Forum Klubu ROVERki.pl :: [Rover 400 1,6 98r]
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[Rover 400 1,6 98r]

Obroty silnika wariują. Problem z przepustnicą?
Autor Wiadomość
moritat 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 15 Lut 2009
Posty: 34
Skąd: podkarpacie



Wysłany: Czw Sie 20, 2009 14:54   [Rover 400 1,6 98r]

Witam

Od jakiegoś czasu powtarza się ten sam problem. Mianowicie w czasie jazdy nagle silnik wariuje, obroty skaczą w górę i w dół, zaczyna szarpać a nawet czasem gaśnie.
Zauważyłem że wystarczy odpiąć przewód elektryczny od sterownika przepustnicy.
Po wyjęciu wtyczki obroty rosną a po ponownym włożeniu wszystko wraca do normy i jest wporządku przez kilka godzin.
Mam plastikową przepustnicę. Czy to właśnie w tym tkwi problem? Wymienić ją na aluminiową? Czy problem jest raczej w wiązce elektrycznej lub we wtyczce?
 
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Czw Sie 20, 2009 14:54   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
borsi 




Pomógł: 36 razy
Dołączył: 08 Mar 2009
Posty: 747
Skąd: Poznań Koło

Rover 400

Wysłany: Czw Sie 20, 2009 14:58   

przeczyść przepustnice !
a jeżeli to nic nie da....to odrazu ja wymienić. najlepiej tak jak pisałeś
aluminiową.
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
moritat 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 15 Lut 2009
Posty: 34
Skąd: podkarpacie



Wysłany: Czw Sie 20, 2009 15:14   

Czyli to raczej wina przepustnicy?
Myślałem że to może wina tej wtyczki.
A jeśli chodzi o aluminiową to od R200 będzie pasować?
Nowa jest trochę droga kupował ktoś używaną?
 
 
 
Lechos 




Pomógł: 297 razy
Dołączył: 24 Mar 2007
Posty: 1793



Wysłany: Czw Sie 20, 2009 15:55   

Cytat:
A jeśli chodzi o aluminiową to od R200 będzie pasować?
bedzie
moritat napisał/a:
kupował ktoś używaną?
kazdy kto wymienial na aluminium ;)

[ Dodano: Czw Sie 20, 2009 16:57 ]
moritat napisał/a:
obroty skaczą w górę i w dół, zaczyna szarpać a nawet czasem gaśnie.

Cytat:
Czyli to raczej wina przepustnicy?
raczej nie, przy walnietej przepustnicy obroty sie beda zawieszac
 
 
 
moritat 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 15 Lut 2009
Posty: 34
Skąd: podkarpacie



Wysłany: Czw Sie 20, 2009 16:02   

To może czujnik położenia przepustnicy padł?
Miał ktoś podobny problem?
 
 
 
Lechos 




Pomógł: 297 razy
Dołączył: 24 Mar 2007
Posty: 1793



Wysłany: Czw Sie 20, 2009 16:14   

czujnik mozna sprawdzic zwyklym miernikem, mierzac czy trzyma podane wartosci
 
 
 
staf 




Pomógł: 241 razy
Dołączył: 28 Maj 2009
Posty: 1762
Skąd: Ludwikowo/k.Płocka

Rover 75

Wysłany: Czw Sie 20, 2009 16:27   

Poczytaj to
http://www.roverki.pl/article.php?sid=334
http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=41232
_________________
www.w-mp3.pl
Nie trąb, robię co mogę :papieros:
 
 
 
borsi 




Pomógł: 36 razy
Dołączył: 08 Mar 2009
Posty: 747
Skąd: Poznań Koło

Rover 400

Wysłany: Czw Sie 20, 2009 19:20   

jak sprzedają przepustnice to raczej zawsze z czujnikiem.

Czy bedzie pasować od 200..

Będzie pasować ale zawsze spytaj o gwarancje rozruchową.
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
camaro17 




Pomógł: 31 razy
Dołączył: 27 Maj 2008
Posty: 1320
Skąd: Pęgów

MG ZR

Wysłany: Czw Sie 20, 2009 19:46   

moritat, ja miałem coś podobnego,ale chyba z mojego przeczulenia, no i chyba z racji z tego że zamontowałem stożek w boxie, ale jak sie później okazało to nie było przyczyną bo instalacja jest profi i nie ma żadnego lewego powietrza. Ale koniec końców zakupiłem aluminiową przepustnice używka, z R45 chyba 03r. w idealnym stanie razem z wtyczką, przekładka to chyba 20 min bez problemowo.

Do tego przeczyściłem krokowca, popsikałem WD40 na linkę od gazu, wyregulowałem przy przepustnicy, i też popsikałem WD i jest gitara jakoś nie ma z tym problemów teraz.

A rzeczywiście stara plastikowa, jak rozkręciłem to była strasznie zabita no i ten cały plastik był wyrobiony i porobiły się ślizgi i jak była rozgrzana to się blokowała na tych wyrobieniach.
 
 
 
moritat 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 15 Lut 2009
Posty: 34
Skąd: podkarpacie



Wysłany: Czw Sie 20, 2009 22:39   

Więc chyba nie zostaje nic innego jak zakup aluminiowej.
Skoro odR200 i R45 pasuje to z R25 chyba też. Czy pojemność silnika ma w tym przypadku jakieś znaczenie? Czy to wszystko jedno?
 
 
 
borsi 




Pomógł: 36 razy
Dołączył: 08 Mar 2009
Posty: 747
Skąd: Poznań Koło

Rover 400

Wysłany: Pią Sie 21, 2009 08:02   

jak będziesz miał w reku to stwierdzisz czy sa takie same. Będzie również pasować od 25.
Nie zastanawiaj się tylko zmieniaj :) 4 śrubki `10 chyba i jazda :)
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
moritat 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 15 Lut 2009
Posty: 34
Skąd: podkarpacie



Wysłany: Pon Sie 24, 2009 10:44   

Jeszcze raz proszę o pomoc żeby się upewnić.
Czy ta będzie pasować?
http://moto.allegro.pl/it...owa_99_05r.html

Dzwoniłem do gościa ale on nie jest pewny. Mówił że to chyba z R45 ale na tym zdjęciu niewiele widać.
 
 
 
LeX 




Pomógł: 2 razy
Dołączył: 23 Sie 2009
Posty: 33
Skąd: Jarocin

Rover 200

Wysłany: Pon Sie 24, 2009 19:53   

Czyli jeśli czasem obroty się zawieszą na chwilkę aż nie przegazuję to wina przepustnicy?
 
 
xkrzychux 




Pomógł: 14 razy
Dołączył: 28 Gru 2006
Posty: 132
Skąd: Rawa



Wysłany: Pon Sie 24, 2009 20:09   

moritat napisał/a:
Czy ta będzie pasować?
http://moto.allegro.pl/it...owa_99_05r.html


Będzie :smile:
_________________
Krzychu (Rawa Maz.)
R 416Si
 
 
paput 



Dołączył: 27 Paź 2008
Posty: 39
Skąd: Puławy



Wysłany: Pon Sie 24, 2009 22:10   

moritat napisał/a:
Jeszcze raz proszę o pomoc żeby się upewnić.
Czy ta będzie pasować?
http://moto.allegro.pl/it...owa_99_05r.html

Dzwoniłem do gościa ale on nie jest pewny. Mówił że to chyba z R45 ale na tym zdjęciu niewiele widać.


Na pewno przepustnica. Jak się rozgrzeje plastik się rozszerza i powoduje że przeustnica się zacina. Winne tutaj są także spręzynki powodujące coffanie się przepustnicy które tracą swe właściwości z biegiem lat. Ja założyłem 3 sprężynkę aby nie musieć kupować nowej przepustnicy i jest git
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [Rover 400/45/MG ZS] Artykuły, z którymi warto się zapoznać
kasjopea Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 0 Pią Lut 18, 2011 21:07
kasjopea
Brak nowych postów [rover 416] Problem z odpaleniem rover 416 1.6 b Brak paliwa
maciejblaz Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 19 Nie Sie 24, 2014 11:10
zacekpl
Brak nowych postów [Rover 414-98]wahacz rover 414 gdzie znaleść tanio !!!!
gandzia1969 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 2 Czw Wrz 30, 2010 13:28
gandzia1969
Brak nowych postów [ROVER 400]Brak napisu ROVER na silniku
14K4FP82
STARYKURA Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 20 Sob Sty 02, 2010 15:04
NEOSSS
Brak nowych postów [R400] Tarcza hamulcowa Rover 416 Si a Rover 400
SlawekLDZ Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 1 Nie Mar 26, 2017 11:48
sTERYD



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink