Forum Klubu ROVERki.pl :: [R420 SDI 1998] zdejmowanie boczków i kontrolka rezerwy
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R420 SDI 1998] zdejmowanie boczków i kontrolka rezerwy
Autor Wiadomość
damiansz 




Pomógł: 5 razy
Dołączył: 13 Lip 2009
Posty: 272
Skąd: Kraków/Radom



  Wysłany: Wto Lip 14, 2009 21:15   [R420 SDI 1998] zdejmowanie boczków i kontrolka rezerwy

Witam, jestem świeżo upieczonym posiadaczem R400 SDi 2.0 Diesel 105km, hatchback.. jak na razie jestem bardzo zadowolony.. wiem że moje pytanie może być śmieszne, ale nie znalazłem odpowiedzi na forum..

1. ledwo mi się zaczęła zapalać kontrolka od rezerwy paliwa (zapalała się i gasła tak jakby zależało od kątu nachylenia samochodu i przeciążeń podczas jazdy) a już ciężko było odpalić samochód po 8h postoju, a podczas późniejszej jazdy, na zakręcie po prostu zgasł i ciężko potem było odpalić. musiałem poczekać ok. 1 min i dopiero zapalił... potem dojechałem do stacji ok. 8km i dolałem ON. Pytanie - czy problem z odpaleniem i zgaśnięcie samochodu mogło być spowodowane małą ilością paliwa?

2. chcę wymienić głośniki w przednich drzwiach, odkręciłem śruby (za klamką wewnętrzną, dwie większe przy uchwycie zamykania drzwi i jeszcze jedna jest mała plastikowa), odpiąłem boczek od dołu i boków (chodzi o te plastikowe wciski) ale trzyma mi góra i klamka.. Pytanie - jak to delikatnie zdjąć żeby nic nie popsuć?

Dzięki wielkie z góry za wszelką pomoc..
Damian
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Wto Lip 14, 2009 21:15   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
pajda 




Pomógł: 18 razy
Dołączył: 22 Cze 2009
Posty: 312
Skąd: Jarocin



Wysłany: Wto Lip 14, 2009 22:19   

1. Szczerze ja mialem kiedys przypadek,ze w moim dieslu zostawionym pod domem bylo malo paliwa. Stał pod lekkim kątem. Ranno nie dalo go się zapalić. dopiero po zepchnieciu na prosty teren odpalił.

a zapalala Ci sie rezerwa po przechylenie dlatego, ze czujnik w baku mial informacje o malej ilosci paliwa

z tego co wiem jezeli wskazowka w ogole sie nie podnosi to czestym przypadkiem jest przetarcie, przebicie kabla z masa.(trzeba to sprawdzic)
 
 
 
damiansz 




Pomógł: 5 razy
Dołączył: 13 Lip 2009
Posty: 272
Skąd: Kraków/Radom



Wysłany: Wto Lip 14, 2009 22:40   

gdzieś czytałem (na tym forum) że jak się zapala rezerwa to jeszcze w baku powinno być 8litrów.. wydaje mi się to bzdurą.. przynajmniej po dzisiejszym przypadku..

jeżeli chodzi o wskazówkę, to wszystko jest OK, dobrze pokazuje poziom paliwa..
 
 
Artu 




Pomógł: 15 razy
Dołączył: 25 Gru 2008
Posty: 383
Skąd: Kraków

Rover 400

Wysłany: Wto Lip 14, 2009 22:45   

Ad.1. W moim benzyniaku jeżdżąc z zapalająca i gasnącą rezerwą (około 20 km) po zatankowaniu do pełna weszło 46 litrów.

Ad.2. Klamkę musisz zdemontować a konkretnie zdjąć z niej cięgno (osadzone na małym białym plastikowym zatrzasku). Co do trzymającej góry, spróbuj poluzować bolec od zamykania drzwi, jak to nie pomoże zdemontuj częściowo wewnętrzną osłonę lusterek (całość da się ściągnąć bez zdejmowania boczku, ale łatwo ustrojstwo złamać)
Ostatnio zmieniony przez Artu Wto Lip 14, 2009 22:47, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
damiansz 




Pomógł: 5 razy
Dołączył: 13 Lip 2009
Posty: 272
Skąd: Kraków/Radom



Wysłany: Wto Lip 14, 2009 22:46   

jeszcze jedno pytanko.. jak kupiłem samochód nie dostałem klucza do tej śruby zabezpieczającej alufelgę... (alusy seryjne rovera).. czy taki zestaw jak na tej aukcji:
http://allegro.pl/item681...ucz_do_kol.html
posiada taki klucz do tej śruby?
_________________
ach ten roverek.. ciągle trzeba coś przy nim pogrzebać.. :-(
 
 
Artu 




Pomógł: 15 razy
Dołączył: 25 Gru 2008
Posty: 383
Skąd: Kraków

Rover 400

Wysłany: Wto Lip 14, 2009 22:49   

O ile mi wiadomo śruby zabezpieczające nie były montowane seryjnie w 400-tkach. Przynajmniej ja nie posiadam, i w wytłoczeniu w bagażniku nie widzę miejsca na nakładkę.

Dla pewności zapytaj sprzedającego
 
 
damiansz 




Pomógł: 5 razy
Dołączył: 13 Lip 2009
Posty: 272
Skąd: Kraków/Radom



Wysłany: Wto Lip 14, 2009 22:57   

Artu napisał/a:
O ile mi wiadomo śruby zabezpieczające nie były montowane seryjnie w 400-tkach. Przynajmniej ja nie posiadam, i w wytłoczeniu w bagażniku nie widzę miejsca na nakładkę.

Dla pewności zapytaj sprzedającego


z tego co widziałem to praktycznie wszyscy którzy mają takie felgi, mają też taką śrubę..
zdjęcie:
http://www.fotosik.pl/pok...e7955e7c0d.html
 
 
Artu 




Pomógł: 15 razy
Dołączył: 25 Gru 2008
Posty: 383
Skąd: Kraków

Rover 400

Wysłany: Wto Lip 14, 2009 23:02   

Zwracam honor - ja mam stalówki :mrgreen:
 
 
damiansz 




Pomógł: 5 razy
Dołączył: 13 Lip 2009
Posty: 272
Skąd: Kraków/Radom



Wysłany: Wto Lip 14, 2009 23:07   

;-) a czy może ktoś ma takie felgi i taki zestaw?
_________________
ach ten roverek.. ciągle trzeba coś przy nim pogrzebać.. :-(
 
 
des 



Pomógł: 47 razy
Dołączył: 05 Mar 2008
Posty: 1080
Skąd: Częstochowa



Wysłany: Sro Lip 15, 2009 07:19   

Nie widzę na aukcji nakładki na śruby zabezpieczające ale prawdopodobnie nie będzie pasować. Jest kilka rodzajów tych śrub bo inaczej co to by było za zabezpieczenie. Najlepiej to kup sobie nowy komplet śrub albo szukaj do skutku oryginalnej nakładki.

Jeśli chodzi o tapicerkę to po odkręceniu wszystkich śrubek (2x uchwyt, 1x klamka wew. i 1x plastykowa) musisz najpierw zdjąć klamkę, przesuń ją w lewo lub w prawo, nie pamiętam dokładnie i Ci wyjdzie z tapicerki. Potem musisz lekko czymś podważyć taki mały (biały lub zielony) plastyczek, uważaj żeby nie połamać. Zdejmujesz klamkę i następnie zaczynasz od dołu lewa lub prawa strona, nie ma to znaczenia i ciągniesz żeby tapicerka wyszła z zaczepów. Jeśli chodzi o górne mocowanie musisz tak jakby przesunąć całą tapicerkę w przeciwną stronę do lusterka jednocześnie odciągając ją do siebie i powinna wyjść.
To tyle z tego co pamiętam.
 
 
 
szoso 




Pomógł: 438 razy
Dołączył: 26 Sty 2009
Posty: 6302
Skąd: Ostrołęka

Rover 400

Wysłany: Sro Lip 15, 2009 07:30   

damiansz napisał/a:
gdzieś czytałem (na tym forum) że jak się zapala rezerwa to jeszcze w baku powinno być 8litrów

ja u siebie sprawdzałem to było góra 5 litrów
i tylko jeden jedyny raz mi się zapaliła po kupnie auta bo zawsze mam ropy pod korek :smile:
 
 
damiansz 




Pomógł: 5 razy
Dołączył: 13 Lip 2009
Posty: 272
Skąd: Kraków/Radom



Wysłany: Sro Lip 29, 2009 00:51   

dzięki wszystkim za odpowiedzi i pomoc! prawie 2-tygodniowa jazda na urlopie się udała (ponad 1300km ;-) , ale mam jedno ale.. diesla mam pierwszy raz i nie wiem czym to jest spowodowane, ale kilka razy miałem tak, że jak dodałem gazu - to obroty wskakiwały a prędkość nie rosła (tzn rosła duużo wolniej niż obroty - np. obroty z 2tys na 3 tys szły bardzo szybko, a predkość nieznacznie wzrasta i bardzo powoli..) - tak jakby sprężarka się ślizgała..
nie wiem czy wiecie o co chodzi, czy dobrze wytłumaczyłem.. czy miał ktoś taki przypadek? czym to jest spowodowane? uszkodzona sprężarka? może jakiś pasek się ślizga??

dzięki z góry za wszelką pomoc..

Damian
 
 
boros 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 05 Lis 2008
Posty: 21
Skąd: Bydgoszcz



Wysłany: Sro Lip 29, 2009 12:29   

To slizgajace sie sprzeglo. Jak to bedzie to to koszt ok 400 zl.
 
 
damiansz 




Pomógł: 5 razy
Dołączył: 13 Lip 2009
Posty: 272
Skąd: Kraków/Radom



Wysłany: Sro Lip 29, 2009 20:41   

tylko że sprzęgło jest nowe.. wymieniane było jakieś 20 tys. km. temu..
czy to możliwe że już się zużyło? czym to może być spowodowane?

zauważyłem też że nie działa mi kontrolka od otwarcia drzwi przy licznikach.. od czego zacząć naprawę?

[ Dodano: Wto Sie 04, 2009 00:46 ]
mam jeszcze jedno pytanko.. czy macie może przy swoich R400 2,0 diesel osłonę silnika od spodu? zauważyłem że nie mam i nie wiem czy powinna tam być czy nie...
 
 
dorete 




Dołączyła: 16 Lip 2009
Posty: 53
Skąd: Łódź



Wysłany: Czw Sie 06, 2009 21:46   

damiansz napisał/a:
dzięki wszystkim za odpowiedzi i pomoc! prawie 2-tygodniowa jazda na urlopie się udała (ponad 1300km ;-) , ale mam jedno ale.. diesla mam pierwszy raz i nie wiem czym to jest spowodowane, ale kilka razy miałem tak, że jak dodałem gazu - to obroty wskakiwały a prędkość nie rosła (tzn rosła duużo wolniej niż obroty - np. obroty z 2tys na 3 tys szły bardzo szybko, a predkość nieznacznie wzrasta i bardzo powoli..) - tak jakby sprężarka się ślizgała..
nie wiem czy wiecie o co chodzi, czy dobrze wytłumaczyłem.. czy miał ktoś taki przypadek? czym to jest spowodowane? uszkodzona sprężarka? może jakiś pasek się ślizga??

dzięki z góry za wszelką pomoc..

Damian



To jest diesel wiec jest to normalne przy tym modelu. oczywisice jesli mowimy o biegach 1-2. Na 3 biegu to autko powinno już dośc konkretnie się rwać.
Sama posiadam rovera 420 2,0 TD i również na pierwszch 2 biegach obroty szybko rosną silnik wyje a auto nie bardzo przyspiesza.
Ponadto to auto jest masywne i mocne - to znaczy że nie jest przeznaczone na ściganki więc niestety spod świateł pierwszy nie będziesz :)

Pozdrawiam
 
 
 
damiansz 




Pomógł: 5 razy
Dołączył: 13 Lip 2009
Posty: 272
Skąd: Kraków/Radom



Wysłany: Czw Sie 06, 2009 21:53   

nie no.. właśnie o to chodzi że na wyższych biegach tak się dzieje.. na 4, 5 szczególnie przy wyprzedzaniu lub po prostu przyspieszaniu.. poczytałem trochę, pogadałem z mechanikiem i faktycznie sprzęgło mam do wymiany, a koszt niestety duży (1100zł z wymianą).. samo sprzęgo ok. 800 zł - tanich nie ma co kupować bo w niedługim czasie znów trzeba będzie wymieniać.. właśnie w tym momencie jest założony tani zamiennik (poprzedni właściciel założył) i ma przejechane zaledwie 20 do 30 tys km i trzeba wymienić.. firmy które się liczą to sachs i luk (valeo odradzał mi mój mechanik - powiedział że miał nieprzyjemne przejścia).

Dorete, napisz proszę czy masz osłonę silnika pod silnikiem? bo ja nie mam :-(
_________________
ach ten roverek.. ciągle trzeba coś przy nim pogrzebać.. :-(
 
 
szoso 




Pomógł: 438 razy
Dołączył: 26 Sty 2009
Posty: 6302
Skąd: Ostrołęka

Rover 400

Wysłany: Pią Sie 07, 2009 08:31   

dorete napisał/a:
Sama posiadam rovera 420 2,0 TD i również na pierwszch 2 biegach obroty szybko rosną silnik wyje a auto nie bardzo przyspiesza

z tego co widzę to ty masz SD a damiansz SDI więc jego powinien lepiej iść niż twój i nie ma tu co porównywać bo 86 koni to nie 105 :wink:
ja mam DI czyli to samo co SDI i na brak mocy spod świateł nie narzekam :ok:

damiansz napisał/a:
napisz proszę czy masz osłonę silnika pod silnikiem? bo ja nie mam

ja mam ale to nie problem bo możesz sobie kupić taką osłonę :smile:
 
 
dorete 




Dołączyła: 16 Lip 2009
Posty: 53
Skąd: Łódź



Wysłany: Pią Sie 07, 2009 11:44   

szosownik napisał/a:
z tego co widzę to ty masz SD a damiansz SDI więc jego powinien lepiej iść niż twój i nie ma tu co porównywać bo 86 koni to nie 105 :wink:
ja mam DI czyli to samo co SDI i na brak mocy spod świateł nie narzekam :ok:


ja ponoć mam ten 105KM ale w 11 latku trudno mowić o 105KM więc teraz pewnie ma z 95KM...
Niestety sama nie wiem co to dokładnie za model bo w karcie pojazdu mam tylko inf że to ROVER 420 2,0 TD. A z tego co czytałam na forum roverków to turbo diesel ma 105KM fabrycznie.
 
 
 
szoso 




Pomógł: 438 razy
Dołączył: 26 Sty 2009
Posty: 6302
Skąd: Ostrołęka

Rover 400

Wysłany: Pią Sie 07, 2009 12:09   

dorete napisał/a:
to turbo diesel ma 105KM fabrycznie

tak ale jeśli ma Intercooler wtedy ma te 105KM
ale wtedy musiałabyś mieć TDI a nie TD bo I oznacza Intercooler
a tak poza tym to dziwne że masz oznaczenie TD a nie SD jakie powinno być w Roverze
oznaczenie TD jest w np.w Volkswagenach
sprawdź w karcie pojazdu ile kW jest wpisane jeśli 77 to masz 105KM o ile jest to zapisane
 
 
damiansz 




Pomógł: 5 razy
Dołączył: 13 Lip 2009
Posty: 272
Skąd: Kraków/Radom



Wysłany: Pią Sie 07, 2009 16:33   

Dorete, zajrzyj sobie pod maskę i sprawdź ile masz śrub na plastikowej pokrywie silnika, jeżeli masz 3 to masz 105KM z intercoolerem, a jeżeli masz 4 śruby to masz niecałe 90KM :-)
_________________
ach ten roverek.. ciągle trzeba coś przy nim pogrzebać.. :-(
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R420] Kontrolka rezerwy paliwa
gryglas Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 15 Czw Gru 13, 2007 19:31
andrzejziom
Brak nowych postów [R420] Kontrolka rezerwy nie działa
String Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 3 Nie Wrz 16, 2007 20:23
sTERYD
Brak nowych postów [R420] Przestała działać kontrolka rezerwy paliwa
Jusci Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 2 Nie Kwi 15, 2007 09:05
Jusci
Brak nowych postów [R420] Zdejmowanie głowicy
radko Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 2 Wto Sty 15, 2008 10:49
thef
Brak nowych postów [R45] Kontrolka rezerwy.
Andrzej_1272 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 11 Wto Kwi 13, 2010 15:37
Jugol



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink