Wysłany: Pią Sie 21, 2009 14:24 [R220 SDI] Większe turbo, większa turbina?
Czesc. Zastanawiam się czy jest możliwość wstawienia większego turbo do mojego Roverka żeby lepiej się zbierał? Może od jakiegoś innego auta? Ktoś się orientuje jak taka sprawa wygląda?
SPAMU¦
Wysłany: Pią Sie 21, 2009 14:24 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Moze na początek podnieś ciśnienie na turbinie, bo wymiana turbiny to nie takie proste(dopasować to wszystko). Jak podnieść Cisnienie na turbinie, jest już na fomrum opisane i jest to bardzo proste. Tylko nie przesadź z cisnieniem, bo potem to juz niezdrowe dla silnika. Jak za bardzo podniesiesz ciśnienie, a nie zwiększysz dawki paliwa to nic nie da, bo bedzie nadmiar powietrza a za mało paliwa. Myśle ze w cenie nowej turbiny, bedzie profesiolnalny chip tuning, do tego większe cisnienie na turbinie. I to bedziesz mial max mocy jaka bedzie bezpiczna dla silnika i skrzyni -gdzies wyczytalem, że to jest ok 130 kucyków
To wszystko o czym piszesz mam praktycznie juz za sobą. Trochę przy tym silniku juz grzebałem i turbo mam podkręcone więcej niz się da Jestem ciekaw czy mozna by podpasowac większe lepsze turbo pod ten silnik (kolektor wydechowy).
Pomógł: 1 raz Dołączył: 12 Sie 2008 Posty: 68 Skąd: Pleszew
Wysłany: Sob Sie 22, 2009 08:37
SDi ma pompy z sekcją 11mm.
Myślę, że nie całe wtryskiwacze, ale może by podpasiły same końcówki 0.216 rodem z AHY/AXG VAG ?.
Hmm... gdyby się trafił pacjent (z odpowiednią kwotą w kieszeni) myślę że mógłbym zrobić podejście.
Trochę będzie zabawy z regulacją pompy po takim zabiegu (różnica ciśnień pracy wtrysków) ale kto wie co sensownego mogło by z tego wyjść ... zawsze można przy porażce powrócić do serii...
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
Pomógł: 35 razy Dołączył: 20 Gru 2008 Posty: 775 Skąd: Głogów / Leeds w UK
Wysłany: Sob Sie 22, 2009 15:48
Gdzieś na angielskim forum czytałem o tych wtryskach/ końcówkach. Tanie to nie jest. Zdaje się komplet tych wtrysków około 1000zł, komplet końcówek 700-800. Wg użytkowników rożnicy nie ma czy założy się nowe wtryski czy tylko końcówki. Przyrost mocy ( wg. nich w okolicach kilkunastu KM ) całkiem, całkiem. Sam zamierzam coś takiego sobie sprawić.
" Jak za bardzo podniesiesz ciśnienie, a nie zwiększysz dawki paliwa to nic nie da, bo bedzie nadmiar powietrza a za mało paliwa."
Tu się zastanawiam czy faktycznie tak to jest. Nasze diesle w końcu kopcą, czyli paliwko i tak zupełnie się nie spala. Teoretycznie podniesienie więc ciśnienia w turbo da sporo i nie wiem czy na tak małej turbince można przesadzić. Na Angielskim forum są jedynie zastrzeżenia odnośnie wytrzymałości samego turbo a nie silnika. Ludzie na nich wyciagają 160-170km, drugi problem to skrzynia - ale to dość tania rzecz i wytrzyma trochę
ja mam ciśnienie 1.7 bara i dawka seryjna i 9s do setki wiec trochę bezedury piszesz
A jak sprawdziles te 9s/100? Z filmiku? Jesli w oryginale 200 SDI ma 9,8 to wcale tak duzo wiecej nie zyskales. Jesli mierzysz z filmikow to zawsze jest jakies 0,5s bledu conajmniej.
_________________ Don't drink and drive, just smoke and fly
Pomógł: 35 razy Dołączył: 20 Gru 2008 Posty: 775 Skąd: Głogów / Leeds w UK
Wysłany: Nie Sie 23, 2009 18:20
To ciekawe, ze zawsze jest >0.5 sek bledu... Nie zgadzam sie, ponad to bardzo mnie ciekawi jak na taka teorie wpadles.Ja po zwiekszeniu cisnienia poczulem roznice i to mimo wiekszych o 2 cale felg. Probowalem sie z wieloma samochodami i roznica jest .
Witam
Ja również przymierzałem się do montażu większej turbinki np: od mercedesa splintera 2.9 cdi, gdzie A/R compresora wynosi 51 nie wiem jaka z częścią turbiny. Ale... na razie prace przerwane.
A co powiecie nie zmienną geometrie w R200:
http://www.youtube.com/watch?v=ysDBgMdDWZY
Botanix czy uwazasz ze jestes w stanie wychwycic na filmiku roznice 0,5s? Jesli tak to po czym rozpoznajesz poczatek pomiaru? Po tym ze obroty zaczely spadac, czy moze po ruchu wskazowki predkosciomierza, amoze po dzwieku(pisk opon)?
Twierdze ze bledy w pomiarze z filmikow lub ze stoperem zawsze beda. Wiem bo robilem filmiki i wychodzilo bardzo fajnie, ale jak pojechalem na Gtecha to wtedy wyszla prawda. I juz nie bylo tak kolorowo.
_________________ Don't drink and drive, just smoke and fly
Pomógł: 35 razy Dołączył: 20 Gru 2008 Posty: 775 Skąd: Głogów / Leeds w UK
Wysłany: Pon Sie 24, 2009 10:15
Pomiar rozpoczynam od momentu w którym puszczam sprzęgło co zwiastuje zmniejszaniem się obrotów. Mam program, który spowalnia mi film na tyle, że wychwytuje różnicę w 1/100 sekundzie. Dla przykładu moment startu trwający 1sek możę rozlozyc na 60 sek - stąd dokładny pomiar. Mało tego, nawet jesli pomiar jest niedokładny robi się tych filmików wiecej... na kazdy widać różnice między standardowym cisnieniem a podwyższonym. Wynik fakt może nie jest super dokładny ale na tyle aby pokazać przewage wersji normalnej a ze zwiększonym doładowaniem.
Pomógł: 1 raz Dołączył: 12 Sie 2008 Posty: 68 Skąd: Pleszew
Wysłany: Pon Sie 24, 2009 14:53
Botanix napisał/a:
Gdzieś na angielskim forum czytałem o tych wtryskach/ końcówkach. Tanie to nie jest. Zdaje się komplet tych wtrysków około 1000zł, komplet końcówek 700-800...)
niepoprawny optymista .
Wtryski pod VAG (czyli bez rzeźby jak tu) robione na używkach najtańszych dostępnych korpusów to 1300zł plus K.W.
Do tego montaż i ustawienia pompy.
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
Pomógł: 17 razy Dołączył: 21 Lip 2007 Posty: 292 Skąd: Kraków
Wysłany: Pon Sie 24, 2009 17:44
Botanix napisał/a:
Mam program, który spowalnia mi film na tyle, że wychwytuje różnicę w 1/100 sekundzie. Dla przykładu moment startu trwający 1sek możę rozlozyc na 60 sek - stąd dokładny pomiar.
rodi_, pomiar na filmiku i stoperem i zawsze taki sam i pewnie stwierdzisz ze zawsze o te 0.5s ktoś zawiódł... ale ok... pozatym kolego rodi_, auta którymi jeździmy nie sa coraz nowsze tylko coraz starsze i co za tym idzie bardziej wyeksploatowane wiec one nie bedą jeździły coraz szybciej nie bedą z roku na rok coraz to mocniejsze w seri tylko na odwrót. Powołujesz sie na dane z katalogu 9.8 do 100km/h jak bys mierzył nowe auto i to jest dla mnie śmieszne moje auto do 100 idzie w 9 s i od auta nowego jest lepsze juz o średnio 0.8s teraz dodaj lata które zleciały i sobie pomyśl czy te 0.8s to na prawdę tak mało! Pozatym powtarzalność pomiaru z tym samym zawsze wynikiem jest dowodem ze jest on poprawny:)
Panowie - czas przyspieszenie jak najlepszy - ważny temat ale odbiegacie od głównego tematu. Mówimy o większym turbo i modyfikacjach z tym związanych. Z podniesieniem ciśnienia na turbince poprawiają się parametry ale nie wchodźmy w dyskusje, że ktoś ma do 100km/h czas 9,8 s a ktoś inny 9 s i dochodzić kto ma rację. Piszmy o modyfikacjach bądź ulepszeniach związanych z turbodoładowaniem.
Dokladnie, nie chce tutaj nikomu wtykac palca (moderatorom), ale duzo tematow konczylo sie wlasnie takimi sprawami nie majacymi nic wspolnego z tematem. Tak wiec Panowie trzymajacy wladze powinni czesciej sie pokazywac kasujac (przenosząc) niepotrzebne posty
Firq napisał/a:
ja mam ciśnienie 1.7 bara
Pewnie nie masz tak na gt15, zapewne masz jakas inna dmuchawke, ale jaką to tez nie napiszesz( o czym jest temat), tylko sie klocicie o jakies wyliczenia ulamkow sekund jak temat jest zupelnie o czyms innym
Jak wszyscy robią OT. to ja tez, to tyle.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum