Typ: CDT Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 2004
Witam.Może ktoś uspokoi moje "skołatane nerwy" i napisze mi co za cziort mi się wyświetla gdy przekręce zapłon.Otóz przed wyświetleniem docelowym wyswietla mi się coś w rodzaju komunikatu.......OIL SERVIS 15550....Aha Tym R75 i wogóle tej klasy autem jeżdże od trzech miesięcy.
_________________ www.w-mp3.pl Nie trąb, robię co mogę
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Czw Gru 09, 2010 15:37, w całości zmieniany 2 razy
SPAMU¦
Wysłany: Wto Cze 02, 2009 13:58 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Pomógł: 20 razy Dołączył: 08 Mar 2008 Posty: 85 Skąd: Gdynia
Wysłany: Wto Cze 02, 2009 15:51 Re: [licznik]
staf napisał/a:
Witam.Może ktoś uspokoi moje "skołatane nerwy" i napisze mi co za cziort mi się wyświetla gdy przekręce zapłon.Otóz przed wyświetleniem docelowym wyswietla mi się coś w rodzaju komunikatu.......OIL SERVIS 15550....Aha Tym R75 i wogóle tej klasy autem jeżdże od trzech miesięcy.
A jeżeli przed wartością jest znak -(minus), to oznacza ile km temu powinien był być zmieniony olej/zrobiony przegląd. Ta wartość zmienia się chyba co 50 km, bo zawsze na końcu jest zero.
maciekmpl.Sprawdziłem dokładnie jest znak - (minus).Tylko ze autko kupiłem od znajomego.On właśnie olej wymieniał.Jest wpis potwierdzający w książce serwisową.
_________________ www.w-mp3.pl Nie trąb, robię co mogę
Pomógł: 20 razy Dołączył: 08 Mar 2008 Posty: 85 Skąd: Gdynia
Wysłany: Sro Cze 03, 2009 05:40
staf napisał/a:
maciekmpl.Sprawdziłem dokładnie jest znak - (minus).Tylko ze autko kupiłem od znajomego.On właśnie olej wymieniał.Jest wpis potwierdzający w książce serwisową.
Olej wymieniał, ale komunikatu nie skasował, bo do tego jest potrzebny komputer diagnostyczny firmy Rover, a niewiele takich jest dostęnych.
Olej wymieniał, ale komunikatu nie skasował, bo do tego jest potrzebny komputer diagnostyczny firmy Rover, a niewiele takich jest dostęnych.
eh tam zaraz komputer strona roverki.pl i kawałek drutu wystarczą
_________________ wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk"
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
Zapewne masz rację, ale ja nie mogłem "drutem" sobie poradzić, bo było już sporo na minusie i nie chciałem ryzykować kolejnych prób.
Podobno, tak jest jak jest sporo na minusie, że to tylko komputer diagnostyczny pomaga ?!
Pomógł: 3 razy Dołączył: 26 Mar 2009 Posty: 54 Skąd: Ostrów Wlkp
Wysłany: Sro Cze 03, 2009 14:35
ja własnie jestem po operacji kasowania sposobem opisanym na forum tzn "drutem", miałem na minusie -45350 a po operacji jest na + ale jakąś dziwną liczbę wyświetla bo 24150 i ni cholery do niczego to nie pasuje. Czy coś zrobiłem źle
Pomógł: 38 razy Dołączył: 26 Lut 2007 Posty: 1182 Skąd: Przejdź do mapy
Wysłany: Sro Cze 03, 2009 14:53
edward25 napisał/a:
ja nie mogłem "drutem" sobie poradzić,
pierwszy raz tez się męczyłem ale ja musiałem druta włożyć tak jakby w odbiciu lustrzanym. Np. jak pisało pierwsze z prawej to ja musiałem pierwszy z lewej... ale kaaowało
Artur napisał/a:
po operacji jest na + ale jakąś dziwną liczbę wyświetla bo 24150 i ni cholery do niczego to nie pasuje
jest dobrze, zawsze do takiej kasuje Widać bardzo precyzyjnie określa przebieg
No własnie. U jednego kolegi pokazuje na + 15550 (oil servis) u innego pokazuje 24150.
U mnie jest oil inspektion i na minusie 5000. Oczywiście wymieniałem olej ale nie
podłączałem autka pod kompa, może kolejnym razem.
Z tym że mam 2 pytania:
- 15500 i 24150 to dośc dużo więc co ile w R75 zmienia się olej? Mi mechanik z serisu
Rovera powiedział że co 10 tys. (autko ma trochę ponad 100 tys)
- czy to prawda że jak przekroczę na minusie 20 tys to komputer nie skasuje inspekcji?
To też wiem od mechanika że po 20 tys na minusie skasowanie kompem jest już
chyba niemożliwe.
Kompem zawsze skasujesz, drutem nie skasujesz po iluśtam tysiącach na minusie.
te ilości podawane na liczniku są po to żeby uzytkownik wiedział że ma olej zmieniać, ponoć anglicy się tego trzymają. Nasi mechanicy zalecaja zmianę różnie jeden co 10tys inny co 15tys moim zdaniem co 15 można zmieniac spokojnie tymbardziej olej półsyntetyk
_________________ wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk"
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
No własnie. U jednego kolegi pokazuje na + 15550 (oil servis) u innego pokazuje 24150.
U mnie jest oil inspektion i na minusie 5000. Oczywiście wymieniałem olej ale nie
podłączałem autka pod kompa, może kolejnym razem.
Z tym że mam 2 pytania:
- 15500 i 24150 to dośc dużo więc co ile w R75 zmienia się olej? Mi mechanik z serisu
Rovera powiedział że co 10 tys. (autko ma trochę ponad 100 tys)
- czy to prawda że jak przekroczę na minusie 20 tys to komputer nie skasuje inspekcji?
To też wiem od mechanika że po 20 tys na minusie skasowanie kompem jest już
chyba niemożliwe.
Czy nie chodzi przypadkiem o mile i kilometry. Anglicy określają przebieg między wymianami oleju na 15000 mil a w przeliczeniu na km jest to 24150.
Przy kasowaniu miałem -45000 km i poszło drucikiem, tylko nie pamiętam czy chodziło o olej czy inspekcję.
_________________ Wiesław B. (wawwie@wp.pl)
Poszukuję przewodów ze skrzynką przekaźników do wentylatora chłodnicy Rover 75, jeśli ktoś ma na zbyciu to chętnie odkupię.
Dołączył: 13 Mar 2013 Posty: 79 Skąd: Thetford U.K
Wysłany: Sro Kwi 24, 2013 20:23 Inspekcja
U mnie też poszło na (drucik) miałem ok 5000 mil na minusie. Po kasowaniu następna inspekcja za 15000 mil.Ogólnie zrobię ją szybciej bo to 15000 mil mnie lekko dziwi bo po przeliczeniu na kilometry wychodzi jakieś 24000 km.Masakra. I w książce też tak mam że co 15000 mil. Masakra.
Pomógł: 12 razy Dołączył: 09 Cze 2008 Posty: 337 Skąd: Warszawa
Wysłany: Czw Kwi 25, 2013 14:57
dany1107 napisał/a:
Ogólnie zrobię ją szybciej bo to 15000 mil mnie lekko dziwi bo po przeliczeniu na kilometry wychodzi jakieś 24000 km.Masakra. I w książce też tak mam że co 15000 mil. Masakra.
W zasadzie to możesz zaufać wskazaniom "oil service". Te kilometry nie są tożsame z faktycznie przejechanymi kilometrami, ponieważ komputer sam dobiera za ile powinieneś wymienić olej w zależności od stylu jazdy. W moim przypadku wymieniam olej po ok. 12 - 15tyś. przejechanych w rzeczywistości kilometrach, a komputer pokazuje wtedy 500km do wymiany(tak przykładowo).
Podłączając się do tematu wyświetlanych wartości na liczniku.
Może ktoś wie dlaczego u mnie po wymianie alternatora(na używkę) w linii przebiegu całkowitego wyświetla wartość 999999(pozostałe są ok).
Dodam że alternator padł mi na A2 i jechałem bez ładowania około 80km.
Podłączając się do tematu wyświetlanych wartości na liczniku.
Może ktoś wie dlaczego u mnie po wymianie alternatora(na używkę) w linii przebiegu całkowitego wyświetla wartość 999999(pozostałe są ok).
Dodam że alternator padł mi na A2 i jechałem bez ładowania około 80km.
A ile było przed wymianą? Od razu po wymianie i uruchomieniu się tak stało? Jak został odłączony akumulator? Samochód jest z automatyczną skrzynią biegów czy nie?
Generalnie tego typu rzeczy można otrzymać przy zachwianiach w równowadze zasilania na szynach komunikacyjnych, ew. przy ingerencji w przebieg licznika. Używając programów tacho do generowania przebiegów przy przekroczeniu pewnej wartości może się tak zdarzyć, że zegary zgłupieją. Może się tak stać przy wymianie aku, przy wymianie alternatora jest kilka czynników, które za to odpowiadają. Generalnie te wartości są zapisane prawidłowo, ale ROM głupieje i wyświetla bzdury. Niestety nie można naprawić bez wyciągnięcia zegarów i flashowania kości aby ponownie móc zaprogramować moduł. W konsekwencji takiego zdarzenia, może być też wpisanie do EWSa przebiegu 1 mln kilometrów. To też da się poprawić, ale też przy wyjęciu modułu z auta.
_________________ Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum