Forum Klubu ROVERki.pl :: [R620] Wibrowanie przy hamowaniu POMOCY!!!
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R620] Wibrowanie przy hamowaniu POMOCY!!!
Autor Wiadomość
Perez 




Pomógł: 38 razy
Dołączył: 26 Mar 2009
Posty: 1787
Skąd: Warszawa - Centrum

Rover 600

  Wysłany: Sob Lip 25, 2009 00:29   [R620] Wibrowanie przy hamowaniu POMOCY!!!
Typ: i Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 1994

No wiec przy hamowaniu wibruje mi samochod, kierownica lata, i slychac tluczenie. Im szybciej tm bardziej. Zaobserwowalem, ze czasami zahamuje normalnie, ale juz coraz rzadziej. Na szarpakach nic nie wykryto, kola zdejmowalem wszystkie i tez nic nie zobaczylem. Tarcze i klocki przednie juz wymienilem i nic sie nie zmienilo.
_________________
Miałem już około 25 samochodów różnych marek i narodowości. Z Roverków to: 620i LP
G, 623Si Lux LPG, 820Ti coupe, 620Ti, teraz czas na roverkowego diesla, czyli 45 IDT...
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Pią Lut 04, 2011 00:28, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Sob Lip 25, 2009 00:29   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
McGAJveR 




Pomógł: 31 razy
Dołączył: 30 Sie 2008
Posty: 294
Skąd: Norraby - Konin

Rover 600

Wysłany: Sob Lip 25, 2009 08:54   

Sprawdź opony...
W ramach testu przełóż tylne na przód a przednie załóż na tył.
Czasem opona też potrafi namieszać jeśli gdzieś pojawi się nawet niewielkie wybrzuszenie lub niedowaga...
Wtedy wystarczy niewielki luz w układzie kierowniczym... To on może być powodem "tłuczenia".
Bo skoro diagnostyka nie wykazała luzów w zawieszeniu , to nic innego mi nie przychodzi do głowy.
_________________
http://e-stacja-rna.pl
Tylko muzyka Niezależnych Artystów.
 
 
 
szoso 




Pomógł: 438 razy
Dołączył: 26 Sty 2009
Posty: 6302
Skąd: Ostrołęka

Rover 400

Wysłany: Sob Lip 25, 2009 09:15   

McGAJveR napisał/a:
Bo skoro diagnostyka nie wykazała luzów w zawieszeniu

z ta diagnostyką to różnie bywa, u mnie nie wykazała że łączniki stabilizatora są do wymiany a były mocno zjechane i jak sam sprawdzałem na kanale to luzy były więc ja bym tak nie wierzył miłosiernie w diagnostykę
 
 
Nilbul 




Pomógł: 2 razy
Dołączył: 19 Maj 2008
Posty: 108
Skąd: Lublin



Wysłany: Sob Lip 25, 2009 11:10   

A sam klocki i tarcze zmieniałeś?
Jaki był stan cylinderków? Czy może sprawdzałeś?
_________________
Małe, twarde i dość szybkie ;)
 
 
am_k 




Pomógł: 11 razy
Dołączył: 14 Maj 2008
Posty: 582
Skąd: Bychawa/Lublin

Rover 200

Wysłany: Sob Lip 25, 2009 11:31   

Ja bym stawiał na tarcze.
_________________
Pozdrawiam.
Marcin
 
 
 
fearless
[Usunięty]






Wysłany: Sob Lip 25, 2009 11:40   

am_k napisał/a:
Ja bym stawiał na tarcze.

:ok:
To prawdopodobna przyczyna.
Nilbul napisał/a:
Jaki był stan cylinderków? Czy może sprawdzałeś?

Może to też być właśnie zapieczony cylinderek w powiązaniu z nierównością tarczy - podczas hamowania daje wibracje.
McGAJveR napisał/a:
Sprawdź opony

Opony też, ale przy oponach pewnie czuć by było drgania nawet bez hamowania, podczas normalnej jazdy.
szosownik napisał/a:
z ta diagnostyką to różnie bywa

Oj bardzo różnie, na badaniu Skody Felicji 1,6 wszystko było ok, a jak gościowi pokazałem luz szarpiąc rękami za koło to aż się za głowę złapał i dziwił się że komputer nic nie wykazał. :mrgreen: Komputer wszak stworzony przez człowieka, a człowiek nieomylny nie jest :D
 
 
staf 




Pomógł: 241 razy
Dołączył: 28 Maj 2009
Posty: 1762
Skąd: Ludwikowo/k.Płocka

Rover 75

Wysłany: Sob Lip 25, 2009 11:50   

am_k napisał/a:
Ja bym stawiał na tarcze.

Ja też uważam że przyczyną twoich kłopotów są tarcze. Taka sytuacje miałem kiedyś w Nissanie.
_________________
www.w-mp3.pl
Nie trąb, robię co mogę :papieros:
 
 
 
nitta 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 15 Sty 2009
Posty: 189
Skąd: Z mieszkania



Wysłany: Sob Lip 25, 2009 11:59   

szosownik napisał/a:
z ta diagnostyką to różnie bywa, u mnie nie wykazała że łączniki stabilizatora są do wymiany a były mocno zjechane i jak sam sprawdzałem na kanale to luzy były więc ja bym tak nie wierzył miłosiernie w diagnostykę


bo akurat łączniki stabilizatora mają bardzo mały wplyw na trakcje, powiem inaczej moze ich nawet nie byc i samochód bedzie jechał :) Gdy ja kupiłem swojego rovera 75 jeden łacznik ledwo sie trzymał a drugiego wogóle nie było i nie wiedząc o tym jezdziłem tak cały miesiac - jedynie troche bujało w pewnych momętach. Wiec moze dlatego tego nie wykryło, bo o ile bez wahacza samochod nie pojedzie, czy bez końcówki drązka kierowniczego, to bez łącznika może.
 
 
szoso 




Pomógł: 438 razy
Dołączył: 26 Sty 2009
Posty: 6302
Skąd: Ostrołęka

Rover 400

Wysłany: Sob Lip 25, 2009 12:05   

przecież napisał że tarcze wymienił i nic się nie zmieniło :wink:
 
 
am_k 




Pomógł: 11 razy
Dołączył: 14 Maj 2008
Posty: 582
Skąd: Bychawa/Lublin

Rover 200

Wysłany: Sob Lip 25, 2009 12:59   

Ano tak, wpadka. :oops:
To może jednak zawieszenie.
_________________
Pozdrawiam.
Marcin
 
 
 
McGAJveR 




Pomógł: 31 razy
Dołączył: 30 Sie 2008
Posty: 294
Skąd: Norraby - Konin

Rover 600

Wysłany: Sob Lip 25, 2009 13:09   

Panowie, Bracia, Rodacy...
Spokojnie i metodycznie, bo się zaraz ktoś wydechu czepi ;)
Poczekajmy co powie Perez
Na razie wiemy, że sytuacja po wymianie tarcz i klockooff
nie uległa zmianie.
Zawieszenie (po diagnostyce) jest wporzo....
Zamienić oponki miejscami to nie problem... Jeśli to nie zmieni sytuacji to wtedy sprawdzimy wydech ;)
Proponuję poczekać na to co powie Perez...
_________________
http://e-stacja-rna.pl
Tylko muzyka Niezależnych Artystów.
 
 
 
marthinez 



Pomógł: 84 razy
Dołączył: 02 Gru 2006
Posty: 932
Skąd: Szczecin



Wysłany: Sob Lip 25, 2009 16:14   

Perez napisał/a:
Tarcze i klocki przednie juz wymienilem i nic sie nie zmienilo.
Co z łożyskami? Założyłeś stare? Nowe?
_________________
Pozdrawiam
Marcin
 
 
voytech 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 02 Cze 2009
Posty: 20
Skąd: z nienacka

Rover 400

Wysłany: Nie Lip 26, 2009 10:58   

Skoro słychać tłuczenie, to może czujnik ABS świruje i załącza system bez potrzeby, nawet jeśli koło się obraca (nie jest zblokowane).
 
 
Perez 




Pomógł: 38 razy
Dołączył: 26 Mar 2009
Posty: 1787
Skąd: Warszawa - Centrum

Rover 600

Wysłany: Nie Lip 26, 2009 11:31   

fearless napisał/a:
am_k napisał/a:
Ja bym stawiał na tarcze.

:ok:
To prawdopodobna przyczyna.


Tarcze zmienione u mechanika, ktory robil nie pierwszy raz to w naszym klubie

fearless napisał/a:
Opony też, ale przy oponach pewnie czuć by było drgania nawet bez hamowania, podczas normalnej jazdy.


Wlasnie

nitta napisał/a:
Wiec moze dlatego tego nie wykryło, bo o ile bez wahacza samochod nie pojedzie, czy bez końcówki drązka kierowniczego, to bez łącznika może.


Laczniki wymienione, wachacze gorne tez (to wykazala diagnostyka)

marthinez napisał/a:
Co z łożyskami? Założyłeś stare? Nowe?


Stare lozyska. W R600 jest tak, ze lozyska potrafia sie wysypac podczas wymiany tarcz. W Norauto koles kazal mi kupic lozyska, bo bez nich sie do roboty nie zabierze. Zadzwonilem do Tomateam po lozyska, a Tomi doradzil mi inny bardziej doswiadczony warsztat, ktory ocalil lozyska. Z tym, ze lozyska nie maja tu wiele wspolnego, poniewaz tluczenie slychac tylko podczas hamowania, poza tym mam wrazenie jakby mi kola lataly na lewo i prawo (ale tylko podczas hamowania i tylko powyzej kilkudziesieciu kilometrow. Tak jakby cos wpadalo w wibracje.)

voytech napisał/a:
Skoro słychać tłuczenie, to może czujnik ABS świruje i załącza system bez potrzeby, nawet jeśli koło się obraca (nie jest zblokowane).


Nie mam ABS

McGAJveR napisał/a:
Proponuję poczekać na to co powie Perez...


No i powiedzial...
_________________
Miałem już około 25 samochodów różnych marek i narodowości. Z Roverków to: 620i LP
G, 623Si Lux LPG, 820Ti coupe, 620Ti, teraz czas na roverkowego diesla, czyli 45 IDT...
 
 
McGAJveR 




Pomógł: 31 razy
Dołączył: 30 Sie 2008
Posty: 294
Skąd: Norraby - Konin

Rover 600

Wysłany: Nie Lip 26, 2009 11:49   

Nie mam już pomysłów...
Zostaje ew zerowa zbieżność i luz na maglownicy...
_________________
http://e-stacja-rna.pl
Tylko muzyka Niezależnych Artystów.
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R620] Trzęsie przy hamowaniu
R1-Collection Rover serii 600, Honda Accord 8 Czw Mar 25, 2010 11:38
mi_sza1
Brak nowych postów [R620] Problem przy hamowaniu
zaq Rover serii 600, Honda Accord 19 Pon Gru 23, 2013 12:37
pbskarpy
Brak nowych postów [R620] Skręca w lewo przy hamowaniu
wilkxt Rover serii 600, Honda Accord 4 Sob Mar 17, 2012 20:20
93karol
Brak nowych postów [R620] Pisk przy hamowaniu, gorące tarcze
KRYS Rover serii 600, Honda Accord 8 Sro Kwi 01, 2009 12:34
Wojtek
Brak nowych postów [R620 Ti] gaśnie przy hamowaniu i dojeżdżaniu do świateł
unreal69 Rover serii 600, Honda Accord 39 Nie Lip 20, 2014 23:14
unreal69



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink