Forum Klubu ROVERki.pl :: [R75] Wentylator
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R75] Wentylator

Wentylator chłodnicy
Autor Wiadomość
reed 



Pomógł: 8 razy
Dołączył: 22 Kwi 2003
Posty: 172
Skąd: Łódź

Rover 75

Wysłany: Nie Lip 05, 2009 20:49   [R75] Wentylator
Typ: CDT Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 2001

Jutro biorę się za naprawę wentylatora. Chodzi mi tylko na ostatnim biegu.

Jakieś rady ?? ? :)))

Przeczytałem artykuł na początku byłem pełen optymizmu i zapału. Ale teraz zaczynam się zastanawiam czy wszystkiemu podołam :/
_________________
Adam
Ostatnio zmieniony przez apples Czw Cze 09, 2011 11:42, w całości zmieniany 4 razy  
 
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Nie Lip 05, 2009 20:49   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
dukat11 




Pomógł: 203 razy
Dołączył: 02 Lis 2008
Posty: 1449
Skąd: Trójmiasto

Rover 75

Wysłany: Nie Lip 05, 2009 20:57   

1. Plastiki z boku puszczają dosyć ciężko więc za pierwszym razem musisz wyczuć jakiej siły użyć aby zwolniły zaczep.
2. Silnik rozbieraj delikatnie aby nie uszkodzić magnesów.
3. Dobrze wlutuj szczotki a oszczędzisz sobie ponownego rozbierania.
_________________
Pozdr.
Dukat11
 
 
rambo1111 




Pomógł: 4 razy
Dołączył: 27 Lut 2009
Posty: 29
Skąd: Kraków



Wysłany: Nie Lip 05, 2009 21:02   

A o co chodzi z tymi biegami wentylatora i jak to się sprawdza????
 
 
 
SeniorA 




Pomógł: 591 razy
Dołączył: 14 Sty 2009
Posty: 4888



Wysłany: Nie Lip 05, 2009 21:08   

rambo1111 napisał/a:
A o co chodzi z tymi biegami wentylatora
to są prędkości obrotowe wentylatora w zależności od potrzeby intensywności chłodzenia.
96-100 st C wył-zał
102-106
108-112
_________________
Andrzej
Pozdrawiam
 
 
rambo1111 




Pomógł: 4 razy
Dołączył: 27 Lut 2009
Posty: 29
Skąd: Kraków



Wysłany: Nie Lip 05, 2009 21:24   

a jak się to sprawdza czy chodzi na wszystkich biegach
 
 
 
dukat11 




Pomógł: 203 razy
Dołączył: 02 Lis 2008
Posty: 1449
Skąd: Trójmiasto

Rover 75

Wysłany: Nie Lip 05, 2009 21:24   

rambo1111 napisał/a:
jak to się sprawdza


Podpinasz +/- a potem zgodnie z opisem w artykule na stronie klubowej podjesz + na styki sterujące przekaźników. Lub podpinasz masę, podajesz bezpośrednio napięcie na kable dwóch pierwszych biegów i minus na trzeci (aby wentlator działał musisz mieć plus na któryś z biegów)
_________________
Pozdr.
Dukat11
 
 
reed 



Pomógł: 8 razy
Dołączył: 22 Kwi 2003
Posty: 172
Skąd: Łódź

Rover 75

Wysłany: Nie Lip 05, 2009 22:49   

dukat11 napisał/a:
Podpinasz +/- a potem zgodnie z opisem w artykule na stronie klubowej podjesz + na styki sterujące przekaźników


Szkoda tylko, że żeby to sprawdzić (czyt. dobrać się do skrzyneczki z przekaźnikami) musisz rozebrać prawie pół przodu samochodu :(
_________________
Adam
 
 
 
SeniorA 




Pomógł: 591 razy
Dołączył: 14 Sty 2009
Posty: 4888



Wysłany: Pon Lip 06, 2009 04:46   

rambo1111 napisał/a:
a jak się to sprawdza czy chodzi na wszystkich biegach
Test Book.
_________________
Andrzej
Pozdrawiam
 
 
dukat11 




Pomógł: 203 razy
Dołączył: 02 Lis 2008
Posty: 1449
Skąd: Trójmiasto

Rover 75

Wysłany: Pon Lip 06, 2009 06:11   

reed napisał/a:
Szkoda tylko, że żeby to sprawdzić (czyt. dobrać się do skrzyneczki z przekaźnikami) musisz rozebrać prawie pół przodu samochodu :(


Możesz też zrobić to przez złącze które jest po lewej stronie. Dostęp uzyskasz po zdjęciu lewej trójkątnej osłony silnika
_________________
Pozdr.
Dukat11
 
 
reed 



Pomógł: 8 razy
Dołączył: 22 Kwi 2003
Posty: 172
Skąd: Łódź

Rover 75

Wysłany: Pon Lip 06, 2009 08:24   

dukat11 napisał/a:

Możesz też zrobić to przez złącze które jest po lewej stronie. Dostęp uzyskasz po zdjęciu lewej trójkątnej osłony silnika


A konkretnie? Jakoś możesz to pokazać na zdjęciu ? Wolałbym uniknąć rozbierania całego przodu jak silnik jest dobry :)
_________________
Adam
 
 
 
dukat11 




Pomógł: 203 razy
Dołączył: 02 Lis 2008
Posty: 1449
Skąd: Trójmiasto

Rover 75

Wysłany: Pon Lip 06, 2009 11:37   

zdejmujesz osłonę silnika (tą małą trójkątną) jak do wymiany żarówki w halogenach/kierunkowskazach z lewej strony i na podłużnicy masz przyczepioną złącznę do od silnika wentylatora (większa od innych - spięte dwie razem). Niestety zdjęciami nie dysponuję
_________________
Pozdr.
Dukat11
 
 
sknerko 
Klubowicz





Pomógł: 333 razy
Dołączył: 16 Kwi 2008
Posty: 6617
Skąd: Czempiń/Poznań



Wysłany: Pon Lip 06, 2009 12:34   

Czerwoną strzałką pokazałem, wtyczke zieloną strzałką osłonę.
Fotka z artykułu na stronie klubowej
_________________
wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk" :D
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę :)
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
 
 
 
reed 



Pomógł: 8 razy
Dołączył: 22 Kwi 2003
Posty: 172
Skąd: Łódź

Rover 75

Wysłany: Pon Lip 06, 2009 13:06   

Już wszystko rozebrałem :P Nie mogę tylko tych durnowatych torxów odkręcić :( czy to sa TORXy T20 ?

[ Dodano: Pon Lip 06, 2009 14:34 ]
dukat11 napisał/a:
z lewej strony

chyba z prawej ;)

Tak to u mnie wygląda:






Dlaczego sa dwie razem spięte ? :/

[ Dodano: Pon Lip 06, 2009 15:31 ]
Wydedukowałem, że są od dwóch trybów. Bieg III i Biegi I i II. Pytanie tylko jak sprawdzić czy działa ? Podałem napięcie na te kostki i silnik ani drgnął.... :/ A w sumie przeciez na III biegu mi chodzi :( Chyba jednak muszę się dostać do skrzyneczki z przekaźnikami... a torxy są nieugięte... właśnie je wiercę :(
_________________
Adam
 
 
 
sknerko 
Klubowicz





Pomógł: 333 razy
Dołączył: 16 Kwi 2008
Posty: 6617
Skąd: Czempiń/Poznań



Wysłany: Pon Lip 06, 2009 15:02   

widać że masz z rezystorem wentylator to prawdopodobnie masz dwa biegi tylko w artykule na stronie klubowej jest taki myk opisany
_________________
wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk" :D
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę :)
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
 
 
 
reed 



Pomógł: 8 razy
Dołączył: 22 Kwi 2003
Posty: 172
Skąd: Łódź

Rover 75

Wysłany: Pon Lip 06, 2009 15:41   

Ciekawe :shock: Niestety nie mam teraz dostępu do RAVE'a i nie mogę sprawdzić czy te 5 przewodów co mam to są fabryczne i przeróbka jest w skrzynce z przekaźnikami (do której nie mogę się dostać) czy też to już jest po przeróbkach :/ i dlatego mam 5 przewodów...

Krótko mówiąc utknąłem... i na dodatek nie chcą mi się rozwiercić TORXy :( (
_________________
Adam
 
 
 
dukat11 




Pomógł: 203 razy
Dołączył: 02 Lis 2008
Posty: 1449
Skąd: Trójmiasto

Rover 75

Wysłany: Pon Lip 06, 2009 16:33   

standardowo jest 5 przewodów
1. Masa
2. +12V
2. I bieg sterowanie przekaźnika
3. II bieg sterowanie przekaźnika
5 III bieg - sterowanie przekaźnika

W osłonie wiązki przewodów jest rozgałęzienie masy na silnik (stała masa) i na III bieg oraz oraz przekaźniki
_________________
Pozdr.
Dukat11
 
 
copernicus 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 26 Wrz 2008
Posty: 32
Skąd: mielec



Wysłany: Pon Lip 06, 2009 17:48   

Mili Państwo a gdzie znajduje się przekaźnik RELAY 5?? też mi nie kręci wentylator..:/
_________________
Jak chcesz rozśmieszyć Boga, to mu przedstaw swoje plany na przyszość..
 
 
sknerko 
Klubowicz





Pomógł: 333 razy
Dołączył: 16 Kwi 2008
Posty: 6617
Skąd: Czempiń/Poznań



Wysłany: Pon Lip 06, 2009 18:54   

zapewne przy wentylatorze w skrzyneczce z przekaźnikami
_________________
wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk" :D
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę :)
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
 
 
 
staf 




Pomógł: 241 razy
Dołączył: 28 Maj 2009
Posty: 1758
Skąd: Ludwikowo/k.Płocka

Rover 75

Wysłany: Pon Lip 06, 2009 19:26   

copernicus.... Może to ci pomoże.



http://www.roverki.pl/ind...hodzie-rover-75

[ Dodano: Pon Lip 06, 2009 20:27 ]
reed napisał/a:


Krótko mówiąc utknąłem... i na dodatek nie chcą mi się rozwiercić TORXy :( (


Trzymam kciuki. :mrgreen:
_________________
www.w-mp3.pl
Nie trąb, robię co mogę :papieros:
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Wto Lip 20, 2010 18:24, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
Dziadek 




Pomógł: 54 razy
Dołączył: 22 Maj 2008
Posty: 957
Skąd: Dąbrowa Górnicza



Wysłany: Pon Lip 06, 2009 19:35   

Trzymam za ciebie kciuki reed ! Zrobiłem porządek ze szczotkami dwa miesiące temu.Wszystko poszło gładko dzięki artykułowi Mariana K.(zawsze to podkreślam).
Wszystkie śruby poszły gładko(!).Jedyne,co zepsułem,to "wyciąłem" silnik-tzn.nie zauważyłem wsuwek łączących silnik z instalacją i musiałem później lutować te 5 przewodów.Za szczotki zapłaciłem po 7 zeta,ale tylko dwie kwalifikowały się do wymiany.Teraz wszystko hula,czego i Tobie życzę.
I taka moja rada:druknij sobie ten artykuł Mariana (staf dał na niego linka).Postępuj step by step,a na pewno się uda.
_________________
Sprawdzajka pisowni nie boli.
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R75] wentylator
phuss Rover serii 75, MG ZT 12 Sro Lip 15, 2015 15:20
sash997
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi [R75] WENTYLATOR
jarztom Rover serii 75, MG ZT 7 Pią Kwi 19, 2013 22:45
apples
Brak nowych postów [R75] Wentylator
albionix Rover serii 75, MG ZT 18 Czw Kwi 29, 2010 08:04
kacper
Brak nowych postów [r75] wentylator
sn333k Rover serii 75, MG ZT 5 Wto Sty 15, 2013 02:51
zetkaii
Brak nowych postów [R75] Wentylator
kerbi Rover serii 75, MG ZT 52 Pią Lip 06, 2012 08:59
olekkelo



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink