Wysłany: Nie Lip 19, 2009 19:38 [R25 1.4 16V '00] Płyn chłodniczy wyrzuca przez korek zbio
Witam wszystkich serdecznie.
Chciałbym się poradzić.
Pewnego dnia miałem mały wyciek płynu chłodniczego z powodu nieszczelnego połączenia wężyka z reduktorem od gazu.
Kiedy problem został naprawiony i uzupełniłem płyn chłodniczy do poziomu pomiędzy min a max i kiedy przejechałem już kilkadziesiąt kilometrów, poziom płynu przy rozgrzanym silniku jest na max, a wygłuszenie przyczepione do maski jest w tym miejscu mokre. Kiedy silnik ostygnie poziom jest poniżej min więc boje się trochę i dolewam znów pomiędzy min a max.
Kiedy jadę długą trasę, poziom jest cały czas taki sam przy maxie, ale po dwóch dniach przez korek go tyle ucieknie, że jest lekko poniżej min.
Możecie powiedzieć jakie jest wasze doświadczenie z poziomem płynu, bo przed tym wyciekiem na połączeniu wężyka i reduktora wszystko było ok. Jeszcze nie do końca jestem pewien czy tam już się nic nie ulatnia na tym wężyku, bo jeśli już to ubytek jest mały a płyn który minimalnie może się wydostawać przy tak rozgrzanym reduktorze może parować. Więc trochę trudno mi to stwierdzić bo nic tam nie widać.
Może na początek zainwestować w nowy korek od zbiorniczka wyrównawczego, widziałem na allegro po 40 PLN za sztukę.
Dzięki za Wasze spostrzeżenia.
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
SPAMU¦
Wysłany: Nie Lip 19, 2009 19:38 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Pomógł: 84 razy Dołączył: 20 Paź 2007 Posty: 757 Skąd: Przejdź do mapy
Wysłany: Nie Lip 19, 2009 20:29
Witam
Ukasz napisał/a:
Kiedy jadę długą trasę, poziom jest cały czas taki sam przy maxie, ale po dwóch dniach przez korek go tyle ucieknie, że jest lekko poniżej min.
To jest normalne zjawisko że, pod wpływem temperatury płyn zwiększa swoją objętość.
Ja u siebie zawsze utrzymuję poziom płynu na min, zimny silnik. Jak się nagrzeje to jest max. I nigdzie mi nie wywala płynu.
Ukasz napisał/a:
Może na początek zainwestować w nowy korek od zbiorniczka wyrównawczego, widziałem na allegro po 40 PLN za sztukę.
Możesz zainwestować, nie zaszkodzi.
_________________ Był 214 si LPG 16v 1.4 103KM 97r. Platinum Silver
Był R 25 2.0 iDT 113kM 05r. X POWER GREY MET
To wiem właśnie, że pod wpływem temperatury się objętość zwiększa, tylko dlaczego kiedyś zwiększała się ponad max i było ok, a teraz max i już wyrzuca.
Spróbuję z tą zmianą korka.
Dzięki za info.
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
Witam ponownie.
Po wymianie korka sytuacja się poprawila. Juz nie wyzuca plynu przez korek i poziom utrzymuje się pomiędzy min a max. Mam nadzieję, ze już będzie ok.
Dzięki wszystkim.
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
Miałem podobny przypadek. Pewnego dnia tak skoczyła mi temperatura w moim R75, że doszło do wymiany uszczelki pod głowicą, ale co jakiś czas ubywało płynu więc szukałem wycieku...dodawałem dziwne uszczelniacze itd. wymieniłem węże od parownika (R75 w gazie) bo tam troche wyciekało i były sparciałe ale problem nie zniknoł i tak przez kilka miesięcy aż wymieniłem korek od zbiorniczka i jak narazie wszystko jest ok
Pozdrawiam wszystkich
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum