Forum Klubu ROVERki.pl :: [R45 z 2004 1,4 przebieg 43 tyś.]
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R45 z 2004 1,4 przebieg 43 tyś.]

Czy Waszym zdaniem zmieniać pasek rozrządu ?
Autor Wiadomość
IROLA 



Pomógł: 17 razy
Dołączył: 25 Lip 2009
Posty: 406
Skąd: Przemyśl



Wysłany: Nie Sie 23, 2009 21:05   [R45 z 2004 1,4 przebieg 43 tyś.]

Witam. Na wstępie krótki opis : w lipcu nabyłem Roverka 45 (produkcja czerwiec 2004 r.) z przebiegiem 43 tyś. Jeździł Nim gość urodzony w 1935 roku (jedyny właściciel) w środku jak nowy - widać, że ten przebieg jest na 99% prawdziwy. Zgodnie z zaleceniami powinno się zmienić pasek (raczej całość) po 150 tyś lub 6 latach (zmniejszając o 20% wychodzi że po 5 latach czyli w bieżącym roku). Zastanawiam się czy należy zmienić cały rozrząd czy w tym przypadku (taki mały przebieg) wystarczy pasek. Przy moim przebiegu rocznym (max. 10 tyś.) wymienię całość za około 3 lata. Gdybym nie był pewny przebiegu to wymieniłbym całość ale .... może w tym przypadku wystarczy sam pasek (ponieważ jest wykonany z tworzyw a nie stali i stopów) . Natomiast pozostałe części rozrządu są oryginalne i wolałbym je zostawić na te 3 lata. Wiem, że trudno bez oglądnięcia zajmować komuś stanowisko w tak poważnej sprawie - liczę raczej na takie "wolne myśli". Mam znajomego mechanika, który uważa, że lepiej zostawiać jak najwięcej oryginalnych części ... a jakie jest Wasze zdanie ?
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Nie Sie 23, 2009 21:05   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
PopaY 




Pomógł: 44 razy
Dołączył: 13 Sie 2009
Posty: 986
Skąd: ..: R-M :..



Wysłany: Nie Sie 23, 2009 21:06   

99%? A czemu nie 100%? ;) Jeśli nie jesteś pewny przebiegu to oczywiście zmieniaj, ale nie pasek, a cały rozrząd.
 
 
staf 




Pomógł: 241 razy
Dołączył: 28 Maj 2009
Posty: 1762
Skąd: Ludwikowo/k.Płocka

Rover 75

Wysłany: Nie Sie 23, 2009 21:12   

Ja również ufałbym sobie. Wymieniłbym cały rozrząd. A co z filtrami i olejem?
_________________
www.w-mp3.pl
Nie trąb, robię co mogę :papieros:
 
 
 
azor77 




Pomógł: 84 razy
Dołączył: 20 Paź 2007
Posty: 757
Skąd: Przejdź do mapy



Wysłany: Nie Sie 23, 2009 21:12   

Witam
Jeśli przebieg jest na 99% prawdziwy to wymieniłbym sam pasek, ale przy wymianie obejrzałbym dokładnym inne elementy rozrządu tak dla spokoju :wink:
_________________
Był 214 si LPG 16v 1.4 103KM 97r. Platinum Silver
Był R 25 2.0 iDT 113kM 05r. X POWER GREY MET
 
 
IROLA 



Pomógł: 17 razy
Dołączył: 25 Lip 2009
Posty: 406
Skąd: Przemyśl



Wysłany: Nie Sie 23, 2009 22:32   

PopaY 99% dlatego, że "z natury" już taki jestem - zawsze zostawiam ten 1%.
staf olej zalałem Shell 10W40 - filtr wymieniłem (w sklepie mieli tylko Filtrona) pozostałe płyny są OK. Do wymiany paski od wspomagania+ i alternatora+.
azor dzięki. Oczywiście oglądnie znajomy mechanik
 
 
oprawca_1978 




Pomógł: 143 razy
Dołączył: 09 Lip 2008
Posty: 1515
Skąd: Zegrze



Wysłany: Pon Sie 24, 2009 08:34   

A ja w moim Poldoroverze pasja do dziś nie zmieniłem (śruba koła pasowego jest "nieodkręcalna"). Ja na tym pasku przejechałem prawie sto tysięcy km w prawie pięć lat, a miał on przy zakupie (2004 rok) dwa lata i jakieś dwadzieścia tysięcy km nakręcone.
Teraz ma co najmniej lat siedem i co najmniej sto dwadzieścia tysięcy przebiegu. Wygląda jak wygląda, jest już trochę wymęczony,wyciągnięcie oceniam na więcej, jak jeden ząbek, kilka zębów jest podciętych u podstaw, ale do trzaśnięcia czy przeskoczenia to mu jeszcze daleko. (a może niedaleko..).
_________________
Człowiek pochodzi od małpy. W czerwonym.
 
 
keczu 




Pomógł: 121 razy
Dołączył: 05 Wrz 2008
Posty: 1141
Skąd: Ostroleka/Dublin



Wysłany: Pon Sie 24, 2009 21:17   

No tak na wszelki wypadek to wymien...na to pewnie sam bys wpadl,ja bym zostawil jesli przebieg orginalny jeszcze na rok.Orginalny rozrzad spoko wytrzyma wiecej niz te zalecane 5 lat skoro masz taki przebieg.Te czasowe ograniczenie to takie z zapasem,nie to co ograniczenie przebiegu.Ja mam takie samo autko i 53 tys.km. przebiegu i rozrzad zostawiam na przyszly rok.Mam 10 tys. wiecej,dam znac jakby co :mrgreen:
 
 
IROLA 



Pomógł: 17 razy
Dołączył: 25 Lip 2009
Posty: 406
Skąd: Przemyśl



Wysłany: Pon Sie 24, 2009 22:25   

Po przeczytaniu Waszych cennych uwag (i dodatkowych ustaleniach zebranych wśród znajomych) postanowiłem : jeszcze tej jesieni wymienię całość : pasek, napinacz, pompa, uszczelniacze. Roverek ma nam służyć (o sorki - ma z nami żyć) długo ...... , więc nie opłaca się czekać do przyszłego roku i ryzykować jakieś x!?i^#0. Wielkie dzięki za pomoc.
 
 
PopaY 




Pomógł: 44 razy
Dołączył: 13 Sie 2009
Posty: 986
Skąd: ..: R-M :..



Wysłany: Pon Sie 24, 2009 22:27   

Od początku pisałem, że należy wymienić całość i mieć spokój na lata :)
 
 
keczu 




Pomógł: 121 razy
Dołączył: 05 Wrz 2008
Posty: 1141
Skąd: Ostroleka/Dublin



Wysłany: Sob Sie 29, 2009 22:50   

IROLA napisał/a:
Po przeczytaniu Waszych cennych uwag (i dodatkowych ustaleniach zebranych wśród znajomych) postanowiłem : jeszcze tej jesieni wymienię całość : pasek, napinacz, pompa, uszczelniacze. Roverek ma nam służyć (o sorki - ma z nami żyć) długo ...... , więc nie opłaca się czekać do przyszłego roku i ryzykować jakieś x!?i^#0. Wielkie dzięki za pomoc.
No wiec nudzilem sie troche i wymienilem sobie rozrzad i pompe,chociaz mialem nie wymieniac,ale co tam.Tak tylko chce napisac jak wyglada orginalny rozrzad po 53 tys.km orginalnego przebiegu.Wiec wyglada jak nowy,celowosc operacji zadna szczerze mowiac.Pompa jak nowa,na pasku spoko jeszcze mozna wszystko rozczytac i napinacz nawet jeszcze stawia taki lekki opor typowy dla nowej czesci,zadnego luzu itp.Absolutnie nie namawiam do przeciagania terminu wymiany to tylko tak dla kolegiIROLA, czego moze sie spodziewac jesli ma tak maly,orginalny przebieg.Pozdr
 
 
drlubicz 




Pomógł: 14 razy
Dołączył: 17 Wrz 2008
Posty: 239
Skąd: Wrocław



Wysłany: Nie Sie 30, 2009 11:32   

kupując swojego roverka miałem w książce adnotacje że rozrząd był robiony 15 tyś. km temu czasowo było to dwa lata i przyzwyczajony że po zakupie lepiej wymienić to wymieniłem ale okazało się że to był błąd bo ten co był aucie założony w serwisie był wiele lepszy niż nowy zamiennik który kupiłem i teraz mam niby rozrząd wymieniany ale co z tego jak jakościowo to jest gorzej niż było a niektóre paski zamienniki są tak kiepskie ze chyba lepiej śmigać na starym oryginalne niż na nowym zamienniku
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R45] Przebieg
lobsen Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 1 Pon Cze 04, 2007 12:45
piter34
Brak nowych postów [R45 IDT] Przebieg krzywej momentu
Kobi84 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 8 Sob Wrz 29, 2012 14:50
Alexi
Brak nowych postów [45 1,4 z 2004]
jeżeli to wlot powietrza do filtra to czy nie powinno tam być siateczki lub czegoś podobnego ?
IROLA Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 12 Nie Wrz 13, 2009 16:43
BetJar
Brak nowych postów [45 1,4 z 2004] czy to opona kierunkowa
szybka pomoc wskazana - jestem w trakcie zmiany kół z oponami
IROLA Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 4 Czw Mar 25, 2010 18:55
IROLA
Brak nowych postów [R45 1.4 + gaz 2004 r. pol lifcie] wymiana silnika
latoking Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 0 Pon Lut 08, 2016 08:46
latoking



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink