Dziś w trasie już doszedłem dlaczego mam wyższą temperaturę około 3/4 wskaźnika.
Na światłach pozycyjnych i z wyłączonymi światłami mam normalną temperaturę, a na długich i mijania wskazówka idzie w górę.
Czy to normalne, że po zrobieniu trasy ok. 45KM po 1.5h odpoczynku od godz. 19.20 do 20.30 silnik nadal jest ciepły, że wskazówka pokazuje ciutke mniej niz 90stopni?
Proszę o odpowiedź.
SPAMU¦
Wysłany: Czw Lip 30, 2009 20:08 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Pomógł: 21 razy Dołączył: 17 Maj 2009 Posty: 614 Skąd: Nowy Sącz
Wysłany: Czw Lip 30, 2009 20:42
Silnik Diesla ma to do siebie że nawet po kilku godz wskazówka może podskoczyć nieco nawet po przekręceniu stacyjki. Nie martw się a jeżeli nie daje Ci to spokoju to sprawdź termostat być może się wiesza i jest do wymiany. Zobacz to na pewno nie HGF bo w Dieslu jest on tak prawdopodobny jak w Tomcacie
[ Dodano: Czw Lip 30, 2009 21:43 ]
aha a Twoje śliczne 45 to nie TDi tylko IDT
_________________ Super wypas za małą kasę i oczywiście całkiem młode autko? Tylko Rover Ludzie skoro pomagamy to doceniajcie to opcją pomógł bo przestaniemy
Dzięki ale wiesz to mnie z światłami martwi dlaczego jak włączę mijania na trasie wskaźnik automatycznie idzie 2-3mm w górę... to musi być jakaś usterka.
A co mi doradzisz z kontrolką pomarańczową silnika ze znaczkiem !.
Troszke klekocze mi tłumik, być może to jest powodem, nie działa mi też kontrolka od SRS Air Bag. Nie mam pojęcia co jest powodem, że ciągle się świeci. Byłem u fachowca, podpiął pod komputer i błędów nie ma, a silnik ponoć git majonez?
zobacz jaki masz stan układu chłodznia , w kopciuchach trzeba dbać o to bardzo , moj r75 grzał sie strasznie ale okazało sie że wszystko było zapchane, dopiero po kilku płukankach układu wszystko wraca do normy i jeszcze co jakiś czas lubi sie przypchac , a co do stygnięcia to silnika nie ostudzisz w 1,5h
Ostatnio zmieniony przez drlubicz Czw Lip 30, 2009 21:01, w całości zmieniany 1 raz
Właśnie nie wiem gdzie co jak sprawdzić mam to auto tydzień.
Mam jeden zbiornik wyrównawczty chyba od płynu chłodniczego w górym lewym rogu, to normalne, że tam woda jakby plumkała?
[ Dodano: Czw Lip 30, 2009 21:53 ]
Jakby coś się co chwile przepompowywało.
Pomógł: 21 razy Dołączył: 17 Maj 2009 Posty: 614 Skąd: Nowy Sącz
Wysłany: Czw Lip 30, 2009 20:54
co do SRS to pewnie masz problem z tymi poduszkami w siedzeniach, poruszaj wtykami. ABS hmm przepasz instalacje być może się gdzieś przerwała, tak jak kolega wcześniej prze pukaj układ
_________________ Super wypas za małą kasę i oczywiście całkiem młode autko? Tylko Rover Ludzie skoro pomagamy to doceniajcie to opcją pomógł bo przestaniemy
Dziś w trasie już doszedłem dlaczego mam wyższą temperaturę około 3/4 wskaźnika.
Na światłach pozycyjnych i z wyłączonymi światłami mam normalną temperaturę, a na długich i mijania wskazówka idzie w górę.
Czy to normalne, że po zrobieniu trasy ok. 45KM po 1.5h odpoczynku od godz. 19.20 do 20.30 silnik nadal jest ciepły, że wskazówka pokazuje ciutke mniej niz 90stopni?
Proszę o odpowiedź.
U mnie jest tak samo. Też na początku miałem mieszane uczucia. Nie patrze na to w kategorii awarii. tak już jest w tych motorkach
_________________ www.w-mp3.pl Nie trąb, robię co mogę
Pomógł: 21 razy Dołączył: 17 Maj 2009 Posty: 614 Skąd: Nowy Sącz
Wysłany: Czw Lip 30, 2009 20:56
Kasa313 napisał/a:
to normalne, że tam woda jakby plumkała?
ha ha i wszystko jasne albo termostat się wiesza albo masz układ zapchany wymień termostat i prze pukaj układ
_________________ Super wypas za małą kasę i oczywiście całkiem młode autko? Tylko Rover Ludzie skoro pomagamy to doceniajcie to opcją pomógł bo przestaniemy
Wiem, że motor jest okey. Ale kurde się boję. ostatnio pojechałem nie swoją Cordobą w trasę 100km. Na miejscu temperatura na maxa, dym z pod maski, płyn chłodniczy kapie.. zraziłem się dlatego się martwię, a rowerka kupiłem tydzień temu i nie wiem co z nim ale wiem, że dobrze, bo mechanik mówił, że będzie chulał, w komputerze też wszystko wyszło super.
A co z tym pojemnikiem wyruwnaczym tak i się wydawało jakby ta woda tak plumkała? Napewno się nie gotowała.
W SDi woda do wyrównawczego zbiornika wraca rurka przelewową i też chlupie i jest to normalne zachowanie. Moim zdaniem skoro wyższe wskazanie jest tylko przy włączonych światłach, to coś nie tak jest z elektryką a nie z chłodzeniem ... ten silnik nie jest łatwo przegrzać i wyjątkowo rzadko sprawia problemy w dziedzinie chłodzenia (w R75 jest inny diesel) Pozatym mam wrażenie, ze ktoś grzebał przy zegarach raczej, skoro nie świeci kontrolka SRS. Od sprawdzenia czy w ogóle masz tam żaróweczkę zacząłbym poszukiwania przyczyny jej nieświecenia i przy okazji obejrzałbym same zegary pod kątem grzebania.
Co do kontrolki silnika z ! ... to bardzo możliwe, że ktoś np. odpinał pompę wtryskową i wtedy komp łapie tzw. błąd producenta, który można wykasować tylko Testbookiem. Zwykły tester diagnostyczny nie pokaże żadnego błędu wtedy a auto będzie jeździło normalnie.
Brt widzę, że się orientujesz. A jeśli w testbooku usunie błąd to dalej wszystko będzie okey?
Auto właśnie przerejstrowałem był z Francji. Ten kto go sprowadził, sprowadza z Francji auta od ponad 10lat. Mówił, że to nie możliwe, że francuz by coś grzebał.. za dużo w tym siedzi.
Nie wiem podjadę jutro pod komputer i pogadam o tym testbooku. DZIĘki!
po testbooku - jeśli to była oczywiście przyczyna - to bedzie ok. Testbooków za dużo w PL nie ma ... niestety nei wiem gdzie będzie najbliższy od Twojego miasta. Jesli auto jeźzi ok, to tą kontrolką bardzo bym się nie martwił. Lepiej bym poszukał przyczyny ruchów wskaźnika temp i nieświecenia kontrolki SRS.
Pomógł: 116 razy Dołączył: 05 Lis 2008 Posty: 2341
Wysłany: Pią Lip 31, 2009 06:15
Piszesz,że troszkę klekocze Ci tłumik. Sprawdź czy masz wszystkie gumy, na których jest podwieszony tłumik i zerknij czy łącznik elastyczny (tłumik drgań) wydechu masz cały, to może powodować te drgania i klekot
No właśnie i te nieszczelności mogą powodować złą emisję spalin która może być powodem świecącej kontrolki ENGINE [!].
Ale temperatura nie skacze. Zauważyłem ona wskakuje w ciągu 1/1000 sekundy natychmiast po włączeniu świateł mijania. Więc pewnie trzeba elektrykę sprawdzić.
A auto leci jak rakieta
No właśnie i te nieszczelności mogą powodować złą emisję spalin która może być powodem świecącej kontrolki ENGINE [!]
Nie wiem kto Ci takich bzdur nagadał, ale nie masz sondy lambda ani analizatora spalin, wiec choćby dymił jak parowóz, to kontrolka z tego powodu się nie zaświeci.
Dobrze, że mi powiedziałeś, myślałem, że jest już w nich sonda (R45, 2.0 tdi 2000r. 77kW).
Wiesz, może gdzie dostanę nakładkę na klucz żeby koło odkręcić. Wiem tyle, że numerek na starej nakładce na klucz był 25.
Pomógł: 116 razy Dołączył: 05 Lis 2008 Posty: 2341
Wysłany: Pią Lip 31, 2009 16:27
... a wracając do tej nieszczęśnej nakładki na nakrętkę koła, nie masz w pobliżu żadnego ROVERiana, czy ROVERianki, pożyczyłby do odkręcenia i po sprawie
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum