Wysłany: Sro Mar 11, 2009 18:19 [Freelander] Przeróbka termostatu
Typ: i Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.8 Rok produkcji: 1999
Witam
właśnie mechanik wymienił mi uszczelkę pod głowicą i po rozebraniu okazało sie że termostat oczywiście źle działał. Przy tej okazji postanowiliśmy ( z moim mechanikiem ) przerobić ten nieszczęsny termostat na układ tradycyjny. Czyli termostat umieszczony na wylocie gorącej wody z głowicy.
Czy może ktoś ma coś takiego zamontowane? jeżeli tak to jak to zdaje egzamin i jak jest podpięte?
Może ktoś ma rysunki jak to zrobił LR prz przerobionym układzie ?
Kilku sprzedawców części oferuje coś takiego, nawet na allegro, ale jak to się podłącza, bo w tej przelotowej obudowie termostatu jest jescze jeden kruciec?
Prosił bym o opis, bo autko jest już prawie zrobione, a bezsensowne było by kupować termostat starego typu, jak można by już zrobić to po nowemu.
Pozdrawiam
_________________ DODGE DURANGO V8 5,7 HEMI lpg
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Nie Gru 19, 2010 00:28, w całości zmieniany 1 raz
SPAMU¦
Wysłany: Sro Mar 11, 2009 18:19 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
http://www.mgfcar.de/hgf/freelander_0026.pdf numery czesci i opis montazu termostatu (PRT -uchylany rowniez cisnieniem) i musi dzialac skoro jest montowany standowo w nowszych Landr..... i przy wymianie uszczelki(nie zapomnij tylko wyjac starego )
Dzięki za tę informacje, ale właśnie mam pewne obiekcje, bo po przeanalizowaniu RAVE są pewne drobne różnice pomiędzy frelami do 2001 i po 2001 (jeżeli chodzi o układ chodzenia).
W tej instrukcji są opisane nr VIN do których ten termostat może być zakładany i mojego to nie obejmuje.
Jeden ze sprzedawców właśnie mi zaznaczył że to może być zakładane ale do frelów po 2001, a znowu inny powiedział że do każdego
Bądź tu madry i pisz wiersze????
Widzialem ten termostat zamontowany we wszystkich modelach Rovera z roznych rocznikow,najczesciej w MGF,75(ten z turbina prawie zawsze) no i w Landrowerach z roznych rocznikow wiec nie wiem o jaka zmiane w ukl.chodzi.Byly tylko rozne wersje tego termostatu(chyba 3 rodzaje) otwierane przy roznych temp. http://wiki.seloc.org/a/PRT
Ja kupiłem oryginalny zestaw zmodernizowanego układu chłodzenia do freelandera za 400 zł.Zmieniał mi to zaprzyjaźniony mechanik który stwierdził ze nie jest to trudne.Poprostu majac ten body kit przed sobą wiedział co z tym robić.
Pomógł: 22 razy Dołączył: 17 Cze 2007 Posty: 387 Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: Pią Mar 13, 2009 15:19
gumin00 napisał/a:
Dzięki za tę informacje, ale właśnie mam pewne obiekcje, bo po przeanalizowaniu RAVE są pewne drobne różnice pomiędzy frelami do 2001 i po 2001 (jeżeli chodzi o układ chodzenia).
W tej instrukcji są opisane nr VIN do których ten termostat może być zakładany i mojego to nie obejmuje.
Jeden ze sprzedawców właśnie mi zaznaczył że to może być zakładane ale do frelów po 2001, a znowu inny powiedział że do każdego
Bądź tu madry i pisz wiersze????
Ja założyłem termostat PRT do swojego R200 i mam +1 do samopoczucia i prewencji przed HGF .
Rożnica pomiędzy różnymi wersjami termostatów jest opisana w linku podanym przez keczu. Różnią się twardością sprężyny oraz temperaturą otwarcia. Z tego co wiem, najnowsza wersja dla benzyny jest koloru szarego i otwiera się przy 82 stopniach na wylocie. Dla porównania, standardowy termostat ma pełne otwarcie przy 88 stopniach na wlocie, czyli po schłodzeniu... Lekka różnica jest...
Ale ja zrobiłem sobie coś takiego za łącznie 50zł i zajeło mi to 3 godziny pracy.
Efekt rewelacyjny, silnik szybciej się nagrzewa, wskaźnik temperatury nie przekracza połowy skali nawet podczas ostrej jazdy w górach z quadem na przyczepie.
Jak ktoś będzie zainteresowany to zrobię opis i jakieś fotki.
Pozdrawiam
Grzesiek
_________________ DODGE DURANGO V8 5,7 HEMI lpg
Ostatnio zmieniony przez Brt Pon Maj 24, 2010 13:56, w całości zmieniany 1 raz
Ale ja zrobiłem sobie coś takiego za łącznie 50zł i zajeło mi to 3 godziny pracy.
Efekt rewelacyjny, silnik szybciej się nagrzewa, wskaźnik temperatury nie przekracza połowy skali nawet podczas ostrej jazdy w górach z quadem na przyczepie.
Jak ktoś będzie zainteresowany to zrobię opis i jakieś fotki.
[quote="gumin00"] możesz podzielić się z nami swoim patentem (opis i fotki) , aha i jeszcze pytanie: czy ten drugi wąż, wychodzi z obudowy termostatu ,czy jest łączony trójnikiem z przewodem głównym(ewentualnie, czy może być tak połączony)??? Z góry dzięki!!!
Może ktoś wie chociaż o jaki termostat mam się pytać w sklepie Zapytałem sprzedawce o termostat do LR freelander 1.8 benzyna 2002r(bo podobno w tych rocznikach termostat jest montowany miedzy chłodnicą a silnikiem) i pokazywał mi tylko tradycyjne termostaty,powiedziałem aby sprawdził po wyglądzie(zdjęcie) , najbardziej zbliżone co znalazł to termostat do diesla, a na koniec powiedział abym spytał w autoryzowanym serwisie
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum