Pomógł: 4 razy Dołączył: 27 Lut 2009 Posty: 29 Skąd: Kraków
Wysłany: Nie Lip 05, 2009 21:06 [R75] Olej silnikowy - wymiana oleju, jaki olej KV6
Typ: V6 Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 1999
Witam wiem że temat już był parę razy poruszany ale nie wyczytałem tam nic szczególnego, więc zapytam was po ilu km należy wymieniać olej w silniku 2,0 V6 jaki lać najlepiej ja mam teraz zalany olejem GM 5W30 i przejechane mam około 164000 km proszę o poradę. I jak się skasuje ustawienie oil service to ile km powinno się wyświetlić
Ostatnio zmieniony przez apples Nie Lip 17, 2011 19:35, w całości zmieniany 2 razy
SPAMU¦
Wysłany: Nie Lip 05, 2009 21:06 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Pomógł: 591 razy Dołączył: 14 Sty 2009 Posty: 4888
Wysłany: Pon Lip 06, 2009 15:25
ENU napisał/a:
i 24 tyś km
tylko,że przy 15 tyś następuje obniżenie liczby zasadowej,duże nasycenie oleju produktami spalania paliwa,rozrzedzenie oleju paliwem i zmiana lepkości. Przy 20tyś. kończy się zdolność rozpraszania sadzy i w efekcie w silniku odkładają się szlamy i nagary.l
tylko,że przy 15 tyś następuje obniżenie liczby zasadowej,duże nasycenie oleju produktami spalania paliwa,rozrzedzenie oleju paliwem i zmiana lepkości. Przy 20tyś. kończy się zdolność rozpraszania sadzy i w efekcie w silniku odkładają się szlamy i nagary.l
To mój poldorover, po przejechaniu przeze mnie pomiędzy wymianami przez dwa lata, na tym samym oleju (Lotos synteytk 5W40) dystansu ponad 39 tysięcy musiałby z tej zasadowości poczynić kwasowość, a jakoże wreszcie ten olejek, z nudów zresztą, zmieniłem w zeszły weekend, i mam go zlany do czystego pojemnika, to nawet chętnie oddałbym jego próbkę do technicznych analiz, by obalić ww. teorie całkowicie.
Nie liczy się przebieg i czas, a jakość zalanego oleju, sposób eksploatacji silnika, jego stan wyeksploatowania i sprawność jego czujników oraz paliwo, na jakim zazwyczaj pracuje, które, by olej zachowywał swoje własności jak najdłużej, nie powinno mieć nic wspólnego z benzyną, ale z gazem jak najbardziej.
Jeśli ktoś mi nie wierzy, to niech naśle na mnie specjalistów z PIMOTU, to sami sobie mojego trzynastoletniego, od pięciu lat w rękach moich będącego, Poldorovera, jak będą chcieli, niech sprawdzą. Służę.
_________________ Człowiek pochodzi od małpy. W czerwonym.
To mój poldorover, po przejechaniu przeze mnie pomiędzy wymianami przez dwa lata, na tym samym oleju (Lotos synteytk 5W40) dystansu ponad 39 tysięcy musiałby z tej zasadowości poczynić kwasowość, a jakoże wreszcie ten olejek, z nudów zresztą, zmieniłem w zeszły weekend, i mam go zlany do czystego pojemnika, to nawet chętnie oddałbym jego próbkę do technicznych analiz, by obalić ww. teorie całkowicie.
No nie wiem czy bys obalil teorie,ale takie doradzanie to nie ma sensu,mam nadzieje ze nikt tego nie bierze powaznie,widzialem jeszcze ze doradzales gdzies przeciaganie wymiany paska rozrzadu tez na podstawie swojego poldka,a haslo HGF zawsze wyskakuje z twoim postem(akurat na prawde pomocnym) i wlasnie zastanawia mnie to ze ktos kto sobie uszczelkie wymienia bez problemu pisze takie glupoty na temat eksploatacji.Trzeba wpisac tego poldka do jakiejs ksiegi rekordow za najbardziej zaniedbany,ale jezdzay samochod.Widzialem kilka analiz po 5tys.km. i olej stracil polowe swoich zdolnosci myjacych(rowniez unoszenia syfu w zawiesinie) jak i ochrony przed kwasami itd(reszta parametrow byla oki). I byl to syntetyk.W stanach jest bardzo popularne robienie analiz oleju,jak ktos zna angielski to latwo sobie znajdzie jakies forum,jest tego mnostwo.Kiedys pracowalem w serwisie Renault i marka wyskoczyla ze swoim genialnym pomyslem wymiany co 50 tys(diesle akurat),zaraz zmienili to na 30tys(i tak za duzo),z reszta kazdy i tak wymienial czesciej z malymi wyjatkami,turbina leciala na poczatek to oczywiste reszta sypala sie pozniej,a to co sposzczalismy przy wymianie to nawet zlatywac nie chcialo poza poczatkowym pluskiem resztki rozwodnionego okeju reszta gdzies zostawala .Na prawde nie jest to zlosliwe co pisze ale doradzajmy sobie z glowa.Ja wymieniam olej co 5tys. km.Pozdr.
Pomógł: 591 razy Dołączył: 14 Sty 2009 Posty: 4888
Wysłany: Wto Lip 07, 2009 07:26
ENU napisał/a:
10 W40
5/40 jest rzadszy w niskich temperaturach i przy rozruchu wcześniej dociera do punktów smarowania. 10W/40 jest zalecany fabrycznie , ale zawsze można zastosować olej klasy wyższej czyli 5W/40 , 0W/40 .Nie wolno stosować oleju o klasie niższej od zalecanej np. 20W/40.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum