Forum Klubu ROVERki.pl :: [R75] Dalej brak ssania i wolne obroty.
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R75] Dalej brak ssania i wolne obroty.
Autor Wiadomość
bakan30 



Pomógł: 3 razy
Dołączył: 12 Lip 2009
Posty: 53
Skąd: Elblag



  Wysłany: Nie Lip 26, 2009 07:54   [R75] Dalej brak ssania i wolne obroty.
Typ: i Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.8 Rok produkcji: wszystkie

Witam. Panowie juz mnie szlaG trafia- wymianilem czujnik wody,przeczyscilem przepustnice,sprawdzilem krokowca tzn rozebralem go i na wl. zaplonie wykonuje ruchy niby jest dobrze. Czy w silniku 1800 jest jeden czujnik wody ,ktory odpowiada za syg do kompa ,syg na deske rozdzielcza i do wentylatora. Ja znalazlem tylko jeden koloru czarnego w kolanku. Moze w silniku 1400 sa dwa ,ale w moim tylko jeden.I co z ssaniem.
_________________
bakan
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Pon Gru 20, 2010 22:42, w całości zmieniany 4 razy  
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Nie Lip 26, 2009 07:54   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
oprawca_1978 




Pomógł: 143 razy
Dołączył: 09 Lip 2008
Posty: 1515
Skąd: Zegrze



Wysłany: Nie Lip 26, 2009 08:46   

Są dwa, pod względem mechanicznym i osprzętu silnika, jednostki 1.4, 1. i 1.8 są w zasadzie prawie takie same. Różnią się tylko pojemością skokową, wynikającą z większej średnicy cylindrów i tłoków oraz większego skoku korby wału. Gabarytowo bloki silnika są takie same a głowice - we wszystkich silnikach ww. - takie same zupełnie (pomijam oczywiście silniki ze zmiennymi fazami rozrządu).
Te silniki mają dwa czujniki temp. cieczy chłodzącej. Jeden, jednoprzewodowy, służy dla wskaźnika na desce rozdzielczej. Drugi, dwuprzewodowy, służy komputerowi silnika, w tym do stymulacji ssania silnika (większe uchylenie przepustnicy) gdy ciecz chłodząca jest jeszcze zimna, oraz na pewno, w dozowaniu ilości paliwa (sterowanej czasami i punktami otwarcia wtrysków, jakoże ciśnienie paliwa oraz skok igły wtryskiwacza jest niezmienny).

Sprawne działanie ssania w tych silnikach zależne jest zarówno od sprawności OBWODU czujnika temp. cieczy chłodzącej, jak i sprawności silniczka krokowego i czystości zespołu przepustnicy (zakładając, że sam silnik jest nie za mocno zużyty i cała w nim reszta podzespołów, działa należycie).
Skoro silniczek krokowy jest OK, działa, podbija przepustnicę, itd.. to można zakładać, że jest sprawnie działający. Tak więc pozostaje do sprawdzenia sam czujnik temp. cieczy (a jest to nic innego, jak termistor o charakterystyce negatywnej) jego linia sygnałowa (przewód pomiędzy nim a kompem silnika).
Tak więc - szklanka wody, grzałka nurnikowa do herbaty, źródło prądu stałego, termometr wyskalowany do 120 stopni co najmniej, trochę przewodu miedzianego, omomierz, najlepiej elektroniczny i czujnik na stół. Oczywiście, trzeba zdobyć jego charakterystykę (wykres zależności oporności od temperatury środowiska, w jakim jest zanurzony). I już.
_________________
Człowiek pochodzi od małpy. W czerwonym.
 
 
bakan30 



Pomógł: 3 razy
Dołączył: 12 Lip 2009
Posty: 53
Skąd: Elblag



Wysłany: Nie Lip 26, 2009 08:58   

pewnie masz racje---- tylko w moim silniku jest jeden czujnik / szukalem tego drugiego ,ale gdzie in jest. mam jeden 2 pinowy i jak go odlacze to uruchamia sie wentylator i wskaznik na desce rozdzielczej spada do zera,. tak jak juz pisalem wczoraj zalozylem nowy czujnik i dalej to samo. auto ma przejechane okolo 150 tys.
_________________
bakan
 
 
SeniorA 




Pomógł: 591 razy
Dołączył: 14 Sty 2009
Posty: 4888



Wysłany: Nie Lip 26, 2009 14:08   

W silnikach bez turbo jest jeszcze czujnik IAT, temperatury powietrza w dolocie. Jest w tylnej lewej części kolektora dolotowego.W sterowaniu pracą silnika bierze udział też czujnik temperatury oleju.
_________________
Andrzej
Pozdrawiam
 
 
marynabiala 



Pomógł: 12 razy
Dołączył: 05 Mar 2009
Posty: 178
Skąd: Szczecin



  Wysłany: Nie Lip 26, 2009 16:12   Re: [75.1800]

Jak mialem XM mialem podobna sytuacje.Wymienilem zamiennik czyli czujnik temp i nic nie dalo.Nie chcial mi wogole zapalic jak byl cieply.Po wyjeciu wtyczki od czujnika zapalal ale obroty byly nierowne.Dopiero jak zalozylem uzywany ale orginal mialem spokoj.Lecz uwaga mechanik kazal mi wymienic czujnik nastepujaco-odlaczyc akumulator,poczekac 15 do 30 min zalozyc nowy czujnik i dopiero zapalic silnik i kazal mi przejechac z roznymi predkosciami.Moze to nie dotyczy Rover 75
 
 
wiedzmin72 



Dołączył: 26 Lip 2009
Posty: 2
Skąd: piotrków tryb



Wysłany: Nie Lip 26, 2009 23:46   

witam jeste tu nowy mam pytanko na temat rovera75 1.8 bezyna rok 2001 problemik jest taki ze strasznie dlugo musi silnik chodzic zeby sie wetylator zalaczyl wymienilem czujnik temp. termostat, uszczelke pod głowica bo mi szczeliłai dalej sie grzeje strasznie weze twarde jak skala wybija mi plyn jaka temperatura powinna byc zeby zalaczyl sie wetylator bo mam wrarzenie ze mi sie weze topia poprostu jak jest goracy dotkne weza i gume mam ma palcach uklad jest drorzny z nagrzewnicy leci ciepło co moze byc przyczyna takiegi stanu prosze o pomoc
 
 
sTERYD 
Klubowicz





Pomógł: 1132 razy
Dołączył: 19 Cze 2006
Posty: 10933
Skąd: ZGL / szczecin



Wysłany: Nie Lip 26, 2009 23:53   

wiedzmin72, a może założysz swój własny temat ? ;>
być może po prostu wentylator nie chodzi na 1wszym biegu, gdyż szczotka jest już w krainie wiecznego przewodzenia. a być może masz jakieś węże dorabiane...
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R75] Brak ssania
paolinio Rover serii 75, MG ZT 0 Pon Paź 27, 2014 11:23
paolinio
Brak nowych postów [R75] Wolne obroty
8v Rover serii 75, MG ZT 5 Nie Mar 06, 2011 16:50
maziciel
Brak nowych postów [R75] Jak podnieść wolne obroty
witia24 Rover serii 75, MG ZT 32 Sob Sty 09, 2010 09:00
szwed
Brak nowych postów [R75] Wolne obroty silnika
tomekh01 Rover serii 75, MG ZT 6 Pią Cze 04, 2010 18:28
tomekh01
Brak nowych postów [R75] wysokie wolne obroty po przekładce silnika
Markzo Rover serii 75, MG ZT 4 Sob Wrz 20, 2014 07:03
Markzo



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink