Forum Klubu ROVERki.pl :: [R all PB] spalanie zależne od rodzaju benzyny i stacji
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R all PB] spalanie zależne od rodzaju benzyny i stacji
Autor Wiadomość
Raptile 




Dołączył: 15 Maj 2008
Posty: 2710
Skąd: Warszawa

Rover 200

Wysłany: Sob Kwi 11, 2009 13:43   

Tankujta co chceta :D ja tam tankuje na Leclercu :D z jakis czas temu na Orlenie/Lotusie (chyba tak sie zwie stacja) ,BP a Leclerek różnica ~30 g na litrze
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Sob Kwi 11, 2009 13:43   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
sknerko 
Klubowicz





Dołączył: 16 Kwi 2008
Posty: 6617
Skąd: Czempiń/Poznań



Wysłany: Sob Kwi 11, 2009 13:57   

Auchan Poznań Łukoil Poznań różnica 1-2 gr na litrze
_________________
wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk" :D
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę :)
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
 
 
 
azer 




Dołączył: 18 Cze 2008
Posty: 1058
Skąd: Poznań

Rover 25

Wysłany: Sob Kwi 11, 2009 14:06   

Tak na marginesie, wczoraj w programie na tvnturbo ukryta kamera czy jakoś to się zwie tak była mowa o chrzczonym paliwie w Lukoilu, widziałem tylko kawałek, ale chyba 3 kierowców do sadu ich będzie podawać, za to że coś się popsuło (nie slyszałem co) przez słabej jakości paliwo. A oni wysyłali ich do BP bo to od nich biorą paliwo. Typowa spychologia, prawie jak u mnie w pracy :rotfl:

o takich przypadkach był również niedawno ciekawy temat na forum i jeden forumowicz z UK, podszedł do tematu profesionalnie, tj zaraz po wystąpieniu auto do mechanika, diagnoza, pobranie próbek paliwa z baku i czekanie na rzeczoznawcę. Nie pamiętam finału
 
 
 
Raptile 




Dołączył: 15 Maj 2008
Posty: 2710
Skąd: Warszawa

Rover 200

Wysłany: Sob Kwi 11, 2009 14:08   

Jaki z tego morał ? Chodować buraczki i samemu sobie wytwarzać ropkę :)
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
thef 



Dołączył: 15 Mar 2007
Posty: 4424
Skąd: Oświęcim



Wysłany: Sob Kwi 11, 2009 16:27   

azer napisał/a:
ak na marginesie, wczoraj w programie na tvnturbo ukryta kamera czy jakoś to się zwie tak była mowa o chrzczonym paliwie w Lukoilu, widziałem tylko kawałek, ale chyba 3 kierowców do sadu ich będzie podawać, za to że coś się popsuło (nie slyszałem co) przez słabej jakości paliwo. A oni wysyłali ich do BP bo to od nich biorą paliwo. Typowa spychologia, prawie jak u mnie w pracy :rotfl:
Chodziło o LPG, które tak na prawdę było wodą z domieszką gazu, trzy osoby zostały nabite w butlę ;) Lukoil stwierdził, że mogą mu naskoczyć, bo oni ten gaz brali z hurtowni BP, tyle, że BP dysponuje badaniami próbek, które stwierdzają, że u nich nie było żadnych problemów. Lukoil umywa ręce, a tak na prawdę to on jest stroną w sporze. Wszystko zmierza do pozwu sądowego.
 
 
paff 



Dołączył: 09 Lis 2006
Posty: 560
Skąd: Bydgoszcz



Wysłany: Sro Kwi 15, 2009 21:05   

a mi to sie wydaje ze czesto wlasciciele stacji maja malo do gadania ;-) maja umowe z jakas centrala na paliwka i oni nie kontroluja kazdego zrzutu, raz im przywioza szajs a raz miodzio

u mnie w miescie juz slyszalem dyskujse ze paliwo z auchana to szajs a paliwo z carrefoura jest okej. a pewnego dnia widzialem jak ta sama beczka zrzucala paliwko napierw na jedna stacje potem na druga :-) cala biala beczka z logo gaspol

jazdze glownie na gazie z auchana, w trasie na gazie z rozpoznawalnych stacji, czyli bp, orlen, lukoil, shell...unikam statoil bo po ich lpg dwa razy auto mialo czkawke, a sekwencje nie sa tak czule na jakosc gazu jak 2genracja. dodam ze niezaleznie gdzie tankowalem gaz spalanie wychodzilo bardzo zblizone
_________________
820ti Coupe :-) raw power
 
 
fearless
[Usunięty]






Wysłany: Pon Maj 11, 2009 08:18   

Podbijam temat, ponieważ dziś przeczytałem to: http://moto.onet.pl/1553436,2,artykul.html
W pewnym stopniu potwierdza to moje obserwacje dotyczące spalania.
 
 
paff 



Dołączył: 09 Lis 2006
Posty: 560
Skąd: Bydgoszcz



Wysłany: Pon Maj 11, 2009 08:39   

i akurat BT ultimate, i az o 10%, ciekawe dlaczego nikt nie pokusil sie o test obiektywny. znacz objechal popularne stacje i nie kupil po troszku paliwek standard i premium i wtedy nie przeprowadzil testu:)

poza tym tez musialby byc przeprowadzony na roznego rodzaju silnikach.....gaznikowych, wtryskowych normalnych i wysokoobrotywch, uturbionych itp.........

poza tym co to za test jak testujesz 2 stare dojechane peugoty 106, kto jest pewien ze sa w identycznej kondycji? byly hamowane?

jak dla mnie tez cos pokazuje...ale nie jestem do konca przekonany bo warunki pomiaru nie są scisle okreslone. ten artykul mial przekonac konsumetow do zakup paliw premium ktore sa bardziej dochodowe dla koncernow paliwowych.....
_________________
820ti Coupe :-) raw power
 
 
Krzysi3k 




Dołączył: 02 Sty 2009
Posty: 3067
Skąd: Warszawa

Rover 25

Wysłany: Pon Maj 11, 2009 09:24   

Ja mam wrażenie, że to jest niestety test tzw. "sponsorowany" :/
 
 
jar300 



Dołączył: 22 Mar 2009
Posty: 44
Skąd: Śmigiel



Wysłany: Pon Maj 11, 2009 13:52   

Chcesz sprawdzić czy bensyna na twojej stacji jest prawidłowa? Gdzieś kiedyś w necie znalazlem strone na ktorej mozna było zgłosić stację na której zauwarzyłeś jakies nie dociągnięcia aby sostała przez U... sprawdzona. Była tez wielka lista stacji z wynikami.

Kiedys miałem problem zatankowalem benzyne na stacji prywatnej w moim miescie i silnik sie poprostu dusił, i tak 2 lub 3 razy a na innych paliwach innych stacji było ok. Napisalem na tej stronie po tygodniu była informacja na stronie ze odchyły były w paliwie i podane co było nie tak a na stacji ztankowałem po ok 2 tygodniach od informacji na stronie i o dziwo silniczek pracował już równiutko;)
 
 
 
minciu 



Dołączył: 06 Wrz 2009
Posty: 1
Skąd: Jelenia Góra



Wysłany: Pon Wrz 07, 2009 11:20   

1. Dystrybutory są sprawdzane i legalizowane z tego co pamiętam co rok.
2. Dodatkowo w między homologacjami dystrybutory i paliwa są sprawdzane wyrywkowo i/lub na prośbę klientów. Jeden donos na stację i na drugi dzień kontrola (niezapowiedziana oczywiście)
3. Tankując kanister włączając i wyłączając co chwilę pistolet rzeczywiście można oczekiwać niemiarodajnego wyniku..
4. Ostatecznie wszyscy tankujemy paliwo Orlenu lub Lotosu - innych rafinerii u nas w kraju nie ma. ( BP i Orlen mają paliwo brane z jednej rozlewni )
5. Przy każdej dostawie paliwa pobierane są próbki przeznaczone na badania
6. Lanie auta do pełna i porównywanie wyników jest obarczone wysokim błędem, szczególnie w dość ekonomicznych autach gdzie spalanie jest poniżej 10l/100km.. Szczególnie jak tankujemy od momentu włączenia się lampki rezerwy.. przecież wówczas gdy paliwa w baku jest najmniej, to najbardziej nam przekłamuje wskaźnik. postawimy auto pod górkę i możemy mieć 1/4 baku, a z górki wskaźnik może się nawet nie ruszyć.
7. Jeśli jest tak jak mówicie i Roverki są przystosowane do paliwa 95, to głupotą jest lanie do nich 98. Przecież na paliwie nie przeznaczonym pod dany silniczek jedyne czego możemy się spodziewać, to spadek mocy i zwiększone spalanie w stosunku pod który został zaprojektowany. ( Paradoksalnie najgorzej powinno być na V-Power Racing? :) )
 
 
thef 



Dołączył: 15 Mar 2007
Posty: 4424
Skąd: Oświęcim



Wysłany: Pon Wrz 07, 2009 11:38   

minciu napisał/a:
6. Lanie auta do pełna i porównywanie wyników jest obarczone wysokim błędem, szczególnie w dość ekonomicznych autach gdzie spalanie jest poniżej 10l/100km.. Szczególnie jak tankujemy od momentu włączenia się lampki rezerwy.. przecież wówczas gdy paliwa w baku jest najmniej, to najbardziej nam przekłamuje wskaźnik. postawimy auto pod górkę i możemy mieć 1/4 baku, a z górki wskaźnik może się nawet nie ruszyć.
Zupełnie nie rozumiem tego punktu. Przecież tylko w ten sposób można sprawdzić spalanie w miarę dokładnie - lejesz pod korek, porównujesz ile wlałeś do tego ile przejechałeś od ostatniego tankowania i masz dość dokładny wynik.
 
 
PopaY 




Dołączył: 13 Sie 2009
Posty: 986
Skąd: ..: R-M :..



Wysłany: Pon Wrz 07, 2009 11:45   

Dokładnie. Jeśli ktoś sobie życzy to mogę udostępnić formatkę w excelu do obliczania spalania, zrobiona profesjonalnie, wylicza prawidłowo z dokładnością do kilku miejsc po przecinku. Do tego na oddzielnej karcie zrobiona tabela wydatków. W razie czego mogę wrzucić.
 
 
thef 



Dołączył: 15 Mar 2007
Posty: 4424
Skąd: Oświęcim



Wysłany: Pon Wrz 07, 2009 11:47   

PopaY napisał/a:
Dokładnie. Jeśli ktoś sobie życzy to mogę udostępnić formatkę w excelu do obliczania spalania, zrobiona profesjonalnie, wylicza prawidłowo z dokładnością do kilku miejsc po przecinku.
Przecież to się liczy z jednej prostej proporcji, myślisz, że ktoś mógłby mieć z tym problem ;) ?
 
 
PopaY 




Dołączył: 13 Sie 2009
Posty: 986
Skąd: ..: R-M :..



Wysłany: Pon Wrz 07, 2009 11:50   

Nie, ale mając takie coś jak w załączniku łatwiej widać jak się jeździło w całym roku (tu tabela spalania Peugeota 306). Ty nie potrzebujesz, ale może kto inny by chciał więc po co się wymądrzać? Nie wszyscy mogą wiedzieć jak się wylicza spalanie...

Ostatnio zmieniony przez PopaY Wto Wrz 08, 2009 11:12, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
minciu 



Dołączył: 06 Wrz 2009
Posty: 1
Skąd: Jelenia Góra



Wysłany: Pon Wrz 07, 2009 13:25   

thef napisał/a:
minciu napisał/a:
6. Lanie auta do pełna i porównywanie wyników jest obarczone wysokim błędem, szczególnie w dość ekonomicznych autach gdzie spalanie jest poniżej 10l/100km.. Szczególnie jak tankujemy od momentu włączenia się lampki rezerwy.. przecież wówczas gdy paliwa w baku jest najmniej, to najbardziej nam przekłamuje wskaźnik. postawimy auto pod górkę i możemy mieć 1/4 baku, a z górki wskaźnik może się nawet nie ruszyć.
Zupełnie nie rozumiem tego punktu. Przecież tylko w ten sposób można sprawdzić spalanie w miarę dokładnie - lejesz pod korek, porównujesz ile wlałeś do tego ile przejechałeś od ostatniego tankowania i masz dość dokładny wynik.


Problem w tym, że autor tego tematu nie patrzył w ogóle na to ile litrów wlał od od ostatniego tankowania, a jedynie porównywał ile kilometrów robił od czasu tankowania do zapalenia się rezerwy.. Przynajmniej ja tak zrozumiałem jego posty..

jeśli spojżał by przy okazji na licznik litrów pewnie by się okazało bardzo szybko, że rezerwa zapala się zawsze losowo i nie może być podstawą do pomiarów spalania.


W proponowanym pliku exela do obliczania spalania wykorzystuje się już przejechane km i wlane litry, a nie lampkę rezerwy..
 
 
PopaY 




Dołączył: 13 Sie 2009
Posty: 986
Skąd: ..: R-M :..



Wysłany: Pon Wrz 07, 2009 14:40   

Dokładnie tak jak piszesz. Wpisuję licznik główny przed tankowaniem i ilość wlanych litrów paliwa i następnie po ponownym tankowaniu wpisuję ponownie stan licznika i znów ilość wlanego paliwa (który defakto jest ilością spalonych "L") pięknie mi wylicza ilość przejechanych km i spalonych "L" paliwa. Jest to bardzo wygodne rozwiązanie i 100%-owe odzwierciedlenie rzeczywistej ilości spalonego paliwa.
 
 
Mayson 




Dołączył: 03 Gru 2001
Posty: 1115
Skąd: DE

Rover 600

Wysłany: Pon Wrz 07, 2009 19:25   

Najgorsze, że ile człowiek by nie wlał, zawsze wszystko spalone :płacze:
_________________
Lincoln Continental `77 *** M-B 320E *** M-B E500
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Blondynka na stacji...
...czyli promocyjne tankowanie
walkie Offtopic 8 Sob Sty 26, 2008 11:13
walkie
Brak nowych postów Lista nieuczciwych stacji benzynowych
Oraz pełne wyniki badań jakości paliwa na poszczegolnych stacjach
kruszon Offtopic 7 Sob Sty 03, 2009 21:56
izjawa
Brak nowych postów Czarna lista stacji benzynowych
kruszon Offtopic 1 Pon Cze 30, 2008 10:59
MaReK
Brak nowych postów Ciekawostka historyczna związana z siecią stacji paliw
Mayson Offtopic 0 Pią Sty 15, 2010 12:58
Mayson
Brak nowych postów cena benzyny w czerwcu 2008 vs 2009
kpt Offtopic 10 Nie Lip 05, 2009 09:29
Krzysi3k



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink