Wysłany: Sob Maj 30, 2009 17:40 [Honda Accord] Silnik przerywa
Typ: TDi Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: wszystkie
Witam!
Pewnego dnia silnik zaczal delikatnie przerywac, potem coraz czesciej wiec odkrecilem oslone i szukam... Poczatkowo myslalem ze to zapowietrzajacy sie uklad paliwa bo po wielokrotnym pompowaniu gruszka przed filtrem paliwa, stawala sie miekka i jakby pusta w srodku ale to podobno normalne.
Szukalem dalej i chyba znalazlem. W okolicy 3 wtrysku (liczac od lewej strony stojac na wprost silnika) jest mokro, przewody w tej czarnej materialowej otulinie (nie wiem dokladnie jaka role pelnia - prosze o wyjasnienie) sa wilgotne od ON.
Z tego co opisujesz prawdopodobnie wymienić trzeba właśnie ten przewód w otulinie, a najlepiej wszystkie, ponieważ tamtędy ucieka paliwo i wtrysk nie ma czego podawać do cylindra stąd przerwa w pracy silnika, chociaż jeśli nie dostaje tylko jeden to powinno się to objawiać raczej nierówną pracą silnika. Wymień przewody, to prosty zabieg (przewód się kupuje na metry), a jeśli to nie pomoże jedź do kogoś kto zajmuje się pompami i wtryskami.
Pomógł: 54 razy Dołączył: 23 Maj 2008 Posty: 942 Skąd: Zabierzów
Wysłany: Sob Maj 30, 2009 18:03
Spróbuj dokręcić delikatnie te nakrętki od przewodów metalowych co doprowadzają paliwo do wtrysków i te śruby co mocują te "rozgałęźniki" na których końcach są przewody w oplocie nałożone.
A te gumowe w oplocie to podobno przewody przelewowe czy jakoś tak.
Wymień je na nowe.
Taki przewód w oplocie kupisz w motoryzacyjnym na metry-dotniesz długości i będzie.
Z tego co wiem to za doprowadzanie paliwa odpowiedzialne są przewody metalowe które lecą z pompy do wtrysków a te w otulinie odprowadzają tylko nadmiar paliwa.
Kiedy wymienialeś filtr paliwa?
miałem to samo w mażdzie.okazało sie że mialem syf w baku ktory przytykał przewody i silnik przerywał.dodatkowo przewody paliwowe pod podwożiem w kilku miejscach były przetarte.wymiana przewodów i czyszczenie baku pomogło
Pomógł: 387 razy Dołączył: 15 Mar 2007 Posty: 4424 Skąd: Oświęcim
Wysłany: Nie Maj 31, 2009 10:09
Ja bym sprawdził metalowy przewód wysokiego ciśnienia tego wtrysku. Być może gdzieś puszcza pod nakrętką i dlatego się leje. Może wystarczy tylko dokręcić. Ewentualnie leje się z przewodów przelewowych. Wymień je na nowe. Szarpanie może być zupełnie z tym niezwiązane. Sprawdź kody błędów, wyczyść kostki wiązki głównej i obejrzyj dokładnie samą wiązkę.
witam też mam problem z przerywaniem silnika w moim accordzie 98r.2.0itd i chciałem sprawdzić to na kompie ,byłem u kilku mechaników i u wszystkich dostałem odpowiedz że nie można połączyć się z komputerem już nie mam pomysłu co z tym robić bardzo prosze o pomoc
no to powodzenia bo u siebie odnalazlem zlacze 5pinowe, zwarlem prawidlowe piny i... NIC nie mruga (moze to zlacze ktos odlaczyl w okolicy ECM)
[ Dodano: Sro Cze 03, 2009 23:19 ]
Wymienilem przewody przelewowe i nie pomoglo ale przynajmniej ON nie ucieka
Przy okazji wymiany zobaczylem ze prawdopodobnie uszczelka ukladu dolotowergo jest chyba skonczona bo jest mokro od oleju na laczeniu czy to moze byc przyczyna przerywania silnika
Czy wymiana tej uszczelki jest skomplikowana czy moge zrobic to sam ?
Pomógł: 387 razy Dołączył: 15 Mar 2007 Posty: 4424 Skąd: Oświęcim
Wysłany: Czw Cze 04, 2009 09:26
Sprawdź dokładnie główną wiązkę przewodów, a przede wszystkim kostki w okolicach pompy wtryskowej. Oczyść je porządnie za pomocą jakiegoś sprayu do styków. To może być przyczyna szarpania. Co do tej kostki diagnostycznej, na pewno znalazłeś tą co trzeba? Może spróbuj poszukać jeszcze, może to nie ta, zobacz pod plastikiem przy prawej nodze pasażera, czasem tam może być schowana, choć w hondach raczej bywa pod kierownicą.
Pomógł: 54 razy Dołączył: 23 Maj 2008 Posty: 942 Skąd: Zabierzów
Wysłany: Czw Cze 04, 2009 09:58
NocnyDrwal napisał/a:
Przy okazji wymiany zobaczylem ze prawdopodobnie uszczelka ukladu dolotowergo jest chyba skonczona bo jest mokro od oleju na laczeniu czy to moze byc przyczyna przerywania silnika
Raczej nie.
NocnyDrwal napisał/a:
Czy wymiana tej uszczelki jest skomplikowana czy moge zrobic to sam ?
Odkręcasz 4 śruby/nakrętki i jedną która mocuje dolot do pokrywy zaworów.
Uszczelka jest do kupienia-mnie se nie chciało i wyciąłem z jakiegoś materiału na podkładki.
Z kartonu to odpada-olej przesiąknie go a ciśnienie w dolocie ją "wydmucha".
Co do szarpania silnikiem to najlepiej jest wytargać całą wiązkę z auta i rozwijać tą izolację szukając przetarć i załamań.Jednak czasem izolacja z zewnątrz wygląda OK a w niej przewód może mieć przerwę.Sprawdź dokładnie wtyczkę od pompy i delikatnie pociągaj za każdy kabelek, może jest coś przerwanego.
Spróbuj na odpalonym silniku ruszać wiązką i obserwować co się dzieje-może znajdziesz słaby punkt wiązki.
Wiem,że się powtarzam-tak samo jak się powtarza temat przerywania/szarpania klekota ...
Z tego co obserwuję na forum 95% przypadków w których "silnik szarpie/przerywa" to właśnie wiązka.
Pomógł: 387 razy Dołączył: 15 Mar 2007 Posty: 4424 Skąd: Oświęcim
Wysłany: Czw Cze 04, 2009 14:21
Nie, nie, tego nawet czasem nie ruszaj! Wyczyść kostkę na drugim końcu tych właśnie przewodów pompy oraz tą, która będzie obok. I od tych kostek kieruj się za grubą wiązką kabli idącą po obudowie rozrządu (lewa strona silnika stojąc przodem do maski) aż do dwóch dużych kostek zamocowanych do prawego nadkola.
witam ponownie,prubowałem wykasować błędy tak jak to było napisane w informacji na stronie klubowej i przez kilka dni było ok. ale po tygodniu jazdy problem z przerywaniem powrucił co prawda w narazie w mniejszym stopniu ale myśle że będzie tak jak poprzednio więc musze połączyć się z komputerem i sprawdzić co jest grane tylko że dalej jest problem jak się z nim połączyć czy ktoś ma jakiś pomysł
Pomógł: 387 razy Dołączył: 15 Mar 2007 Posty: 4424 Skąd: Oświęcim
Wysłany: Nie Cze 07, 2009 21:43
piter28 napisał/a:
witam ponownie,prubowałem wykasować błędy tak jak to było napisane w informacji na stronie klubowej i przez kilka dni było ok. ale po tygodniu jazdy problem z przerywaniem powrucił co prawda w narazie w mniejszym stopniu ale myśle że będzie tak jak poprzednio więc musze połączyć się z komputerem i sprawdzić co jest grane tylko że dalej jest problem jak się z nim połączyć czy ktoś ma jakiś pomysł
Wykasowanie błędów nic nie da, odczytanie mogłoby przybliżyć dokładniejsze miejsce usterki, ale nawet bez tego można przypuszczać, że winna jest wiązką silnika. Przyjrzyj się jej na spokojnie, wyczyść te kostki i posprawdzaj wszystkie przewody.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum