Forum Klubu ROVERki.pl :: [Rover 420D 96r] Regeneracja napinacza paska wielorowkowego.
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[Rover 420D 96r] Regeneracja napinacza paska wielorowkowego.
Autor Wiadomość
grzech999
[Usunięty]






Wysłany: Wto Lip 28, 2009 21:44   [Rover 420D 96r] Regeneracja napinacza paska wielorowkowego.

Przed paroma dniami wykonałem regenerację opisaną przez Brt. Zleciłem dotoczenie tulei teflonowej. Obecnie rolka napinacza jest w jednej płaszczyźnie z innymi kołami pasowymi,piszczenie ustało. Dla porządku wymieniłem pasek i rolkę napinacza (łożysko gwizdało) Ogólnie jest o wiele lepiej,ale... Na wolnych obrotach z napinacza słychać głuche walenie,minimalne zwiększenie obrotów likwiduje problem. Obserwując pasek stwierdziłem,że w dolnej części bardzo silnie drga. Czy możliwe jest,aby sprężyna napinacza straciła swoje właściwości??? Wczesniej tego efektu nie obserwowałem. Napinacz nasmarowałem smarem silikonowo-teflonowym. Mam wrażenie,ze ruch powrotny rolki nie jest dostatecznie tłumiony np. przez podkładki cierne. Ktoś miał podobny efekt?
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Wto Lip 28, 2009 21:44   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
Brt 
mgz insz.




Pomógł: 1052 razy
Dołączył: 07 Cze 2004
Posty: 11396
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Wto Lip 28, 2009 21:56   

miałem podobne hałasy .... niczym poza głośniejszą pracą to nie skutkowało i w moim przypadku nie było to uciążliwe. Nowy napinacz SKF uspokoił pracę paska i drgania na wolnych obrotach nie występują (co mnie zresztą trochę zdziwiło) :ok:
_________________
Pozdrawiam - Brt
 
 
grzech999
[Usunięty]






Wysłany: Wto Lip 28, 2009 22:08   

Myślę ,że chyba powtórnie rozbiorę napinacz i spróbuję zmienić napięcie wstępne sprężyny. Problem jest ciekawy,być może tuleja teflonowa powinna być na stałe zakotwiona w jednym elemencie ( oryginalnie tak jest-poprzez wpust klinowy) Dziękuję Brt za wcześniejszy opis naprawy napinacza. :smile:
 
 
Brt 
mgz insz.




Pomógł: 1052 razy
Dołączył: 07 Cze 2004
Posty: 11396
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Sro Lip 29, 2009 09:23   

"mój" tokarz osadził tuleje na stałe na zewnętrznej części napinacza, a ruch napinacza odbywał się na powierzchni wewnętrznej tulei. Orginalnie jest odwrotnie - pracuje zewnętrzna część tulei - ale u mnei już tak była zjechana obudowa aluminiowa, że nie dało się tego reanimować i jedynie właśnie na wałku wewnętrznym udało sie uruchomić napinacz - pojeździłem na nim jakieś 50 - 60 kkm.
_________________
Pozdrawiam - Brt
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [Rover 400/45/MG ZS] Artykuły, z którymi warto się zapoznać
kasjopea Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 0 Pią Lut 18, 2011 21:07
kasjopea
Brak nowych postów [416] Rolka napinacza paska wielorowkowego
baksik28 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 2 Sob Cze 18, 2011 05:17
kondzio508
Brak nowych postów [mg zs 180] zwolnienie napinacza paska wielorowkowego!
kawa32 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 7 Pon Lip 02, 2012 23:28
sTERYD
Brak nowych postów [R416 Si '97] Rolki napinacza paska wielorowkowego
jakie?
luqar Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 2 Sob Sie 08, 2009 17:41
luqar
Brak nowych postów [rover416si]rolka napinacza wielorowkowego w rover 416 si
gulczas007 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 3 Nie Sty 15, 2012 13:19
gulczas007



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink