Forum Klubu ROVERki.pl :: [R45 1.8 benzynka] wymiana rozrządu, paseki i uszczelki
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R45 1.8 benzynka] wymiana rozrządu, paseki i uszczelki
Autor Wiadomość
funia108 



Dołączyła: 27 Cze 2009
Posty: 14
Skąd: wrocław



Wysłany: Czw Lip 16, 2009 20:27   [R45 1.8 benzynka] wymiana rozrządu, paseki i uszczelki

Kupiłam autko, już ubezpieczone i zarejestrowane...nadszedł czas wymiany rozrządu
zgodnie z opisem
Pasek, napinacze, pompa płynu, uszczelniacze
teraz pytanie pasek jakiej firmy??
Mechanik z garażu wymienił Bosh'a i jeszcze ze 2-wa ale odradził paski firmy Gates i jeszcze jakiś którego nie zapamiętałam...
i mam problem bo kupiłam pasek który mi akurat ten odradził ale zawsze mogę wymienić na coś innego.
dodatkowo zapytał czy mam uszczelkę pod osłonę zaworów, wiem gdzie są zawory ale po co wymieniać akurat tę uszczelkę razem z rozrządem...
mogę domyślać się że Gość wie co robi i co mówi ale ja już taka dociekliwa jestem.
Proszę o opinie i może porady...
Ostatnio zmieniony przez funia108 Czw Lip 16, 2009 21:33, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Czw Lip 16, 2009 20:27   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
dukat11 




Pomógł: 203 razy
Dołączył: 02 Lis 2008
Posty: 1449
Skąd: Trójmiasto

Rover 75

Wysłany: Czw Lip 16, 2009 20:59   

Może podaj o jakiego roverka chodzi i z jakim silnikiem to będzie łatwiej coś podpowiedzieć
_________________
Pozdr.
Dukat11
 
 
funia108 



Dołączyła: 27 Cze 2009
Posty: 14
Skąd: wrocław



Wysłany: Czw Lip 16, 2009 21:04   

R45 1,8 benzynka z 2000 roku
 
 
keczu 




Pomógł: 121 razy
Dołączył: 05 Wrz 2008
Posty: 1141
Skąd: Ostroleka/Dublin



Wysłany: Czw Lip 16, 2009 21:19   

Uszczelka nie potrzebna jesli nie cieknie.Pasek(GATES) jest bardzo dobrej firmy osobiscie nie kupilbym innego.
 
 
leszek95b 




Pomógł: 23 razy
Dołączył: 25 Cze 2008
Posty: 870
Skąd: Gdynia



Wysłany: Czw Lip 16, 2009 21:31   

...i popraw temat, bo jak zouza zobaczy to nie będzie wesoło :)
 
 
funia108 



Dołączyła: 27 Cze 2009
Posty: 14
Skąd: wrocław



Wysłany: Czw Lip 16, 2009 21:34   

a teraz??
 
 
krzych 




Pomógł: 21 razy
Dołączył: 22 Kwi 2009
Posty: 163
Skąd: Poznan-Irl



Wysłany: Czw Lip 16, 2009 21:50   

Co do paskow -osobiscie od wielu lat uzywam paskow Gates-a i nigdy sie nie zawiodłem.Co do uszczelki pod pokrywa zaworow-pewnie mechanik zauwazył jakis wyciek dlatego zasugerował wymiane. :lol:
 
 
funia108 



Dołączyła: 27 Cze 2009
Posty: 14
Skąd: wrocław



Wysłany: Czw Lip 16, 2009 21:55   

pan mechanik raczej na temat tejże uszczelki coś wie z autopsji bo jego latorośl ma R75 tylko nie wiem z jakim silniczkiem.
Mojego autka na oczki swe nie widział ale jest dość blisko i cena z własnymi częściami jest całkiem przyjazna.
Jeśli chodzi o mechaników to we Wrocławiu nie mam większego doświadczenia, jedno co już się dowiedziałam to że im bliżej centrum tym drożyzna z drzwi warsztatu wyziera...
 
 
sTERYD 
Klubowicz





Pomógł: 1131 razy
Dołączył: 19 Cze 2006
Posty: 10927
Skąd: ZGL / szczecin



Wysłany: Czw Lip 16, 2009 22:07   

we wrocławiu Gawin rzondzi ;)
jeśli chodzi o rozrząd to jest zwykła seria K :cool:
http://www.roverki.pl/mod...es=Technika#108
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
 
 
 
krzych 




Pomógł: 21 razy
Dołączył: 22 Kwi 2009
Posty: 163
Skąd: Poznan-Irl



Wysłany: Czw Lip 16, 2009 22:11   

Dziwne-mechanik w ciemno obstawia wymiane uszczelki pod pokrywa,moze niech najpierw zobaczy ,jak to mowia -Jedna jaskołka wiosny nie czyni.Sama tez zerknij czy niema sladow wycieku pod pokrywa.Mysle,ze jesli jest sucho to nie trzeba tego ruszac. :roll:
 
 
funia108 



Dołączyła: 27 Cze 2009
Posty: 14
Skąd: wrocław



Wysłany: Czw Lip 16, 2009 22:12   

być może i Gawin rzondzi ale cena za wymianę z jego częściami jest najwyższa ze wszystkich ofert 1300 pln i termin na przyszły tydzień...
a ja chciałam jechać na łykend z Lubym ...
u pana mniej popularnego zaśpiewano 1100pln
ale już w Marcinkowicach za samą robociznę 350pln
 
 
sTERYD 
Klubowicz





Pomógł: 1131 razy
Dołączył: 19 Cze 2006
Posty: 10927
Skąd: ZGL / szczecin



Wysłany: Czw Lip 16, 2009 22:19   

Gawin tyle zaśpiewał? aż się nie chce wierzyć :hm:
moze Ci się pomyliło z fatimexem...?
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
 
 
 
funia108 



Dołączyła: 27 Cze 2009
Posty: 14
Skąd: wrocław



Wysłany: Czw Lip 16, 2009 22:24   

fat(all)imex mnie oszczędził bo podał 1100 pln
 
 
iktorn73 




Pomógł: 37 razy
Dołączył: 07 Sie 2008
Posty: 530
Skąd: Warszawa/Magdalenka



Wysłany: Wto Lip 21, 2009 11:59   

Pasek rozrządu Gates,rolki Rouville,INA lub SKF,pompa wody Kager,uszczelniacze Corteco. Paski wielorowkowe Dayco. Uszczelkę pod deklem warto wymienić bo po demontażu prawdopodobnie będzie cieknąć. Koszt uszczelki nie jest duży a po co wracać do tematu "silnik ":) jeszcze raz :) .

[ Dodano: Wto Lip 21, 2009 13:00 ]
Wymiana rozrządu to koszt 200 zł. Powyżej to chyba już zdzierstwo :)
 
 
arcx 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 29 Sty 2009
Posty: 36
Skąd: warszawa



Wysłany: Wto Lip 21, 2009 12:24   

Co by nie zakładać nowego tematu to się podłączę :)

zamierzam wymienić rozrząd w swoim R416Si. No i chce to zrobić sam :)

zamierzam wymienić:
-pasek (a w zasadzie paski bo ten od alternatora też)
-rolkę napinającą
-pompę wody
-zimeringi wałków rozrządu
-zmiering wału korbowego

ktoś już to robił sam? z tego co mówi RAVE trzeba mieć "narzędzia specjalne" :) tymi narzędziami są ściągacze do uszczelnień i przyżąd do ustalania położenia wałków rozrządu.

tak patrze na te przyżądy i myślę, że nie są one tak całkiem niezbędne.

jakieś uwagi, porady sugestie ?
_________________
arcx
 
 
oprawca_1978 




Pomógł: 143 razy
Dołączył: 09 Lip 2008
Posty: 1515
Skąd: Zegrze



Wysłany: Wto Lip 21, 2009 17:47   

Do wymiany rozrządu potrzeba Ci będzie kluczy nasadowych (nasadka nr 8 i 10 napewno).
Do śruby osi rolki napinającej potrzeba imbusa nr 8 i proponuję od razu profesjonalny, bo inny się zegnie, a rolki nie ruszysz.
Do odkręcenia koła pasowego alternatora potrzeba nasadki nr 22 oraz porządnej przedłużki. Co ciekawe, w moim Poldoroverze parę razy się za to zabierałem i niestety, poległem, nie daje się w moim ta śruba nawet ruszyć, choć na prawdę mocno ją szarpałem.
Kół rozrządu blokować zupełnie nie potrzeba, warto tylko pamiętać, żeby ustawić dobrze wał korbowy, znakiem z koła pasowego na taką małą, niepozorną kreskę, która znajduje się na korpusie silnika, zaraz nad kołem. Wtedy znaki na kołach wałków rozrządu powinny wskazywać napisem "EXHAUST" w kierunku wałka ssącego i pokrywać się ze sobą zarazem. Jeśli będziesz ściągał te koła z wałków, to warto wtedy pamiętać, że jak właściwie są wałki ustawione, wtedy powinien być otwarte całkowicie zawory ssące na trzecim garze, a wydechowe na czwartym. Koła pasowe są zamienne i mają dwie możliwości założenia na wałki, opisane, IN dla koła wałka zaworów ssących, a EX dla wałka wydechowych, logiczna sprawa.
Do śrub tych kół potrzeba nasadki nr 17, z tego, co pamiętam.
Pompa wody jest na paru śrubkach na nasadkę nr 8. Warto odpuścić borygo z układu (najlepiej ściągając dolny przewód, idący do chłodnicy, bo inaczej będzie się sączył godzinami).
Simmeringi dla wałków są dwojakiego rodzaju, przednie i tylne. Te drugie oznaczone są na czerwono i daje się je na tył, czarne na przód. Przy zakładaniu górnej skrzynki, o ile będziesz ją zdejmował, to uważaj, żeby tych uszczelniaczy nie uszkodzić, ja dwa lata temu jednego załatwiłem, przekosił się a ja nie sprawdziłem.
Same simmeringi, jeśli skrzynki górnej nie będziesz ściagał, najlepiej wyjmować dużym szydłem, wsadzając je pod uszczelnienie. Oczywiście wtedy stary uszczelniacz niszczysz do końca. Nowy, przed założeniem, nawilż w środku, żeby go czop wałka przy pierwszych obrotach nie spalił.
Simmering wału korbowego, przedni, siedzi za kołem pasowym, w gnieździe pompy oleju. Wyciąga się go tak samo, jak wyżej. Wartoby przy tej okazji może i sprawdzić pompę oleju, jak w środku wygląda, może dotrzeć coś w niej, sprawdzić luzy osiowe koła wewnętrznego, zewnętrznego, luz międzyzębny, itd..
Przy zakładaniu paska rozrządu trzeba uważać i napinać go mocno, by po prawej stronie, tam, gdzie nie ma pompy i napinacza, był napięty, by potem nie przeskoczył.
Samą rolkę ściaga się w moment, imbus nr 8 do osi rolki, nasadka nr 8 na śrubę kontrującą i sprężynka, jeśli jest to napinacz ręczny, lub wąs sprężyny, jeśli jest to napinacz automatyczny.
Najgorzej będzie, podejrzewam, z odkręceniem śruby koła pasowego alternatora. Reszta to proste sprawy.
_________________
Człowiek pochodzi od małpy. W czerwonym.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [r 45] Wymiana uszczelki pod głowicą
zybii25 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 12 Pon Kwi 22, 2013 07:10
7Tomi
Brak nowych postów [R45] Wymiana uszczelki pod głowicą
alien52 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 18 Wto Cze 14, 2011 12:09
sadis416si
Brak nowych postów [R45] Wymiana uszczelki pod glowicą
pikok1 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 2 Sro Lis 20, 2013 15:10
pikok1
Brak nowych postów [R416] Wymiana uszczelki pod głowicą
Holbo Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 2 Sro Lis 21, 2007 23:04
Holbo
Brak nowych postów [R45]Wymiana uszczelki misy olejowej
lukanio44 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 10 Wto Kwi 17, 2018 16:19
lukanio44



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink