Forum Klubu ROVERki.pl :: [R silniki serii K] Gazeta Motor.
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R silniki serii K] Gazeta Motor.

Tygodnik motoryzacyjny MOTOR Nr 23-24/2009 1-6-2009
Autor Wiadomość
filo 




Dołączył: 23 Maj 2008
Posty: 942
Skąd: Zabierzów



Wysłany: Wto Cze 09, 2009 15:28   [R silniki serii K] Gazeta Motor.

Czytając gazetę z tematu natknąłem się na artykuł "PRZEGLĄD UŻYWANYCH WYNALAZKÓW".
Pierwsza myśl-pewnie będzie coś o Roverze.
Cytuję w całości:

"Rover-silniki K.
Dynamiczne,ale niezbyt oszczędne jednostki Rovera miały nietypową konstrukcję:cały silnik był skręcony bardo długimi śrubami przechodzącymi na wylot od dol do góry.
Nawet wymiana uszczelki pod głowicą wymagała wymiany kompletu śrub.Cena nowych śrub jest bardzo wysoka-sięga 600 zł.
Uwaga.
Nietypowe silniki serii K z fabryk Rovera montowano także w ...Polonezie 1.4 16V o mocy 103KM."

Taki tam artykulik...
Ostatnio zmieniony przez filo Wto Cze 09, 2009 15:47, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Wto Cze 09, 2009 15:28   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
Ciufa 




Dołączył: 08 Gru 2007
Posty: 2012
Skąd: Piekary Śląskie



Wysłany: Wto Cze 09, 2009 15:45   

właśnie kumpel w pracy,po przeczytaniu tego artykułu, mówił mi że mam szajs a nie auto bo te śruby tyle kosztują, na co ja się spytałem 'tylko 600 zł?'
w tym momencie sie koleś uciszył:P
_________________
CHOCIAŻ W DOMU GŁÓD I NĘDZA, 6 CYLINDRÓW MNIE NAPĘDZA
http://www.youtube.com/user/ciufciaaaa
 
 
 
staf 




Dołączył: 28 Maj 2009
Posty: 1758
Skąd: Ludwikowo/k.Płocka

Rover 75

Wysłany: Wto Cze 09, 2009 15:53   

Dla mnie to te silniki mogli montować i w kombajnach.Rover to marka i klasa sama w sobie.Sikaj na to co mówią kumple.
_________________
www.w-mp3.pl
Nie trąb, robię co mogę :papieros:
 
 
 
Raptile 




Dołączył: 15 Maj 2008
Posty: 2710
Skąd: Warszawa

Rover 200

Wysłany: Wto Cze 09, 2009 15:55   

staf, polać mu


A że silniki Sdi ( czy te idt czy jak tam sie zwie :P ) były montowane w Hondzie to dziady nie napisały :evil:
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
filo 




Dołączył: 23 Maj 2008
Posty: 942
Skąd: Zabierzów



Wysłany: Wto Cze 09, 2009 15:58   

Wiadomo-czasem ktoś nie wie/nie zna czegoś dokładnie więc złorzeczy na to...
Chociaż zdarzają się takie sytuację,że (np.w mechanice pojazdowej) zbyt skomplikowana konstrukcja sprawia sporo problemów lub jest zbyt awaryjna...

[ Dodano: Wto Cze 09, 2009 17:00 ]
Raptile, nie raz już słyszałem,że mam silnik w 100% od Hondy a tylko pokrywa ma napis Rover... :mrgreen:
 
 
Ciufa 




Dołączył: 08 Gru 2007
Posty: 2012
Skąd: Piekary Śląskie



Wysłany: Wto Cze 09, 2009 16:12   

filo napisał/a:
nie raz już słyszałem,że mam silnik w 100% od Hondy a tylko pokrywa ma napis Rover... :mrgreen:

mi to każdy mechanik mówił :P
Raptile napisał/a:
A że silniki Sdi ( czy te idt czy jak tam sie zwie :P ) były montowane w Hondzie to dziady nie napisały :evil:

w artykule była mowa o serii K
_________________
CHOCIAŻ W DOMU GŁÓD I NĘDZA, 6 CYLINDRÓW MNIE NAPĘDZA
http://www.youtube.com/user/ciufciaaaa
 
 
 
Mayson 




Dołączył: 03 Gru 2001
Posty: 1115
Skąd: DE

Rover 600

Wysłany: Wto Cze 09, 2009 16:45   

filo napisał/a:
Czytając gazetę z tematu natknąłem się na artykuł "PRZEGLĄD UŻYWANYCH WYNALAZKÓW".

Przegląd KŁOPOTLIWYCH wynalazków. I w artykule nie napisali o dieslach R, bo nie o to w nim chodziło. Chodziło o pokazanie rozwiązań w motoryzacji, które po latach sprawiają tylko problemy. I akurat uważam, że w tym artykule jest dużo prawdy, bo wygarnęli prawie wszystkim markom jakieś paskudztwo (merc, vw, ar, cytrna, pug, rover).
Poza tym Roverowi wytknęli tylko te śruby, a np. VW i Ford dostali 2x po pupsku, więc nie widzę powodu do uniesień, koledzy :wink:
_________________
Lincoln Continental `77 *** M-B 320E *** M-B E500
 
 
 
filo 




Dołączył: 23 Maj 2008
Posty: 942
Skąd: Zabierzów



Wysłany: Wto Cze 09, 2009 17:08   

Mayson napisał/a:
Przegląd KŁOPOTLIWYCH wynalazków

Fakt,KŁOPOTLIWYCH w dziale UŻYWANE.

Mayson napisał/a:
więc nie widzę powodu do uniesień, koledzy :wink:


Nikt się nie unosi (tak mi się wydaje).
Zresztą nie o to mi chodziło zakładając ten temat.

A nie wspomniałem o innych markach bo mi się akurat Rover rzucił w oczy i tak jak pisałem zaczynając czytać artykuł coś mnie tak tknęło,że będzie o Roverze.No i proszę-jest...
 
 
Mayson 




Dołączył: 03 Gru 2001
Posty: 1115
Skąd: DE

Rover 600

Wysłany: Wto Cze 09, 2009 17:26   

Apropos turbodiesli; podali również to, co ja w innym temacie wymieniłem jako wadę, z powodu której na pewno nie kupię tdiesla - DFP - filtr cząsteczek stałych. Oprócz tego turbinę ze zmienną geometrią łopatek (VNG). Oczywiście skopane technologicznie 2 silniki tdiesla 2,5 VM i 1,8TD Forda.
Nie wymienili jeszcze 1,8D Forda, a powinni. Te silniki też notorycznie się sypały - w mojej niegdysiejszej służbówce pękł pasek rozrządu długo przed terminem, u kolegi to samo... Ogólnie zgadzam się ze wszystkim, co tam jest napisane, oprócz tych śrub w serii K, bo nie miałem z tym silnikiem nigdy do czynienia. I jakoś tu na forum też nie ma narzekań na śruby, bardziej na HGF.
_________________
Lincoln Continental `77 *** M-B 320E *** M-B E500
 
 
 
filo 




Dołączył: 23 Maj 2008
Posty: 942
Skąd: Zabierzów



Wysłany: Wto Cze 09, 2009 17:32   

Mayson napisał/a:
DFP - filtr cząsteczek stałych


DPF-tym razem to ja Ciebie poprawie... :wink:
 
 
Mayson 




Dołączył: 03 Gru 2001
Posty: 1115
Skąd: DE

Rover 600

Wysłany: Wto Cze 09, 2009 17:34   

:razz: :wink:
_________________
Lincoln Continental `77 *** M-B 320E *** M-B E500
 
 
 
filo 




Dołączył: 23 Maj 2008
Posty: 942
Skąd: Zabierzów



Wysłany: Wto Cze 09, 2009 17:35   

Cytat:
Ogólnie zgadzam się ze wszystkim, co tam jest napisane, oprócz tych śrub w serii K, bo nie miałem z tym silnikiem nigdy do czynienia. I jakoś tu na forum też nie ma narzekań na śruby, bardziej na HGF.


Ja też się zgadzam.
Ze śrubami nie miałem też nic do czynienia jak i z serią K i nie chciał bym mieć ale tylko ze względu na HGF.
Absolutnie nie twierdzę,że to złe silniki.Nie miałem z nimi do czynienia i nie znam ich więc nie mogę na nie złego słowa powiedzieć...
 
 
Remigiusz 




Dołączył: 12 Gru 2007
Posty: 7743
Skąd: Podkarpacie

Rover 45

Wysłany: Wto Cze 09, 2009 17:59   

Moze ktoś zeskanować ten artykuły bym chętnie sobie to przeczytał :lol:

Serie K silniki jakos montowali przeciesz tez w Lotus Elise :razz: Wiec az takie wadliwe nie są :wink:
_________________
( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
 
 
 
sTERYD 
Klubowicz





Dołączył: 19 Cze 2006
Posty: 10937
Skąd: ZGL / szczecin



Wysłany: Wto Cze 09, 2009 18:26   

cenę tych śrub to chyba dostali od fatimexu ;)
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
 
 
 
Mayson 




Dołączył: 03 Gru 2001
Posty: 1115
Skąd: DE

Rover 600

Wysłany: Wto Cze 09, 2009 18:56   

Poglądowy skan :wink:
_________________
Lincoln Continental `77 *** M-B 320E *** M-B E500
 
 
 
Remigiusz 




Dołączył: 12 Gru 2007
Posty: 7743
Skąd: Podkarpacie

Rover 45

Wysłany: Wto Cze 09, 2009 19:09   

Mayson, Dziekuje za skan :wink: Ciekawe ciekawe rzeczy :razz:
_________________
( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
 
 
 
dabek17 




Dołączył: 27 Lut 2009
Posty: 100
Skąd: Wielbark

Rover 200

Wysłany: Wto Cze 09, 2009 19:34   

A ja miałem zamiar wymieniać uszczelkę pod głowicą, trochę mi puszcza olej :sad:

Uff, seria K to przecież 1,6 a nie 1,4 :oops:
 
 
 
Szymon 




Dołączył: 05 Lis 2006
Posty: 306
Skąd: Katowice

Rover 200

Wysłany: Wto Cze 09, 2009 19:43   

dabek17 napisał/a:
Uff, seria K to przecież 1,6 a nie 1,4 :oops:

seria K to 1.1, 1.4 8v, 1.4 16v, 1.6, 1.8 :razz:
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
michone 



Dołączył: 16 Paź 2007
Posty: 2045
Skąd: Legnica



Wysłany: Wto Cze 09, 2009 19:51   

Mayson napisał/a:
Apropos turbodiesli; podali również to, co ja w innym temacie wymieniłem jako wadę, z powodu której na pewno nie kupię tdiesla - DFP - filtr cząsteczek stałych. Oprócz tego turbinę ze zmienną geometrią łopatek (VNG). Oczywiście skopane technologicznie 2 silniki tdiesla 2,5 VM i 1,8TD Forda.
Nie wymienili jeszcze 1,8D Forda, a powinni. Te silniki też notorycznie się sypały - w mojej niegdysiejszej służbówce pękł pasek rozrządu długo przed terminem, u kolegi to samo... Ogólnie zgadzam się ze wszystkim, co tam jest napisane, oprócz tych śrub w serii K, bo nie miałem z tym silnikiem nigdy do czynienia. I jakoś tu na forum też nie ma narzekań na śruby, bardziej na HGF.

Brat ma mondeo 1.8TD z przebiegiem 460k km :) jedyne co bylo naprawiane to pompa uszczelniona. w focsie mam 1.8td i odpukac 40k km za nami i zero problemow. Jezdze jeszcze od czasu do czasu transitem 2,5td ktory ma przebieg 300k km i tez malo co bylo robione.
_________________
Sentyment do r200 silverstone pozostanie na zawsze...
 
 
dabek17 




Dołączył: 27 Lut 2009
Posty: 100
Skąd: Wielbark

Rover 200

Wysłany: Wto Cze 09, 2009 20:05   

Szymon, to mnie kolego załamałeś pomijając uszczelkę mój roverek jest reanimowany już 6 tyg. :sad:
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Tygodnik Motor nr 29
pimo28 Offtopic 33 Wto Sie 10, 2010 20:35
Marcinus
Brak nowych postów Tygodnik MOTOR
Alexi Offtopic 11 Nie Lut 05, 2012 22:10
Alexi
Brak nowych postów Rover 75 motor nr.43-44/2011
leszczu Offtopic 6 Czw Lis 03, 2011 21:36
Alexi
Brak nowych postów Retro Motor Show Poznań
christopher7 Offtopic 0 Czw Sty 04, 2018 12:38
christopher7
Brak nowych postów Motor Show Poznań 2017
christopher7 Offtopic 0 Sro Kwi 05, 2017 14:19
christopher7



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink