Pomógł: 1 raz Dołączył: 03 Mar 2009 Posty: 40 Skąd: Łódź
Wysłany: Czw Sie 06, 2009 17:52 [R200] elektryka
Hej,
w temacie pisalem o problemie z palaca sie kontrolka bagaznika: http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=27778. Sytuacja miala chyba bezposredni zwiazek z przypadkowym zwarciem + i masy odczepionych rownolegle od zapalniczki samochodowej.
Teraz wymienilem bezpiecznik od oswietlenia wewnetrznego i radia (sa dwa - ja mowie o 3 w dolnym rzedzie) i kontrolka dziala jak powinna.
Co mnie dziwi to fakt, ze kiedy bezpiecznika nie bylo to kontrolka gasla dopiero po zamknieciu wszystkich drzwi. *Co to znaczy?* Czy w przypadku braku bezpiecznika zalacza sie jakis zapasowy obwod?
Teraz 2 sprawa - do ktorego k*** bezpiecznika jest podpieta zapalniczka. Wyciagnalem po kolei wszystkie (naturalnie poza poduszka) i prad caly czas jest.
Bede bardzo wdzieczny za odpowiedzi, jednoczesnie sciagam sobie Rave, ale ze na schematach znam sie srednio to byloby milo gdyby ktorys forumowicz mi jasniej przyblizyl zagadnienie.
Pozdrawiam.
_________________ R200 - Metallic Havaiian Blue
SPAMU¦
Wysłany: Czw Sie 06, 2009 17:52 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Pomógł: 248 razy Dołączył: 18 Cze 2009 Posty: 1651 Skąd: Maciejowa, Nowy Sącz
Wysłany: Pią Sie 07, 2009 11:45
kontrolka bagażnika to ciekawostka
ze schematu instalacji wynika, że podłączona jest pod wyłącznik w zamku tylnej klapy i jeszcze równolegle do ECU Alarmu
może dostaje się na nią stamtąd napięcie w jakimś stanie nieprzewidzianym przez producenta
tak sobie jeszcze myślę a czy przypadkiem ktoś nie podłączał w instalacji dodatkowego alarmu albo sterownika do centralnego?
czasem robiło sie w ten sposób, że łączyło się wszystkie drzwi i klapy w jeden obwód do alarmu i to by trochę tłumaczyło
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
Pomógł: 1 raz Dołączył: 03 Mar 2009 Posty: 40 Skąd: Łódź
Wysłany: Pią Sie 07, 2009 15:55
darek_wp napisał/a:
kontrolka bagażnika to ciekawostka
ze schematu instalacji wynika, że podłączona jest pod wyłącznik w zamku tylnej klapy i jeszcze równolegle do ECU Alarmu
może dostaje się na nią stamtąd napięcie w jakimś stanie nieprzewidzianym przez producenta
tak sobie jeszcze myślę a czy przypadkiem ktoś nie podłączał w instalacji dodatkowego alarmu albo sterownika do centralnego?
czasem robiło sie w ten sposób, że łączyło się wszystkie drzwi i klapy w jeden obwód do alarmu i to by trochę tłumaczyło
A tego to juz nie wiem Musze sie tym bardziej zainteresowac, moze cos opatentuje
Na pewno jest cos w tym co mowisz, poniewaz kontrolka gasla w sposob jaki gasnie lampka oswietlenia (powoli i majestatycznie:))
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum