Wysłany: Wto Sie 25, 2009 05:56 [R25 2.0 idt] ilość płynu chłodniczego
Mam chyba dość nietypowy problem....
Przy włączonym silniku spada poziom płynu chłodniczego czasami nawet poniżej minimum, chociaż przelewa się przez tą rurkę. Podobnie jest zaraz po wyłączeniu silnika - ilość płynu chłodniczego jest mała.
Gdy silnik jest wyłączony i płyn ostygnie wszystko wraca do normy - tak jakby ten płyn skądś wracał.
Czy to wina może korka zbiorniczka wyrównawczego?, czy może układ zapowietrzony /ale podobno sam się odpowietrza/?, czy jeszcze jakiś inny powód??
Ostatnio zmieniony przez Brt Pią Sie 28, 2009 08:24, w całości zmieniany 1 raz
SPAMU¦
Wysłany: Wto Sie 25, 2009 05:56 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Pomógł: 21 razy Dołączył: 17 Maj 2009 Posty: 614 Skąd: Nowy Sącz
Wysłany: Wto Sie 25, 2009 15:15
Wszystko ok
_________________ Super wypas za małą kasę i oczywiście całkiem młode autko? Tylko Rover Ludzie skoro pomagamy to doceniajcie to opcją pomógł bo przestaniemy
Pomógł: 47 razy Dołączył: 05 Mar 2008 Posty: 1080 Skąd: Częstochowa
Wysłany: Wto Sie 25, 2009 16:31
Gdybyś miał PB to bym Ci powiedział, że coś jest nie tak ale na ON się nie znam.
Wydaje mi się, że płynu nie powinno wciągać podczas pracy i potem na koniec go zwracać jak już silnik ostygnie.
Pomógł: 387 razy Dołączył: 15 Mar 2007 Posty: 4424 Skąd: Oświęcim
Wysłany: Wto Sie 25, 2009 20:01
Brt napisał/a:
to jeździć jeździć
I obserwować
Dla pewności pojeździć trochę z włączonym ogrzewaniem, a potem gdy silnik ostygnie, najlepiej po nocy dolać tak, by było dokładnie na połowie zbiorniczka.
Pomógł: 55 razy Dołączył: 21 Wrz 2008 Posty: 1110 Skąd: Warszawa
Wysłany: Wto Sie 25, 2009 20:12
Pozwolę się dopiąć. Dolałem u siebie ostatnio 2L płynu (po 1L, w odstępach ok. 2 m-cy). Dziś zauważyłem, że na zimnym silniku mam ledwo co w zbiorniczku. Sprawdzałem wszystkie przewody - są całe i suche. Wyjątkiem jest kawałek cienkiego przewodu, który wchodzi do zbiorniczka. Od spodu, wyczuwalne jest pod palcami wyraźne zgrubienie/naddarcie, ale w tym miejscu, gdzie przewód przechodzi w szerszy kawałek (obok zbiorniczka). HGF raczej odpada - brak płynu w oleju i na odwrót. Gdzie zajrzeć, co sprawdzić? Może puszcza przy pompie wody? Jak się tam dostać? A może to coś zupełnie innego?
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
sprawdx najpierw superdokładnie wszystkie węże rurki itp. i wyklucz wyciek. Uszczelka ... nieeee na bardzo duży % nie Jak już to głowica może mieć mikropęknięcie. Możesz zmierzyć poziom CO2 w płynie i obserwować czy czasem na bialo nie kopci. Jaki masz ten ubytek Ja mam taki efekt, że jak dolejedo prawidłowego stanu płyn, to dość szybko zejdzie do poziomu 1-2 cm nad dnem zbiorniczka i więcej nie ucieka. Podejrzewam, że mam minimalną nieszcelnosć na chłodnicy oleju, ale jeżdżę tak już 4 lata wiec i kolejny rok dwa lub wiecej pojeżdżę
Pomógł: 55 razy Dołączył: 21 Wrz 2008 Posty: 1110 Skąd: Warszawa
Wysłany: Sro Sie 26, 2009 22:05
wacek, to u mnie jak narazie poszły 2 liry (+ok. litr wlany dzisiaj) na 5-6tyś, głównie w korkach w ruchu miejskim. Wszystkie rurki suche. Wyciek da się zlokalizować napewno na zimnym silniku. Spróbuję podłożyć na noc kawałek kartonu lub czegoś podobnego, może to zawęzi obszar poszukiwań.
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
czyli uszczelka pod głowicą?
Jaki jest koszt wymiany?
MI mechanik powiedział około 700 zł wszystko - uszczelka, robocizna, szlifowanie - jezeli potrzeba. Czy to dużo?
wacek, a ile tego plynu weszlo CI na suchy uklad i czy odpowietrzyliscie uklad oraz czy korek zbiorniczka jest dobry? Sprawdz czy w aucie sucho i czy nie kapie z nagrzewnicy
nie, nic nie kapie i suchutko jest w samochodzie. Gdyby korek był zły, to chyba nei ubywało by tego płynu????Bo gdzie podziewałby się skoro wszystko jest suche
ale skoro płynu nie ma w oleju i nei kopci na biało to do silnika też się nie dostaje .... rozbieranie silnika rób wtedy, gdy na 100% będziesz pewny awarii ... patrzyłeś w okolice chłodnicy oleju i termostatu
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum