Pomógł: 564 razy Dołączył: 27 Mar 2009 Posty: 5678
Wysłany: Wto Cze 23, 2009 17:18
Ja wymieniałem ok 2 tyg temu.
Jak skręcisz koła na max w prawo i spojrzysz od strony kierowcy na skrzynię z boku zobaczysz na dole imbusowy korek spustowy, a trochę wyżej nad nim po prawej stronie od półośki jest korek wlewowy. Oba widać przy skręconych kołach stojąc z boku samochodu i oba mają taki sam rozmiar tylko teraz nie pamiętam jaki, chyba pasował imbus 10. Wlewałem przez długi wężyk z lejkiem od góry silnika. Weszło mi prawie 2l MTF94 Texaco. Tyle że do samej wymiany potrzebny jest raczej kanał lub podnośnik aby zdjąć osłonę i spuścić stary olej.
Pomógł: 564 razy Dołączył: 27 Mar 2009 Posty: 5678
Wysłany: Wto Cze 23, 2009 17:33
Czas wymiany max 30min. Wyleciało mi tyle samo ile wlałem, chociaż piszą że powinno wejść ok 1,5l. Ja nalałem tyle że przelało się przez korek wlewowy i jak przestało kapać zakręciłem. Olej wyglądał trochę na przepalony tzn. trochę ciemniejszy od tego co wlałem. Jak będziesz kupował to kup ten dedykowany czyli MTF94 Texaco po co później myśleć czy na pewno będzie OK.
Przed odkręceniem dobrze oczyść obudowę wkoło tych śrub, by czasami piachu nie wleciało do skrzyni.
Ostatnio zmieniony przez apples Czw Cze 17, 2010 22:03, w całości zmieniany 2 razy
Pomógł: 591 razy Dołączył: 14 Sty 2009 Posty: 4888
Wysłany: Wto Cze 23, 2009 18:54
Cytat:
A dlaczego u mnie było prawie 2l starego oleju?
bo ktoś wcześniej tak wlał myśląc,że to jest skrzynia R65.Tak samo jak do automatów wlewają mechanicy 4l ,bo w instrukcji pisze ,ze tyle się wlewa .
Tylko, że w procedurze jest wymagane ustalenie poziomu,a wtedy spłynie ponad pól litra oleju.Ci którzy znają skrzynie JATCO , wlewają od razu 3.5 l.
tupack997może sprawdzić ile miał i ile wejdzie do poziomu pod otwór wlewowy.
W rave jest gdzieś opisana procedura wymiany oleju/ustalenia poziomu w skrzyni biegów ?
Przyznaję bez bicia - nie chce mi się cofać daty i odpalać rave
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
apples, Ty miales podobnie i jak to sie skonczylo? Wymieniales chyba uszczelniacz polosi, to przez to ze wlales za duzo? Jak myslisz? Radzisz spuscic i jeszcze raz nalac zalecane 1,4?
Czy po wymianie oleju w skrzyni odczuł ktoś z was różnicę? Będę wymieniał na dniach bo w moim przypadku to gwiżdże, czasem biegi ciężko wchodzą jak zimno jest i często 3 bieg wchodzi ze zgrzytem jakimś. Postanowiłem olej więc zmienić i jestem ciekaw czy to coś da.
[ Dodano: Sro Paź 19, 2011 11:29 ]
Zmieniłem olej w skrzyni i też wesżło i wyszło z niej 1,9 l. Olej był trochę przepalony ale nie tak bardzo. Odczucie jak na razie to biegi lżej wchodzą jak rozgrzany silnik. Zobaczymy rano. A jak gwizdało tak gwiżdże ponoć u mnie mechanizm zmiany biegów tak robi.
Mam pytanie odnośnie efektów wymiany oleju w skrzyni. Mam ten sam problem co ty, czyli jak zimny to 1,2 i 3 bardzo ciężko wchodzą. Jak ciepły to jednym palcem. Nie chcę na darmo wymieniać oleju, wolę wpakować te parę groszy w wysprzęglik jeśli już. Sprzęgło mam nowe.
Wiesz co powiem ci że po wymianie oleju biegi znacznie lepiej i lżej wchodzą. Nawet moja żona to zauważyła bo tez nie lubiła zimnym autem jeździć. Fakt że chciałem tez żeby umilkło moje piszczenie ze skrzyni (wcześniej było na 4 teraz na 5), i żeby 3 czasem nie wchodziła z jakimś zgrzytem. No ale dobre jest chociaż to że biegi o wiele lżej wchodzą. Wcześniej miałem problem nawet jak było 0 stopni to 3 ledwo wchodziła. Tez się mechanik dziwił że olej zmieniam ale niech się buja moja kasa. Olej nie wyglądał na zepsuty ale efekt jest. Kup 2 butle i wymieniaj. U mnie tez weszło 1,9 l a nie jak miało wejść 1,4.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum