Forum Klubu ROVERki.pl :: [R25 iTD] Kilka pytań, wątpliwości i subiektywnej oceny
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R25 iTD] Kilka pytań, wątpliwości i subiektywnej oceny

po ostatnich naprawach...
Autor Wiadomość
Steff 



Pomógł: 10 razy
Dołączył: 26 Mar 2009
Posty: 272
Skąd: Sosnowiec



Wysłany: Pią Maj 22, 2009 23:02   [R25 iTD] Kilka pytań, wątpliwości i subiektywnej oceny

Mam nadzieję że mój ruv wreszcie zacznie "hulać" jak należy. Niemniej po ostatnich naprawach nasunęło mi się kilka wątpliwości.

1. Po wymianie rozrządu okazało się, że cieknie olej. Od góry silnika po obudowie rozrządu. Pierwsze podejrzenie zimering wałka. Mechanik stwierdził, że zimer był wymieniony z rozrządem. I tu pytanie czy kompletny rozrząd ma w zestawie również ten zimering :?: Dziś problem z wyciekiem się rozwiązał. Padła uszczelka pokrywy zaworów i "jakaś" zaślepka kanału olejowego w głowicy.

2. Druga sprawa tyczy się zaworu upustowego turbiny (która mi padła). Pod wpływem waszych fachowych sugesti organoleptycznie sprawdziłem działanie tego elementu. I udało mi się go palcami poruszyć na ok 2-3mm czyli działa. Jednak czy może się zdarzyć tak że padła membrana która go otwiera :?: Bo co z tego że sam zawór działa i kruciec też ale reszta go nie popycha :?:

3. Trzecia sprawa tyczy się dynamiki silnika po wymianie wąża IC. Pierwsze co rzuciło mi się w oczy to to, że nowy jest zewnętrznie cieńszy od starego i jakby krótszy. Inna sprawa że "dźwiękowo" motor pracuje zupełnie inaczej i bardziej spokojniej. Ale zauważyłem mniejszą dynamikę przy przyspieszaniu. Przed awarią turbiny i później z "zaklejonym" wążem IC auto od 1750 obrotów nabierało wigoru a od 2000 ostro rwało do przodu. Było tak nawet dziś rano przed wymianą. Teraz jest bardziej przymulone. Tak jakby wszystko przesujęło się o ok 500 obrotów w górę. Powyżej 2000 nabiera wigoru a od 2500 wyraźnie się rozkręca. Na mój gust to chyba sprawa wąża bo przy większej średnicy więcej powietrza się dostanie do cylindrów.

4. Czwarta sprawa to praca turbiny i jej świst. Przed awarią w zasadzie nie było go słychać. Teraz jest bardzo wyraźnie słyszalny już od ok 2000 obrotów. Przed wymianą węża IC był podobny. I tu wątpliwość. Czy "świst" pochodzi od nieszczelności układu powietrznego. Czy jest związany z łożyskowaniem turbiny. Czy z kszałtem i nierównościami łopatek i faktem, że są nowe :?:

No to się napociłem pisaniem .... :smile:
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Pią Maj 22, 2009 23:02   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
Brt 
mgz insz.




Pomógł: 1052 razy
Dołączył: 08 Cze 2004
Posty: 11396
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Pią Maj 22, 2009 23:34   

stawiałbym, że punkt 3 i 4 są związane z jakąś nieszczelnością w układzie dolou powietrza .... napewno wszystko masz dobrze poskręcne ??
_________________
Pozdrawiam - Brt
 
 
Steff 



Pomógł: 10 razy
Dołączył: 26 Mar 2009
Posty: 272
Skąd: Sosnowiec



Wysłany: Nie Maj 24, 2009 12:15   

Tego to ja niestety nie wiem czy wszystko jest dobrze poskładane. Ale wydaje się że tak. Wycieków oleju już nie ma, dynamika wróciła i kopcenie ustąpiło. A jak ewentualnie sprawdzić "domowym" sposobem czy wszystko jest dobrze poskładane :?:
W środę mam służbową wycieczkę do Radomia i zrobię ok 600km także wówczas będę mógł posprawdzać to i tamto na trasie :lol:
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
faecd 




Pomógł: 97 razy
Dołączył: 14 Paź 2008
Posty: 2125
Skąd: Police k.Szczecin

Rover 400

Wysłany: Nie Maj 24, 2009 12:35   

Steff napisał/a:
ewentualnie sprawdzić "domowym" sposobem czy wszystko jest dobrze poskładane
RAVE rysunki popatrz jak wszystko poskrecane jest:/
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
Steff 



Pomógł: 10 razy
Dołączył: 26 Mar 2009
Posty: 272
Skąd: Sosnowiec



Wysłany: Nie Maj 24, 2009 16:53   

Oglądałem to wszystko raz i drugi i wydaje mi się, że wszystko jest dobrze poskładane. No chyba że jeszcze dolny wąż IC jest walnięty :???:
A w kwestii "świstu" turbiny występuje tylko w czasie jazdy czyli pod obciążeniem. Na luzie mogę wkręcić silnik na 3500 obrotów i świstu nie ma.
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
Mix 




Pomógł: 55 razy
Dołączył: 21 Wrz 2008
Posty: 1110
Skąd: Warszawa



Wysłany: Nie Maj 24, 2009 17:05   

Sprawdź dokładnie opaski ślimakowe. W razie potrzeby po dociągaj je śrubokrętem. Zwróć przy okazji uwagę na wszelkie oznaki pocenia się węży.
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
wacek 



Pomógł: 5 razy
Dołączył: 16 Lut 2009
Posty: 178
Skąd: Rzeszów

Rover 25

Wysłany: Pon Maj 25, 2009 13:01   

Stefan....to lanie oleju od góry to uszczelka - oring pompy vacum. Ogromnie trudno osiągalny jako pojedyńczy, osobny element

[ Dodano: Pon Maj 25, 2009 13:06 ]
Takze wymieniałem tego węża i podobnie mam z dynamiką - pkt. 3. Wszystko niby poskręcane szczelnie.
Ma ktoś jakiś pomyśł z tym
 
 
Steff 



Pomógł: 10 razy
Dołączył: 26 Mar 2009
Posty: 272
Skąd: Sosnowiec



Wysłany: Pon Maj 25, 2009 21:17   

wacek napisał/a:
Stefan....to lanie oleju od góry to uszczelka - oring pompy vacum

Tzn że był w komplecie z rozrządem i przy wymianie tego rzeczonego też zostrał wymieniony :lol: A jak już wcześniej wspomniałem przyczyna wycieku była inna :grin: Od naprawy zrobiłem już ok 150km i jest suchuteńko jak w nóweczce :mrgreen:
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [200] Kilka pytań
Harry Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 7 Nie Gru 09, 2012 14:30
ADI-mistrzu
Brak nowych postów [r25, 1.4, 01] kilka pytan
allbart Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 1 Wto Paź 27, 2009 16:28
azer
Brak nowych postów [R25] kilka pytań
Gość Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 2 Pon Wrz 07, 2009 22:27
Krzysi3k
Brak nowych postów [25 2.0 TD] kilka pytań
bamber Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 6 Wto Mar 15, 2011 18:23
sluchawa21
Brak nowych postów [MG ZR 120] Kilka pytań...
samuro Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 11 Nie Sty 11, 2009 21:13
marcinmarcin



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink