jeden włączał się raz na jakiś czas na 15 sekund.
Opisalem dzialanie wiatrakow na podstawie rovera 400.Nie zwrocilem uwagi ze chodzi o 25, gdzie jest inaczej.Sorki
Wracajac do mojej sprawy.Zrobilem nastepne 120 km.
Plyn ( niedawno wymieniony)zostaje wyrzucany korkiem na zbiorniczku wyrownawczym,robi sie tam niezle cisnienie.Gdy odkrecam korek,plyn gulgocze,potem sie cofa i trzeba dolac ok 0.5 litra.Sytuacja ma miejsce kiedy deptam ponad 100 km/h jak rowniez przy wjezdzaniu pod gorke.Wiatraki sie kreca,tylko czemu nie chlodza wydajniej.
Acha
Podczas jazdy nagrzanym silnikiem gdy przelaczam dmuchawe na cieple powietrze i bieg 4,dopiero po kilku minutach leci cieple powierze ale i tak nie za gorace.
Odkręcasz korek, gdy płyn jest gorący?
U mnie wiatraki właśnie w ogóle nie chodzą i tu jest problem.
U Ciebie raczej na 100% zawodzi płyn, który tak jak wcześniej pisałem ja bym wymienił i przy okazji przeczyścił układ
U mnie sytuacja jest trochę bardziej skomplikowana
Mam przeczucie, że to czujnik, ale nie chcę wydawać 160 PLN na oryginał (na tomateam nie widzialem zamiennika do diesla), skoro nie jestem pewien...
diesel .... w trasie .... się przegrzewa .... a moze termostat Jesli czujnik temp na deskę jest ok, oba wentylatory się włączają po wypięciu wtyczki czujnika temp do komputera, to pozostaje tylko albo termostat, albo coś jest przytkane i nie ma właściwego obiegu płynu. To że jeden z wentylatorów nei działa prawidłowo, to i tak nie zmienia faktu, że ten silnik w trasie powienien spokojnie bez wentylatora być superschłodzony
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum