Forum Klubu ROVERki.pl :: [R45] Pompa wtryskowa VP 30- i moja walka
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R45] Pompa wtryskowa VP 30- i moja walka
Autor Wiadomość
Jugol 



Pomógł: 116 razy
Dołączył: 05 Lis 2008
Posty: 2341



Wysłany: Pią Cze 26, 2009 03:47   [R45] Pompa wtryskowa VP 30- i moja walka
Typ: IDT Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 2000

Czy oprócz pompy wtryskowej w mojej Kochanicy jest pompa paliwa w zbiorniku ??
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Pon Lut 07, 2011 18:46, w całości zmieniany 4 razy  
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Pią Cze 26, 2009 03:47   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
Brt 
mgz insz.




Pomógł: 1052 razy
Dołączył: 07 Cze 2004
Posty: 11396
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Pią Cze 26, 2009 04:52   

na 99% nie ... w SDi na 100% nie ma ;)
_________________
Pozdrawiam - Brt
 
 
kasjopea 


Członek Zarządu
wiceprezes


Pomogła: 196 razy
Dołączyła: 08 Paź 2007
Posty: 3890
Skąd: Włocławek

MG ZS

Wysłany: Pią Cze 26, 2009 10:28   

Jugol, dopisz w nawiasie dane auta :diabeł:
_________________
Pozdrawiam Monika
 
 
 
Jugol 



Pomógł: 116 razy
Dołączył: 05 Lis 2008
Posty: 2341



Wysłany: Pią Cze 26, 2009 22:48   

..toć piszę szefowo,że Kochanica 2.0 iDT, 2000r. :grin:
 
 
kasjopea 


Członek Zarządu
wiceprezes


Pomogła: 196 razy
Dołączyła: 08 Paź 2007
Posty: 3890
Skąd: Włocławek

MG ZS

Wysłany: Sob Cze 27, 2009 09:58   

Nie każdy musi znać Twoje auto. Wpisz w kwadratowym nawiasie jaki silnik i rocznik auta.
_________________
Pozdrawiam Monika
 
 
 
Jugol 



Pomógł: 116 razy
Dołączył: 05 Lis 2008
Posty: 2341



Wysłany: Sob Cze 27, 2009 10:45   

...się robi szefowo :ok:
Ostatnio zmieniony przez Jugol Pią Lip 10, 2009 18:29, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
kasjopea 


Członek Zarządu
wiceprezes


Pomogła: 196 razy
Dołączyła: 08 Paź 2007
Posty: 3890
Skąd: Włocławek

MG ZS

Wysłany: Sob Cze 27, 2009 13:31   

Jugol, tak przy okazji - już wiadomo co z autem?
_________________
Pozdrawiam Monika
 
 
 
Jugol 



Pomógł: 116 razy
Dołączył: 05 Lis 2008
Posty: 2341



Wysłany: Sob Cze 27, 2009 17:31   

Wiadomo Kasjo, padła pompa wtryskowa :( .

[ Dodano: Sro Lip 01, 2009 17:04 ]
Czy ktoś przerabiał temat padniętej pompy wtryskowej Bosch VP 30 ?? Czy może kogoś polecić i ile go to wyniosło ??
 
 
thef 



Pomógł: 387 razy
Dołączył: 15 Mar 2007
Posty: 4424
Skąd: Oświęcim



Wysłany: Sro Lip 01, 2009 16:14   

Może pan Preisner pomoże? Pytaj Skibę lub Barta o namiary ;)
 
 
Jugol 



Pomógł: 116 razy
Dołączył: 05 Lis 2008
Posty: 2341



Wysłany: Sro Lip 01, 2009 16:23   

Właśnie jestem po rozmowie z nim i odradził mi Serby, gdyż oni i tak nie mają stołu do diagnostyki tych pomp, kasują o 1000pln więcej , a pompy wysyłają do Krotoszyna.W Krotoszynie powiedzieli mi, że najlepiej dostarczyć auto do nich, robią diagnostykę pompy, regeneracja, montaż i sprawdzenie autka po- koszt max 2500 pln :olaboga:
Czyli w jakiś sposób mi pomógł , dał mi namiary na tych z Krotoszyna ;)

Dzienks Thef za podbicie :ok:
 
 
Lutek 



Dołączył: 07 Lip 2009
Posty: 46
Skąd: Bydgoszcz



Wysłany: Wto Lip 07, 2009 20:08   

Kolego mógł byś mi napisać ile wyniósł cię remont tej pompy i gdzie ją robili?
 
 
Jugol 



Pomógł: 116 razy
Dołączył: 05 Lis 2008
Posty: 2341



Wysłany: Wto Lip 07, 2009 21:03   

...na razie jestem w trakcie robienia samego sterownika pompy, jak się sprawina zakończy opiszę wsio , co , ile i dlaczego tak drogo ;)
Ostatnio zmieniony przez Jugol Pią Lip 10, 2009 18:30, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Lutek 



Dołączył: 07 Lip 2009
Posty: 46
Skąd: Bydgoszcz



Wysłany: Sro Lip 08, 2009 14:01   

Jaki był u ciebie objaw walniętego sterownika pompy.
 
 
Jugol 



Pomógł: 116 razy
Dołączył: 05 Lis 2008
Posty: 2341



Wysłany: Sro Lip 08, 2009 15:25   

Napiszę po kolei. Środa- po pracy podjechałem na parking, pod dom i jak zawsze ok. godz 23 znaleźć wolne miejsce , to cud. Ale znalazłem jedno krańcowe miejsce, wjeżdżając po łuku , tylnim kołem najechałem na krawężnik, ale dałem zbyt mało gazu i zadusiłem silnik na 1-szym biegu- było dość spore szarpnięcie- zadziałał nawet zawór odcinający dopływ paliwa. Po tym zdarzeniu auto juz nie odpaliło, rozrusznik pięknie kręcił, słychać kompresję, jakby miał zaraz zapalić, ale niestety-lipa :sad: O poranku w Boże Ciało (niestety) , zacząłem szukać przyczyny, gdyż w nocy mieliśmy z rodzinką ( o chomiku nie wspomnę ), jechać na XV Zlot Klubu ROVERki.pl. Z pomocą klubowiczów Mariusza418, MaRkA, Maniaqa, Brt'a i mojego dobrego kumpla Krasnala, sprawdziliśmy rozrząd, fakt, pasek od strony pompy ewidentnie był za luźny-przeskoczył. Zablokowaliśmy rozrząd, ponowne prawidłowe ustawienie koła pompy( byliśmy zdalnie sterowani przez Mariana :)) , założenie paska, ponowne napięcie paska, sprawdzenie filtra paliwa, powietrza, odpowietrzenie układu paliwowego-bez efektów- dalej to samo, nie pali. Popuszczenie jednego przewodu idącego na wtryski i ponowne kręcenie rozrusznikiem-paliwo się sączy, ale nie tak jak powinno, powrotami nic nie wraca. Na zlot pojechaliśmy C3 cioci, po powrocie Kochanica do mechanika.Podpięcie pod kompa Bosch-zero błędów, mechanik oczywiście sprawdził rozrząd- ustawiliśmy wszystko z kolegami książkowo :ok: I padła najgorsza z możliwych diagnoz- pompa wtryskowa nie jest halo :(
Symbol pompy - VP 30, internet, fora samochodowe ( gdyż ta pompa była wkładana m.in. do Fordów, Saabów, Opli i Roverów) , serwisy Boscha. Jej awaria zdarza się najczęściej przy przebiegach 150-200 k km, mój przebieg 187 k km , nie licząc tego co ma zapewne w pamięci- czyli przyjszła na nią pora- nietety :beczy: . W 95% pada sterownik pompy, który można naprawić- pada tranzystorek, który w 2002 roku firma Bosch zmieniła na tranzystorek o większej mocy ( czyli dali :dupa: fachowcy z firmy Bosch, ale doszli do tego po 3 latach, na moje i innych nieszczęście ). W tych pozostałych 5% może równiez paść mechanika pompy ( były przypadki pęknięcia korpusów pomp ), zatarcie tłoczków itd, itp. , które to części też można wymienić, zregenerować. Na zakończenie podam cenę nowej ( nie mylić z regenerowaną !! ! ) pompy, u nas w kraju koszt ok. 8000pln, w Niemczech 1860eur :shock: , cena zwala z nóg, bo np. w moim przypadku to 3/4 wartości auta :olaboga: Na chwilę obecną jestem na etapie wysłanego sterownika do fachowca, jak do mnie powróci, montaż i modlitwa, żeby zabanglał :)
Ostatnio zmieniony przez Jugol Pią Lip 10, 2009 18:32, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Lutek 



Dołączył: 07 Lip 2009
Posty: 46
Skąd: Bydgoszcz



Wysłany: Sro Lip 08, 2009 19:08   

U mnie odpala i jeździ ale pali 9,0 litrów na 100 km przy normalnej jeździe i się zastanawiam czy to może jest oznaka że pompa jest do regeneracji.Bo jak na razie to nikt nie pomógł mi znaleść przyczyny tak wysokiego spalania.
 
 
magneto 




Pomógł: 80 razy
Dołączył: 30 Lip 2008
Posty: 1047
Skąd: Nakło Śląskie



Wysłany: Sro Lip 08, 2009 21:15   

Lutek napisał/a:
U mnie odpala i jeździ ale pali 9,0 litrów na 100 km przy normalnej jeździe


Mi średnia spalania podskoczyła z 5,6 do 8,0 l/100km i jest jakby trochę słabszy ale pali bez problemu i nie puszcza żadnego dymu.Spaliny są niewidoczne nawet przy gwaltownym dodawaniu gazu.Auto ma przebieg 204 tyś.km
Dodam że spalanie takie mam przy dynamicznej jeżdzie i 80% jazdy to miasto

Powymieniam filtry, zmienię stację paliw i zobaczymy co dalej.Mam nadzieję że pompa jest ok a podwyższone spalanie jest spowodowane starością i zużyciem auta
:wink:
 
 
 
Lutek 



Dołączył: 07 Lip 2009
Posty: 46
Skąd: Bydgoszcz



Wysłany: Czw Lip 09, 2009 13:22   

Mi 8 litrów to na trasie może wyjdzie jak będę sobie cały czas 100 km/h jechał.Chciałbym zrobić coś żeby spalanie spadło bo kupiłem auto aby ekonomicznie jeżdzić myslałem wtedy że będzie palić około 6 litrów a tu się okazuje że poniżej 9 nie mogę zejść.Będę bardzo wdzięczny jak by mi ktoś pomógł ustalić przyczynę tak wysokiego spalania.
 
 
Jugol 



Pomógł: 116 razy
Dołączył: 05 Lis 2008
Posty: 2341



Wysłany: Pią Lip 10, 2009 18:01   

Na chwilę obecną już wiem , że padł ten tranzystor w sterowniku pompy- został wymieniony i goniec wyruszył z miejscowości Kobiór do Głogowa :fura: Koszt naprawy sterownika (wraz z kurierem) 450 pln.
Ostatnio zmieniony przez Jugol Pią Lip 10, 2009 18:34, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
Raptile 




Pomógł: 73 razy
Dołączył: 15 Maj 2008
Posty: 2710
Skąd: Warszawa

Rover 200

Wysłany: Pią Lip 10, 2009 18:21   

Lutek, przepływka ? ale nie róbmy oftopa
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
Lutek 



Dołączył: 07 Lip 2009
Posty: 46
Skąd: Bydgoszcz



Wysłany: Pią Lip 10, 2009 19:02   

Nowa Bosha.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [45] Problem z pompą wtryskową
miuzziker Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 14 Pią Lut 19, 2016 22:48
Remigiusz
Brak nowych postów [R45] PILNIE!! pompa wtryskowa
bob3r Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 2 Czw Kwi 10, 2008 20:36
pgrad
Brak nowych postów [R420] Pompa wtryskowa
eljocik Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 8 Czw Kwi 03, 2008 10:38
piter34
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi [ R420 a R45 ] Pompa wtryskowa
adamsky Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 2 Wto Sty 11, 2011 15:11
adamsky
Brak nowych postów [R45] Pompa wtryskowa nie brzęczy
filewalker Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 4 Wto Lut 24, 2009 21:12
thef



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink