Wysłany: Nie Maj 17, 2009 20:16 [Freelander] Problem ze sprzęgłem
Typ: i Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.8 Rok produkcji: 1999
Witam wszystkich klubowiczów.
Piszę z zapytaniem odnośnie sprzęgła freelander1.8 16V gdyż nie bardzo wiem jak sobie poradzić z tym problemem:na zimnym silniku nie mam problemów ze zmianą biegów natomiast po przejechaniu niewielkiego odcinka drogi zaczynają ciężko wchodzić biegi(najciężej 1bieg i wsteczny). Dodam,że sprzęgło ''bierze''nisko a samochód jest po przekładce.
Proszę o pomoc.
Pozdrawiam.
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Nie Gru 19, 2010 23:51, w całości zmieniany 1 raz
SPAMU¦
Wysłany: Nie Maj 17, 2009 20:16 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Witaj
W jaki sposób miałeś przekładane sprzęgło.
Kupiłeś europejska pompę sprzęgła, czy tez było coś przerabiane.
Prosił bym o wstawienie fotek.
Jest kilka możliwości.
- Źle odpowietrzony układ sprzęgła po przekładce.
- Uszkodzenie uszczelnienia
- Uszkodzenie korka pompy sprzęgła
- Najbardziej prawdopodobna przyczyna: użycie złych węży przy dokonywaniu przekładki pompy.
Najczęściej laicy stosują nieodpowiednie zbrojone węże gumowe.
Pompa sprzęgła i układ wysprzęglika to układ raczej zamknięty i nierozbieralny
(wiadomo Polak potrafi).
Jest to układ w którym występuje wysokie ciśnienie.
Bardzo trudno go odpowietrzyć.
Jest to bardzo częsty objaw po przekładce.
Należy użyć węży ciśnieniowych do hydrauliki.
Jakim płynem została zalana pompa po przekładce. –Zalecam DOT 3 –R3 pełen syntetyk najlepiej firmy K2.
Wyślij jak najwięcej fotek pompy połączenia węzy i wysprzęglika na arkonet@o2.pl
Mam w tej kwestii trochę doświadczenia – pomogę.
Akurat w benzynie nie jest to takie proste, bo układ ten jest połaczony i raszej nierozbieralny.
Zwykle po wymianie samej pompki sprzęgła po jakimś czasie i tak pada wysprzęglik.
Ja bym niestety szykował kasę i wymienił cały zestaw.
Nie są to wysokie koszty http://www.allegro.pl/ite...ik_orygina.html
Niestety robota na cały dzień bo trzeba odsunąć skrzynię.
Ale po takim zabiegu jeszcze długo pojeździsz.
Masz racje zapomniałem ze Ty masz inaczej.
W silniku Td4 jest inna skrzynia.
U Ciebie jest łatwiej.
Zmień cały układ bo majątku nie kosztuje a masz pewność że nie będzie problemów.
to początek padania pompy sprzęgła i wysprzęglika, mój frel stoi w garażu.... padło wszystko , pierwszymi oznakami własnie było ciężka zmiana biegów po dłuższej jeździe, czekam na pompe sprzęgła i wysprzęglik... ale często też łamie się ten wspornik która trzyma wysprzęglik, warto sprawdzić kiepsko to tam jest pomyślane warto też użyć wd40 i "psiknąć tam" gdzie wchodzi łapa lubi się to zacierać, mi tak ten cały system padł że aż pedał sprzęgła nie odskakiwał, a w zbiorniczku w którym powinien być sam płyn, był też biały smar z wysprzeglika
Sprawdziłem u siebie w 1.8 demontuje się cały układ w 5 minut ale trzeba było się nieżle nakombinować .Właśnie zamówiłem nową pompę bo w starej były wspomniane ślady zużycia i 3 zaczynała ciasno wchodzić po przejechaniu paru kilometrów.
no chłopaki z nieba mi spadliscie mam te same objawy ... jak jest upał albo zagrzeje się przy silniku temperatura, biegi wchodzą z zgrzytem wierzcie mi czekałem na zimę bo wtedy wchodzi prawie idealnie (prócz wsteczny) chociaż kiedy ostatnio zaczełem uczyć zonę jezdzić wchodzi bez problemu;) nie wiem co ona zrobiła. DO TEMATU.juz chciałem sprzegło wymieniać ale skoro piszecie ze to ten system hudrauliczny to kupuje nowy ... jak kupiłem samochód to sprzęgło wchodziło do podłogi i ten sam objaw zgrzyt biegów a ze te sprzegło jest nieregulowane więc ("Polak potrafi") przesunołem cała pompkę na zaciski niebo lepiej przejechałem poł europy na tym ale nadal to niepowinno być tak .. zaraz zamawiam zestawik i robota bedzie na weekend , dodam ze jeden mechanik chciał mi wymieniać skrzynie biegów
No witam.Część przyszła i to expresem,jutro zakładam,opiszę czy jest ok.trzeba zwrócić uwagę na montaż bo jak zabezpieczenie jest uszkodzone to jest problem.
[ Dodano: Sob Maj 30, 2009 12:07 ]
Super ! Po problemie , biegi wchodzą jak ta lala.Polecam wymianę pompki i wysprzęglika w całości.
Witam jutro zabieram się za wymianę tego układu i mam jedno pytanie: w jaki sposób jest zamontowana pompa??? Jak ją wymontować??? Tam jest jakieś zabezpieczenie czy tylko się przekręca całą pompę w którąś stronę???
Pompę wysprzęglika odpinasz przy pedale , potem już w komorze silnika przekręcasz w prawą stronę i wyciągasz do siebie,natomiast wysprzęglik ma zabezpieczenie ( taki pół księżyc plastikowy ,który się przekręca i wyciąga ) reszta sama wypadnie. Radzę przy montażu nowego nie zdejmować plaskikowego zabezpieczenia,pęknie ono w momencie pierwszego naciśnięcia sprzęgła . Miłej zabawy !
niestety czasami zgrzyta, sprawdź jeszcze pod samochodem, gdzie wychodzi lewarek biegów od spodu, tam jest takie połączenie lewarka biegów z ramieniem (taki nit tam jest) i czasami trzeba to "sklepać" poza tym jest tam jeszcze taka obejma która czasami "strzeli" albo się luzuje też trzeba sprawdzić, sprawdź też poduszkę/łapę trzymającą silnik od spodu jest po stronie pasażera (europejskiego) niezależnie od wersji, kiedy guma jest rozwalona to też wsteczny ciężko wchodzi... hehe miałem to wiem powodzenia
Zmieniłem ! efekty? zaraz opiszę ... . zyje na wyspie dlatego cena zestawu w funtach ... mam dwa sklepy w okolicy w jednym 52f X 5 PLZ zas w drugim pytałem się czy jest pozłacany bo chciali 111f x 5 PLZ wysmiałem ich i przestapiłem do montowania czyli jak kolega wczesniej opisał nic skomplikowanego zajeło mi to 25-30 minut benzyna. dorzuciłem zacisk pierscieniowy przy tym ksiązycu plastikowym generanie to jest jekis fajans.Jak tylko dostane spawarkę to wogle podspawam te trzymadło bo widze ze się nawet tam odchyla ale to w polsce. teraz efekty... długo o tym myslałem.... jak pisałem wczesniej miałem przesunięty wysprzeglik na zaciskach do przodu .... po wymianie na nowy i zamontowanie w pozycji standardowej poczułem rozluznienie wreszcie okolo 20-30% lepiej to bardzo duzo wreszcie koniec walki z biegami ale nie tak hop pojechałem znowu uczyc zony jazdy ... zaczyna się goorace lato ... ona zarzyna sprzegło 2 godziny i jest na poziomie biegów 1-2 czasem 3 .. wsiadłem po niej zadowolony a tu sraka ledwo jedynke wrzuciłem to samo zresztą biegów az wyjechałem na autostradę zrobiłem przewiew pod maską temperatura spadła i biegi zaczeły wracac do normy wiec chyba trzeba powiedzieć!TEN TYP TAK MA! myslałem o tym długo ponownie czytałem setki forum i o wdeptywaniu sprzegła do dechy i zadałem sobie pytanie dlaczego temperatura wpływa na to.moze rozrzedzenie cieczy płynu w tym układzie ... moze sprzegło się zagrzewa ... grom wie . jeszcze raz myslałem o tym długo i teraz owine ten przewód wysprzeglika i pompki czyms termo nieszkodliwym czyli chłodzenie na etapie podstawowym powinno albo dac efekt albo odpowiedziec na pytanie szukaj dalej !
(sorki za błedy pisze szybko i nie sprawdzam)
zaczynam nowe dwa tematy apropo frelka :
1: wiskoza i dlaczego mam inaczej zjezdzony bieznik tył przód do rocznika 2001
2: wstawiam gaz dodam ze nie do bagaznika bo i tak jest mały pózniej nawet bym nic nie mógł przewiezc... tylko pod spód na tej stronce prototyp a ja zrobie prototyp polski
www.wcrlpg.com/services/c...freelander.html
pozdrawiam
aaa wsteczny raz zgrzytnie raz nie robie to powili zawsze
Witam mam pytania czy przerobiłeś zbiornik jakieś fotki jaki tłumik końcowy karolcia5100@op.pl Chce wstawić zbiornik Lpg pod spód ?Bardzo proszę o pomoc
Witam wszystkich! Chciałbym wrócic raz jeszcze do głównego tematu. Również mam ten problem i szukam rozwiązania. Powyższe posty rzeczywiście zawierają sporo informacji, ale chciałbym zapytac, czy ktoś może powiedziec, że uporał się z tym problemem do końca i zna jego przyczynę i sposób rozwiązania. Właściwie tylko Maszine opisał to szerzej, choc, jak sam stwierdził nie pozbył się problemu do końca. Nawiasem mówiąc, Maszine, podjąłeś próby, o których wspomniałeś. Jeśli tak, to czy coś zmieniły? Będę wdzięczny za wszelkie informacje od wszystkich użytkowników, którzy borykali się z opisywanym tu problemem. Pozdrawiam!
O, przepraszam, nie zauważyłem, że jeszcze knighterrant poinformował o rozwiązaniu problemu. Pytanie więc do kolegi, czy nadal wszystko ok i nie ma nawrotów? Pozdrawiam raz jeszcze!
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum