Forum Klubu ROVERki.pl :: [R45 2,0 iDT 2001 r.] Nie kręci
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R45 2,0 iDT 2001 r.] Nie kręci
Autor Wiadomość
piasek 



Dołączył: 23 Cze 2008
Posty: 18
Skąd: Warszawa



Wysłany: Sob Lip 18, 2009 13:36   [R45 2,0 iDT 2001 r.] Nie kręci

Witam wszystkich.
Dziś mi się taka dziwna akcja zrobiła w moim niezawodnym dotąd roverku. Mianowicie wyłączyłem silnik na jakieś 5 minut po przejechaniu wcześniej około 100 kilometrowej trasy. Gdy chciałem odpalić silnik niestety nic się nie zadziało. Myślałem, że to coś z elektryką więc odłączyłem na kilka minut akumulator i ponowiłem próbę. Tym razem zamiast kręcenia rozrusznikiem słychać było tylko dość intensywne klekotanie. Może ktoś ma pomysł co to mogło się stać??
Będę wdzięczny za wszelką pomoc.
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Sob Lip 18, 2009 13:36   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
azer 




Pomógł: 115 razy
Dołączył: 18 Cze 2008
Posty: 1058
Skąd: Poznań

Rover 25

Wysłany: Sob Lip 18, 2009 13:44   

http://www.youtube.com/watch?v=7LWPODapbJw
jak takie klekotanie to aku padnięty :) ewentualnie do sprawdzenia masy
_________________
R25 sprzedany :( | Mazda 3
 
 
 
krzych 




Pomógł: 21 razy
Dołączył: 22 Kwi 2009
Posty: 163
Skąd: Poznan-Irl



Wysłany: Sob Lip 18, 2009 14:04   

Mozliwe ze padło Ci ładowanie z alternatora lub luzne przewody masa lub pradowy -sprawdz połaczenia :roll:
 
 
barszczyk 



Pomógł: 10 razy
Dołączył: 11 Paź 2008
Posty: 131
Skąd: Poznań



Wysłany: Sob Lip 18, 2009 14:52   

dodam i swoje 3y grosze...
jak najłatwiej sprawdzić poprawne ładowanie akumulatora na włączonym silniku?
uruchamiamy silnik i mierzymy napięcie na klemach akumulatora - prawidło powinno wynosić 14 - 14,4VDC
 
 
 
piasek 



Dołączył: 23 Cze 2008
Posty: 18
Skąd: Warszawa



Wysłany: Nie Lip 19, 2009 12:27   

Azer - takie właśnie mam klekotanie.
Niestety nie mogę zmierzyć napięcia na klemach bo się silnik nie uruchamia.
Jutro się za to wezmę i napiszę co ustaliłem a póki co dzięki za wskazówki
 
 
sTERYD 
Klubowicz





Pomógł: 1131 razy
Dołączył: 20 Cze 2006
Posty: 10919
Skąd: ZGL / szczecin



Wysłany: Pon Lip 20, 2009 09:30   

piasek, posprawdzaj wszystkie przewody przy akumulatorze, przy rozruszniku i do masy.
Sytuacja się "poprawiła" jak ruszyłeś przewodami, więc to może coś z tym być...
a sprawdzić napięcie możesz nawet przy wyłączonym silniku, jeśli będzie sporo poniżej 12V to musisz naładować akumulator :cool:
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
 
 
 
piasek 



Dołączył: 23 Cze 2008
Posty: 18
Skąd: Warszawa



Wysłany: Wto Lip 21, 2009 12:37   

No to już wszystko wiem. Spalił się alternator.
Odpaliłem auto przy pomocy kabli z drugiego samochodu i po chwili poczułem że coś się kopci. Oczywiście smród pochodził z alternatora. Każdy więc kto się tu wypowiadał miał trochę racji bo akumulator był padnięty ponieważ nie było ładowania, a nie było ładowania bo się spalił alternator. Przy okazji posprawdzałem wszystkie przewody. Tak więc wszyscy pomogli.
Teraz mam kolejne pytanie:
Jak wymienić ten cholerny alternator?? Jest on połączony z pompą vacum. Jeśli odłączę pompę zapowietrzę układ wspomagania. Chyba, że się mylę??
 
 
Brt 
mgz insz.




Pomógł: 1052 razy
Dołączył: 08 Cze 2004
Posty: 11395
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Wto Lip 21, 2009 15:38   

nic nie zapowietrzysz .... uważaj tylko na przewody olejowe (pompa podciśnienia jest smarowana) bo sie z nich bedzie lał olej ;) .... odkręcaj śmiało :ok:
_________________
Pozdrawiam - Brt
Nie udzielam pomocy na priv :!: Masz problem pisz na forum :ok:
 
 
piasek 



Dołączył: 23 Cze 2008
Posty: 18
Skąd: Warszawa



Wysłany: Sro Lip 22, 2009 08:27   

Jak wszystko dobrze pójdzie to dziś będę miał "nowy" alternator z pompą.
Czy ta pompa jest smarowana olejem silnikowym??
 
 
Brt 
mgz insz.




Pomógł: 1052 razy
Dołączył: 08 Cze 2004
Posty: 11395
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Sro Lip 22, 2009 09:10   

Cytat:
Czy ta pompa jest smarowana olejem silnikowym??

Tak
_________________
Pozdrawiam - Brt
Nie udzielam pomocy na priv :!: Masz problem pisz na forum :ok:
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R45 2,0 iDT 2001 r.] zarzygany silnik
piasek Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 5 Czw Sie 13, 2009 13:58
piasek
Brak nowych postów [rover 45 1.4 16V 2001] problem srs
szmanos11 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 3 Pią Lip 30, 2010 10:21
darek_wp
Brak nowych postów [r 45 1,8 2001] kapie woda
dawidek126 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 2 Pon Mar 28, 2016 10:20
dawidek126
Brak nowych postów [r 45 1,8 2001] kilka pytań
dawidek126 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 2 Pią Mar 25, 2016 14:02
dawidek126
Brak nowych postów [R45 1.8 2001] Problem z szarpnięciem...
edzio123 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 6 Nie Mar 28, 2010 21:10
edzio123



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink