Witam, jestem świeżo upieczonym posiadaczem R400 SDi 2.0 Diesel 105km, hatchback.. jak na razie jestem bardzo zadowolony.. wiem że moje pytanie może być śmieszne, ale nie znalazłem odpowiedzi na forum..
1. ledwo mi się zaczęła zapalać kontrolka od rezerwy paliwa (zapalała się i gasła tak jakby zależało od kątu nachylenia samochodu i przeciążeń podczas jazdy) a już ciężko było odpalić samochód po 8h postoju, a podczas późniejszej jazdy, na zakręcie po prostu zgasł i ciężko potem było odpalić. musiałem poczekać ok. 1 min i dopiero zapalił... potem dojechałem do stacji ok. 8km i dolałem ON. Pytanie - czy problem z odpaleniem i zgaśnięcie samochodu mogło być spowodowane małą ilością paliwa?
2. chcę wymienić głośniki w przednich drzwiach, odkręciłem śruby (za klamką wewnętrzną, dwie większe przy uchwycie zamykania drzwi i jeszcze jedna jest mała plastikowa), odpiąłem boczek od dołu i boków (chodzi o te plastikowe wciski) ale trzyma mi góra i klamka.. Pytanie - jak to delikatnie zdjąć żeby nic nie popsuć?
Dzięki wielkie z góry za wszelką pomoc..
Damian
SPAMU¦
Wysłany: Wto Lip 14, 2009 21:15 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
1. Szczerze ja mialem kiedys przypadek,ze w moim dieslu zostawionym pod domem bylo malo paliwa. Stał pod lekkim kątem. Ranno nie dalo go się zapalić. dopiero po zepchnieciu na prosty teren odpalił.
a zapalala Ci sie rezerwa po przechylenie dlatego, ze czujnik w baku mial informacje o malej ilosci paliwa
z tego co wiem jezeli wskazowka w ogole sie nie podnosi to czestym przypadkiem jest przetarcie, przebicie kabla z masa.(trzeba to sprawdzic)
gdzieś czytałem (na tym forum) że jak się zapala rezerwa to jeszcze w baku powinno być 8litrów.. wydaje mi się to bzdurą.. przynajmniej po dzisiejszym przypadku..
jeżeli chodzi o wskazówkę, to wszystko jest OK, dobrze pokazuje poziom paliwa..
Ad.1. W moim benzyniaku jeżdżąc z zapalająca i gasnącą rezerwą (około 20 km) po zatankowaniu do pełna weszło 46 litrów.
Ad.2. Klamkę musisz zdemontować a konkretnie zdjąć z niej cięgno (osadzone na małym białym plastikowym zatrzasku). Co do trzymającej góry, spróbuj poluzować bolec od zamykania drzwi, jak to nie pomoże zdemontuj częściowo wewnętrzną osłonę lusterek (całość da się ściągnąć bez zdejmowania boczku, ale łatwo ustrojstwo złamać)
Ostatnio zmieniony przez Artu Wto Lip 14, 2009 22:47, w całości zmieniany 1 raz
jeszcze jedno pytanko.. jak kupiłem samochód nie dostałem klucza do tej śruby zabezpieczającej alufelgę... (alusy seryjne rovera).. czy taki zestaw jak na tej aukcji:
http://allegro.pl/item681...ucz_do_kol.html
posiada taki klucz do tej śruby?
_________________ ach ten roverek.. ciągle trzeba coś przy nim pogrzebać.. :-(
O ile mi wiadomo śruby zabezpieczające nie były montowane seryjnie w 400-tkach. Przynajmniej ja nie posiadam, i w wytłoczeniu w bagażniku nie widzę miejsca na nakładkę.
O ile mi wiadomo śruby zabezpieczające nie były montowane seryjnie w 400-tkach. Przynajmniej ja nie posiadam, i w wytłoczeniu w bagażniku nie widzę miejsca na nakładkę.
Pomógł: 47 razy Dołączył: 05 Mar 2008 Posty: 1080 Skąd: Częstochowa
Wysłany: Sro Lip 15, 2009 07:19
Nie widzę na aukcji nakładki na śruby zabezpieczające ale prawdopodobnie nie będzie pasować. Jest kilka rodzajów tych śrub bo inaczej co to by było za zabezpieczenie. Najlepiej to kup sobie nowy komplet śrub albo szukaj do skutku oryginalnej nakładki.
Jeśli chodzi o tapicerkę to po odkręceniu wszystkich śrubek (2x uchwyt, 1x klamka wew. i 1x plastykowa) musisz najpierw zdjąć klamkę, przesuń ją w lewo lub w prawo, nie pamiętam dokładnie i Ci wyjdzie z tapicerki. Potem musisz lekko czymś podważyć taki mały (biały lub zielony) plastyczek, uważaj żeby nie połamać. Zdejmujesz klamkę i następnie zaczynasz od dołu lewa lub prawa strona, nie ma to znaczenia i ciągniesz żeby tapicerka wyszła z zaczepów. Jeśli chodzi o górne mocowanie musisz tak jakby przesunąć całą tapicerkę w przeciwną stronę do lusterka jednocześnie odciągając ją do siebie i powinna wyjść.
To tyle z tego co pamiętam.
dzięki wszystkim za odpowiedzi i pomoc! prawie 2-tygodniowa jazda na urlopie się udała (ponad 1300km , ale mam jedno ale.. diesla mam pierwszy raz i nie wiem czym to jest spowodowane, ale kilka razy miałem tak, że jak dodałem gazu - to obroty wskakiwały a prędkość nie rosła (tzn rosła duużo wolniej niż obroty - np. obroty z 2tys na 3 tys szły bardzo szybko, a predkość nieznacznie wzrasta i bardzo powoli..) - tak jakby sprężarka się ślizgała..
nie wiem czy wiecie o co chodzi, czy dobrze wytłumaczyłem.. czy miał ktoś taki przypadek? czym to jest spowodowane? uszkodzona sprężarka? może jakiś pasek się ślizga??
tylko że sprzęgło jest nowe.. wymieniane było jakieś 20 tys. km. temu..
czy to możliwe że już się zużyło? czym to może być spowodowane?
zauważyłem też że nie działa mi kontrolka od otwarcia drzwi przy licznikach.. od czego zacząć naprawę?
[ Dodano: Wto Sie 04, 2009 00:46 ]
mam jeszcze jedno pytanko.. czy macie może przy swoich R400 2,0 diesel osłonę silnika od spodu? zauważyłem że nie mam i nie wiem czy powinna tam być czy nie...
dzięki wszystkim za odpowiedzi i pomoc! prawie 2-tygodniowa jazda na urlopie się udała (ponad 1300km , ale mam jedno ale.. diesla mam pierwszy raz i nie wiem czym to jest spowodowane, ale kilka razy miałem tak, że jak dodałem gazu - to obroty wskakiwały a prędkość nie rosła (tzn rosła duużo wolniej niż obroty - np. obroty z 2tys na 3 tys szły bardzo szybko, a predkość nieznacznie wzrasta i bardzo powoli..) - tak jakby sprężarka się ślizgała..
nie wiem czy wiecie o co chodzi, czy dobrze wytłumaczyłem.. czy miał ktoś taki przypadek? czym to jest spowodowane? uszkodzona sprężarka? może jakiś pasek się ślizga??
dzięki z góry za wszelką pomoc..
Damian
To jest diesel wiec jest to normalne przy tym modelu. oczywisice jesli mowimy o biegach 1-2. Na 3 biegu to autko powinno już dośc konkretnie się rwać.
Sama posiadam rovera 420 2,0 TD i również na pierwszch 2 biegach obroty szybko rosną silnik wyje a auto nie bardzo przyspiesza.
Ponadto to auto jest masywne i mocne - to znaczy że nie jest przeznaczone na ściganki więc niestety spod świateł pierwszy nie będziesz
nie no.. właśnie o to chodzi że na wyższych biegach tak się dzieje.. na 4, 5 szczególnie przy wyprzedzaniu lub po prostu przyspieszaniu.. poczytałem trochę, pogadałem z mechanikiem i faktycznie sprzęgło mam do wymiany, a koszt niestety duży (1100zł z wymianą).. samo sprzęgo ok. 800 zł - tanich nie ma co kupować bo w niedługim czasie znów trzeba będzie wymieniać.. właśnie w tym momencie jest założony tani zamiennik (poprzedni właściciel założył) i ma przejechane zaledwie 20 do 30 tys km i trzeba wymienić.. firmy które się liczą to sachs i luk (valeo odradzał mi mój mechanik - powiedział że miał nieprzyjemne przejścia).
Dorete, napisz proszę czy masz osłonę silnika pod silnikiem? bo ja nie mam :-(
_________________ ach ten roverek.. ciągle trzeba coś przy nim pogrzebać.. :-(
Sama posiadam rovera 420 2,0 TD i również na pierwszch 2 biegach obroty szybko rosną silnik wyje a auto nie bardzo przyspiesza
z tego co widzę to ty masz SD a damiansz SDI więc jego powinien lepiej iść niż twój i nie ma tu co porównywać bo 86 koni to nie 105
ja mam DI czyli to samo co SDI i na brak mocy spod świateł nie narzekam
damiansz napisał/a:
napisz proszę czy masz osłonę silnika pod silnikiem? bo ja nie mam
ja mam ale to nie problem bo możesz sobie kupić taką osłonę
z tego co widzę to ty masz SD a damiansz SDI więc jego powinien lepiej iść niż twój i nie ma tu co porównywać bo 86 koni to nie 105
ja mam DI czyli to samo co SDI i na brak mocy spod świateł nie narzekam
ja ponoć mam ten 105KM ale w 11 latku trudno mowić o 105KM więc teraz pewnie ma z 95KM...
Niestety sama nie wiem co to dokładnie za model bo w karcie pojazdu mam tylko inf że to ROVER 420 2,0 TD. A z tego co czytałam na forum roverków to turbo diesel ma 105KM fabrycznie.
tak ale jeśli ma Intercooler wtedy ma te 105KM
ale wtedy musiałabyś mieć TDI a nie TD bo I oznacza Intercooler
a tak poza tym to dziwne że masz oznaczenie TD a nie SD jakie powinno być w Roverze
oznaczenie TD jest w np.w Volkswagenach
sprawdź w karcie pojazdu ile kW jest wpisane jeśli 77 to masz 105KM o ile jest to zapisane
Dorete, zajrzyj sobie pod maskę i sprawdź ile masz śrub na plastikowej pokrywie silnika, jeżeli masz 3 to masz 105KM z intercoolerem, a jeżeli masz 4 śruby to masz niecałe 90KM
_________________ ach ten roverek.. ciągle trzeba coś przy nim pogrzebać.. :-(
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum