Typ: CDT Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 2004
W dziale porady usterki znalazłem bardzo obrazowo pokazaną wymiane kierownicy.W pierwszym zdanie autor pisze ...cyt"na pół godziny przed czynnością wymiany kierownicy odpiąć klemy +i-"czy po zaniku napięcia np.radio nie "krzyknie" o kod? I czy pozostałe elementy elekroniczne powrócą do pierwotnego stanu?
_________________ www.w-mp3.pl Nie trąb, robię co mogę
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Pon Lis 22, 2010 22:12, w całości zmieniany 2 razy
SPAMU¦
Wysłany: Pon Cze 08, 2009 18:32 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Pomógł: 38 razy Dołączył: 26 Lut 2007 Posty: 1182 Skąd: Przejdź do mapy
Wysłany: Pon Cze 08, 2009 19:08
jeśli radio jest gites to krzyknie o kod
staf napisał/a:
I czy pozostałe elementy elekroniczne powrócą do pierwotnego stanu?
to zależy co to jest pierwotny stan ale reszcie nic się nie stanie Ale uwierz mi że po złożeniu wszystkiego w całość przed przekręceniem kluczyka odruchowo odsuniesz fotel do tyłu
Pomógł: 591 razy Dołączył: 14 Sty 2009 Posty: 4888
Wysłany: Pon Cze 08, 2009 19:09
Odpięcie aku wymaga przestrzegania kilku zasad, bo niektóre układy wymagają ciągle baterii i tak jest z systemem audio - będzie ządać kodu.Nastąpi utrata pamięci ECM ( należy ją przywrócić ).Może zajść potrzeba resetu sterowania szyb. Przed odpięciem aku wyjąć kluczyki ze stacyjki i do kieszeni a auto nie ma być zablokowane zamkami .
_________________ Andrzej
Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony przez SeniorA Pon Cze 08, 2009 19:19, w całości zmieniany 1 raz
Pomógł: 38 razy Dołączył: 26 Lut 2007 Posty: 1182 Skąd: Przejdź do mapy
Wysłany: Pon Cze 08, 2009 20:40
to przed podjęciem ryzyka napisz, jak w przeciągu następnych 12h się nie odezwiesz będziemy wiedzieć że coś poszło nie tak
SeniorA szacunek dla Ciebie Pytam z ciekawości: jesteś/byłeś mechanikiem Bo widzę że nie tylko mechanikę Pb i ON masz w małym palcu ale i elektrykę Fajnie wiedzieć, że jak się walniesz to ktoś nad tym czuwa
nie wiem jak Wy ale ja odpinałem i podpinałem swoją poduche w kiery pewnie z 5 razy na podłączonym aku i nic sie nie stało.Więc morał z tego taki że poducha nie odpali
A czym sie rozni poducha w kierownicy od tej w fotelu? W postach czesto sie czyta, zeby poruszac kostkami pod fotelem w przypadku palacej sie kontrolki Air Bag.
_________________ --== "Z mądrym człowiekiem to i pogadać ciekawie." ==-- Fiodor Dostojewski
tym że jak sie pali kontrolka to poduchy nie wywalą bo są nieaktywne
_________________ wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk"
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
Pomógł: 591 razy Dołączył: 14 Sty 2009 Posty: 4888
Wysłany: Wto Cze 09, 2009 07:23
staf, albo daj radio do rozkodoawnia.Sterowanie szyb resetuje się przez dłuższe przytrzymanie przycisków w skrajnych położeniach ( otwarte/zamknięte ).Modułowi ECM wraca pamięć po przytrzymaniu zagrzanego silnika przez dwie minuty na 1200 rpm. a potem przejechaniu około 10 km w różnych warunkach ruchu.Reszta jest w pamieci , tylko muszą być wyłączone przed odpięciem baterii. I dlatego zgadzam sie z PTE,
sknerko, nie zupełnie, układ poduszek ma podtrzymanie ( dlatego trzeba odczekać po odłączeniu aku ) , a kontrolka sygnalizuje tylko o usterce.
no tak, ja nie twierdzę, że nie ma podtrzymania ale jak pali się kontrolka to układ blokuje wywalenie poduszek i nie wypalą przy świecącej kontrolce, dlatego można kostki poprawić pod siedzeniem przy palącej sie kontrolce poduch. Swoja droga to jest elektronika i absolutna pewność że nie wywalą jest tylko wtedy gdy odepniemy akumulator i poczekamy aż wszystkie kondensatory się rozładują.
[ Dodano: Wto Cze 09, 2009 08:37 ]
SeniorA napisał/a:
Sterowanie szyb resetuje się przez dłuższe przytrzymanie przycisków w skrajnych położeniach ( otwarte/zamknięte ).
Nie bardzo wiem o co biega z tym resetem szyb. Po co to sie robi i dlaczego?
_________________ wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk"
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
a podnoszenie jednym naciśnięciem działa tylko u kierowcy tak jak u mnie czy inne też podniosę jednym naciśnięciem?
_________________ wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk"
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
Pomógł: 3 razy Dołączył: 26 Mar 2009 Posty: 54 Skąd: Ostrów Wlkp
Wysłany: Wto Cze 09, 2009 11:32
SeniorA napisał/a:
Sterowanie szyb resetuje się przez dłuższe przytrzymanie przycisków w skrajnych położeniach ( otwarte/zamknięte ).
Mogłbyś bardziej precyzyjnie opisać tą procedurę bo przytrzymywałem dłużej przyciski w skrajnych położeniach i nie dało to oczekiwanych efektów, tzn opuszczają się wszystkie po jednym nacisnięciu ale podnosi sie tylko od ta kierowcy, czy tak ma być
_________________ wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk"
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum