Pomógł: 9 razy Dołączył: 25 Cze 2009 Posty: 254 Skąd: Kraków
Wysłany: Sro Lip 22, 2009 16:45 [R420 SDi ->civic iTD] problem z check engine
Witam ponownie
z samodiagnostyka dalem sobie na razie problem bo nikt nie umie niestety mi pomoc z tymi wtyczkami...moze wiec ktos bedzie wiedział dlaczego przy stalej predkosci nizaleznie od biegu przy obrotach do 2100 zapala sie kontrolka check engine? auto wtedy jak gdyby delikatnie slabnie ale byc moze mi sie tylko zdaje. Po przekroczeniu granicu 2100 obrotow kontrolka juz sie nie zapala. Auto wg mnie nie ma prblemow z napedzaniem sie (0-100 ok 10 sekund) spalanie po miescie na wlaczonej klimie kolo 8l/100km (kola 16" 205/55/14). Auta nie mozna nigdzie polaczayc pod kompa (chyba ze ktos wie gdzie;>) ani wykonac samodiagnostyki...wszelkie sugestei mile widziane
Pomógł: 21 razy Dołączył: 17 Maj 2009 Posty: 614 Skąd: Nowy Sącz
Wysłany: Sro Lip 22, 2009 21:30
czapaja napisał/a:
(kola 16" 205/55/14)
to w końcu 16" czy 14" jeżeli 16" to masz opony dwa rozmiary za duże, powinny być 205/45R16
_________________ Super wypas za małą kasę i oczywiście całkiem młode autko? Tylko Rover Ludzie skoro pomagamy to doceniajcie to opcją pomógł bo przestaniemy
taką reakcję kontrolki "check engine" miałem przy źle ustawionym kącie wtrysku i uszkodzonym czujniku temp. paliwa. Po wymianie czujnika i ustawieniu kąta (4 stopnie) kontrolka sie nie odezwała
Pomógł: 9 razy Dołączył: 25 Cze 2009 Posty: 254 Skąd: Kraków
Wysłany: Czw Lip 23, 2009 17:40
felgi mają 16 cali przepływomierza nie odpinałem jutro to przetestuje. A jeśli chodzi o kąt wtrysku paliwa to dość sporo o tym czytałem na forum i tak się zastanawiam: oprócz problemu z check engine, gdy auto jest na jałowym biegu obroty są nierówne, delikatnie falują, ale w momencie gdy włączę klimę to oczywiście się podnoszą i są równe. Czy może to mieć jakiś związek z wtryskiem? I podstawowe pytanie w jaki sposób go ustawić? Potrzeby mechanik konkretny czy samemu dam radę? dodam, że nigdy nie miałem problemów z odpalaniem auta (kilka razy przeskoczył tylko rozrusznik).
Pozdrawiam w ten upał
Pomógł: 9 razy Dołączył: 25 Cze 2009 Posty: 254 Skąd: Kraków
Wysłany: Czw Lip 23, 2009 19:29
"Należy zdjąć obudowę filtra powietrza i paska pompy, poluzować widoczne 4 śruby, przestawić delikatnie koło, dokręcić śruby, zapalić silnik i odczytać testerem lub komputerem aktualny kąt."
No ok tylko jak mam sprawdzić ten kąt skoro auta nie da się nigdzie pod kompa podpiąć? Ewentualnie o jaki tester chodzi?
Pozdrawiam
[ Dodano: Czw Lip 23, 2009 20:31 ]
I czy zna ktoś model/nr katalogowy tego czujnika temperatury paliwa?:)
Pomógł: 9 razy Dołączył: 25 Cze 2009 Posty: 254 Skąd: Kraków
Wysłany: Sro Lip 29, 2009 17:12
Chętnie sprawdze tylko prosiłbym konkretnie powiedziec gdzie one sie znajdują przy silniku (zdjecie czy cos) wybaczcie ale jestem lekkim likiem w tych sprawach;)
Pomógł: 9 razy Dołączył: 25 Cze 2009 Posty: 254 Skąd: Kraków
Wysłany: Sro Sie 05, 2009 18:02
więc u mnie pompa nie jest na górze po prawej, a na dole po środku:) sprawdziłem dochodzącą do niej wiązkę przewodów i nic nie znalazłem niepokojącego. Zdarłem izolacje az do połowy tej grubej osłonki na 3 wiązki
[ Dodano: Sob Wrz 05, 2009 14:11 ]
powracając do problemu: oddałem autko do Pana Miodowicza i diagnoza jest następująca - za 1 razem ktos zle ustawil rozrzad i teaz ladu i skladu dojsc nie mozna. Przy kolejnej wymianie postara mi sie to wyregulowac i zrobic normlane znaki, bo trzeba cos przestawic na jakim wale czy czyms....
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum