Pomógł: 1 raz Dołączył: 15 Sie 2006 Posty: 261 Skąd: Kraków
Wysłany: Pią Cze 26, 2009 07:58 [R75] Chip silnika w skrzyni automatycznej?
Typ: CDT Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 2002
Witam, wiem że sporo z Was robiło chip swojego samochodu dzięki czemu uzyskiwaliście ciut więcej mocy której brakuje;/ Mam takie pytanie: czy z powodu skrzyni automatycznej nie będzie problemów z ewentualnymi usterkami? Czy ktokolwiek robił chiptuning w automacie? Oraz czy dodanie dodatkowych KM nie wpływa na uszkodzenie turbosprężarki? Proszę o opinie:D Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Czw Gru 09, 2010 13:14, w całości zmieniany 1 raz
SPAMU¦
Wysłany: Pią Cze 26, 2009 07:58 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Myślę że jak skrzynia jest ta sama w dieslu i w benzynie to wytrzyma bo w benzynie mamy 2,5v6 170KM a w dieslu po chipie raczej nie ma nawet 150KM
_________________ wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk"
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
Pomógł: 591 razy Dołączył: 14 Sty 2009 Posty: 4888
Wysłany: Pią Cze 26, 2009 09:46
sknerko napisał/a:
Myślę że jak skrzynia jest ta sama w dieslu i w benzynie
sknerko, skrzynie w dieslu i kV6 2.5 są z nazwy te same , ale różnią się przełożeniami na wszystkich biegach, oprócz piątego.
W dieslu jest też inny współczynnik przełożenia głównego.
sknerko, skrzynie w dieslu i kV6 2.5 są z nazwy te same , ale różnią się przełożeniami na wszystkich biegach, oprócz piątego.
W dieslu jest też inny współczynnik przełożenia głównego.
Znaczy że co? że skrzynka w dieslu jest projektowana na te 130kilka koników i jak bedzie więcej to sie wysypie? eee jakoś nie chce mi sie wierzyć.
_________________ wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk"
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
Pomógł: 1 raz Dołączył: 15 Sie 2006 Posty: 261 Skąd: Kraków
Wysłany: Pią Cze 26, 2009 10:12
No więc właśnie skoro już wiemy że skrzynie się różnią w benzynie i dieslu to czy dieslowska skrzynia nie wysypie się i nie bedzię z nią żadnych problemów po chipie? Tak wogóle to jaka jest rozsądna moc silnika 2.0CDT po chipie aby nie było w późniejszym stadium użytkowania żadnych usterek zwiazanych z chipem?
Pomógł: 591 razy Dołączył: 14 Sty 2009 Posty: 4888
Wysłany: Sob Cze 27, 2009 07:11
patrysgn napisał/a:
I co z tego wynika?
że skrzynie nie są jednakowe, a 150 KM mechanicznie dla skrzyni w dieslu to nie problem. Nie pisałem ,że skrzynia się wysypie i jest projektowana na 130 KM , ale że się różnią.
Pomógł: 1 raz Dołączył: 15 Sie 2006 Posty: 261 Skąd: Kraków
Wysłany: Sob Cze 27, 2009 07:41
Czyli można ten silnik 2.0CDT z tą skrzynią chipować bez problemu? A ile KM jest wg Ciebie optymalne dla tego auta żeby nie było żadnych problemów technicznych?
Pomógł: 38 razy Dołączył: 26 Lut 2007 Posty: 1182 Skąd: Przejdź do mapy
Wysłany: Sob Cze 27, 2009 09:01
patrysgn napisał/a:
No ale ze 116KM 150 to chyba ciężko będzie
chciałbyś mieś 116KM http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=19515 temat długi i podkolorowany w różne ciekawe opowieście, potyczki i inne cary ale jedno jest pewne: CDT nie trzyma mocy, jest tam 2 czy 3 wykresy CDT przed tuningiem i każdy miał ~100KM i ~240Nm Po tuningu który teoretycznie z tych 116KM miał zrobić 150KM wychodzi, że zrobił ~125KM i ~280Nm
Ja mam w tej chwili chip "wydanie II - poprawione" i mam 140KM i 330Nm. Z silnikiem nic się nie dzieje a turbo suche i nic nie przepuszcza Jedyna wada, że jak się depnie to kopci ale i z tym jakoś sobie dałem radę - filt K&N i paliwo V-Power Diesel z GTL i praktycznie nie ma za mną dymka
że skrzynie nie są jednakowe, a 150 KM mechanicznie dla skrzyni w dieslu to nie problem. Nie pisałem ,że skrzynia się wysypie i jest projektowana na 130 KM , ale że się różnią.
Właśnie to miałem na myśli bo sądze że jak ta skrzynia pracuje w 177KM 2,5v6 to powinna wytrzymać mniejszą moc bez problemu mimo różnych przełożeń bo raczej te wałki/zębatki i inne wisko czy jak tam sie to zwie w automatach jest z tego samego materiału w dieslu 116KM i w benzynie 177KM
_________________ wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk"
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
fabrycznie te auta mają116 albo 130 KM (zaleznie o softu). więc śmiało można bez ryzyka do 130 "podciągnąć". Powyżej, jak powiedział Dam-Kam, zaczyna się dymienie.
u mnie na chipie dociągnąłem do 126KM... i starczy (wcześniej było 102KM).
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum