Wysłany: Pią Cze 19, 2009 08:11 [r420si '97] problem z instalacją brc sequent 24
Mam problem z nowo założoną instalacją brc sequent 24. Otóż jadąc jednostajnie na gazie, przy wciśnięciu pedału gazu (nie ważne czy gwałtownie czy delikatnie) szarpnie i dopiero potem auto zaczyna przyspieszać. Oprócz tego mankamentu nie widzę różnic między benzyną i gazem. Samochodu jeszcze nie odebrałem od gazownika, bo usterkę musi wyeliminować, ale chciałem was zapytać o zdanie. Co to może być? Gazownik stwierdził, że być może sonda lambda może być winna, niby działa ale momentami się "przycina". Czy jej wymiana faktycznie może rozwiązać problem? Zaznaczę jeszcze, że na benzynie wszystko jest oki i spalanie także mam w normie.
SPAMU¦
Wysłany: Pią Cze 19, 2009 08:11 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Pomógł: 47 razy Dołączył: 05 Mar 2008 Posty: 1080 Skąd: Częstochowa
Wysłany: Pią Cze 19, 2009 12:45
U mnie jest tak samo z tym, że dzieje się to tylko gdy gwałtownie wcisnę pedał gazu jadąc oczywiście na gazie, bo na benzynie tego nie ma. Chętnie się dowiem dlaczego tak jest. Czekam na odp.
BoloSr [Usunięty]
Wysłany: Pią Cze 19, 2009 13:17 Re: [r420si '97] problem z instalacją brc sequent 24
GG napisał/a:
Mam problem z nowo założoną instalacją brc sequent 24. Otóż jadąc jednostajnie na gazie, przy wciśnięciu pedału gazu (nie ważne czy gwałtownie czy delikatnie) szarpnie i dopiero potem auto zaczyna przyspieszać. Oprócz tego mankamentu nie widzę różnic między benzyną i gazem. Samochodu jeszcze nie odebrałem od gazownika, bo usterkę musi wyeliminować, ale chciałem was zapytać o zdanie. Co to może być? Gazownik stwierdził, że być może sonda lambda może być winna, niby działa ale momentami się "przycina". Czy jej wymiana faktycznie może rozwiązać problem? Zaznaczę jeszcze, że na benzynie wszystko jest oki i spalanie także mam w normie.
za slaby reduktor i tyle
przerabialem to samo teraz mam cos mocnego zalożonego i nic takiego sie nie dzieje
Mam zamontowany reduktor BRC, do 1500 czegoś tam ZTCP i on jest dla silników z mocą od 100kW i niebieskie wtryskiwacze brc
morris napisał/a:
Przy odejmowaniu gazu też czuć szarpnięcie?
Nie. Przy odejmowaniu wszystko jest oki.
[ Dodano: Pią Cze 19, 2009 17:01 ]
Dzwonił do mnie przed chwilą gazownik i mówił, że na cewce mam jakieś zakłócenia i pojawiają mi się peak'i. Zamienił więc sygnał z cewki na sygnał z czujnika położenia wału korbowego i ponoć teraz działa bez zarzutu. Jutro odbieram autko więc, napisze czy faktycznie to pomogło.
Samochód testowałem dzisiaj i sprawa wygląda następująco: pobieranie sygnału z czujnika położenia wału korbowego pomogło połowicznie. Na 4 i 5 biegu szarpania nie czuć, na 3 już trochę czuć, na drugim jeszcze bardziej i na pierwszym też. Pytałem o wymianę cewki, świec i czujnika położenia wału korbowego (bo też ponoć nie jest idealny) ale gazownik powiedział, że to pewnie trochę by pomogło ale się obawia, że dalej nie będzie się zachowywał tak jak na benzynie. Mówił też, że ewentualnie instalacja prince mogła by sobie z moim silnikiem poradzić, bo jej zasada działania jest trochę inna ale nawet jakbym chciał ją założyć to się nie podejmie, bo nie wie czy też nie byłoby problemów. Stwierdziliśmy, że ściągamy instalacje. Ot cała moja przygoda z instalacją gazową.
Może ktoś z was zna gazownika, który zakładał już w tym silniku sequenta z dobrym skutkiem i miałby ochotę się podjąć?
Pomógł: 37 razy Dołączył: 07 Sie 2008 Posty: 530 Skąd: Warszawa/Magdalenka
Wysłany: Sro Cze 24, 2009 14:00
U mnie jest podobny objaw i gazownik zalecił wymianę świec. W przypadku instalacji LPG elektryka musi być tip-top .Dzisiaj wymieniam świece,zobaczymy czy pomoże.
U mnie jest podobny objaw i gazownik zalecił wymianę świec.
A na jakiej podstawie stwierdził, że to one są przyczyną? Pewnie mu się tak wydawało...
Ja pojechałem na diagnostykę układu zapłonowego i wyszło, że wszystko z nim w porządku. Cewka oki, kable w porządku, napięcie, które daje cewka też dobre, świece także były dobre (ale wymieniłem na wszelki wypadek na nowe bo miały już 2 lata, a poza tym to mały wydatek). Lambdę mi sprawdzili. Do wszystkiego mam wydruki z wykresami.
W każdym razie instalacje jeszcze mam i gazownik z nią walczy. Na wtorek zamówił specjalistę z czakramu (dystrybutor) do mojego autka. Jak on nie pomoże to instalację ściągam.
Osobiście mam podejrzenie, że ta instalacja (BRC SEQUENT 24) poprostu nie nadaje się do tego silnika...
Pomógł: 37 razy Dołączył: 07 Sie 2008 Posty: 530 Skąd: Warszawa/Magdalenka
Wysłany: Pon Cze 29, 2009 09:09
Wymieniłem świece i oczywiście nic to nie dało. Wyregulował instalację i chodzi to wszystko lepiej ale i tak wymienia mi na STAG300,wciąż szarpie i nie ma tyle mocy co powinien na instalacji KME.
BoloSr [Usunięty]
Wysłany: Pon Cze 29, 2009 15:54
iktorn73 napisał/a:
Wymieniłem świece i oczywiście nic to nie dało. Wyregulował instalację i chodzi to wszystko lepiej ale i tak wymienia mi na STAG300,wciąż szarpie i nie ma tyle mocy co powinien na instalacji KME.
reduktor wymien na tłoczkowy a nie membranowy i wtedy nie odczujesz różnicy
Wygląda na to, że usterka została znaleziona. Odpowiedzialny za nią był potencjometr położenia przepustnicy. Po jego odłączeniu jak ręką odjął. Pozostaje mi poszukać nowego i wymienić. Przy okazji kupował już ktoś z was taki nowy potencjometr? Jeśli tak to gdzie i za ile?
Pomógł: 2 razy Dołączył: 28 Mar 2007 Posty: 219 Skąd: Kraków/Lublin
Wysłany: Pią Lip 03, 2009 10:03
BoloSr napisał/a:
reduktor wymien na tłoczkowy a nie membranowy i wtedy nie odczujesz różnicy
A możesz dwa słowa więcej na czym polega różnica. Bo mi się już 3 raz psuje reduktor tylko tym razem skończyła się gwarancja (instalka BRC)
_________________ Zdrowy sen nie tylko przedłuża życie, ale i skraca dzień roboczy.
BoloSr [Usunięty]
Wysłany: Pią Lip 03, 2009 10:47
morris napisał/a:
BoloSr napisał/a:
reduktor wymien na tłoczkowy a nie membranowy i wtedy nie odczujesz różnicy
A możesz dwa słowa więcej na czym polega różnica. Bo mi się już 3 raz psuje reduktor tylko tym razem skończyła się gwarancja (instalka BRC)
w tradycyjnym masz membrane gumowa a w tym tłoczkowym nie ma takiego czegos tylko jest tłoczek na oringach (szybciej dziala i mniejsze opory ma niz membranowy moge to potwierdzic z autopsji http://www.europegas.pl/?...tent=regulators ja mam tego magica i super dzila
Pomógł: 1 raz Dołączył: 20 Sty 2007 Posty: 29 Skąd: Kraków
Wysłany: Wto Lip 14, 2009 17:55
Witam,
Niestety u GG to nie był potencjometr co więcej, jak założył mój potencjometr do siebie to auto chodziło mu jeszcze gorzej a... mi na moim potencjometrze auto śmiga (czasem szarpnie ale tylko na 2 biegu i to jak wcisne gaz całym butem jak rolnik w Ursusie) gaz zakładałem u tego samego faceta co GG i powiem szczerze, że wrażenia czadowe w porównaniu do mazdy 323 '91r która jezdziłem na gazie wczśniej to niebo a ziemia, rzeczywiście nie ma ABSOLUTNIE ŻADNEJ różnicy jeżeli chodzi o dynamikę i przyspieszenie na gazie w stosunku do benzyny (instalka BRC 24sequent).
Pomógł: 37 razy Dołączył: 07 Sie 2008 Posty: 530 Skąd: Warszawa/Magdalenka
Wysłany: Sro Lip 15, 2009 10:36
Ja miałem KME i te same objawy co u GG. Gazownik zmienił mi na STAG4 i zmienił końcówki wtrysków. Teraz chodzi wszystko idealnie. Sam Gazownik był zdziwiony że tak pomogła ta zamiana
Dzisiaj gazownik ściągnął mi instalację. To definitywne pożegnanie z BRC. W między czasie zdążyłem sprawdzić "połowę" czujników w aucie i oczywiście wszystko było oki. Rozpłatałem też wiązkę idącą od komputera i żadnych przetarć nie znalazłem, pomierzyłem też kable czy nie mają przerw. Wszystko było oki.
Teraz zastanawiam się nad stagiem 300 Plus. Koleś z AC napisał mi na forum, że do mojego silnika musi być sterownik z możliwością "wycinania dotrysków, które występują w tym silniku".
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum