Forum Klubu ROVERki.pl :: Bajer przy silniku?
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
Bajer przy silniku?
Autor Wiadomość
cdd22 



Dołączył: 21 Maj 2009
Posty: 4
Skąd: koszalin



Wysłany: Wto Cze 23, 2009 22:24   Bajer przy silniku?

Witam. Mam małe pytanko, czy ktoś wie jak się nazywa taki bajer przy silniku co przy wkręceniu na obroty i odpuszczeniu gazu daje taki fajny dzwięk - "BZYK" :lol:
podam może lepiej link o co mi dokładnie chodzi
http://www.youtube.com/watch?v=Fmutud4HgyE
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Wto Cze 23, 2009 22:24   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
hellboy_d 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 02 Maj 2009
Posty: 192
Skąd: Bielawa ,Remschied

Rover 200

Wysłany: Wto Cze 23, 2009 22:25   

Blow-Off , ale to silniki diesla z turbina .
_________________
Allegro
http://www.allegro.pl/sho...php?uid=2696094
Ostatnio zmieniony przez hellboy_d Wto Cze 23, 2009 22:40, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
cdd22 



Dołączył: 21 Maj 2009
Posty: 4
Skąd: koszalin



Wysłany: Wto Cze 23, 2009 22:27   

DZIĘKI ZA ODPOWIEDŹ "hellboy_d"
może do mojej benzynki też coś takiego jest? :roll:
Ostatnio zmieniony przez cdd22 Wto Cze 23, 2009 22:44, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Raptile 




Pomógł: 73 razy
Dołączył: 15 Maj 2008
Posty: 2710
Skąd: Warszawa

Rover 200

Wysłany: Wto Cze 23, 2009 22:39   

żeby coś takiego mieć trzeba posiadać turbine w aucie.. jeśli nie pozostaje wsadzenie megafonu pod maskę i udawać "BZYK" :mrgreen:
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
cdd22 



Dołączył: 21 Maj 2009
Posty: 4
Skąd: koszalin



Wysłany: Wto Cze 23, 2009 22:46   

Chyba trzeba będzie tak zrobić :beczy: DZIEKI
 
 
Konix 



Pomógł: 35 razy
Dołączył: 18 Maj 2008
Posty: 473
Skąd: Katowice



Wysłany: Wto Cze 23, 2009 23:51   

hellboy_d napisał/a:
Blow-Off , ale to silniki diesla z turbina .


Przeważnie stosowane w silnikach benzynowych z turbiną w dieslach raczej nie ;)
 
 
hellboy_d 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 02 Maj 2009
Posty: 192
Skąd: Bielawa ,Remschied

Rover 200

Wysłany: Sro Cze 24, 2009 06:41   

Konix napisał/a:
Przeważnie stosowane w silnikach benzynowych z turbiną w dieslach raczej nie ;)


Masz racje :] Raz sprzedalem na allegro taki zawor niby do volvo i nie wnikalem zbytnio do jakiej turbiny byl .

TU TAKI MALY OPIS Konix, zwroc uwage na ostatnie zdanie .
!ZASADA DZIAŁANIA BLOW OFF!

Wydobywające się z silnika spaliny posiadają ogromny potencjał energii która w silnikach bez sprężarki jest tracona wydalana do atmosfery, po prostu niewykorzystana Umieszczenie na drodze spalin turbiny powoduje że energia spalin jest zmieniona na ruch obrotowy, który zostanie wykorzystany do sprężenia powietrza dopływającego do cylindrów. Proste! Im więcej powietrza dostanie się do cylindrów tym większa może być osiągana moc. Budowa wszystkich turbosprężarek jest podobna, na jednej stronie łożyskowanego wałka znajdziemy łopatki turbiny a z drugiej łopatki sprężarki. Obudowa sprężarki ma taki kształt aby można było rozpędzić turbinę do kilkudziesięciu tysięcy obrotów. Dzięki temu powietrze może być sprężona do wysokiego ciśnienia. Jednak turbo nie może działać samo ze sobą gdyż niechybnie doprowadziła by do “rozwalenia” /dosłownie/ silnika i samej turbiny. Aby temu zapobiec stosuje się zawory upustowe które w zależności od tego jak zbudowana jest turbina upuszczają sprężone powietrze lub spaliny przed sprężarką.W silnikach benzynowych stosowane są zawory na dolocie/ blow-off i waste-gate/ oraz jeden/by-pass/ w układzie wydechowym przed sprężarki. Gdy silnik pracuje na biegu jałowym wszystkie zawory są zamknięte gdyż potrzebna jest duża dawka sprężonego powietrza. Przy podniesieniu obrotów lekko otwiera się zawór by-pass aby nie dopuścić do drastycznego wzrostu ci¶nienia doładowania/znaczna część spalin omija wtedy sprężarkę przez co jej obroty nie są zbyt wielkie/. Ciśnienie w układzie dolotu reguluje zawór weste-gate, przeważnie steruje nim komputer za pośrednictwem elektromagnesu który unosi się i wypuszcza część sprężonego ładunku/zmniejsza się ciśnienie doładowania/. Zawór blow-off działa po gwałtownym zdjęciu nogi z gazu, rozpędzona turbina tłoczy powietrze do cylindrów i nagle napotyka zamkniętą przepustnicę ,zostaje bardzo szybko wyhamowana , niszczy się turbina i spadają osiągi silnika. Zapobiega temu zawór blow-off który otwiera się po zamknięciu przepustnicy i wypuszcza sprężone powietrze.

ZAWORY BLOW OFF MOŻNA TAKŻE MONTOWAĆ W SAMOCHODACH Z TURBO DIESLEM.
_________________
Allegro
http://www.allegro.pl/sho...php?uid=2696094
 
 
 
Konix 



Pomógł: 35 razy
Dołączył: 18 Maj 2008
Posty: 473
Skąd: Katowice



Wysłany: Sro Cze 24, 2009 07:14   

Wiem, że można zamontować w turbodieslu, ale nie ma takiej potrzeby. Raczej nik nie zakłada do nich trzykrotnie większych sprężarek, bo nie ma sensu.
 
 
dobryziom 




Pomógł: 61 razy
Dołączył: 10 Maj 2007
Posty: 2528
Skąd: WWA

Rover Coupe

Wysłany: Sro Cze 24, 2009 08:55   

konstrukcja blow offa do benzyny a do diesla znacznie się rożni ...
_________________
Tomcata na części info na PW
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R216Si 97r] HGF i co przy okazji mozna stuningowac
bizon9ek Tuning mechaniczny 3 Wto Sty 06, 2009 08:39
kolin
Brak nowych postów Doswietlanie drogi przy skrecie w L albo P [wszystkie R]
dzieju Tuning mechaniczny 10 Wto Lut 14, 2012 15:40
dzieju
Brak nowych postów [Rover 45 2.0 TD 2000r] Pomoc przy zwiekszeniu mocy
Rachalko Tuning mechaniczny 3 Wto Sie 16, 2011 12:38
Gość
Brak nowych postów Proszę o rady przy budowie pojazdu od zera - smarowanie.
Gość Tuning mechaniczny 8 Nie Gru 19, 2010 14:45
Bocian_s



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink