Typ: CDT Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: wszystkie
Witam
Temat banalny, ale muszę wymienić dwa czujniki ABS w moim roverku, niestety nie tak łatwo dadzą się wyjąć, siedzą bardzo mocno, boję się je urwać..
Może macie jakieś pomysły jak do nich podejść żeby ich nie pourywać? czy można je przekręcać po osi czujników?
Dzięki wielkie za odpowiedź
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Sro Gru 08, 2010 22:45, w całości zmieniany 2 razy
SPAMU¦
Wysłany: Czw Lip 23, 2009 12:19 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Pomógł: 591 razy Dołączył: 14 Sty 2009 Posty: 4888
Wysłany: Czw Lip 23, 2009 13:36
kris-tofer napisał/a:
Może macie jakieś pomysły jak do nich podejść żeby ich nie pourywać?
metodą wyciśnięcia przy pomocy kleszczy nastawnych ( tzw. bocianki) chroniąc czoło czujnika drewienkiem, jak się trochę ruszy to śrubokrętem między piastą a uchwytem czujnika z drewienkiem Wcześniej zapuścić płynem penetrującym.Uważaj żeby nie uszkodzić pierścienia magnetycznego łożyska.
wlasnie nie, chce ten czujnik wymontowac i dac do gruntownego sprawdzenia, sprawdzany był już miernikiem i oscyloskopem i nie dawał żadnego obrazu. Chce zobaczyć czy ma uszkodzoną koronkę czy nie, jeśli będzie uszkodzony to poprostu wymienić
Pomógł: 591 razy Dołączył: 14 Sty 2009 Posty: 4888
Wysłany: Czw Lip 23, 2009 14:20
kris-tofer napisał/a:
Chce zobaczyć czy ma uszkodzoną koronkę czy nie
jaką koronkę?
[ Dodano: Czw Lip 23, 2009 15:39 ]
kris-tofer napisał/a:
sprawdzany był już miernikiem i oscyloskopem i nie dawał żadnego obrazu
jak oscyloskop nie daje obrazu ( 0.5-3 V ) z zasilonego czujnika przy obrotach koła, to pewnie padł w nim mikroprocesor.A kontrolka świeci cały czas, czy tylko podczas jazdy ?.
Kontrolka nie świeci wcale, jest uszkodzona w jakiś sposób. Oscyloskop nie pokazuje zupełnie nic. Dwa dni siedziałem nad tym czujnikiem, żeby go wyciągnąć i nie udało się.
Dokładnie tak, kontrolka nie zaświeca się także przy sprawdzaniu poprawności kontrolek w opcjach komputera. Swego czasu ABS czasami załączał gdy np w zimę był poślizg przy hamowaniu ale nie zawsze no a teraz kaput na amen.. Dwa czujniki do wymiany, nie jest to żadna filozofia i nie chcę go z tym prowadzić do mechanika i zostawić tam stówkę lub więcej, chcę sam te czujniki powyciągać ale brakuje mi już nerwów. Może w końcu się uda jak ich nie pourywam.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum