Forum Klubu ROVERki.pl :: [R420] Stuki puki z przodu przy lewym kole
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: szoso
Pią Lis 19, 2010 10:26
[R420] Stuki puki z przodu przy lewym kole

wymienione wahacze,łączniki stabilizatora,sprawdzone mocowanie amora i sprężyny-efektów brak!!!
Autor Wiadomość
szoso 




Pomógł: 438 razy
Dołączył: 26 Sty 2009
Posty: 6302
Skąd: Ostrołęka

Rover 400

  Wysłany: Nie Cze 14, 2009 16:40   [R420] Stuki puki z przodu przy lewym kole
Typ: Di Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 1996

Witam
podczas jazdy słychać jakby dźwięk sprężyny takie strzelanie ale czy górny wahacz też może wydawać podobny dźwięk?
jak bujam autem na postoju to też to słychać ale nie zawsze tak samo i nie zawsze jest ten dźwięk podczas jazdy :/
jest to wkur... chciałbym to naprawić a nie wiem co to jest :???:
wydaje mi się że jakby był to ten wahacz(załączony na zdjęciu) to stukałby cały czas a nie jak go coś naleci :???:
chyba że to faktycznie sprężyna się układa i co jakiś czas strzela?
poradźcie mi coś bo jeszcze trochę a spale te auto :/
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Sob Kwi 09, 2011 18:47, w całości zmieniany 9 razy  
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Nie Cze 14, 2009 16:40   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
greg-si 
Klubowicz





Pomógł: 152 razy
Dołączył: 25 Paź 2008
Posty: 3530
Skąd: ze wschodu

Rover 400

Wysłany: Nie Cze 14, 2009 17:27   

szosownik, u mnie też coś właśnie tak stuka. Dźwięk jakby uderzył kluczem o długi metal a dźwięk jest rozchodzący. Poradzono mi że to może być właśnie wahacz górny.
_________________
R400 1.4, R620Ti, R420Si, R400 2.0 Turbo, R200 Coupe, R800 Coupe Turbo ->
R200 Coupe Turbo & V8
 
 
szoso 




Pomógł: 438 razy
Dołączył: 26 Sty 2009
Posty: 6302
Skąd: Ostrołęka

Rover 400

Wysłany: Nie Cze 14, 2009 17:32   

greg-si napisał/a:
Poradzono mi że to może być właśnie wahacz górny

mam dylemata albo coś z tą sprężyną się dzieje albo ten wahacz :/
nie wiem co robić :???:
wymienić na pałę ten wahacz a jak się okaże że to nie to?
wkurza mnie to
 
 
greg-si 
Klubowicz





Pomógł: 152 razy
Dołączył: 25 Paź 2008
Posty: 3530
Skąd: ze wschodu

Rover 400

Wysłany: Nie Cze 14, 2009 19:51   

szosownik, no mnie tez to denerwuje. Szczerze to ja swoim nawet jak bujam to cisza. Jutro wjadę na kanał i dokładnie zobaczę stabilizator bo przy kołach wiem że jest sztywno tak jak powinno być.
Mam do założenia sprężyny które mam nadzieje w tym tygodniu zaaplikuje bo wcześniej ręka w gipsie skutecznie ograniczała moje poczynania przy samochodzie.
Z której strony samochodu Ci stuka? U mnie najpierw stukało z prawej a teraz z lewej. Ostatnio stuknęło ze dwa tygodnie temu.
_________________
R400 1.4, R620Ti, R420Si, R400 2.0 Turbo, R200 Coupe, R800 Coupe Turbo ->
R200 Coupe Turbo & V8
 
 
szoso 




Pomógł: 438 razy
Dołączył: 26 Sty 2009
Posty: 6302
Skąd: Ostrołęka

Rover 400

Wysłany: Nie Cze 14, 2009 20:05   

greg-si napisał/a:
Z której strony samochodu Ci stuka?

z lewej :/
z prawej strony chyba też ma chęć ale na razie delikatnie i bardzo rzadko a z lewej się nasila :/
nie wiem może wymienię ten wahacz, w końcu to nie taki majątek a może coś to pomoże :błagam:

[ Dodano: Nie Cze 14, 2009 21:09 ]
ma ktoś jeszcze jakiś pomysł co to może być?
 
 
tetryk 



Pomógł: 27 razy
Dołączył: 28 Maj 2008
Posty: 372
Skąd: z gór



Wysłany: Nie Cze 14, 2009 20:25   

najlepiej byłoby podjechać "na przegląd"(stację kontroli pojazdów) i sprawdzić na szarpakach-koszt napewno mniejszy niż zakup wahacza,i lepiej faktycznie wymienic to co zepsute niż szukac i wymieniać dobre częsci na "chybił-trafił"
 
 
szoso 




Pomógł: 438 razy
Dołączył: 26 Sty 2009
Posty: 6302
Skąd: Ostrołęka

Rover 400

Wysłany: Nie Cze 14, 2009 20:37   

tetryk a ty myślisz że ja taki głupi i nie byłem na szarpakach? :wink:
pierwsze co zrobiłem to odwiedziłem Stację Diagnostyczną i żeby to raz :/
Ostatnio zmieniony przez szoso Nie Cze 14, 2009 20:39, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
tetryk 



Pomógł: 27 razy
Dołączył: 28 Maj 2008
Posty: 372
Skąd: z gór



Wysłany: Nie Cze 14, 2009 20:39   

nie nigdzie nie napisałem że myśle że jesteś "głupi"....
tylko nigdzie nie napisałes ze byłes na szarpakach.....
 
 
szoso 




Pomógł: 438 razy
Dołączył: 26 Sty 2009
Posty: 6302
Skąd: Ostrołęka

Rover 400

Wysłany: Nie Cze 14, 2009 20:41   

tetryk napisał/a:
nie nigdzie nie napisałem że myśle że jesteś "głupi"....

luzik :smile:
Cytat:
tylko nigdzie nie napisałes ze byłes na szarpakach.....

fakt :wink:
 
 
tetryk 



Pomógł: 27 razy
Dołączył: 28 Maj 2008
Posty: 372
Skąd: z gór



Wysłany: Nie Cze 14, 2009 20:43   

trzebaby jeszcze sprawdzić czy np.spręzyna nie jest pęknieta (u góry przy łożysku kolumny),ale szczerze ja się z takim przypadkiem jeszcze nie spotkałem,a spręzyny do civica "ang" i rovera sprzedają się wyjątkowo kiepsko...więc to uż raczej wróżenie z fusów niż fachowa porada (z mojej strony) :roll:
 
 
szoso 




Pomógł: 438 razy
Dołączył: 26 Sty 2009
Posty: 6302
Skąd: Ostrołęka

Rover 400

Wysłany: Nie Cze 14, 2009 20:48   

nowe sprężyny ma Tomi :smile:
zacznę od wahacza a później ewentualnie wymienię sprężyny
 
 
BetJar 
Klubowicz





Pomógł: 22 razy
Dołączył: 19 Maj 2008
Posty: 629
Skąd: Gliwice



Wysłany: Nie Cze 14, 2009 21:02   

szosownik u mnie też coś stukało ale po wymianie wahacza, sprawdź czy sprężyna nie trze o wahacz. Tu masz opis i zdj. mojego problemu: http://forum.roverki.eu/v...ghlight=#343683
tetryk napisał/a:
sprawdzić czy np.spręzyna nie jest pęknieta

Brak lub zły stan gum na sprężynach też może być.
_________________
ɹɐɾʇǝq ɯɐıʍɐɹpzod
nie ma za co- kliknij POMÓGŁ
R420 Di'97,był
R111 LSi'96,był
R420 Di'97,był
R75 CDT+'02,jest
MG TF '04,jest
 
 
CULTUS 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 09 Sty 2009
Posty: 31
Skąd: Poznań



Wysłany: Nie Cze 14, 2009 21:02   

Jeszcze sprawdź łożysko kolumny McPhersona
 
 
szoso 




Pomógł: 438 razy
Dołączył: 26 Sty 2009
Posty: 6302
Skąd: Ostrołęka

Rover 400

Wysłany: Nie Cze 14, 2009 21:24   

Panowie a można się przejechać bez tego wahacza kawałek by stwierdzić że to na pewno on stuka? czy to raczej zły pomysł?
 
 
BetJar 
Klubowicz





Pomógł: 22 razy
Dołączył: 19 Maj 2008
Posty: 629
Skąd: Gliwice



Wysłany: Nie Cze 14, 2009 21:50   

szosownik napisał/a:
Panowie a można się przejechać bez tego wahacza kawałek by stwierdzić że to na pewno on stuka? czy to raczej zły pomysł?

To raczej zły pomysł!
_________________
ɹɐɾʇǝq ɯɐıʍɐɹpzod
nie ma za co- kliknij POMÓGŁ
R420 Di'97,był
R111 LSi'96,był
R420 Di'97,był
R75 CDT+'02,jest
MG TF '04,jest
 
 
greg-si 
Klubowicz





Pomógł: 152 razy
Dołączył: 25 Paź 2008
Posty: 3530
Skąd: ze wschodu

Rover 400

Wysłany: Nie Cze 14, 2009 21:58   

szosownik, nie przejedziesz się bez wahacza
od razu koło będziesz miał w negatywie i bardzo możliwe że przy okazji coś jeszcze popsujesz :p
BetJar, gdzie dokładnie są te gumy? One są pomiędzy sprężyną a kielichem? Jeśli tak to jak one się nazywają bo jakoś nigdzie nie mogę znaleźć ich.
_________________
R400 1.4, R620Ti, R420Si, R400 2.0 Turbo, R200 Coupe, R800 Coupe Turbo ->
R200 Coupe Turbo & V8
 
 
BetJar 
Klubowicz





Pomógł: 22 razy
Dołączył: 19 Maj 2008
Posty: 629
Skąd: Gliwice



Wysłany: Nie Cze 14, 2009 22:08   

greg-si napisał/a:
One są pomiędzy sprężyną a kielichem?

Tak, nie wiem jak się nazywają.
_________________
ɹɐɾʇǝq ɯɐıʍɐɹpzod
nie ma za co- kliknij POMÓGŁ
R420 Di'97,był
R111 LSi'96,był
R420 Di'97,był
R75 CDT+'02,jest
MG TF '04,jest
 
 
szoso 




Pomógł: 438 razy
Dołączył: 26 Sty 2009
Posty: 6302
Skąd: Ostrołęka

Rover 400

Wysłany: Pon Cze 15, 2009 07:08   

BetJar u mnie też nie jest równa odległość z każdej strony między sprężyną a wahaczem ale i tak jest większa niż to było u ciebie,może w żadnym R 420 nie ma równej odległości tylko z jednej jest mniej a z drugiej więcej
chodzi o te gumy co są naciągniete na sprężynę żeby nie latała?
czy chodzi o coś innego?
bo myślałem że jedyna guma jaka tam jest to ta co jest z łożyskiem
a te śruby od wahacza to gdzie wychodzą?
z komory silnika je odkręci?

greg-si napisał/a:
nie przejedziesz się bez wahacza

tam myślałem ale kto pyta to nie błądzi :razz:
 
 
BetJar 
Klubowicz





Pomógł: 22 razy
Dołączył: 19 Maj 2008
Posty: 629
Skąd: Gliwice



Wysłany: Pon Cze 15, 2009 08:14   

szosownik napisał/a:
a te śruby od wahacza to gdzie wychodzą?
z komory silnika je odkręci?

Tak z komory je ruszysz, są dwie na kielichu. Odkręcasz je, wpychasz w dół,
zbijasz tą blaszkę co je łączy i wyjmujesz wahacz bez ruszania sprężyny.
Kolejność montażu odwrotnie: blaszka za sprężynę, wahacz od przodu,
trafiasz w otwory i przykręcasz.
Odległości spr. od wahacza z prawej str. mam prawie identyczne (+/-kilka mm)
a z lewej tak jak w linku opisałem.
Wahacz kup u Tomiego! "555". Ja kupiłem jakieś inter carsowe badziewie na allegro, myślę że do jesieni wytrzyma.

[ Dodano: Pon 15 Cze, 2009 09:31 ]
szosownik napisał/a:
bo myślałem że jedyna guma jaka tam jest to ta co jest z łożyskiem

A jest tam jakieś łożysko? bo u mnie nie widziałem, zawieszenie jest wielowahaczowe
i nie ma tu żadnych:
CULTUS napisał/a:
Jeszcze sprawdź łożysko kolumny McPhersona
makpersonów.
_________________
ɹɐɾʇǝq ɯɐıʍɐɹpzod
nie ma za co- kliknij POMÓGŁ
R420 Di'97,był
R111 LSi'96,był
R420 Di'97,był
R75 CDT+'02,jest
MG TF '04,jest
 
 
szoso 




Pomógł: 438 razy
Dołączył: 26 Sty 2009
Posty: 6302
Skąd: Ostrołęka

Rover 400

Wysłany: Pon Cze 15, 2009 19:58   

sprawdziłem dzisiaj amorki i trzymają wszystkie po 70% :grin:
odkręciłem wahacz górny ale nie wyjąłem go do końca tylko opuściłem w dół bo ta blaszka nie chciała zejść z frezów więc przykręciłem z powrotem :/
dziwne bo śruby mocniej się przykręciły niż były wcześniej a zwłaszcza ta od sworznia i ten dźwięk mógł pochodzić właśnie z tego,dokręciłem wszystko porządnie i zobaczę jak teraz będzie :wink:
górne śruby dokręcałem jak auto stało na kołach :smile:
wiem że się łudzę że może stukanie ustąpi ale warto spróbować :wink:
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R420 D] Wyciek plynu hamulcowego w tylnym lewym kole
Upgreydd Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 13 Sro Sty 20, 2010 21:35
arczi83
Brak nowych postów [R420 Di '96]Dziwne stuki z przodu auta
szoso Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 8 Pon Maj 18, 2009 15:55
szoso
Brak nowych postów [R45] Skrzypienie w lewym kole przednim
Lukasik Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 0 Nie Cze 12, 2011 10:29
Lukasik
Brak nowych postów [R416] Stukot w tylnym lewym kole
lysy229 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 2 Pon Sty 26, 2009 16:17
~Mateusz
Brak nowych postów [R400]Stuki w kole
bolcik Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 4 Pon Lis 14, 2011 15:13
leszczu



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink