Wysłany: Wto Maj 05, 2009 22:09 [R620] Przegub w Roverze ABS
Typ: SDi Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 1998
Witam!
W moim Roverku czeka mnie wymiana przegubu prawego zewnetrzn. Rover 620SDi z 98r wer ABS .
Moje zapytanie - jaki przegub kupic??
Jest wiele marek w roznych cenach.... no i parametrach...
ZEWNĘTRZNE UZEBIENIE OD STRONY KOŁA : 28
WEWNETRZNE UZEBIENIE OD STRONY KOŁA : 32
ŚREDNICA PIERŚCIENIA USZCZELNIAJĄCEGO: 60mm
ŚREDNICA ZEWNETRZNA 98mm
ILOŚC ZĘBÓW ABS: 50
czy taki bedzie pasowac? Wyczytalem na forum ze podobno sa problemy z iloscia zebow ABS ... ze oryginalne maja 45 , prawda to??
Prosze o pomoc! z gory dzieki!
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Pią Lut 04, 2011 00:19, w całości zmieniany 1 raz
SPAMU¦
Wysłany: Wto Maj 05, 2009 22:09 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Pomógł: 54 razy Dołączył: 23 Maj 2008 Posty: 942 Skąd: Zabierzów
Wysłany: Sro Cze 24, 2009 19:37
Odgrzebie temat co by nowego nie zakładać bo o przegubach jest trochę.
Chodzi o to,że przy ruszaniu (ewentualnie jak go bujam sprzęgłem) słychać z lewej strony metaliczne stuknięcie/uderzenie.
Zawieszenie jest OK.
Podejrzewam przegub ale nie wiem właśnie który.
Wewnętrzny czy zewnętrzny?
Skłaniał bym się w stronę wewnętrznego bo przy skręcie w lewo czy prawo jest cisza,nie ma "terkotania".
Jak to sprawdzić?
Podnieść lewy przód i ruszać kołem trzymając za półośkę?
[ Dodano: Sro Cze 24, 2009 20:44 ]
Ewentualnie ten wieloklin w przegubie zewnętrznym co połośka w niego wchodzi...
[ Dodano: Sro Cze 24, 2009 21:58 ]
Po wnikliwym sprawdzeniu zauważyłem co następuje:
Uniesiony lewy przód i:
1.Jak ruszam kołem ręcznie na biegu jest luz-ale tak ma być.
2.Jak dokręcę półośkę na maxa w lewo lub prawo i ruszam tarczą w obie strony to jest minimalny luz ale słychać stuknięcie (wieloklin na półośce stuka o to uzębienie wewnętrzne )
3.Jak zblokuje ręcznie tarczę i półośkę względem siebie to przegub wewnętrzny ma luz tak jak w punkcie 1.
4.Jak trzymam półośkę i ruszam nią względem przegubu wewnętrznego (trzymając go) to jest minimalny luz (mniejszy niż w punkcie 2).
5.Jak trzymam za przegub wewnętrzny i ciągne go do siebie/odpycham od siebie po osi półośki to słychać takie metaliczne uderzenie o jakie mi chodzi-luz około 5 mm.
6.Przegub wewnętrzny ma luz na boki i góra/dół względem skrzyni biegów.
7.Wszystko usrane w olejowej mazi z kurzem-jak kupiłem 600 to zostawiał plamy pod sobą po oleju ze skrzyni biegów (uszczelniacz skrzyni biegów jest padnięty) teraz już nie ma plam-albo ktoś za dużo oleju nalał do skrzyni i wyciekł nadmiar albo nie ma oleju w skrzyni (pasuje wkońcu zobaczyć)...
A najlepszy komentarz mojego starego po obserwacji moich poczynań:
"Wszystko jest dobrze tylko ty szukasz h..a do d..y jak zawsze gdy ci coś raz stuknie czy puknie przy tam gracie"
filo, przegub wewnetrzny nie moze miec luzu zgledem osi do poloski... Zewnetrzny to samo, jesli szarpiac za caly przegub wew gora dol masz luz to sprawdz czy przypadkiem nie w skrzyni
filo, to jest do benzyny przegub...
Jak powybijasz sworznie i koncowke, odkrecisz poloske i ja wyciagniesz(uwaga na olej w skrzyni) to bedziesz mial dostep do lozysk w skryni biegow, mozna wsadzic palec i zobaczyc czy ma luzy ale polecam drewniany kolek i machac na boki w srodku
Witam ja mam roverka 600 SDI z 99 roku..chce wymienić przeguby tylko mam problem bo są rózne średnice zewnętrzne a to 95 a to 96 albo 98. Czy wie ktoś jaka jest średnica zewnętrzna przegubu do rowerka 600 ?
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum