Forum Klubu ROVERki.pl :: [R75] Gorący silnik !!!
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R75] Gorący silnik !!!
Autor Wiadomość
p-fraczek 



Dołączył: 24 Kwi 2008
Posty: 3
Skąd: Krakow



  Wysłany: Czw Kwi 24, 2008 20:52   [R75] Gorący silnik !!!
Typ: i Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.8 Rok produkcji: 1999

Witam wszystkich. Mam problem z moim silnikiem. Zmienilem termostat na nowy(nawiercilem go z wiadomych powodow). Podczas jazdy wszystko jest ok, wskaźnik temperatury pokazuje 50%, jednak silnik nagrzewa sie do "czerwonosci". Niedawno zmienialem uszczelke- nie ma wyciekow. Gdy jezdze na klimie- wlaczony wentylator, wszystko jest w porzadku, tylko troche nie ekonomicznie no i muł. Uklad jest odpowietrzony, korek ok. Moze ktos wie, kiedy ma sie zalaczac pierwszy bieg wentylatora(jak go sprawdzic?), ewentualnie jakies inne propozycje?
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Pon Gru 20, 2010 22:09, w całości zmieniany 3 razy  
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Czw Kwi 24, 2008 20:52   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
piter34 




Pomógł: 775 razy
Dołączył: 06 Sie 2003
Posty: 7421
Skąd: Kraków

Rover 800

Wysłany: Sro Kwi 30, 2008 11:06   

p-fraczek napisał/a:
Moze ktos wie, kiedy ma sie zalaczac pierwszy bieg wentylatora

Strategia chłodzenia dla 1.8 w przypadku, gdy jest włączona klimatyzacja:
Bieg 1 -> chodzi zawsze
Bieg 2 -> gdy ciśnienie czynnika osiągnie 15,2 bar (wraca na bieg 1, gdy ciśnienie spadnie do 12,3 bara)

gdy klima jest wyłączona:
Bieg 1 -> 104 st. (wyłączenie przy 98 st.)
Bieg 2 -> 112 st. (wyłączenie przy 106 st.)

Termostat zaczyna się otwierać przy 88 st. (pełne otwarcie przy 104 st.)

p-fraczek napisał/a:
(jak go sprawdzic?)

Poszczególne biegu wentylatora można wymuszać za pomocą komputera diagnostycznego T4.

p-fraczek napisał/a:
wskaźnik temperatury pokazuje 50%, jednak silnik nagrzewa sie do "czerwonosci".

Jak to stwierdziłeś?
_________________
Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum :)
 
 
p-fraczek 



Dołączył: 24 Kwi 2008
Posty: 3
Skąd: Krakow



  Wysłany: Sro Kwi 30, 2008 17:36   

Po otwarciu maski bucha wrzątkiem, jest tak gorąco w komorze, że podgrzewa to rurki z płynem pomiędzy master i slave cylindrem sprzęgła, które z kolei "piszczy" (master cylinder- gumeczka pompki)- pragnę zaznaczyć że jest nowe. Gdy silnik się właśnie tak nagrzeje, z tłumika końcowego wydobywa się dźwięk „pyrkania”, czego nie ma przy włączonym wentylatorze(klima). Na pewno woda nie dostaje się do oleju i na odwrót. :)
 
 
Ciufa 




Pomógł: 65 razy
Dołączył: 08 Gru 2007
Posty: 2012
Skąd: Piekary Śląskie



Wysłany: Sro Kwi 30, 2008 18:40   

p-fraczek napisał/a:
wskaźnik temperatury pokazuje 50%, jednak silnik nagrzewa sie do "czerwonosci".

czyli silnik ma wyższą temperature niz pokazuje czujnik? wiec komputer nie dostaje sygnału że silnik jest za goracy dlatego nie załącza wentylatora
tak mi sie wydaje ze padnięty czujnik lub zle odczytuje temperature
_________________
CHOCIAŻ W DOMU GŁÓD I NĘDZA, 6 CYLINDRÓW MNIE NAPĘDZA
http://www.youtube.com/user/ciufciaaaa
 
 
 
piter34 




Pomógł: 775 razy
Dołączył: 06 Sie 2003
Posty: 7421
Skąd: Kraków

Rover 800

Wysłany: Sro Kwi 30, 2008 19:17   

Ciufcia napisał/a:
tak mi sie wydaje ze padnięty czujnik lub zle odczytuje temperature

Od zegarów nie jest inny czujnik w R75 1.8 niż od kompa? :roll:
_________________
Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum :)
 
 
Ciufa 




Pomógł: 65 razy
Dołączył: 08 Gru 2007
Posty: 2012
Skąd: Piekary Śląskie



Wysłany: Sro Kwi 30, 2008 20:44   

piter34 napisał/a:
Od zegarów nie jest inny czujnik w R75 1.8 niż od kompa?

mój błąd
_________________
CHOCIAŻ W DOMU GŁÓD I NĘDZA, 6 CYLINDRÓW MNIE NAPĘDZA
http://www.youtube.com/user/ciufciaaaa
 
 
 
p-fraczek 



Dołączył: 24 Kwi 2008
Posty: 3
Skąd: Krakow



Wysłany: Sob Maj 03, 2008 18:52   

A czy nie wiecie przypadkiem gdzie ten czujnik?
 
 
Ciufa 




Pomógł: 65 razy
Dołączył: 08 Gru 2007
Posty: 2012
Skąd: Piekary Śląskie



Wysłany: Sob Maj 03, 2008 19:32   

p-fraczek napisał/a:
A czy nie wiecie przypadkiem gdzie ten czujnik?

http://www.roverki.pl/mod...ies=Technika#61
 
 
 
lesiu
[Usunięty]






Wysłany: Pią Cze 12, 2009 17:20   

Witam
Mam podobny problem z moja 75. Silnik az parzy.Weze i zbiorniczek nie do dotkniecia.
Wentylator naprawiony przed tygodniem(wytarta szczotka masy)i na 100% pracuje (wlacza sie na postojach,w trasie... trudno mi powiedziec)Po jezdzie autostrada nic sie nie zmienia,silnik dalej nie schlodzony.Nagrzewaja sie az przewody od klimy(nie uzywam jej bo od dwóch dni jest bez gazu z powodu naprawy wycieku)ale to pewnie od rozgrzanego silnika.
Roverek nie traci plynu,ma cisnienie w ukladzie chlodzenia,wskazówka wskaznika na polowie lub ciut pod.Nie zauwazylem zadnych typowych oznak HGF poruszanych na forum. Czy tak jak w przypadku p-fraczek problem z czujnikiem temp.???
Gdzie sie on znajduje w 2.5 v6 ,jak go sprawdzic i wymienic w przypadku awarii.
Dzieki za wskazanie drogi.Pozdrawiam.
 
 
Ciufa 




Pomógł: 65 razy
Dołączył: 08 Gru 2007
Posty: 2012
Skąd: Piekary Śląskie



Wysłany: Pią Cze 12, 2009 17:43   

moim zdaniem wskazówka temperatury w połowie skali to wszystko ok
to że węże są gorące to normalne ;)
_________________
CHOCIAŻ W DOMU GŁÓD I NĘDZA, 6 CYLINDRÓW MNIE NAPĘDZA
http://www.youtube.com/user/ciufciaaaa
 
 
 
lesiu
[Usunięty]






Wysłany: Pią Cze 12, 2009 17:43   

Dodam ze dwa dni temu wymienialem plyn chlodzacy i odpowietrzalem uklad-

[ Dodano: Pią Cze 12, 2009 18:45 ]
Ciufciaale zeby az tak???
 
 
Ciufa 




Pomógł: 65 razy
Dołączył: 08 Gru 2007
Posty: 2012
Skąd: Piekary Śląskie



Wysłany: Pią Cze 12, 2009 20:48   

lesiu napisał/a:
Ciufciaale zeby az tak???

tak bardzo gorące że nie da się ich trzymać
zobacz sobie jak to wygląda w innym aucie i porównaj
_________________
CHOCIAŻ W DOMU GŁÓD I NĘDZA, 6 CYLINDRÓW MNIE NAPĘDZA
http://www.youtube.com/user/ciufciaaaa
 
 
 
lesiu
[Usunięty]






Wysłany: Sob Cze 13, 2009 09:29   

Szanowni koledzy,posiadacze roverka 75 2.5 v6 z okolic 2000r jesli moglibyscie mi pomóc okreslic wysokosc temperatury w ukladzie chlodniczym na rozgrzanym silniku metoda dotykowa (czy mozna utrzymac gorace przewody reka) bylbym dozgonnie wdzieczny.Ja niestety nie mam w poblizu takiego samego auta do prób.

Co do czujnika temperatury czy znajduje sie on tak jak w wersij 2.0 v6 miedzy glowicami??

Pozdrawiam.
 
 
Ciufa 




Pomógł: 65 razy
Dołączył: 08 Gru 2007
Posty: 2012
Skąd: Piekary Śląskie



Wysłany: Sob Cze 13, 2009 13:27   

lesiu, nie potrzebujesz takiego samego auta z takim samym silnikiem
moim zdaniem niepotrzebnie panikujesz ;)
_________________
CHOCIAŻ W DOMU GŁÓD I NĘDZA, 6 CYLINDRÓW MNIE NAPĘDZA
http://www.youtube.com/user/ciufciaaaa
 
 
 
lesiu
[Usunięty]






Wysłany: Sob Cze 13, 2009 13:40   

Wiesz,przed roverkiem mialem same diesle wiec nowoscia jest dla silnik benzynowy i do tego z obiawami goraczki :wink: .
Pozdrawiam.
 
 
gustav.pl 




Pomógł: 12 razy
Dołączył: 09 Cze 2008
Posty: 337
Skąd: Warszawa



Wysłany: Sob Cze 13, 2009 14:07   

lesiu napisał/a:
moglibyscie mi pomóc okreslic wysokosc temperatury w ukladzie chlodniczym na rozgrzanym silniku metoda dotykowa (czy mozna utrzymac gorace przewody reka)

Chyba dokładniej i bezpieczniej będziesz mógł sprawdzić temperaturę, jak wejdziesz w punkt 7.0 diagnostyki swojego komputerka :wink: Gdybyś nie wiedział o co chodzi kliknij TU
Pozdrawiam :smile:
_________________
rover forever
 
 
lesiu
[Usunięty]






Wysłany: Sob Cze 13, 2009 15:58   

gustav.pl dziekuje za rade,skorzystalem i oto co zaobserwowalem:
komputer wskazuje ponizsze temperatury:
82-84 stopni przy jezdzie ok.60 km/h
85-86 stopni przy jezdzie ok.120 km/h
na postoju z wlaczonym silnikiem, temperatura dochodzi do 100 stopni i wlacza sie wiatrak który schladza plyn do 95 stopni i sie wylacza. I tak na okraglo az do zgaszenia silnika.
Weze sa tak jak wczesniej pisalem gorace.
Jak to widzicie???????
 
 
mimo66 




Pomógł: 26 razy
Dołączył: 11 Kwi 2008
Posty: 350
Skąd: Gorzów Wlkp



Wysłany: Sob Cze 13, 2009 16:35   

Czyli panika była nie potrzebna :wink:
Wszystko wygląda ok

No cóż 80-90 stopni to jednak troszeczkę więcej jak ciepło i węże mają prawo być gorące :mrgreen:

Szerokości i bezawaryjnej jazdy życzę :cool:
 
 
Ciufa 




Pomógł: 65 razy
Dołączył: 08 Gru 2007
Posty: 2012
Skąd: Piekary Śląskie



Wysłany: Sob Cze 13, 2009 18:05   

lesiu napisał/a:
Wiesz,przed roverkiem mialem same diesle
w dieslu tez wszystko jest gorące :P
_________________
CHOCIAŻ W DOMU GŁÓD I NĘDZA, 6 CYLINDRÓW MNIE NAPĘDZA
http://www.youtube.com/user/ciufciaaaa
 
 
 
lesiu
[Usunięty]






Wysłany: Sob Cze 13, 2009 21:13   

Dzieki serdeczne wszystkim zainteresowanym.
Pozdrawiam :grin:
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R75] Gorący silnik
pineska Rover serii 75, MG ZT 7 Sro Sie 06, 2014 10:21
BlackD
Brak nowych postów [75] gorący silnik szarpie (nie równomierna praca)
waldekzielona Rover serii 75, MG ZT 17 Sro Kwi 10, 2013 22:51
rafalmis1
Brak nowych postów [R75] Nie odpala jak gorący - KV6
slawkop Rover serii 75, MG ZT 6 Pon Lut 09, 2015 21:55
sicek1
Brak nowych postów [R75] Silnik z bmw
seven77 Rover serii 75, MG ZT 11 Pią Paź 16, 2009 16:05
seven77
Brak nowych postów [ MG ZT] silnik
Blazej1978 Rover serii 75, MG ZT 5 Nie Wrz 27, 2015 05:11
Blazej1978



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink