Typ: wszystkie Rodzaj silnika: wszystkie Pojemnosc silnika: wszystkie Rok produkcji: wszystkie
Witam,
Przy ostatniej wizycie w stacji diagnostycznej okazało się że mam do wymiany łożysko amortyzatora przedniego (lub inaczej nazywane poduszką amortyzatora). Po lekturze forum znalazłem iż można znaleźć samo łożysko firmy SRN nr kat M261.00 które zastępuje wiele z roverkowych łożysk:
Łożysko SRN kosztuje ok 50zł, oryginał RNR100090 kosztuje 117zł a cała poduszka 243zł
Czy Ktoś miał jakieś doświadczenia z wymianą łożysk i może się wypowiedzieć na temat jakości i możliwości wymiany (opłacalności na dłuższą metę) wymiany samych łożysk które są sporo tańsze od całej poduszki.
Pomógł: 564 razy Dołączył: 27 Mar 2009 Posty: 5678
Wysłany: Pon Cze 22, 2009 20:21
Wymieniałem w piątek oba łożyska. Ściągnąłem stare i o dziwo stare były też SNR M261.00. Z tego tylko co się orientuję trochę ciężko jest je dostać, kupowałem w Moto Hurt ponieważ nigdzie indziej już nie mieli. W Gdańsku nawet nie chcieli mi ściągnąć na zamówienie chociaż mają w swojej ofercie SNR.
Ostatnio zmieniony przez apples Czw Wrz 30, 2010 12:51, w całości zmieniany 1 raz
Pomógł: 14 razy Dołączył: 08 Kwi 2008 Posty: 301 Skąd: Kraków
Wysłany: Pon Cze 22, 2009 20:26
cześć, mam ten sam problem zamówiłem w tomateam te łożyska po niecałe 120 pln za sztukę (z póltora miesiąca temu ) i nic, na stronie sklepu widnieje pozycja że jest a kiedy nie dzwonię to miły pan ciagle powtarza, że za 10 dni. Ale widzę że znalazłeś w innym sklepie muszę tam zadzwonić. A co do wymiany to mechanik który będzie mi to wymieniał mówił że nie ma problemu z wymianą tylko trochę dużo dłubania, a jak się okaże że to całe mocowania będzie trzeba wymienić to wymienię w sklepie i dopłace róznicę.
Do tego tematu mam pytanie, czy stukanie sprężyn przy skręcaniu kierownicą jest spowodowane właśnie tymi poduszkami na amortyzatorach? spręzyny przy skręcaniu kołami lekko się napinają po czym powracają do swojej pozycji i w tym właśnie momęcie wydają taki dźwięk
dięki za informacje
Pomógł: 564 razy Dołączył: 27 Mar 2009 Posty: 5678
Wysłany: Wto Cze 23, 2009 12:10
To co opisałeś bardziej wskazuje na pęknięcie sprężyny przy samym gnieździe, chyba że masz tak mocno zapieczone łożyska. Objawy będą podobne/takie same jak opisałeś.
tukają po obu stronach więc chyba należy wykluczyć pęknięcie sprężyny, pozatym sprawdzałem i nie widać, żeby były pęknięte. Jeśli są to zapieczone łożyska, to należy je wymienić, ale generalnie te łożyska to te gumy na wierzchołku amortyzatora pod maską tak?
Pomógł: 564 razy Dołączył: 27 Mar 2009 Posty: 5678
Wysłany: Wto Cze 23, 2009 15:32
Nie, łożyska amortyzatorów są pod tą blachą z tymi trzema śrubami przykręconymi do nadkola (dzwona), a gumą która separuje je od sprężyny.
Moja rada jest taka, najpierw zdejmij i sprawdź co jest i wtedy kupisz co potrzebujesz, ale ja stawiam tylko na same łożysko. Gdyby była wywalona guma to byś widział od góry po odkręceniu śruby od amortyzatora (tej z dużą podkładką).
Pomógł: 564 razy Dołączył: 27 Mar 2009 Posty: 5678
Wysłany: Nie Maj 23, 2010 19:37
piwonski12 napisał/a:
Apples a wyciągałeś amory ,czy poradziłeś sobie jakoś górą ? , bo mnie też czeka wymiana łożysk .
Musisz niestety wyciągnąć MacPhersona i ściągnąć sprężynę za pomocą ściągacz do sprężyn. Czasami nie kombinuj w inny sposób bo możesz sobie krzywdę zrobić. Jeżeli chodzi o ściągacz to lepiej dopłacić i kupić lepszy z 2 łapkami na jednym uchwycie, czyli 4 wygięte łapki na ściągacz.
Potrzebujesz dodatkowo klucz 18, 15, 14, 13, młotek, imbus 7, 10 i dobry klocek do podparcia pod wahacz do wciśnięcia amortyzatora w zwrotnice.
1,5h i obie strony wymienione.
Pomógł: 36 razy Dołączył: 24 Mar 2009 Posty: 1654 Skąd: wieluń
Wysłany: Czw Cze 10, 2010 19:14
a ja dziś kupiłem obydwa łożyska za 20 zł szt:)kość w sklepie jak szukał w komputerze zobaczył wymiary i powiedział że od peugeota są takie same...no i miał na sklepie i powiedział że jakby coś nie spasowało to wymienimy tylko że na troche droższe po 35zł
miał już ktoś do czynienia z łożyskami mcphersona od peugeota??
_________________ -DIAGNOSTYKA I NAPRAWA PIECY I STEROWNIKÓW WEBASTO !
-NAPRAWA SILNIKÓW WENTYLATORA CHŁODNICY W ROVER 75
Pomógł: 36 razy Dołączył: 24 Mar 2009 Posty: 1654 Skąd: wieluń
Wysłany: Czw Cze 10, 2010 21:25
te co kupiłem to SNR M259.01 właśnie chciałem przed chwilą wymienić prawe ale za h.ja nie moge wyjąć mcphersona...w innych autach odkręca sie go nadole od piasty puknie i wychodzi a tu??odkręca sie go na dole puknie i wychodzi do momentu aż wachacz sie opiera o sanki a amortyzatora w piaście jeszcze ze 2 cm...możesz mi apples wyjaśnić jak sie go wyciąga??
_________________ -DIAGNOSTYKA I NAPRAWA PIECY I STEROWNIKÓW WEBASTO !
-NAPRAWA SILNIKÓW WENTYLATORA CHŁODNICY W ROVER 75
Pomógł: 564 razy Dołączył: 27 Mar 2009 Posty: 5678
Wysłany: Czw Cze 10, 2010 21:33
sash997 w związku z tym że nie jestem Expertem to nie wiem czy powinieneś mnie słuchać.
1. Odkręcasz MacPersona na górze - 3 śruby
2. Odkręcasz zwrotnicę od wahacza.
3. Odkręcasz zacisk.
4. Popuszczasz nakrętkę górną amortyzatora ale tylko trochę bo wywali sprężyna.
5. Odkręcasz - śrubę centralną półosi i końcówkę drążka lub odkręcasz amortyzator od zwrotnicy i wybijasz go ze zwrotnicy.
6. Ściągasz sprężyny ściągaczem do sprężyn.
7. Odkręcasz całkowicie nakrętkę z amortyzatora.
8. Wymienisz łożysko. Dołóż do środka smaru.
9. Skręcasz.
Pomógł: 36 razy Dołączył: 24 Mar 2009 Posty: 1654 Skąd: wieluń
Wysłany: Pią Cze 11, 2010 21:56
dzięki jutro z tym jeszcze powalcze...
[ Dodano: Pią Cze 11, 2010 22:56 ]
no i udało sie, łożysko SNR M259.01 od peugeota ma tylko o 2 mm wyższy kołnież który wchodzi w tą gume ale to nic nie przeszkadza...co prawda wymiana tego łożyska jak sie okazało była potrzebna po w starym już piach chodził ale stuknięcie przy ruszaniu pozostało,w następnym tygodniu bede wymieniał łączniki stabilizatora bo też widze że w opłakanym stanie są...
_________________ -DIAGNOSTYKA I NAPRAWA PIECY I STEROWNIKÓW WEBASTO !
-NAPRAWA SILNIKÓW WENTYLATORA CHŁODNICY W ROVER 75
Pomógł: 564 razy Dołączył: 27 Mar 2009 Posty: 5678
Wysłany: Pon Wrz 20, 2010 14:08
Czy ma ktoś może starą lub nową poduszkę MacPersona i amortyzator nie zamontowane w samochodzie?
Potrzebuje informacji na temat tego czy po nałożeniu poduszki na amortyzator (bez sprężyny pomiędzy nimi) występuje luz pomiędzy tulejką poduszki, a gwintem na amortyzatorze? Do sprawdzenia nie trzeba skręcać nakrętką amortyzatora z poduszką, a tylko ją nałożyć i poruszać delikatnie na boki. Za informację będę bardzo wdzięczny.
Ostatnio zmieniony przez apples Czw Wrz 30, 2010 12:45, w całości zmieniany 1 raz
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum