Forum Klubu ROVERki.pl :: [R75] Odolejacz, jaki?
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: Paul
Pią Lis 19, 2010 22:53
[R75] Odolejacz, jaki?

Jaki lub od czego zakupić?
Autor Wiadomość
REMO 




Pomógł: 2 razy
Dołączył: 14 Kwi 2009
Posty: 67
Skąd: East Cheshire



Wysłany: Pią Lip 03, 2009 15:10   [R75] Odolejacz, jaki?
Typ: V6 Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 2.5 Rok produkcji: wszystkie

Witam.Temat już był -poczytałem -wiem jak to pomątowac do kupy tylko nie wiem zabardzo jaki separator wybrać.Proszę o sugestie.Dzięki!
_________________
Dobry mechanik to taki który wie co robi a nie taki który myśli, że wie co robi!
Roverek kontra Guliwer-http://www.youtube.com/watch?v=Z-chMefXa84
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Czw Gru 09, 2010 13:01, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Pią Lip 03, 2009 15:10   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
SeniorA 




Pomógł: 591 razy
Dołączył: 14 Sty 2009
Posty: 4888



Wysłany: Pią Lip 03, 2009 15:46   

REMO napisał/a:
tylko nie wiem zabardzo jaki separator wybrać.
z praktyki wiem i z zasady działania układu przewietrzania skrzyni korbowej w kV6 ,że dla skuteczności powinny być dwa , jeden na cienkim i drugi na grubym przewodzie. Odolejacze powinny być drożne w obu kierunkach ( bez żadnych membram i zaworów zwrotnych ), czyli puszki z wejsciem /wyjściem z ewentualnym materiałem wytrącającym olej i zamontowane jak najbliżej przepustnicy dolotu.
_________________
Andrzej
Pozdrawiam
 
 
Zukowaty 




Pomógł: 155 razy
Dołączył: 05 Cze 2008
Posty: 2438
Skąd: Uć-Poznań



Wysłany: Pią Lip 03, 2009 21:52   

Ja mam zamontowany jeden duży i doprowadzone na trójnikach oba przewody o których mówi SeniorA, (gruby i cienki). W środku nie mam żadnego materiału a olej się ładnie zbiera. W rurze dolotowej i przepustnicy w końcu mam sucho bo przedtem z kolektora aż wylewał się tamtędy olej. Jak zdjąłem kolektor to na łączeniu z aluminiową jego częścią też było sucho.

[ Dodano: Pią Lip 03, 2009 22:57 ]
Moje cudo wygląda tak (mam w kolorze aluminium): http://gourl.org/jkf
_________________
Koła wystarczą 4...cylindrów musi być 5
 
 
 
SeniorA 




Pomógł: 591 razy
Dołączył: 14 Sty 2009
Posty: 4888



Wysłany: Pią Lip 03, 2009 22:29   

Zukowaty napisał/a:
Ja mam zamontowany jeden duży i doprowadzone na trójnikach oba przewody
tak nie może być , bo masz zakłócony przepływ powietrza do skrzyni korbowej, zwłaszcza na biegu jałowym gdy grubym ma być doprowadzane powietrze , a cienkim wyciągane ze skrzyni. Konstruktor nie bez powodu przewidział 2 oddzielne przewody z wejściem do dolotu przed przepustnicą i za nią.
_________________
Andrzej
Pozdrawiam
 
 
Zukowaty 




Pomógł: 155 razy
Dołączył: 05 Cze 2008
Posty: 2438
Skąd: Uć-Poznań



Wysłany: Pią Lip 03, 2009 22:37   

A powiedz mi jak Ty chcesz uzyskać 2 różne przepływy skoro one wychodzą z jednego miejsca w kapie zaworowej gdzie nawet nie ma żadnej przegrody?? Zdejmij kapę i zobacz jak to wygląda. Jak by tam było coś pokombinowane to bym raczej tak nei zrobił ale to jest proste jak konstrukcja młotka.

[ Dodano: Pią Lip 03, 2009 23:39 ]
Poza tym jak miałem podłączony jeden (nie ważne który bo zmieniałem) to i tak miałem mokro w kolektorze.
_________________
Koła wystarczą 4...cylindrów musi być 5
 
 
 
SeniorA 




Pomógł: 591 razy
Dołączył: 14 Sty 2009
Posty: 4888



Wysłany: Pią Lip 03, 2009 23:30   

Zukowaty napisał/a:
A powiedz mi jak Ty chcesz uzyskać 2 różne przepływy skoro one wychodzą z jednego miejsca w kapie zaworowej gdzie nawet nie ma żadnej przegrody??
przy zamkniętej przepustnicy od strony kolektora panuje podciśnienie ( ~ 70 kpa ) i cienkim przewodem jest wysysane powietrze ze skrzyni, doprowadzając do niewielkiego w niej podciśnienia, wskutek czego grubym przewodem z przed przepustnicy, na zasadzie wyrównywania ciśnień , czyste powietrze leci do kapy zaworowej.Często zapieka się otwór 2 milimetrowy w samej kapie na cienkim przewodzie w jednej lub drugiej głowicy a nawet w obu i wtedy nagle wzrasta zużycie paliwa i są inne hece,a to dobitnie świadczy o takim działaniu układu jak opisałem. Trochę inaczej wygląda przepływ powietrza jak jest otwarta przepustnica na większych obrotach. Zasadę działania systemu przewietrzania nie ja wymyśliłem ale przytaczam wyjaśnienia konstruktorów silników kV 6.
Zukowaty napisał/a:
Zdejmij kapę i zobacz jak to wygląda
Nie jedną już zdejmowałem właśnie chociażby do przetkania tych otworów lub czyszczenia separatora wewnętrznego
_________________
Andrzej
Pozdrawiam
 
 
Zukowaty 




Pomógł: 155 razy
Dołączył: 05 Cze 2008
Posty: 2438
Skąd: Uć-Poznań



Wysłany: Sob Lip 04, 2009 00:03   

SeniorA napisał/a:
ale przytaczam wyjaśnienia konstruktorów silników kV 6

Tych konstruktorów to ja bym za...powiesił.

Dobra nie kłócę się bo możesz mieć z tym rację ale nadal nie widzę za bardzo potrzeby montowania 2 separatorów.Ciśnienie i tak się wyrówna bo oba przewody są drożne,tyle tylko że nie będzie tyle świeżego powietrza co by sobie konstruktor życzył.
_________________
Koła wystarczą 4...cylindrów musi być 5
 
 
 
SeniorA 




Pomógł: 591 razy
Dołączył: 14 Sty 2009
Posty: 4888



Wysłany: Sob Lip 04, 2009 05:35   

Zukowaty napisał/a:
ale nadal nie widzę za bardzo potrzeby montowania 2 separatorów
sam tak niedawno pisałeś :''[b]Separatory trzeba zakladac na obu przewodach.Sprawdzone ze na obu przewodach masakrycznie brudzi''.[/b] Otóż miałeś rację bo w pewnym zakresie obrotów silnika , tzn. przy dużych i maksymalnych otwarciach przepustnicy , podciśnienie w dolocie przed i za klapką przepustnicy jest jednakowe ,ale niskie ( 0.1 - 0.2 bara ) i te dwa przewody działają jak jeden, prowadząc powietrze szybko pulsacyjnie raz w jedną ,a raz w drugą stronę ,w zależności od tego co wytwarza mechanizm korbowy i tłoki w skrzyni . Czyli Twoje rozwiązanie jest zasadne przy całkowicie otwartej przepustnicy i otwarciu bliskiemu pełnego.Ze względu na niskie podciśnienie w dolocie przy pełnym otwarciu,skrzynia nie jest już tak skutecznie przewietrzana a najskuteczniej to się odbywa przy wolnych i niskich obrotach w sposób wcześniej opisany przeze mnie i dlatego to na forach angielskich, na zdjęciach, widać podłączenie odolejacza do cienkiego przewodu (co potwierdza słuszność mojego opisu ), czemu niektórzy się dziwili i nie rozumieli tego. Na początku dyskusji na temat podłączenia odolejacza kolega sTERYD słusznie sugerował istnienie różnicy pod/ciśnień w przepustnicy, ale nie był wysłuchany ze zrozumieniem.

[ Dodano: Sob Lip 04, 2009 07:24 ]
http://forum.roverki.eu/v...light=separator
_________________
Andrzej
Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony przez SeniorA Sob Lip 04, 2009 15:27, w całości zmieniany 3 razy  
 
 
Zukowaty 




Pomógł: 155 razy
Dołączył: 05 Cze 2008
Posty: 2438
Skąd: Uć-Poznań



Wysłany: Sob Lip 04, 2009 14:57   

Tylko ja nie przekonywałem że należy zakładać 2 separatory tylko żeby podpiąć oba przewody.
_________________
Koła wystarczą 4...cylindrów musi być 5
 
 
 
SeniorA 




Pomógł: 591 razy
Dołączył: 14 Sty 2009
Posty: 4888



Wysłany: Sob Lip 04, 2009 15:31   

REMO napisał/a:
Proszę o sugestie.Dzięki!
to są moje sugestie.
_________________
Andrzej
Pozdrawiam
 
 
blazi
[Usunięty]






Wysłany: Sob Lip 04, 2009 16:22   

Potwierdzam to co pisze seniorA, ja tak spróbowałem z trójnikiem i puszczeniem do jednego separatora i .....mam skrzynię w automacie, zaczęła dziwne rzeczy robić, zmiany biegów nie na te co trzeba, w nieodpowiednich momentach.....więc coś w tym jest. pewnie na manualu tego tak nie odczujesz ale nie wiem na co to jeszcze może wpływać, więc lepiej jak już to dwa separatory.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi [R75] jaki silnik ?
Pawel74 Rover serii 75, MG ZT 8 Nie Cze 16, 2013 22:15
apples
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi [R75] Jaki gaz do 2.0v6 za ok2500zl
Bartek11634 Rover serii 75, MG ZT 12 Sro Maj 01, 2013 20:39
apples
Brak nowych postów [MG ZT-T] jaki akumulator
arleta90 Rover serii 75, MG ZT 8 Pon Sie 29, 2016 17:11
arleta90
Brak nowych postów [R75] Jaki ja mam alarm?
jarema Rover serii 75, MG ZT 13 Pią Lut 15, 2008 11:16
PHJOWI
Brak nowych postów [R75] Jaki gaz do rover 75
dudiii Rover serii 75, MG ZT 46 Wto Lut 14, 2012 11:19
mike-l



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink