pasuje od 220SDI, jest tylko jakies mocowanie inne ale do zrobienia, ja taką mam w swoim. Jak bedziesz kupowal to zakreć sobie łożyskiem czy nie szumi.. jak szumi to dodatkowy wydatek. Ale jak dobrze poszukasz to byl juz wątek o skrzyni biegów.
Pomógł: 28 razy Dołączył: 12 Lip 2007 Posty: 564 Skąd: Wysokie Mazowieckie
Wysłany: Pią Cze 12, 2009 07:39
funfel napisał/a:
pasuje od 220SDI, jest tylko jakies mocowanie inne ale do zrobienia
Pasować pasuje, tylko ma inne przełożenie. Jeśli skrzynia ma być taka sama, musi być od 620SDi lub 620Ti. Te od 200 i 400 mają inne przełożenie główne.
_________________ Hasła są jak majtki. Nie zostawiaj ich w miejscu, w którym inni mogą je zobaczyć, zmieniaj je regularnie ...i lepiej nikomu nie pożyczaj.
Pomógł: 28 razy Dołączył: 12 Lip 2007 Posty: 564 Skąd: Wysokie Mazowieckie
Wysłany: Pią Cze 12, 2009 08:41
Kolega z forum kiedyś dogrzebał się tych informacji w Rave:
cz58y napisał/a:
Szukałem, szukałem i coś znalazłem.
W Rave przeglądałem R200, R400 i R600 z silnikami diesla i przełożeń skrzyni biegów. Faktycznie w tych trzech modelach, skrzynie mają takie same przełożenia na wszystkich biegach. Ale za to, różne są przełożenia przekładni głównej (FINAL DRIVE RATIO). W R200 i R400 wynosi ono 3,938:1, natomiast w R600 już 4,200:1.
Teraz drugie odkrycie. Również w Rave pisze, że R600 Diesel powinien przy obrotach silnika 1000/min jechać z prędkością 41,6 km/h, czyli przy 2000 obrotach szybkość powinna wynsić ok 83-84 km/h. I tak właśnie jest teraz w moim R600. Chociaż faktyczna prędkość wynosi 86km/h, a to dlatego, że pomiar w Rave podawany jest dla opon 185/65/15, a u mnie są 195/65/15. Szybkościomierz o tym nic nie wie, i wskazuje prędkość z opon 185. Skoro teraz wyniki są zgodne z Rave, to wynika z tego, że poprzednia skrzynia, albo sama przekładnia główna, pochodziła z R200 lub R400, bo te dwie są takie same.
Gościu od którego kupiłem R600, dużo jeździł autostradami i prawdopodobnie wymienił przekładnię główną na szybszą z R400 by zaoszczędzić na paliwie. Piszę tak, bo zeszłego roku, jadąc nad morze w trzy osoby, na trasie 1100 km jadąc z prędkością 100-120km/h, w porywach szybciej, R600 spalił 60 litrów paliwa. Jeździłem spokojnie bez niepotrzebnych przyśpieszeń, po prostu bujałem się spokojnie, i stąd te średnie 5,45 l/100km. Prędkości jakie osiągałem, opierałem na wskazaniach prędkościomierza.
Ale biorąc na logikę fakt, że dyferencjał od R400 jest 6,6% szybszy, a wynika to z różnicy jego przełożenia w R400 i R600, to o tyle też mogłem jechać szybciej, niż przy prawidłowej przekładni głównej i przy tych samych obrotach silnika. Dodatkowo jeszcze sam prędkościomierz musiał być oszukiwany o 6,6% przez układ czujnika prędkości z mechanizmu różnicowego. Idąc dalej tym tokiem, prędkościomierz wskazywał poprzednio ponad 13% większą prędkość niż obecnie i by to nawet pasowało, te poprzednie 96 i teraz 84km/h przy 2000 obr/min.
Tak więc wydaje mnie się, że teraz jest tak, jak ma być. Muszę tylko przyzwyczaić się nowych przełożeń i wskazań prędkościomierza. Będę musiał jeszcze dla pewności, porównać prędkości z innymi autami.
To nie są głupoty, tylko fakty....
_________________ Hasła są jak majtki. Nie zostawiaj ich w miejscu, w którym inni mogą je zobaczyć, zmieniaj je regularnie ...i lepiej nikomu nie pożyczaj.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum