Forum Klubu ROVERki.pl :: [R45] Klimatyzacja
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: szoso
Czw Lis 18, 2010 09:14
[R45] Klimatyzacja
Autor Wiadomość
Hrabia 




Dołączył: 31 Gru 2008
Posty: 444
Skąd: Lublin

Rover 45

Wysłany: Czw Sie 06, 2009 13:10   [R45] Klimatyzacja
Typ: i Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.8 Rok produkcji: 2000

Sprawa dla mnie zbyt trudna.

Po ""nabiciu"" klimatyzacji okazało się że sprężarka nie rusza.
Stwierdzono że problem może leżeć po stronie uszkodzonego czujnika płynu chłodniczego.
Wentylatory martwe i jeśli nie odłączę ich od czujnika to też nie śmigają.
Czujnik wymieniłem... sprężarka nadal martwa i wentylatory dalej bez ruchu.
Rozebrałem przekaźnik w skrzynce bezpieczników pod maską zwieram nóżki przekaźnika śrubokrętem i ku mojemu zdziwieniu sprężarka wstała.
Niestety klimatyzacja działa czy jest włączona czy nie a wentylatory ruszają tylko wtedy gdy odłączę je od czujnika.
Dobrałem się tez do puszki z przekaźnikami znajdującej się troszkę niżej niż pas przedni zaraz za grillem. I też jeśli sam je pchnę to załączają wentylatory... na nic innego nie reagują.

Finał tej historyjki jest taki że rano nie odpaliłem samochodu bo rozładował się akumulator i zakładam że stało się przez to że przekaźnik był cały czas "na ostro" a nigdy wcześniej takie syt. z akumulatorem nie miały miejsca.

Jakieś sugestie???

Ja wytrzymuję wysokie temperatury ale mój 4 miesięczny piesek to średnio znosi upały.
_________________
01100011 01101111 01110011 01110011 01101001 01100101 01110000 01110010 01111010 01111001
01101010 01100101 01100010 01100001 01101100 00111111
Ostatnio zmieniony przez szoso Czw Lis 18, 2010 18:01, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Czw Sie 06, 2009 13:10   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
Brt 
mgz insz.




Pomógł: 1052 razy
Dołączył: 07 Cze 2004
Posty: 11396
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Czw Sie 06, 2009 14:09   

Wydrukować schemat z RAVE i kolejno sprawdzać poszczególne elementy .... to chyba najlepsza droga poszukiwania ..... u mnei się sprawdziła i znalazłem przyczynę :ok:
_________________
Pozdrawiam - Brt
 
 
Hrabia 




Dołączył: 31 Gru 2008
Posty: 444
Skąd: Lublin

Rover 45

Wysłany: Czw Sie 20, 2009 08:29   

No i lipa.
Brak rave do zassania... ale to szczegół.

Słuchajcie kochani.
Co się dzieje?

Sprawa1
Jeśli przekaźnik jest nowiutki a nie działa. Jeśli zewrę dwie nogi tego przekaźnika to wtedy włącza się sprężarka.

Sprawa 2.

Za co odpowiada ten kabel i jak zrobić żeby wszystko działało po odłączeniu go?
Zauważyłem że mam w tym ustrojstwie wyłamany jeden pin.
_________________
01100011 01101111 01110011 01110011 01101001 01100101 01110000 01110010 01111010 01111001
01101010 01100101 01100010 01100001 01101100 00111111
 
 
Brt 
mgz insz.




Pomógł: 1052 razy
Dołączył: 07 Cze 2004
Posty: 11396
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Czw Sie 20, 2009 09:14   

W tym miejscu masz presostat (czujnik ciśnienia w układzie) i jesli będziesz miał wyłamany pin, to klima na bank nie ruszy. ten czujnik jest głównym zabezpieczeniem układu przed zniszczeniem i jest bardzo ważny. Najlepiej jednak zassać to rave i ze schematu układu klimatyzacji odczytać, które piny w tej kostce zewrzeć, żeby sprawdzić działanie układu .... zaznaczam że to TYLKO DO SPRAWDZENIA można zrobić i nie wolno korzystać z klimatyzacji z pominięciem presostatu :!:
Cytat:
Brak rave do zassania... ale to szczegół.

no jak to ;> ... u mnie działa:
http://www.roverki.pl/mod...ies=Technika#30
_________________
Pozdrawiam - Brt
 
 
Hrabia 




Dołączył: 31 Gru 2008
Posty: 444
Skąd: Lublin

Rover 45

Wysłany: Czw Sie 20, 2009 09:22   

Brt napisał/a:
no jak to ... u mnie działa:
http://www.roverki.pl/mod...ies=Technika#30


Osz kurcze... przeglądarka w lapie zrobiła mi kichę.
Teraz jestem w pracy i faktycznie działa.

Chyba Ci się oświadczę :mrgreen:

Ale pozostała nie wyjaśniona sprawa pierwsza.

Czy może się zdążyć tak że przekaźnik ze względu na uszkodzenie prestostatu dostaje (jakiś dostaje bo po zwarciu nóżek sprężarka działa) zbyt mały prąd potrzebny do uruchomienia przekaźnika?

Nie wiem czy dobrze kombinuję ale raz na zawsze chcę się pozbyć problemu z klimą.
_________________
01100011 01101111 01110011 01110011 01101001 01100101 01110000 01110010 01111010 01111001
01101010 01100101 01100010 01100001 01101100 00111111
 
 
Brt 
mgz insz.




Pomógł: 1052 razy
Dołączył: 07 Cze 2004
Posty: 11396
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Czw Sie 20, 2009 09:36   

Hrabia napisał/a:
Czy może się zdążyć tak że przekaźnik ze względu na uszkodzenie prestostatu dostaje (jakiś dostaje bo po zwarciu nóżek sprężarka działa) zbyt mały prąd potrzebny do uruchomienia przekaźnika?

raczej jednak nie dostaje ... zwarciem nóżek omijasz przekaźnik ... a jest to bardzo prawdopodobne, że właśnie ten wyłamany pin powoduje brak reakcji przekaźnika.

Hrabia napisał/a:
Chyba Ci się oświadczę :mrg:


:boisie: .... ;) :lol:
_________________
Pozdrawiam - Brt
 
 
Hrabia 




Dołączył: 31 Gru 2008
Posty: 444
Skąd: Lublin

Rover 45

Wysłany: Czw Sie 20, 2009 12:45   

To teraz z drugiej Mańki...
Czy da się wykręcić czujnik z presostatu bez ryzyka utraty czynnika czy tylko klimaludki i klimosukcja a potem znowu wpompowanie?
_________________
01100011 01101111 01110011 01110011 01101001 01100101 01110000 01110010 01111010 01111001
01101010 01100101 01100010 01100001 01101100 00111111
 
 
R-200 



Pomógł: 48 razy
Dołączył: 07 Gru 2005
Posty: 744
Skąd: Ostrów



Wysłany: Czw Sie 20, 2009 12:57   

Można wykręcić i wkręcić drugi, musi być taki sam. Pod nim jest (powinien być) zawór. :cool:
_________________
Pozdrowienia Piotr.
 
 
Brt 
mgz insz.




Pomógł: 1052 razy
Dołączył: 07 Cze 2004
Posty: 11396
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Czw Sie 20, 2009 13:10   

Hrabia napisał/a:
tylko klimaludki i klimosukcja a potem znowu wpompowanie?

niestety :| presostat jest nierozbieralny ... a nie da się tego pina jakoś "wyprowadzić" tzn. podlutować lub coś takiego ?? on jest urwany przy samej :dupa: ??

[ Dodano: Czw Sie 20, 2009 14:12 ]
R-200 napisał/a:
Pod nim jest (powinien być) zawór.

pod presostatem ?? hmmm jeśli tak to nie wiedziałem .... aż z ciekawości łobejrzę swój osuszacz przy okazji :roll: ;)
_________________
Pozdrawiam - Brt
 
 
am_k 




Pomógł: 11 razy
Dołączył: 14 Maj 2008
Posty: 582
Skąd: Bychawa/Lublin

Rover 200

Wysłany: Czw Sie 20, 2009 13:49   

Hrabia,
A turbo "podłanczałaeś" :wink:
_________________
Pozdrawiam.
Marcin
 
 
 
Hrabia 




Dołączył: 31 Gru 2008
Posty: 444
Skąd: Lublin

Rover 45

Wysłany: Pią Sie 21, 2009 08:30   

Brt napisał/a:
niestety presostat jest nierozbieralny ... a nie da się tego pina jakoś "wyprowadzić" tzn. podlutować lub coś takiego on jest urwany przy samej

No własnie przy samym zadzie. Żeby było śmieszniej to wczoraj podczas oględziń odpadł drugi :)
Czuję że do zimy się z klimą wyrobię ;)




am_k napisał/a:
Hrabia,
A turbo "podłanczałaeś"


Dzisiaj "podłąnczę" :D

[ Dodano: Pią Sie 21, 2009 09:34 ]
R-200 napisał/a:
Można wykręcić i wkręcić drugi, musi być taki sam. Pod nim jest (powinien być) zawór.


Ale jesteś pewien tego na 100%?
Jeśli tak to może zreanimuję presostat... nawiercę jakieś otworki żeby dostać się choć odrobinę do pinów i wlutuję jakieś dzyndzle.
Się jeszcze zobaczy jak to zrobię... Muszę mieć tylko pewność że jak wykręcę ten plugin to mi nie dmuchnie w pysk :)
_________________
01100011 01101111 01110011 01110011 01101001 01100101 01110000 01110010 01111010 01111001
01101010 01100101 01100010 01100001 01101100 00111111
 
 
PTE 




Pomógł: 138 razy
Dołączył: 16 Cze 2006
Posty: 1429
Skąd: Gdańsk

Rover 25

Wysłany: Pią Sie 21, 2009 09:23   

Hrabia napisał/a:

R-200 napisał/a:
Można wykręcić i wkręcić drugi, musi być taki sam. Pod nim jest (powinien być) zawór.


Ale jesteś pewien tego na 100%?
Jeśli tak to może zreanimuję presostat... nawiercę jakieś otworki żeby dostać się choć odrobinę do pinów i wlutuję jakieś dzyndzle.
Się jeszcze zobaczy jak to zrobię... Muszę mieć tylko pewność że jak wykręcę ten plugin to mi nie dmuchnie w pysk :)


Dmuchnie, dmuchnie. Tetrafluoroetanem z olejem.
_________________
Rover 25 1.4 1999/2001r. midnight blue 1.06.2006 - 7.05.2012
 
 
R-200 



Pomógł: 48 razy
Dołączył: 07 Gru 2005
Posty: 744
Skąd: Ostrów



Wysłany: Pią Sie 21, 2009 19:20   

Jak zawór nieszczelny albo ktoś wykręcił to dmuchnie. :lol: :lol: :lol:
_________________
Pozdrowienia Piotr.
 
 
drooid 




Pomógł: 4 razy
Dołączył: 16 Kwi 2007
Posty: 209
Skąd: Łódź

Rover 45

Wysłany: Pią Sie 21, 2009 20:36   Re: [R45] 1.8 Benzyna 2000r - Klimatyzacja

Hrabia napisał/a:

Dobrałem się tez do puszki z przekaźnikami znajdującej się troszkę niżej niż pas przedni zaraz za grillem. I też jeśli sam je pchnę to załączają wentylatory... na nic innego nie reagują.

Finał tej historyjki jest taki że rano nie odpaliłem samochodu bo rozładował się akumulator i zakładam że stało się przez to że przekaźnik był cały czas "na ostro" a nigdy wcześniej takie syt. z akumulatorem nie miały miejsca.

Jakieś sugestie???

Miałem podobne objawy i okazało się, że wszystko z grubsza sprawne, układ klimatyzacji działa po spięciu przekaźnika na krótko. Wina leżała po stronie komputera. Nie dawał sygnału sterującego przekaźnikiem. Finał - zmiana komputera (no i potem inne problemy związane ze zmianą kompa)
_________________
Pozdrawiam
Drooid
 
 
 
ramadeus 



Dołączył: 13 Lis 2009
Posty: 9
Skąd: Cosmos



Wysłany: Wto Lip 13, 2010 14:18   Re: [R45] 1.8 Benzyna 2000r - Klimatyzacja

Hrabia napisał/a:
Sprawa dla mnie zbyt trudna.


Rozebrałem przekaźnik w skrzynce bezpieczników pod maską zwieram nóżki przekaźnika śrubokrętem i ku mojemu zdziwieniu sprężarka wstała.
Niestety klimatyzacja działa czy jest włączona czy nie a wentylatory ruszają tylko wtedy gdy odłączę je od czujnika.
Dobrałem się tez do puszki z przekaźnikami znajdującej się troszkę niżej niż pas przedni zaraz za grillem. I też jeśli sam je pchnę to załączają wentylatory... na nic innego nie reagują.

Finał tej historyjki jest taki że rano nie odpaliłem samochodu bo rozładował się akumulator i zakładam że stało się przez to że przekaźnik był cały czas "na ostro" a nigdy wcześniej takie syt. z akumulatorem nie miały miejsca.

Jakieś sugestie???

Ja wytrzymuję wysokie temperatury ale mój 4 miesięczny piesek to średnio znosi upały.


Witam,

Mam pytańko jak ostatecznie rozwiązałeś ten problem, gdyż mam bardzo podobny.

Dzięki :wink:
 
 
Hrabia 




Dołączył: 31 Gru 2008
Posty: 444
Skąd: Lublin

Rover 45

Wysłany: Sro Lis 10, 2010 23:15   

Problem zamieciony :)

Diagnoza:
- uszkodzony czujnik ciśnienia (ten z załączonego wyżej foto)

Koszt:
20 zł na szrocie za cały element

Wnioski:
Nie demontować czujnika bez odessania czynnika :)

Podsumowanie:
Klima latem śmigała tak że po 2 godzinach od opuszczeniu pojazdu w moczu stwierdzałem obecność bryłek lodu ;)
Hhhehe... sorry ale nie mogłem się powstrzymać :)

Brt. Zgodnie z obietnicą... .
Oświadczyny drogą korespondencyjną czy osobiście?
Chyba że wycofujemy się za porozumieniem stron? ;)
_________________
01100011 01101111 01110011 01110011 01101001 01100101 01110000 01110010 01111010 01111001
01101010 01100101 01100010 01100001 01101100 00111111
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [400 1.6 99r] Klimatyzacja
fusss Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 4 Pią Lip 15, 2011 15:36
fusss
Brak nowych postów [R 414] klimatyzacja!
skorpio118 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 9 Pią Sie 06, 2010 21:38
markopolo374
Brak nowych postów [r400] Klimatyzacja
Bialy1990 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 0 Sob Paź 15, 2011 06:12
Bialy1990
Brak nowych postów [R45/MG ZS] Klimatyzacja jak to działa ???
Gość Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 32 Nie Maj 10, 2009 19:46
Brt
Brak nowych postów [R45] Problem z klimatyzacją.
RAFIK Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 8 Sro Cze 20, 2012 19:50
lawrence11



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink