Wysłany: Czw Cze 04, 2009 21:39 [R75] Brak mocy i kopcenie - Intercooler
Typ: CDT Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 2000
Witam wszystkich. Od niedawna jestem posiadaczem rovera 75 cdt i już mam z nim problem. Kopci i niema mocy. Czy ktoś wie co może być przyczyną tego. Wymieniłem przepływomierz i dalej to samo. Nie wiem co robić proszę o porady.
Ostatnio zmieniony przez apples Pon Cze 20, 2011 09:38, w całości zmieniany 2 razy
SPAMU¦
Wysłany: Czw Cze 04, 2009 21:39 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Pomógł: 38 razy Dołączył: 26 Lut 2007 Posty: 1182 Skąd: Przejdź do mapy
Wysłany: Czw Cze 04, 2009 21:50
najprostsza metoda, odkręć węża od intercoolera przy wejściu do EGR i sprawdź czy stoi tam olej. Jak tak to ile Jeśli jest go tam sporo to turbo puszcza olej i jest już pewnie lekko wyeksploatowane a i weź odepnij przepływkę i sprawdź jak jeździ bez niej jeśli tą co założyłeś nie była od BOSCH'a
Filtr paliwa odpada, jakby miał za mało paliwa to by nie kopcił.
Pomógł: 38 razy Dołączył: 26 Lut 2007 Posty: 1182 Skąd: Przejdź do mapy
Wysłany: Czw Cze 04, 2009 22:06
EGR jest bezpośrednio przykręcone do kolektora ssącego.
kempek napisał/a:
odkręcałem ten wąż i jest trochę zasyfione
tzn. ile Tak, że olej normalnie spływa czy powierzchnia węża jest po prostu wilgotna Jeśli wilgotna to turbo nie puszcza oleju i prawdopodobnie jest sprawne. Jak już ściągałeś tego węża to zrób to jeszcze raz, ktoś niech dodaje gazu a Ty popatrz w EGR czy ten grzybek który na luzie się otwiera i wpuszcza spaliny po dodaniu gazu się zamyka. Jesli się nie zamyka to odkręć EGR i go dobrze wyczyść. Jak dalej się nie będzie zamykał będziesz miał więcej roboty bo będziesz musiał odkęcić kolektor ssący. Pod nim jest elektrozaworek który jest połączony z EGR takin cienkim wężykiem. Odkręć go i pod jedną osłoną jest taki (bardzo) cienki i mały filterek. Weź go wyciąg i dobrze przeczyść.
Sorki, że się tak rozpisałem ale jak będziesz robił to przynajmniej nie będziesz musiał tego robić na raty jakby coś było nie tak Teraz o czyszczeniu EGR wiesz wszystko
[ Dodano: Czw Cze 04, 2009 23:09 ]
jesli to turbo (co wątpię bo ono jest stosunkowo trwałe jeśli jest dobrze traktowane) to najlepiej dać je do regeneracji. Cena pewnie ~900zł ale masz praktycznie jak nowe. Nie kupuj używek bo jeden kolega się już przejechał. Kupił używkę a jak ją dostał to się okazało że i tak musiał ją regenerować
on nie jest mokry od oleju tylko ma osad tzn pył czy coś takiego ale ogólnie mokry to on nie jest a ten EGR jest przykręcony do silnika na 4 śruby to go też odkręcałem też ma ten osad on jest osmolony, czym to przemyć? a i jeszcze jedno prędkościomierz mi nie działa i wyświetlacz szaleje pokazuje -30 stopni i wskażnik paliwa i ABS co to moze być czytałem ostatnio że to od ABSu mogło się stać zdjąłem koło i tam jest jeden kabelek urwany i niewiem z kąd on jest może masz pojęcie
Pomógł: 38 razy Dołączył: 26 Lut 2007 Posty: 1182 Skąd: Przejdź do mapy
Wysłany: Czw Cze 04, 2009 22:26
-30 stopni to padł Ci czujnik temp. i pewnie klima też Ci nie chodzi tak jak powinna prawda Czujnik jest z przodu pod zderzakiem. Jak się schylisz to będziesz go widział za kratką.
ABS i prędkościomierz to tak jak piszesz czyli kabelek urwany. Ja jeszcze nie miałem z tym problemu ale musi być gdzieś przy kole (piascie) jakiś czujnik o to bo niego musisz podpiąć.
Pomógł: 38 razy Dołączył: 26 Lut 2007 Posty: 1182 Skąd: Przejdź do mapy
Wysłany: Czw Cze 04, 2009 22:45
kilometrów nie mabija bo nie ma informacji, że koła się kręcą połącz ten przewód przy kole i będzie git
wskaźnik paliwa... może pływak w baku albo coś innego - nie wiem
jeśli EGR ma tylko lekki nalot z oleju czy pyłku a nie skorupę z sadzy na 5mm to nie ma sensu go ruszać, sprawdź tylko czy grzybek się zamyka. Jak jest na nim warstwa sadzy to zdrap nożem, śrubokrętem albo czymś innym a reszczę powycieraj szmatką nasądzoną jakimś rozpuszczalnikiem.
wskaźnik paliwa... może pływak w baku albo coś innego - nie wiem
wskaźnik też zacznie dziaać jak czujnik ABS naprawi bo on powiązany jest z kompem i wskazaniami ilości średnich zużycia paliwa. Mi szalał jak czujnik ABS zamókł jak wyschło wróciło do normy
_________________ wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk"
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
Mialem to samo.Rura wyskoczyla z kulera i nie szlo jechac.Jak probowalem depnac szarpal i chmura czarnego dymu szla.Uszczelnilem rure i teraz brzytewka
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum