Forum Klubu ROVERki.pl :: [R 214i +LPG] Duze spalanie gazu
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R 214i +LPG] Duze spalanie gazu

jak wyregulowac sterownik
Autor Wiadomość
dziadekc1 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 25 Sie 2009
Posty: 154
Skąd: Poznan

Rover 200

Wysłany: Sob Wrz 05, 2009 12:35   [R 214i +LPG] Duze spalanie gazu

witam,
niedawno kupilem roverka z silniczkiem 1.4 +LPG poprzedni wlasciciel mowil ze sterownik jest ustawiony na ekonomiczny tryb... i nie palil mu w miescie wiecej niz 9l...
ja juz probowalem rozne style jazdy i nie moge zejsc ponizej 12l... w trasie 10...
dlaczego az tyle pali?? jest po wymianie filtru powietrza...

zna sie ktos na regulacji sterownika razmus af800??
oprogramowanie mam kabelek kupilem...
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Sob Wrz 05, 2009 12:35   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
praktis 



Pomógł: 55 razy
Dołączył: 17 Lut 2008
Posty: 736
Skąd: Żyrardów



Wysłany: Sob Wrz 05, 2009 13:25   

Wymień filtry gazu jakie tam tylko masz. Co to za instalacja? Ile ma przebiegu od montażu LPG?
_________________
Kle kle kle kle kle kle kle kle kle kle kle kle kle kle kle ...
 
 
dziadekc1 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 25 Sie 2009
Posty: 154
Skąd: Poznan

Rover 200

Wysłany: Sob Wrz 05, 2009 13:47   

wymienic filtr?? za maly przebieg...

mam udokumentowane ze na tej instalacji zrobil niecale 6tys... wiec wymiana filtra nie ma sensu...
a instalacja jest zwykla wielopunktowa... (NIE SEKWENCJA)
 
 
praktis 



Pomógł: 55 razy
Dołączył: 17 Lut 2008
Posty: 736
Skąd: Żyrardów



Wysłany: Sob Wrz 05, 2009 14:37   

No to coś jest nie halo z zestrojeniem. Zbyt uboga mieszanka o dziwo też może powodować zwiększone zużycie paliwa. A ile pali Ci na benzynie?
_________________
Kle kle kle kle kle kle kle kle kle kle kle kle kle kle kle ...
 
 
dziadekc1 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 25 Sie 2009
Posty: 154
Skąd: Poznan

Rover 200

Wysłany: Sob Wrz 05, 2009 14:46   

nie sprawdzalem...
chyba z oczywistych wzgledow auto na gaz to dlaczego jezdzic na benzynie...
 
 
praktis 



Pomógł: 55 razy
Dołączył: 17 Lut 2008
Posty: 736
Skąd: Żyrardów



Wysłany: Sob Wrz 05, 2009 15:06   

dziadekc1 napisał/a:
chyba z oczywistych wzgledow auto na gaz to dlaczego jezdzic na benzynie...

Pytanie miało na celu ewentualne wykluczenie niedomagania silnika. Nie znasz spalania na benzynie - nie ma tematu :smile:
_________________
Kle kle kle kle kle kle kle kle kle kle kle kle kle kle kle ...
 
 
dziadekc1 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 25 Sie 2009
Posty: 154
Skąd: Poznan

Rover 200

Wysłany: Sob Wrz 05, 2009 15:29   

chodzilo mi glownie o ekspertow w dziedzinie znajomosci obslugi programow od sterownika gazu...
myslalem ze problem tkwi wlasnie tam
 
 
magisterek 



Dołączył: 05 Wrz 2009
Posty: 3
Skąd: Lubin



Wysłany: Sob Wrz 05, 2009 21:51   

Twoje spalanie jest w normie, w sumie przy LPG zdarza się rozbieżność.

Ja na przykład i mój kolega (ROVER 1.4 16V) posiadamy tą samą instalację gazu: sekwencja BRC i wyniki są różne.

Moje auto: instalacja BRC + sterownik BRC = średnio 8.5litrów LPG / 100km
Kolo auto: instalacja BRC + sterownik SIGMA = średnio 11 litrów LPG / 100km

Moje auto: instalacja BRC + sterownik BRC = miasto 10 litrów LPG / 100km
Kolo auto: instalacja BRC + sterownik SIGMA = miasto 13 litrów LPG / 100km

Moje auto: instalacja BRC + sterownik BRC = trasa 7 litrów LPG / 100km
Kolo auto: instalacja BRC + sterownik SIGMA = trasa 9 litrów LPG / 100km

SPRAWDŹ STEROWNIK, jakiej masz firmy, wymień świece zapłonowe np. na ISKRA LPG, te lepiej sobie radzą niż nie wiadomo jakie dedykowane do benzyki. Co do sterownika to oczywiście mówię o instalacji sekwencyjnej bo akurat taką mamy, może przy twojej nie ma to znaczenia. ALE ŚWIECE to PODSTAWA, polskie ISKRY są bardzo dobre, a komplet kosztuje 38zł i wymieniam je co 20tkm.
 
 
 
azor77 




Pomógł: 84 razy
Dołączył: 20 Paź 2007
Posty: 757
Skąd: Przejdź do mapy



Wysłany: Nie Wrz 06, 2009 07:40   

Witam

dziadekc1 napisał/a:
a instalacja jest zwykla wielopunktowa... (NIE SEKWENCJA)


Spalanie w twoim wypadku jest w normie 12 L LPG na wielopunkcie.
Dziwie się takim ludziom którzy szukają jeszcze oszczędności nie dość że, już oszczędzają samą jazdą na LPG to jeszcze chcieliby jeździć na samym powietrzu.
Uboga mieszanka jest gorsza niż większe spalanie.
Swoją drogą skoro tyle pali LPG i nie czujesz smrodu nie spalonego LPG to wszystko jest w porządku.
Ja również mam LPG i z 10L po mieście i 7,5 w trasie nie zejdę.
Faktem jest że, doświadczyłem już również takich przypadków w których spalanie wzrosło, ale wyniku tankowania gazu na różnych stacjach.
Potrafią być duże rozbieżności w jakości i ilości zatankowanego gazu.
Mam butlę 50L i potrafię raz zatankować 48 L :shock: a na innej stacji 45, więc wniosek sam się nasuwa.
Instalację sam sobie ustawiam przy pomocy programu i kompa, bo nie wieże tym specjalistom co za każdą wizytę trzeba płacić a i tak z czasem musisz do nich wrócić bo nie ustawią tak jak trzeba.
_________________
Był 214 si LPG 16v 1.4 103KM 97r. Platinum Silver
Był R 25 2.0 iDT 113kM 05r. X POWER GREY MET
Ostatnio zmieniony przez azor77 Nie Wrz 06, 2009 18:54, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
dziadekc1 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 25 Sie 2009
Posty: 154
Skąd: Poznan

Rover 200

Wysłany: Nie Wrz 06, 2009 08:59   

mi wlasnie chodzi o ustawienie tej instalacji... moze gdzies sie da uszczypnac ten litr gazu...
 
 
azor77 




Pomógł: 84 razy
Dołączył: 20 Paź 2007
Posty: 757
Skąd: Przejdź do mapy



Wysłany: Nie Wrz 06, 2009 11:23   

dziadekc1 napisał/a:
mi wlasnie chodzi o ustawienie tej instalacji... moze gdzies sie da uszczypnac ten litr gazu...


Eh co za ludzie chcesz oszczędzić 2 zeta na litrze, a później dołożysz 1000 zeta na remont silnik, głowicy z zaworami i wszystkim innym.
I tworzyć historię że LPG niszczy silnik :wink:
Może i dałoby się coś zmniejszyć ale do tego trzeba kumatego gościa, sprzęt i chęci :wink:
_________________
Był 214 si LPG 16v 1.4 103KM 97r. Platinum Silver
Był R 25 2.0 iDT 113kM 05r. X POWER GREY MET
 
 
dziadekc1 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 25 Sie 2009
Posty: 154
Skąd: Poznan

Rover 200

Wysłany: Nie Wrz 06, 2009 14:45   

azor77 napisał/a:
Eh co za ludzie chcesz oszczędzić 2 zeta na litrze, a później dołożysz 1000 zeta na remont silnik, głowicy z zaworami i wszystkim innym.
I tworzyć historię że LPG niszczy silnik :wink:
Może i dałoby się coś zmniejszyć ale do tego trzeba kumatego gościa, sprzęt i chęci :wink:
mialem dwa wczesniejsze auta z gazem i nie narzekalem... jak sie dobrze obchodzi z silnikiem to dlugo pociagnie...

co do
Cytat:
Może i dałoby się coś zmniejszyć ale do tego trzeba kumatego gościa, sprzęt i chęci :wink:

to pisalem na poczatku ze mam oprogramowanie i kabelek by podlaczyc pod sterownik od gazu... kumatych szukalem tutaj by mnie naprowadzili a nie prawili kazania nie na temat [you] a checi zawsze ie znajda... gdybym ich nie mail nie zakladal bym tematu i nie szukal informacji
 
 
R-200 



Pomógł: 48 razy
Dołączył: 07 Gru 2005
Posty: 744
Skąd: Ostrów



Wysłany: Nie Wrz 06, 2009 14:54   

Program i kabelek to nie wszystko. To może mieć każdy. Do tego potrzeba jeszcze wiedzy i dużego doświadczenia by odpowiednio ustawić mapę. Tego nikt na forach nie rozdaje. :kręciek:
_________________
Pozdrowienia Piotr.
 
 
azor77 




Pomógł: 84 razy
Dołączył: 20 Paź 2007
Posty: 757
Skąd: Przejdź do mapy



Wysłany: Nie Wrz 06, 2009 18:15   

dziadekc1 napisał/a:
to pisalem na poczatku ze mam oprogramowanie i kabelek by podlaczyc pod sterownik od gazu... kumatych szukalem tutaj by mnie naprowadzili a nie prawili kazania nie na temat [you] a checi zawsze ie znajda... gdybym ich nie mail nie zakladal bym tematu i nie szukal informacji


ok nie denerwuj się.
Jaki program posiadasz?
Podłączałeś i czytałeś coś z centralki?
A póki co to tu jest wiele informacji klik
I coś o montażu itp. tylko trzeba się zarejestrować aby ściągnąć
klik
_________________
Był 214 si LPG 16v 1.4 103KM 97r. Platinum Silver
Był R 25 2.0 iDT 113kM 05r. X POWER GREY MET
 
 
sobrus 




Pomógł: 70 razy
Dołączył: 13 Lip 2009
Posty: 1522
Skąd: Lublin



Wysłany: Pon Wrz 07, 2009 06:46   

Nie ma co sie zastanawiać tylko trzeba pojechać do specjalizowanego zakładu gdzie mogą wyregulować instalację przy pomocy komputera.
Jeśli pomoże - fajnie.
Jeżeli nie pomoże - trudno.
Przed regulacją gazu przydałoby sie upewnić że wszystko jest OK z zasilaniem benzynowym.

Na marginesie zastanawiam sie czemu gość sprzedał auto po zaledwie 6tys KM na LPG. Być moze właśnie spalanie go nie zadowalało? Najlepiej niech sie temu przyjrzy zakład i powie czy instalacja jest poprawnie założona.
Mój 1.6 tez tylko raz zszedł poniżej 12L, mam zamiar pójść na regulacje gazu, może coś pomoże, a jak nie to tak zostanie.
Wiem że nietkórzy nie przekraczają 10L po mieście. Ale zależy też jakie to miasto. Moje jest górzyste i posiekane światłami, więc cudów nie oczekuje :)
Cinquecento paliło mi 10L...silnik 0.7L moc 31KM...myślałem że chociaż 8 będzie ale nic z tego.
 
 
dziadekc1 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 25 Sie 2009
Posty: 154
Skąd: Poznan

Rover 200

Wysłany: Pon Wrz 07, 2009 07:19   

azor77 napisał/a:

Jaki program posiadasz?

dokladnie te co podales mi linka...
Cytat:
Podłączałeś i czytałeś coś z centralki?

nie podlaczalem bo i tak niewiedzialbym co zmienic

[ Dodano: Pon Wrz 07, 2009 08:25 ]
sobrus napisał/a:
Nie ma co sie zastanawiać tylko trzeba pojechać do specjalizowanego zakładu gdzie mogą wyregulować instalację przy pomocy komputera.
Jeśli pomoże - fajnie.
Jeżeli nie pomoże - trudno.
Przed regulacją gazu przydałoby sie upewnić że wszystko jest OK z zasilaniem benzynowym.

Na marginesie zastanawiam sie czemu gość sprzedał auto po zaledwie 6tys KM na LPG.

chcial zmienic na wieksze
Cytat:
Najlepiej niech sie temu przyjrzy zakład i powie czy instalacja jest poprawnie założona.

instalacje montowal zaklad mam wszystkie papiery i faktury...jak pisalem ma przejechane 6 a wlaciwie juz 7tys na gazie... przy 10 jest obowiazkowy przeglad za polowe ceny... jakbym pojechal teraz to pewnie wykasowali by mi jak za normalny czyli kolo stowy
Cytat:
Wiem że nietkórzy nie przekraczają 10L po mieście. Ale zależy też jakie to miasto. Moje jest górzyste i posiekane światłami, więc cudów nie oczekuje :)

no Poznan do malych miasteczek nie nalezy a i na brak swiatel nie mozna narzekac...
 
 
sobrus 




Pomógł: 70 razy
Dołączył: 13 Lip 2009
Posty: 1522
Skąd: Lublin



Wysłany: Pon Wrz 07, 2009 08:07   

Nie chodzi czy małe, ale jak przejezdne i czy w miare płaskie.
Ważne też czy pokonujesz małe czy duże odcinki, na małych spalanie jest wyższe.
W Warszawie to można jechać i jechać, a Lublinie to ledwo sie zacznie jazdę a już sie zazwyczaj kończy ;)
 
 
dziadekc1 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 25 Sie 2009
Posty: 154
Skąd: Poznan

Rover 200

Wysłany: Pon Wrz 07, 2009 08:33   

nie musisz do mnie gadac jak do malego dziecka... orientuje sie w tych sprawach...
w trasie zrobilem dystans 234,5km i jak wjezdzalem do miasta zatankowalem weszlo dokladnie 23,5l... wedlug mnie to wychodzi 10l
jezeli chodzi o stacje to bylo to BP
 
 
sobrus 




Pomógł: 70 razy
Dołączył: 13 Lip 2009
Posty: 1522
Skąd: Lublin



Wysłany: Pon Wrz 07, 2009 09:28   

10l na trasie to cos nie tak, chociaż mój tez nie pali mniej (i też wydaje mi sie ze coś z nim nie tak).
Czy na trasie czy w mieście to mi pali podobnie... :shock: chociaż w trasie był dopiero 2 razy i to też niezbyt długiej (ze 100km).

Może to sonda lambda padła i daje za bogatą mieszankę?
Sprawdzałeś najczęstsze przyczyny wysokiego spalania w FAQ?

Mój ma coś nie tak z mieszanką, na teście lambda wyszła wyższa od 1 (1.03 czy coś takeigo). Tyle ze to by wskazywało ze mieszanka jest zbyt uboga, jeżeli dobrze sie orientuje (i dotyczy to również benzyny, nawet w większym stopniu niż gazu)...
Ale mój nie ma też katalizatora (posypał sie ze starości) więc nie wiem.
 
 
blue827 



Pomógł: 115 razy
Dołączył: 09 Kwi 2007
Posty: 1078



Wysłany: Pon Wrz 07, 2009 09:55   

dziadekc1 napisał/a:
wymienic filtr?? za maly przebieg...

mam udokumentowane ze na tej instalacji zrobil niecale 6tys... wiec wymiana filtra nie ma sensu...
a instalacja jest zwykla wielopunktowa... (NIE SEKWENCJA)


Przynajmniej filtr fazy ciekłej warto wymienić, i mieć zawsze zapasowy.
U siebie wymieniałem po takich przebiegach:

1. po 4tyś km:


2. po 8tyś km: (jak widać filtr aż się rozpadł)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [214i] Duże spalanie po wymianie sondy
oleek Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 11 Pią Sty 05, 2018 23:39
Rademenez_
Brak nowych postów [Rover 214i] - duże spalanie - po diagnostyce - POMOCY!!
rafii9 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 17 Pią Maj 17, 2013 09:45
Julek
Brak nowych postów [r25] duże spalanie
malagutif122 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 8 Sro Gru 14, 2011 10:14
osarro
Brak nowych postów [r 214] za duże spalanie ;/
marikul Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 68 Czw Maj 06, 2010 07:46
blackbetty
Brak nowych postów [R214SI+LPG] Duże spalanie
Guliwer Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 28 Pon Wrz 08, 2014 11:29
ruszti



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink