Forum Klubu ROVERki.pl :: [R 416Si + lpg] gubi zapłony i przerywa
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R 416Si + lpg] gubi zapłony i przerywa
Autor Wiadomość
TomekBugajski21 



Dołączył: 14 Lip 2009
Posty: 4
Skąd: Nowy Sącz



Wysłany: Wto Lip 14, 2009 21:58   [R 416Si + lpg] gubi zapłony i przerywa

Witam mam mały problem z ktorym sie nie moge uporac w zasadzie od miedy kupilem ten samochod.
Auto na wolnych obrotach przerywa, na benzynie wiecej jak na gazie, na gazie w zasadzie czasem chodzi rowno ale rzadko.
Lecz czasem ma takie dziwne objawy jakby chodzil na 2 gary, albo na 3.
Nadmienie ze przewody, swoiece, czujnik temp sa nowe, cewka sprawdzona i tez dziala.
Mysle jesze nad czujnikiem walu czy przypadkiem zle nie zczytuje sygnalow.

A i mam baardzo ciekawy objaw ktory mnie interesuje a nie ma nigdzie tego na forach.
Jade z gory na biegu bez gazu przy do 3000 obr i silnik strasznie nierowno pracuje tak jakby co 2 tlok dzialal i strasznie parska z rury dam na luz to dziala normalnie . Praktycznie na obrotach do 2000 na 1,2,3 nie da sie jezdzic bo tak wlasnie dziwnie sie zachowuje.
Jak to mozliwe ze przy zamnknietej przepustnicy silnik działa jak na 2 gary lecz jak musne tylko gaz to sa takie 2 szarpniecia i idzie plynnie. Dodam ze jak ma wysokie obroty rzedu 3500 i wyzej to w momecie gdy jade na biegu z gury slychac ze silnik plynnie schodzi z obrotow dopiero jak ma te 2500 to sie zaczyna pufanie. Przez tajkie cos rozwalilo mi tlumik srodkowy. Domyslam sie ze nsa to przepaly ale dlaczego?????????

Ciekawe co nie????

Prosze o rade znawcow tej marki

[ Dodano: Wto Lip 14, 2009 23:06 ]
Proszę o rade czy może to być czujnik położenia wału czy nie ma takiej opcji???
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Sro Gru 16, 2009 15:14, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Wto Lip 14, 2009 21:58   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
arcx 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 29 Sty 2009
Posty: 36
Skąd: warszawa



Wysłany: Sro Lip 15, 2009 09:09   

Witam.


Ja miałem tak samo. Oczywiście przyczyn moze być wiele. Ale na pierwszy żut wyeliminuj rzeczy najtańsze i najbardziej podejżane. Zainwestuje 50zł w kopułkę i palec rozdzielacza - ja za nim to zrobiłem dwa razy wymieniłem świece i kable, i raz cewkę zapłonową ... a problem tkwił właśnie w którymś z tych elementów (palec, kopółka)

jak to nie pomoże to napisz - coś pomyślimy bo ja z gazem w moim R416Si miałem już mnostwo przejsc, problemów i zagadek - myślę, że zebrałem w tej materii troche doświadczenia :)


co do drugiej sprawy to nie wiem :)
_________________
arcx
 
 
TomekBugajski21 



Dołączył: 14 Lip 2009
Posty: 4
Skąd: Nowy Sącz



Wysłany: Sro Lip 15, 2009 17:57   

Zapomnialem dopisac że kopołka i palec sa nowe, przwody i swiece tez byly wymieniane, pozatym sprzeglo ma pol roku. Wiec dlatego pytam o ten czujnik bo jedynie on albo ecu zostal????
 
 
iambasta 



Dołączył: 18 Wrz 2009
Posty: 53
Skąd: Kraków

Rover 600

Wysłany: Sro Gru 16, 2009 00:27   

i jak ? udalo sie rozwiazac problem?
 
 
zippermann 




Pomógł: 3 razy
Dołączył: 12 Gru 2007
Posty: 129
Skąd: Hajnówka



Wysłany: Sro Gru 16, 2009 15:13   

Nowe nie znaczy dobre.

Czujnik wału może być jak najbardziej. wyciągnij go i sprawdź, czy nie ma na nim opiłków. możesz też na pracującym silniku poprzeginać przewód przy czujniku i przy wtyczce.

Trochę bolesna metoda sprawdzenia przewodów: odpalasz silnik, i mokrą łapką "macasz" każdy przewód. Jak nie zaboli, znaczy że nie mają przebicia.

Sprawdź odstęp elektrod na świecach, wyczyść silnik krokowy...

Jeśli masz wtrysk gazu, możesz w programie konfiguracyjnym sprawdzić odczyty lambdy i wtryskiwaczy.
 
 
kuri 




Dołączył: 08 Mar 2009
Posty: 42
Skąd: Drezdenko



Wysłany: Sro Gru 16, 2009 16:17   

Proponował bym zacząć od kopułki i palca --moje pytanie czy autko jak stoi na wolnych obrotach , wskazówka obrotomierza faluje raz w górę raz w dół od 1000rpm. ?? U mnie też tak było z rury kapało paliwko nie przepalone i wymiana palca i kopułki pomogła. Druga sprawa czujnik wału jeśli byłby uszkodzony autko potrafi falować i dziwnie palić ale konkretna oznaka usterki czujnika to unieruchomienie silnika ( z czujnikiem takie obiawy widziałem tylko w 2.0D ) Piszesz też , że jest szarpanie też to miałem od palca i kopułki przy wyprzedzaniu było ok jak dostał obroty ale jak jechałem w mieście i musiałem zredukować i jechać wolno to autko zaczynało szarpać. Mam nadzieję że pomogę mam ten sam silnik w moim 216 i taka wymiana pomogła. Pozdrawiam kuri.. :cool:
_________________
Mały ale jary --- tyle o moim 216 :) :)
 
 
 
truten23 




Pomógł: 63 razy
Dołączył: 10 Sie 2007
Posty: 1453
Skąd: Busko-Zdrój



Wysłany: Sro Gru 16, 2009 19:54   

Zgadzam się z kuri. Pytanie jest, czy jak kopółka i palec został założony, to na starej działo się to samo?

Co do zjeżdżania z górki na biegu jest tak, że jak hamujesz silnikiem i nie dotykasz wcale gazu, a obroty maja ponad 1.5tys, to mototek nie dostaje ani ksztyny paliwa, jeśli masz sekwencyjny gaz, to też gazu nie dostaje. Silnik kręci się tylko dlatego, że się toczysz, więc nie ma prawa szarpać.
:hmm:
_________________
>lepiej głupio zapytać, niż mądrze coś spie....lić<
 
 
 
zippermann 




Pomógł: 3 razy
Dołączył: 12 Gru 2007
Posty: 129
Skąd: Hajnówka



Wysłany: Sro Gru 16, 2009 20:11   

Skoro paliwa nie dostaje, to czemu szarpie, co?

Ja nie mówię, że czujnik padł, ale może zaśniedziało złącze, albo przewód się uszkodził.


Sprawdź jeszcze działanie TPS (czujnika położenia przepustnicy).
Potrafi ogłupić komputer co do ilości dostarczonego powietrza

Nie ma problemów z odpalaniem ?

Możesz mieć rozrząd przestawiony.

Nie czepiajcie się tak tego rozdzielacza... jakby coś, to gorzej by chodził na gazie niż na benzynie, a nie odwrotnie
 
 
truten23 




Pomógł: 63 razy
Dołączył: 10 Sie 2007
Posty: 1453
Skąd: Busko-Zdrój



Wysłany: Czw Gru 17, 2009 09:29   

zippermann napisał/a:
Skoro paliwa nie dostaje, to czemu szarpie, co?

To mnie właśnie zastanawia.

zippermann napisał/a:
Nie czepiajcie się tak tego rozdzielacza... jakby coś, to gorzej by chodził na gazie niż na benzynie, a nie odwrotnie

Tak się dzieje jak masz świece do czyszczenia/wymiany.
_________________
>lepiej głupio zapytać, niż mądrze coś spie....lić<
 
 
 
zippermann 




Pomógł: 3 razy
Dołączył: 12 Gru 2007
Posty: 129
Skąd: Hajnówka



Wysłany: Czw Gru 17, 2009 11:47   

Więc w skrócie zasada działania cut-offa:
Puszczasz gaz, przepustnica się zamyka, TPS podaje sygnał do kompa odpowiadający wartością biegowi jałowemu (bliski 0). Komp mając sygnał obrotów na poziomie >1500 RPM przestaje kluczować wtryskiwaczami.
Jeśli TPS nie działa a przepustnica jest zamknięta, nie ma powietrza do spalenia mieszanki, a paliwo jest nadal podawane.
Komputer stara się skompensować to silniczkiem krokowym wg wskazań sondy lambda.
Problem w tym, że i krokowy i sonda działają z opóźnieniem.

Drugie podejrzenie, to przepuszczające wtryskiwacze benzyny lub gazu.
Kumpel miał tak w audi na listwie omvl, jeden zaworek się nie domykał i zalewało jeden cylinder :twisted:
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R416] Silnik dławi się, gubi zapłony, szarpie
szarpie na niskich obrotach
TomekBugajski Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 9 Czw Kwi 09, 2009 06:28
przemek_w
Brak nowych postów [R 416Si + lpg 99r.] szarpie, drży, telepie przerywa
driftdreamer Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 14 Nie Mar 07, 2010 22:59
driftdreamer
Brak nowych postów [ROVER 416si] Szarpie i przerywa ,dławi się
Qbas Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 13 Wto Paź 25, 2016 19:37
Gekus
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi [R 400 2.0 sdi] gubi kod immo.
Bogdan7014 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 1 Nie Kwi 06, 2014 15:25
szoso
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi [rover 416si] Schemat bezpieczników do rover 416si
danielp1 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 1 Wto Wrz 13, 2011 09:22
Adrian



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink