Forum Klubu ROVERki.pl :: [r400] CZY WARTO REMONTOWAĆ SILNIK
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[r400] CZY WARTO REMONTOWAĆ SILNIK
Autor Wiadomość
irons122 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 28 Sty 2009
Posty: 51
Skąd: Katowice



  Wysłany: Pon Cze 22, 2009 06:40   [r400] CZY WARTO REMONTOWAĆ SILNIK

Witam wszystkich mój problem od dłuższego czasu to co raz mocniejsze szarpanie nie mam już siły ani funduszy wymieniać wszystkiego po kolei zmieniłem już pompe paliwa filtr paliwa cewkę zapłonową kopółke świece dziś wkładam nowe kable ale to i tak nie pomorze bo stare dają normalną iskrę.
Zauwarzyłem natomiast że mój silnik pracując mocno nierówno działa tak zamo z wszystkimi swiecami a tak samo jak się wyciągnie kabel z 3 cylindra więc można podejrzewac że nie ma tam prawie wogóle kompresji i stąd taka usterka.

Moje pytanie jest następujace czy warto np wlac do silnika ceramizer i czekac na poprawę lub nie czy dac do naprawy tylko ten 1 cylinder i jaki jest koszt ale pewnie okaze się po ściągnięciu wszystkiego że wszelkie pierścienie panewki itp itd sa do wymiany dlatego chciałbym się równiez dowiedziec ile kosztuje i jak długo trwa na warsztacie cały remont silnika i co on oznacza co się wtedy robi z silnikiem ?

Z góry dziękuję za odpowiedzi i czekam na wasza pomoc.
 
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Pon Cze 22, 2009 06:40   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
oprawca_1978 




Pomógł: 143 razy
Dołączył: 09 Lip 2008
Posty: 1515
Skąd: Zegrze



Wysłany: Pon Cze 22, 2009 07:11   

Do tych silników, niestety, producent nie przewidział produkcji czy nadwymiarowych tłoków, czy podwymiarowych panewek i szlifowania wału. Tak samo z zaworami, prowadnicami, itd..
Dla tego też remont może polegać na wymianie podzespołów kompletnych (tłok+tuleja, koszt co najmniej 500 PLN za jeden komplet).
Panewki widziałem tylko nominalne (na Allegro) tak więc, jeśli wał jest zużyty, to nawet wymiana na nowe nic nie da, wypadałoby załatwić nowy, tudzież nie zuzyty wał. Koszt różny, nowych części chyba się już nie dostanie, a jeśli nawet, to za horrendalne kwoty.
Dla tego też, kierując się zwykłą ekonomią i rozsądkiem, pozostaje tylko wykombinować kompletny silnik (może być bez osprzętu). Koszt w zasadzie do 2000 PLN, ale stan kupowanego "używańca" to wiadomo, w zasadzie ruletka.

Jeśli zaś same pierścienie tłokowe byłyby odpowiedzialne za brak komplesji, to można się pokusić albo o ich wymianę na nowe (komplet na tłok to koszt ze 100 PLN) albo zdjąć stare i je wyczyścić (drobny papier ścierny i płyta traserska) i ich rowki w tłoku z poźniejszym pomiarem ich luzów, jakie być powinny wg instrukcji serwisowej.

Tylko że do takiej operacji, w zasadzie trzeba wyciągać silnik, bo jego konstrukcja uniemożliwia wyjęcie wału korbowego po odkręceniu samej miski, gdyż wał korbowy siedzi pomiędzy dwoma monolitycznymi elementami i trzeba rozkręcać cały silnik, co wiąże się zarazem z koniecznością wymiany uszczelki podgłowicowej.
_________________
Człowiek pochodzi od małpy. W czerwonym.
 
 
etimark 



Pomógł: 13 razy
Dołączył: 31 Gru 2006
Posty: 178
Skąd: Lublin



Wysłany: Pon Cze 22, 2009 21:21   

Z tego co piszesz to nie ma pewności że to brak kompresji jednego z cylindrów.
Czy robiłeś pomiary ciśnienia sprężania?
Często przyczyną szarpania jest niesprawna sonda lambda, a poza tym to świece na wolnym powietrzu inaczej przewodzą iskrę a inaczej w sprężonej mieszance, dlatego zalecałbym wymienić.
_________________
Tomasz 416 Lublin tel. 691508162
 
 
irons122 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 28 Sty 2009
Posty: 51
Skąd: Katowice



Wysłany: Wto Cze 23, 2009 09:59   

tak jak pisałem świece wymieniłem sa nowe już 2 komplet odd 12 miesiący więc to nie swiece a silnik działa tak samo z podpięta 3 świeca jak i bez niej czyli z wypiętym kablem jest coraz gorzej dziś kupiłem ceramizer i zamierzam go zastosować mam nadzieję że pomorze w kompresji przynajmniej do czasu dojechania do rozsadnego warsztatu.
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [Rover 400/45/MG ZS] Artykuły, z którymi warto się zapoznać
kasjopea Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 0 Pią Lut 18, 2011 21:07
kasjopea
Brak nowych postów [R45] remontować silnik czy kupić drugi, podobny koszt
przemuss852 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 5 Pon Kwi 16, 2012 12:35
bizon
Brak nowych postów [R420] Si Silnik umarł, warto naprawiać?
kamil4993 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 42 Pią Cze 24, 2011 22:13
kamil4993
Brak nowych postów [r420 Si] Problem z silnikiem 2.0, remontować - zmieniać ?
pdasiek Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 98 Nie Lip 04, 2010 09:22
Marrkus
Brak nowych postów [R400] Instalacja gazowa BRC czy warto założyć?
AndrzejekA8 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 7 Pon Paź 05, 2009 21:02
praktis



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink