Forum Klubu ROVERki.pl :: [R75] Brak mocy i kopcenie - Intercooler
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R75] Brak mocy i kopcenie - Intercooler
Autor Wiadomość
kempek 



Dołączył: 04 Cze 2009
Posty: 6
Skąd: gdańsk



Wysłany: Czw Cze 04, 2009 21:39   [R75] Brak mocy i kopcenie - Intercooler
Typ: CDT Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 2000

Witam wszystkich. Od niedawna jestem posiadaczem rovera 75 cdt i już mam z nim problem. Kopci i niema mocy. Czy ktoś wie co może być przyczyną tego. Wymieniłem przepływomierz i dalej to samo. Nie wiem co robić proszę o porady.
Ostatnio zmieniony przez apples Pon Cze 20, 2011 09:38, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Czw Cze 04, 2009 21:39   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
argail 




Pomógł: 34 razy
Dołączył: 14 Wrz 2007
Posty: 445
Skąd: Radom

Rover 75

Wysłany: Czw Cze 04, 2009 21:41   

Filtr powietrza, filtr paliwa, egr - a szczególnie dwa pierwsze jeśli dopiero kupiłeś samochód.
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
kempek 



Dołączył: 04 Cze 2009
Posty: 6
Skąd: gdańsk



Wysłany: Czw Cze 04, 2009 21:44   

filtr powietrza ok a paliwa nie sprawdzałem. Można go jakoś sprawdzić czy trzeba wymienić. On jezdzi jakby bez turbo.
 
 
Dam-Kam 




Pomógł: 38 razy
Dołączył: 26 Lut 2007
Posty: 1182
Skąd: Przejdź do mapy



Wysłany: Czw Cze 04, 2009 21:50   

najprostsza metoda, odkręć węża od intercoolera przy wejściu do EGR i sprawdź czy stoi tam olej. Jak tak to ile ?? Jeśli jest go tam sporo to turbo puszcza olej i jest już pewnie lekko wyeksploatowane ;) a i weź odepnij przepływkę i sprawdź jak jeździ bez niej jeśli tą co założyłeś nie była od BOSCH'a

Filtr paliwa odpada, jakby miał za mało paliwa to by nie kopcił.
 
 
 
kempek 



Dołączył: 04 Cze 2009
Posty: 6
Skąd: gdańsk



Wysłany: Czw Cze 04, 2009 21:56   

odkręcałem ten wąż i jest trochę zasyfione jeżeli to ten EGR to takie coś aluminiowego które wchodzi do silnika a bez przepływomierza chodzi tak samo.

[ Dodano: Czw Cze 04, 2009 22:59 ]
to co turbo do wymiany jak jest wyeksploatowane tak jak żeś napisał czy da sie coś z nim zrobić?
 
 
Dam-Kam 




Pomógł: 38 razy
Dołączył: 26 Lut 2007
Posty: 1182
Skąd: Przejdź do mapy



Wysłany: Czw Cze 04, 2009 22:06   

EGR jest bezpośrednio przykręcone do kolektora ssącego.
kempek napisał/a:
odkręcałem ten wąż i jest trochę zasyfione

tzn. ile ?? Tak, że olej normalnie spływa czy powierzchnia węża jest po prostu wilgotna ?? Jeśli wilgotna to turbo nie puszcza oleju i prawdopodobnie jest sprawne. Jak już ściągałeś tego węża to zrób to jeszcze raz, ktoś niech dodaje gazu a Ty popatrz w EGR czy ten grzybek który na luzie się otwiera i wpuszcza spaliny po dodaniu gazu się zamyka. Jesli się nie zamyka to odkręć EGR i go dobrze wyczyść. Jak dalej się nie będzie zamykał będziesz miał więcej roboty bo będziesz musiał odkęcić kolektor ssący. Pod nim jest elektrozaworek który jest połączony z EGR takin cienkim wężykiem. Odkręć go i pod jedną osłoną jest taki (bardzo) cienki i mały filterek. Weź go wyciąg i dobrze przeczyść.

Sorki, że się tak rozpisałem ale jak będziesz robił to przynajmniej nie będziesz musiał tego robić na raty jakby coś było nie tak ;) Teraz o czyszczeniu EGR wiesz wszystko ;)

[ Dodano: Czw Cze 04, 2009 23:09 ]
jesli to turbo (co wątpię bo ono jest stosunkowo trwałe jeśli jest dobrze traktowane) to najlepiej dać je do regeneracji. Cena pewnie ~900zł ale masz praktycznie jak nowe. Nie kupuj używek bo jeden kolega się już przejechał. Kupił używkę a jak ją dostał to się okazało że i tak musiał ją regenerować
 
 
 
kempek 



Dołączył: 04 Cze 2009
Posty: 6
Skąd: gdańsk



Wysłany: Czw Cze 04, 2009 22:16   

on nie jest mokry od oleju tylko ma osad tzn pył czy coś takiego ale ogólnie mokry to on nie jest a ten EGR jest przykręcony do silnika na 4 śruby to go też odkręcałem też ma ten osad on jest osmolony, czym to przemyć? a i jeszcze jedno prędkościomierz mi nie działa i wyświetlacz szaleje pokazuje -30 stopni i wskażnik paliwa i ABS co to moze być czytałem ostatnio że to od ABSu mogło się stać zdjąłem koło i tam jest jeden kabelek urwany i niewiem z kąd on jest może masz pojęcie
 
 
Dam-Kam 




Pomógł: 38 razy
Dołączył: 26 Lut 2007
Posty: 1182
Skąd: Przejdź do mapy



Wysłany: Czw Cze 04, 2009 22:26   

-30 stopni to padł Ci czujnik temp. i pewnie klima też Ci nie chodzi tak jak powinna prawda ?? Czujnik jest z przodu pod zderzakiem. Jak się schylisz to będziesz go widział za kratką.

ABS i prędkościomierz to tak jak piszesz czyli kabelek urwany. Ja jeszcze nie miałem z tym problemu ale musi być gdzieś przy kole (piascie) jakiś czujnik o to bo niego musisz podpiąć.

Wskaźnik paliwa jak Ci wariuje ??
 
 
 
kempek 



Dołączył: 04 Cze 2009
Posty: 6
Skąd: gdańsk



Wysłany: Czw Cze 04, 2009 22:35   

pokazuje że jest pusty, no i kilometrów nienabija , a czym mam te EGR umyć
 
 
Dam-Kam 




Pomógł: 38 razy
Dołączył: 26 Lut 2007
Posty: 1182
Skąd: Przejdź do mapy



Wysłany: Czw Cze 04, 2009 22:45   

kilometrów nie mabija bo nie ma informacji, że koła się kręcą ;) połącz ten przewód przy kole i będzie git :ok:
wskaźnik paliwa... może pływak w baku albo coś innego - nie wiem :/

jeśli EGR ma tylko lekki nalot z oleju czy pyłku a nie skorupę z sadzy na 5mm to nie ma sensu go ruszać, sprawdź tylko czy grzybek się zamyka. Jak jest na nim warstwa sadzy to zdrap nożem, śrubokrętem albo czymś innym a reszczę powycieraj szmatką nasądzoną jakimś rozpuszczalnikiem.
 
 
 
PHJOWI 



Pomógł: 317 razy
Dołączył: 02 Kwi 2007
Posty: 2766
Skąd: NOWE MIASTO N/W wlkp



Wysłany: Czw Cze 04, 2009 22:52   

możliwe że wyskoczył wąż od cullera częsta sprawa.
_________________
SERWIS ROVER MG TESTER MG ROVER T4 TEL:
0504045682 Z BRAKU CZASU RZADKO JESTEM NA FORUM , NAJLEPIEJ DZWONIĆ PO 18
 
 
sknerko 
Klubowicz





Pomógł: 333 razy
Dołączył: 16 Kwi 2008
Posty: 6617
Skąd: Czempiń/Poznań



Wysłany: Pią Cze 05, 2009 08:32   

Dam-Kam napisał/a:
wskaźnik paliwa... może pływak w baku albo coś innego - nie wiem

wskaźnik też zacznie dziaać jak czujnik ABS naprawi bo on powiązany jest z kompem i wskazaniami ilości średnich zużycia paliwa. Mi szalał jak czujnik ABS zamókł jak wyschło wróciło do normy
_________________
wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk" :D
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę :)
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
 
 
 
kempek 



Dołączył: 04 Cze 2009
Posty: 6
Skąd: gdańsk



Wysłany: Pią Cze 05, 2009 20:59   

to niestety intercooler. byłem dziś u mechanika i dupa ale co tam na poczatek troche w plecy nic się nie stało
 
 
PHJOWI 



Pomógł: 317 razy
Dołączył: 02 Kwi 2007
Posty: 2766
Skąd: NOWE MIASTO N/W wlkp



Wysłany: Sob Cze 06, 2009 12:45   

może tylko oring wyskoczył i rura podniosła się .
_________________
SERWIS ROVER MG TESTER MG ROVER T4 TEL:
0504045682 Z BRAKU CZASU RZADKO JESTEM NA FORUM , NAJLEPIEJ DZWONIĆ PO 18
 
 
grota10 




Pomógł: 18 razy
Dołączył: 01 Cze 2009
Posty: 878
Skąd: Police



Wysłany: Pon Cze 08, 2009 17:46   

Mialem to samo.Rura wyskoczyla z kulera i nie szlo jechac.Jak probowalem depnac szarpal i chmura czarnego dymu szla.Uszczelnilem rure i teraz brzytewka
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R75 / ZT] Kopcenie, spadek mocy, dziwne łączenie kolektora
j0zek Rover serii 75, MG ZT 12 Pon Lis 23, 2015 22:03
j0zek
Brak nowych postów [R75] Wypadanie zapłonu, brak ładowania, brak mocy.
Ramzes120 Rover serii 75, MG ZT 2 Pon Lip 22, 2019 19:17
Ramzes120
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi [R75] brak mocy
vonglass Rover serii 75, MG ZT 2 Wto Gru 11, 2012 20:52
apples
Brak nowych postów [R75] Brak mocy
cucho Rover serii 75, MG ZT 26 Pon Mar 02, 2015 18:25
sTERYD
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi [i]Brak mocy[i]
R_Bujak Rover serii 75, MG ZT 1 Sro Gru 04, 2013 16:10
szoso



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink