Dołączył: 28 Mar 2009 Posty: 15 Skąd: starogard gdański
Wysłany: Pon Mar 30, 2009 19:46 [Honda Accord] Pytanie o turbinę
Typ: TDi Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 1998
witam
1-problem polega na tym że turbina mi bardzo głośno gwirzdze jaka może byc tego przyczyna??
2-mam jeszcze inne nieciekawe objawy , wiec wypluwa mi olej z odmy do tego plastikowego grzybka??
3-i dmucha z bagnetu oleju czy to sinik jest już na wykończeniu??
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Sro Lut 02, 2011 23:46, w całości zmieniany 1 raz
SPAMU¦
Wysłany: Pon Mar 30, 2009 19:46 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
1-problem polega na tym że turbina mi bardzo głośno gwirzdze jaka może byc tego przyczyna??
Mozę już jest turbina lub łopatki na wykończeniu lub masz gdzie dziurę w układzie dolotowym. Sprawdź węzę.
baniaczek136 napisał/a:
2-mam jeszcze inne nieciekawe objawy , wiec wypluwa mi olej z odmy do tego plastikowego grzybka??
Normalna rzecz, Bo to jest ten grzybek. A ze odma wywala olej i wraca do dolotu to jest normalne i musi tak być, bo jest zakaz na wyprowadzanie odmy na zewnątrz bo będzie pryskał olej i tylko drogę zanieczyszczał.
baniaczek136 napisał/a:
3-i dmucha z bagnetu oleju czy to sinik jest już na wykończeniu??
Tez normalne ze dmucha, dlatego sie tez bagnat ma zeby olej stamtąd nie pryskał jak się gazu dodaje.
_________________ ( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
Dołączył: 28 Mar 2009 Posty: 15 Skąd: starogard gdański
Wysłany: Pon Mar 30, 2009 20:57
ale to na wolnych obrotach dmucha zbagnetu niewiem ale wydaje mi sie że zawsze sie tak sprawdzało silniki jak dmucha z bagnetu to silnik ma przedmuchy czy sie myle??
Gdzies tu byl temat ze ktos sprawdzal wlasnie stan oleju przy wlaczyonym silniku i olej zaczelo dmuchac.
Pisze zawsze ze przy wyłączonym silniku sie sprawdza olej. Przedmuch musi mieć silnik bo olej inaczej nie płynął. Dmucha bo pompa oleju wytwarza ciśnienie, i dlatego ten bagnat ma tez taka gumowa uszczelkę jak by żeby to było szczelne.
Nie wiem ja o niczym takim nie słyszałem. Moze ktoś sie jeszcze wypowie.
_________________ ( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
Dołączył: 28 Mar 2009 Posty: 15 Skąd: starogard gdański
Wysłany: Pią Maj 01, 2009 21:39 (accord 98r 2,0TDI)pytanie o turbine
witam ponownie
wymieniłem turbine i już nie gwirzdże ,ale dalej jest problem bo cieknie olej z niej, tzn.zauwarzyłem że z odmy wydmuchuje olej on sie dostaje do turbiny czyli do wiatraczka i z tamtąd leci olej , moim zdaniem nie powinien dostawać sie tam olej tylko powietrze
co mam ztym zrobić żeby nie dmuchało olej przez odme???? zaznaczam że do są duże ilości oleju
Pomógł: 35 razy Dołączył: 20 Gru 2008 Posty: 775 Skąd: Głogów / Leeds w UK
Wysłany: Pon Maj 04, 2009 09:08
A ja mam nieco inne pytanie, być może podobne. Ostatnio zauważyłem że w okolicach 2000 obrotów w górę przy mocniejszym naciśnięciu słyszę delikatny gwizd... z tym, że gwizd ten dochodzi raczej z tyłu ? O co kaman ?
Witam,
Mam podobny problem w Roverze z silnikiem 20T2R (bez intercoolera). Znalazłem tylko informacje, że wszystko jest w porządku, gdy odma jest trochę zaolejona, lecz w moim przypadku olej cieknie po całej turbinie (opaski pozaciskane są na maksa) a nawet znajdował się w obudowie filtra powietrza. Czy to nie zaszkodzi przepływce? Przypuszczam, że olej nie jest wynikiem niesprawności turbiny, gdyż od czasu kiedy jeżdżę autem nie zauważyłem aby turbina przestała ciągnąć czy zaczęła wydawać jakieś niepokojące odgłosy.
Jeśli ktoś czyścił odmę w tym silniku niech podzieli się wskazówkami. Czy w pokrywie głowicy znajduje się separator oleju i należy go wyczyścić oraz czy potem koniecznie trzeba nową uszczelkę pod pokrywę? A ten grzybek, co jest na wężu od filtra powietrza to jest regulator ciśnienie czy coś innego i jak go wyczyścić?
Jeśli ktoś czyścił odmę w tym silniku niech podzieli się wskazówkami
ja czyściłem odmę w 20T2N benzyną i żadnej pokrywy nie zwalałem bo niby po co
grzybek można rozebrać i też przemyć choć mi sie nie udało go rozebrać i przemyłem go płucząc w benzynie
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum