Forum Klubu ROVERki.pl :: [R75] Uszczelka pod głowicą
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R75] Uszczelka pod głowicą
Autor Wiadomość
andrew73 



Dołączył: 22 Maj 2009
Posty: 4
Skąd: Piotrków Tryb.



Wysłany: Sro Maj 27, 2009 20:03   [R75] Uszczelka pod głowicą
Typ: V6 Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 2.5 Rok produkcji: 2001

Mam problem znalazłem odpowiednie auto ale po oględzinach okazało się że poszła uszczelka pod głowicą.to stwierdziłem po obejrzeniu korka od wlewu oleju i jego okolic było mnóstwo białej mazi.Czy orientujecie się ile może kosztować wymiana uszczelki. Pozdrawiam.Rover 75 2.5 benzyna automat 2001r..
Cytat:
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Czw Gru 09, 2010 18:12, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Sro Maj 27, 2009 20:03   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
Zukowaty 




Pomógł: 155 razy
Dołączył: 05 Cze 2008
Posty: 2438
Skąd: Uć-Poznań



Wysłany: Sro Maj 27, 2009 20:10   

W tych silnikach pad uszczelki objawia się pchaniem kompresji do układu chłodzenia a nei mieszaniem oleju i wody. Wyjmij bagnet i zobacz czy na bagnecie tez jest masło i tak samo w zbiorniczku. Jeśli się okaże że jednak to rzadkość. Mnie zrobienie HGFa kosztowało ok 2 tys. 2 oryginalne uszczelki MG/Rover (robi je Gates tak dla wiadomości to będzie taniej pewnie) komplet uszczelniaczy, kompletna regeneracja głowic (moje widzi mi się). Co do masełka pod samym korkiem to 90% aut z silnikami benzynowymi będzie je miało jeśli robi krótkie trasy. Para wodna skrapla się w nie dogrzanym silniku i stąd ten osad. Trzeba przegonić go w trasie trochę kilometrów najlepiej i wtedy sprawdzić.

[ Dodano: Sro Maj 27, 2009 21:13 ]
Ogólnie HGF w tych silnikach to racze rzadki przypadek. Proponuje Ci jednak porządnie pogrzać silniczek dłuższy czas żeby sie wszystko osuszyło i wtedy sprawdzać bo jeśli jest tak jak piszesz że to pod korkiem i w okolicach t jestem prawie pewny że to nie HGF.
_________________
Koła wystarczą 4...cylindrów musi być 5
 
 
 
andrew73 



Dołączył: 22 Maj 2009
Posty: 4
Skąd: Piotrków Tryb.



Wysłany: Sro Maj 27, 2009 20:18   

Wszystko się zgadza ale tej mazi jest bardzo dużo i brakuje płynu w zbiorniczku wyrównawczym a ta maź ma taki sam smak co płyn chłodniczy czyli słodki. co mi radzicie?

[ Dodano: Sro Maj 27, 2009 21:21 ]
Na bagnecie tej mazi niema .
 
 
Zukowaty 




Pomógł: 155 razy
Dołączył: 05 Cze 2008
Posty: 2438
Skąd: Uć-Poznań



Wysłany: Sro Maj 27, 2009 20:34   

W zbiorniczku normalnie jest bardzo niski poziom płynu. Prawie na samym dnie jest napis MAX. Dolać płyn i się przejechać dłuższy kawałek z pół godzinki chociaż. Będzie wiadomo. Jest jeszcze ewentualność że silnik był przegrzany i odkleiła się leluja cylindrowa i nie jestem pewien czy ja bym na to nie stawiał.
_________________
Koła wystarczą 4...cylindrów musi być 5
 
 
 
andrew73 



Dołączył: 22 Maj 2009
Posty: 4
Skąd: Piotrków Tryb.



Wysłany: Sro Maj 27, 2009 20:52   

A gdyby to było o czym piszesz to co wtedy czy też czeka mnie wymiana uszczelki?
 
 
Zukowaty 




Pomógł: 155 razy
Dołączył: 05 Cze 2008
Posty: 2438
Skąd: Uć-Poznań



Wysłany: Sro Maj 27, 2009 20:58   

Jak by to była tuleja po przegrzaniu to silni to wyjęcia i kapitalka.

[ Dodano: Sro Maj 27, 2009 22:01 ]
Przede wszystkim sprawdź dokładnie ile jest płynu bo jego naprawdę w zbiorniku za duży poziom nie jest fabrycznie że tak to ujmę. Potem się przejedź żeby go porządnie rozgrzać i sprawdź jak wygląda wszystko.
Aha! Jak by płyn w takich ilościach leciał do oleju to powinien być na bagnecie dość wysoki poziom oleju no i to masełko. Sprawdź wszystko na spokojnie i daj znać.
_________________
Koła wystarczą 4...cylindrów musi być 5
 
 
 
andrew73 



Dołączył: 22 Maj 2009
Posty: 4
Skąd: Piotrków Tryb.



Wysłany: Sro Maj 27, 2009 21:13   

Ok narazie dziękuję..

[ Dodano: Pią Maj 29, 2009 12:29 ]
Po oględzinach u mechanika okazało się że to uszczelka ale niestety nie dogadałem się co do ceny. SZKODA.
 
 
Piotrass 




Pomógł: 25 razy
Dołączył: 08 Sty 2007
Posty: 430
Skąd: Lubsko

Rover 75

Wysłany: Pon Kwi 28, 2014 22:09   

Podepnę się pod temat bo nie chcę zakładać 1000 już o HGF.
Objawy: czasami, lecz nie zawsze kopci na biało (czuć słodką woń spalin), na odpalonym jak odkręcę korek, to kipi jak wulkan podczas erupcji, mimo ,że na zgaszonym płynu jest ledwo na dnie.
Innych charakterystycznych objawów uszkodzonej uszczelki pod głowicą nie zauważyłem. Płynu praktycznie nie ubywa, nie grzeje się, nie ma cappucino, expresso i innych smakołyków pod korkiem oleju.

Obstawiacie uszczelkę czy jest jeszcze coś innego co może powodować w/w objawy?
Silnik jak w temacie 2.5 KV6
_________________
F.T.H8TER5 and join the music!
 
 
 
zedziczek 



Pomógł: 34 razy
Dołączył: 06 Lis 2012
Posty: 497



Wysłany: Pon Kwi 28, 2014 22:43   

przy tym silniku układ chłodzenia jest ciśnieniowy :p nie odkręca się korka przy włączonym silniku :p
 
 
Piotrass 




Pomógł: 25 razy
Dołączył: 08 Sty 2007
Posty: 430
Skąd: Lubsko

Rover 75

Wysłany: Wto Kwi 29, 2014 20:14   

zedziczek, nie wiedziałem! :) Myślałem, że już nic mnie zaskoczy w sprawie Roverków ;)

W dalszym ciągu martwi mnie ta barwa i woń spalin. Jakieś sugestie?
_________________
F.T.H8TER5 and join the music!
 
 
 
SeniorA 




Pomógł: 591 razy
Dołączył: 14 Sty 2009
Posty: 4888



Wysłany: Wto Kwi 29, 2014 21:21   

Piotrass napisał/a:
W dalszym ciągu martwi mnie ta barwa i woń spalin. Jakieś sugestie?
sprawdzić płyn chłodniczy czy jest w nim CO2
_________________
Andrzej
Pozdrawiam
 
 
zedziczek 



Pomógł: 34 razy
Dołączył: 06 Lis 2012
Posty: 497



Wysłany: Sro Kwi 30, 2014 01:15   

Piotrass napisał/a:
zedziczek, nie wiedziałem! :) Myślałem, że już nic mnie zaskoczy w sprawie Roverków ;)

W dalszym ciągu martwi mnie ta barwa i woń spalin. Jakieś sugestie?


ale ja nie powiedziałem, że wszystko ok :) tylko ostrzegałem :) na zimnym silniku kiedy termostat jest zamknięty nie powinno wywalać płynu, jeśli tak się dzieje to coś nie tak, niemniej jednak padnięta uszczelka w kv6 to rzadkość, a wywalanie płynu przy zamkniętym układzie to często wina zablokowanego układu, np: nagrzewnica lub chłodnica oleju, co do słodkiej woni spali to mój ma tak na starcie ale białego dymu to raczej nie widuje przy takich temperaturach w czasie mrozów tak jak się rozgrzewa
 
 
Monia750 



Dołączyła: 13 Sty 2015
Posty: 1



Wysłany: Wto Sty 13, 2015 17:01   

czesc witam
Jestem tutaj nowa i jeszcze nie moge sie połapac co i jak wiec prosze o wybaczenie
9 miesiecy temu poszłą mi uszczelka pod głowica , niecałe dwa miesiace po tej wymianie pokazał sie olej w płynie , pojechałam tam ,powiedziali ze mam wybierac szmatka co jakis czas i ze to normalne , ciagle tez musiałam pilnowac płynu bo tez gdzies parował, wkurzało mnie to jak chole....... to ciagłe grzebanie w zbiorniczku i nie dałam za wygrana i pojechałam tam na przeczyszczenie całego układu ,olej znikł ale ciagle go ubywało.Dzisiaj jak odpaliłam auto rano pokazał sie płyn w okolcy uszczelki........jutro mam jechac do nich w tej sprawie ale nie wiem czy uda mi sie cos wywalczyc, moze ktos z was mi podpowie w czym tkwi problem bo mi juz rece odpadły i nie tylko
Nadmienie jeszcze ze głowica była planowana
1.8 benzyna bez turba,bez lpg
pozdrawiam
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R75] Uszczelka pod głowicą
duraj Rover serii 75, MG ZT 13 Czw Maj 08, 2014 09:00
sknerko
Brak nowych postów [R75] Uszczelka pod głowicą
Miras31 Rover serii 75, MG ZT 13 Pon Sie 25, 2008 05:10
Gość
Brak nowych postów [r75] 1.8 uszczelka pod głowicą
tomimacko Rover serii 75, MG ZT 2 Pon Paź 13, 2014 17:17
paolinio
Brak nowych postów [R75] Uszczelka pod głowicą
zimek-1985 Rover serii 75, MG ZT 30 Czw Cze 14, 2018 13:59
cyborg
Brak nowych postów [R75] Padnięta uszczelka pod głowicą ?
Eros Rover serii 75, MG ZT 4 Pon Wrz 08, 2014 18:11
Eros



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink