Forum Klubu ROVERki.pl :: [R414Si 103KM 97`] uzywana instalacja gazowa
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R414Si 103KM 97`] uzywana instalacja gazowa

mozna gdzies kupic? oplaca sie?
Autor Wiadomość
mogewszystko 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 23 Wrz 2008
Posty: 101
Skąd: Kraków



Wysłany: Wto Sie 04, 2009 17:38   [R414Si 103KM 97`] uzywana instalacja gazowa

hej, mam pytanie czy jest na rynku uzywana instalacja gazowa? da sie taka kupic? czy lepiej szukac nowej? nie wiem nic o gazie wiec prosze o podpowiedzi :)
_________________
Wiesz o co chodzi?! :D
 
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Wto Sie 04, 2009 17:38   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
praktis 



Pomógł: 55 razy
Dołączył: 17 Lut 2008
Posty: 736
Skąd: Żyrardów



Wysłany: Wto Sie 04, 2009 17:50   

Nie pakuj się w używane instalki LPG.
_________________
Kle kle kle kle kle kle kle kle kle kle kle kle kle kle kle ...
 
 
Lechos 




Pomógł: 297 razy
Dołączył: 24 Mar 2007
Posty: 1792



Wysłany: Wto Sie 04, 2009 17:51   

Kupic sie wszystko da :wink: tylko, ze nikt Ci tego nie zalozy. Brac tylko nowa w dobrym i sprawdzonym zakladzie.
 
 
 
mogewszystko 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 23 Wrz 2008
Posty: 101
Skąd: Kraków



Wysłany: Wto Sie 04, 2009 17:52   

a jak to wyglada, oplaca sie pakowac do 12 letniego samochodu okolo 2 tys na instalacje?
_________________
Wiesz o co chodzi?! :D
 
 
 
Lechos 




Pomógł: 297 razy
Dołączył: 24 Mar 2007
Posty: 1792



Wysłany: Wto Sie 04, 2009 17:55   

zalezy ile km krecisz
 
 
 
praktis 



Pomógł: 55 razy
Dołączył: 17 Lut 2008
Posty: 736
Skąd: Żyrardów



Wysłany: Wto Sie 04, 2009 17:56   

Policz po jakim przebiegu zakup Ci się zwróci i będziesz mieć odpowiedź.
_________________
Kle kle kle kle kle kle kle kle kle kle kle kle kle kle kle ...
 
 
staf 




Pomógł: 241 razy
Dołączył: 28 Maj 2009
Posty: 1758
Skąd: Ludwikowo/k.Płocka

Rover 75

Wysłany: Wto Sie 04, 2009 18:50   

mogewszystko napisał/a:
a jak to wyglada, oplaca sie pakowac do 12 letniego samochodu okolo 2 tys na instalacje?

Ja wpakowałem do 11-sto letniego Nissana. Przez dwa lata instalacja się spłaciła. Sprzedałem drożej bo.......z gazem :razz:
_________________
www.w-mp3.pl
Nie trąb, robię co mogę :papieros:
 
 
 
truten23 




Pomógł: 63 razy
Dołączył: 10 Sie 2007
Posty: 1452
Skąd: Busko-Zdrój



Wysłany: Sro Sie 05, 2009 11:13   

mogewszystko napisał/a:
a jak to wyglada, oplaca sie pakowac do 12 letniego samochodu okolo 2 tys na instalacje?

Mi się opłaca, jeżdżę około 23tys km rocznie.

Ogólnie mniej serce boli jak się tankujesz.
Będziesz zakładaś sekwencję, jak myślę?
_________________
>lepiej głupio zapytać, niż mądrze coś spie....lić<
 
 
 
mogewszystko 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 23 Wrz 2008
Posty: 101
Skąd: Kraków



Wysłany: Sro Sie 05, 2009 11:31   

truten23, narazie to jestem na etapie zastanawiania sie czy wogole zakladac... jedno jest pewne ze bije po kieszeni przy tankowaniu benzyny... stowka tu stowka tam... :/ tylko nie wiem czy gaz to dobre rozwiazanie do samochodu z 97` roku, slyszalem ze jak silnik jest powiedzmy zajechany to odradzaja gaz bo sie psuje szybciej... ja sie na gazie nie znam cale zycie na benzynie jezdzilem.
_________________
Wiesz o co chodzi?! :D
 
 
 
truten23 




Pomógł: 63 razy
Dołączył: 10 Sie 2007
Posty: 1452
Skąd: Busko-Zdrój



Wysłany: Sro Sie 05, 2009 11:51   

mogewszystko napisał/a:
slyszalem ze jak silnik jest powiedzmy zajechany to odradzaja gaz bo sie psuje szybciej..

Stary, jak dla mnie to jest smut. Zdziwiłbyś się, jakie rupiecie na gazie potrafią jeździć :roll:
Z resztą, kolega Oprawca chyba poprze to co napisałem.
Z tym, że ja osobiście doradzam Ci sekwencję, droższa, ale większa przyjemność z jazdy... Ale żeby odpalić, musisz mieć w baku trochę benzyny.
_________________
>lepiej głupio zapytać, niż mądrze coś spie....lić<
 
 
 
oprawca_1978 




Pomógł: 143 razy
Dołączył: 09 Lip 2008
Posty: 1515
Skąd: Zegrze



Wysłany: Sro Sie 05, 2009 12:08   

Kolega Oprawca potwierdza w pełnej rozciągłości powyższe poglądy.
I również podpisuje się pod tym, że nie warto do takiego samochodu zakładać niczego innego, jak gazownię II generacji. Uzasadnienie jest proste i ma kilka punktów.
1. II generacja jest prosta w budowie, wręcz banalna i nie ma tam w zasadzie co się nawet psuć. W IV generacjach zaraz polecą wtryski gazu.
2. Bardzo łatwo się ją reguluje, jak trzeba to i własnoręcznie, gdyż nie jest to żadna filozofia ani wiedza tajemna, a niewiele się to różni od regulacji zapalniczki. Instalację IV generacji daje się regulować i kalibrować jedynie za pośrednictwem komputera, odpowiedniego interfejsu, kabla i jakiegoś malkontenta, który będzie chciał, oczywiście za pieniądze i co najważniejsze, będzie umiał to zrobić.
3. Instalację ową, jak zachodzi potrzeba czy konieczność, każdy jest w stanie sobie naprawić, wymienić dany element, wyczyścić i sprawdzić. Z IV generacją z byle pierdołą będziesz musiał latać do tzw. "specjalistów" a oni ostrzygą cię ze złotówek w sposób mistrzowski.
4. Instalacja II generacji jest w porównaniu z IV wręcz legendarnie niezawodna i trwała. Ja moim Poldoroverem przejechałem na gazie prawie sto tysięcy km w niecałe pięć lat i nadal działa ona bezbłędnie, choć Poldek już stoi na trawniku i nie będzie już nigdy ubezpieczany ani robiony w nim przegląd. Do tej instalacji, po jej założeniu, nie dotykał się nikt inny, jak ja i posiada ona nawet nigdy nie wymieniany filtr gazu, i działa jak należy, a sam Poldi jest nawet ekonomiczny, ostatnie spalanie to 8,6 l LPG/100 km po jeżdżeniu wcale nie spokojnym, dostał ode mnie po garach, żeby przegonić wilgoć.

Mógłbym tak wymieniać i uzasadniać do wieczora. Dla takiego samochodu nic innego, jak II generacja. Polecam parowniki Tomasetto, albo Lovato, BRC też jest niezłe. Jeśli chodzi o elektronikę, to mam polską, LechoLpg, typ MiniLambda i działa bezbłędnie i nigdy przez te pięć lat nie było z nią najmniejszych problemów, nic. Butlę i elektrozawory też mam polskie. Wielozawór w butli tomasetto, butla toroidalna, w koło zapasowe pakowana, wchodzi max jakieś 35 l gazu, na których przejeżdżam tym samochodem ponad 300 km.

Grunt, zawsze, jest zawsze jednak ten sam - byle instalacja była WŁAŚCIWIE założona. To jest największy problem z gazowniami, a raczej z ludźmi, które ww. instalacje montują.
_________________
Człowiek pochodzi od małpy. W czerwonym.
 
 
truten23 




Pomógł: 63 razy
Dołączył: 10 Sie 2007
Posty: 1452
Skąd: Busko-Zdrój



Wysłany: Sro Sie 05, 2009 14:14   

mogewszystko, ... ja jednak doradzałbym sekwencję... :wink:
Ale to już Twój wybór :cool:
_________________
>lepiej głupio zapytać, niż mądrze coś spie....lić<
 
 
 
mogewszystko 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 23 Wrz 2008
Posty: 101
Skąd: Kraków



Wysłany: Sro Sie 05, 2009 19:37   

podobno do mojego 103 konnego 2 generacji sie nie da, to jak to jest?
_________________
Wiesz o co chodzi?! :D
 
 
 
praktis 



Pomógł: 55 razy
Dołączył: 17 Lut 2008
Posty: 736
Skąd: Żyrardów



Wysłany: Sro Sie 05, 2009 21:41   

Nie kombinuj tylko załóż sekwencję. Dobrze założona będzie bezobsługowa.
_________________
Kle kle kle kle kle kle kle kle kle kle kle kle kle kle kle ...
 
 
truten23 




Pomógł: 63 razy
Dołączył: 10 Sie 2007
Posty: 1452
Skąd: Busko-Zdrój



Wysłany: Czw Sie 06, 2009 08:42   

mogewszystko napisał/a:
podobno do mojego 103 konnego 2 generacji sie nie da, to jak to jest?

Dać, to się chyba do wszystkiego da założyć 2 generezję, ale jak już praktis, napisał: dobrze założona sekwencja jest bezobsługowa.
_________________
>lepiej głupio zapytać, niż mądrze coś spie....lić<
 
 
 
paff 



Pomógł: 23 razy
Dołączył: 09 Lis 2006
Posty: 560
Skąd: Bydgoszcz



Wysłany: Pią Sie 21, 2009 07:54   

oprawca_1978, - ale Ty historie tworzysz ;-)

- Sekwencje STAG300 na ten przyklad (jak i wiele innych) reguluje sie z komputera za pomoca darmowego programu i kabelka za 50pln z allegro, zaleta jest taka ze ta aplikacja ma tez funkcje diagnostyczne wiec w razie co widzisz o co kaman

- Ty masz metalowy kolektor wiec strzaly Ci nie straszne, w R400 kolektor jest plastikowy, i jak strzeli to masz kolektor/obudowe filtra do wymiany naprawy....

- mniejsza utrata mocy na sekwencji

- a z Twoim podejsciem bysmy dalej prali w pralkach frania, ogladali telewizje w 'rubinach' i gadali z pierwszych komorek o wadze cegly

- poza tym w epoce masowego instalowania sekwencji, znalezienie kogos kto zainstaluje porzadny komputer, zacny reduktor i wtryski na przyklad magic jet za rozsadna kase nie jest trudno.....

ale to juz kwestia wasza, ja uwazam ze LPG nie jest do oszczedzania za kazda cene i jezdze na kablach/swiecach/filtrach w dobrym stanie i nie marudze ze LPG szarpie na swiecach co zrobily 40kkm, tylko wsadzam nowe

faktem jest ze na LPG auto jest bardziej czule na jakosc ukladu zaplonowego, i kompresje silnika....

mogewszystko, - licz sie z tym ze im mniej wydasz na instalke LPG tym mniej dostaniesz, nikogo nie oszukasz, 2gen nie bedzie jezdzila jak sekwencja, tak czy siak sa przeglady, regulacje (czy to robisz sam czy przez serwis to twoja sprawa) i troche drozszy przeglad coroczny

wiec jezeli z grubsza sie godzisz z tym ze dodatkowo co roku wydasz 70pln wiecej na przeglad obowiazkowy, 40pln na komplet swiec, 20pln na filtr powietrza i ze auto tak czy siak ten 1-1.5 litra Pb95 na 100 Ci wciagnie i jzedzisz 15kkm rocznie to mysle ze wyjdziesz na swoje.....
_________________
820ti Coupe :-) raw power
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R414Si 103KM 97`]
ile biegow ma wentylator chlodnicy?
mogewszystko Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 13 Sro Sie 05, 2009 10:50
truten23
Brak nowych postów [R414Si 103KM 97`]
awaria weza i falujacy wskaznik temperatury silnika
mogewszystko Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 16 Sob Sie 01, 2009 01:39
Artu
Brak nowych postów [R414Si 103KM 98r] Zgasł podczas jazdy i nieodpala
Brak iskry, cewka sprawna ...
cige Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 1 Czw Gru 17, 2009 17:04
Lechos
Brak nowych postów [R414Si 103KM 97`] korek od zbiorniczka plyn. chlod.
jak sprawdzic czy utrzymuje poprawne cisnienie?
mogewszystko Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 36 Pią Wrz 04, 2009 16:46
des
Brak nowych postów [R45] 2.0 V6 czy 1.6, 1.8? Instalacja gazowa LPG
papa_bizkit Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 13 Sro Lis 30, 2011 12:33
papa_bizkit



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink